Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik heb hier ook enkele coins waar ik een paar honderd euro heb ingestoken die echt -90% en meer gegaan zijn. Dat was weliswaar ‘speelgeld’ maar ’t is toch niet leuk. Zal ze nu maar bijhouden en hopen op een pump in de volgende bullmarket.

Ik vrees dat het hele FTX gebeuren de bearmarket zeker met enkele maanden verlengd heeft. Er leek een recovery ingezet te zijn, toch richting 25-30k en die 17K was anders de bodem geweest maar nu kan het gerust nog richting 13K of zelfs 10K gaan.
 
Ik denk dat ik ongeveer op 50% verlies zit nu.
In het prille begin full-FOMO gegaan en dat moet ik nu uitzweten.
Meeste zit in ADA, ETH, BTC en AVAX, nu voornamelijk aan het staken.

Hopelijk komt het ooit nog goed, al vrees ik voor ADA :)
 
Gezien er voorbije week weer vanalles is gebeurd heb ik me dit weekend eens gezet aan wat verplaatsingen naar de Ledger.

Weet er iemand waarom mijn ledger elke keer een nieuw wallet adres maakt?
Had bij wijze van test een verplichte minimum ADA (10) op binance afgenomen naar het op de Ledger gegenereerde adres.
Netjes aangekomen, dus ik wilde de rest erachteraan sturen. Vraag ik terug het adres op via Ledger en geeft die er een ander... Het viel me op en heb ik toch nog eens geprobeerd 10 te sturen naar het eerder gebruikte adres en dat is gwn netjes aangekomen.

Waarom doet Ledger dit?
Is het 'slecht' dat ik coins naar een eerder gebruikt adres stuur? (wat is anders het nut van bv adres X te whitelisten op Binance?)
Als je voor 1 coin meerdere adressen hebt op je Ledger, kan dat ooit meer kosten geven wanneer ik de coins in 1 transactie wil terugsturen naar een exchange?
 
Ik heb gelukkig deze bearmarket totaal niet gevoeld, al is dat ook een dubbeltje op zijn kant. Ik kocht eind 2017 voor 't eerst in voor +- 1500 euro, heb die bearmarket volledig moeten uitzitten om uiteindelijk veel te vroeg in deze bullrun mijzelf uit te betalen, blij dat ik eindelijk terug uit het dal was geraakt. Gelukkig heb ik nog wel rond maart 2020 voor 400 euro 2 ETH bijgekocht waar ik nog het meeste profijt mee heb gemaakt, al heb ik volgens mij de laatste ETH rond 2K verkocht. Toen ik alles verkocht had, had ik mooie winsten gepakt maar natuurlijk niet meer de mindset om opnieuw in te kopen. Ik had de lengte/hoogte van de laatste bullrun volledig fout ingeschat. Achja, zo heeft iedereen zijn verhaal wel.

Ik heb crypto het laatste jaar ook niet echt meer gevolgd en begin me nu terug wat in te lezen in oude projecten die ik vroeger interessant vond (vooral ETH-based project zoals Aragon, THETA en STORJ). Ik denk niet dat we de bodem al gezien hebben, maar vermoedelijk binnen een paar maanden ga ik toch terug posities beginnen innemen. Vooral de L2 uitrol van Ethereum via chains zoals Arbitrum vind ik een enorme stap vooruit. Bitcoin heeft me eerlijk gezegd altijd koud gelaten, maar het potentieel van Ethereum maakt me nog steeds extreem enthousiast.
 
Waarom vrees je voor ada
Ik heb een idee:

- omdat de oprichter van kilometers afstand easy te spotten is als ordinaire conman, net als die van FTX zo easy was als maar zijn kon.

- omdat er na al die jaren nog steeds geen enkele praktische use case blijkt te zijn die beter zou zijn dan bestaande oplossingen

- en zelfs als er een use case zou op komen, fork je gewoon uw eigen blockchain waarbij de tokens 0 waard zijn, ofwel waarbij de opbrengst naar uzelf gaat en niet naar wat toevallige legacy houders van het origineel.

- lees de details over het faillissement van FTX en ook wat er staat over binance in de FT.
Dat is gewoon hilarisch, en de oprichters weten zelf dat het allemaal bullshit is.

En als dat je niet overtuigt, enjoy the losses ;)
 
Is er eigenlijk voor 1 van de digitale munten na jaar of 8 al een concrete usecase behalve betalingen in het zwart voor drugs, wapens,...?

Ik heb in mijn dagelijkse leven nog niks tegengekomen.
 
Er wordt beweerd dat FTX/Alameda research ook zouden verantwoordelijk geweest zijn voor de LUNA collapse.


Er waren inderdaad wel tekenen aan de wand dat het daar niet klopte bij FTX. Heel dat spel werd gerund door een hoopje jongeren in een penthouse op de Bahama's. Eigenlijk not done als je met miljarden dollars aan customer funds zit, verwacht ge toch dat dat een beetje door een divers team van ervaren mensen wordt beheerd.

In Miami zijn ze het FTX logo al aan het verwijderen van de FTX Arena.
 
Gezien er voorbije week weer vanalles is gebeurd heb ik me dit weekend eens gezet aan wat verplaatsingen naar de Ledger.

Weet er iemand waarom mijn ledger elke keer een nieuw wallet adres maakt?
Had bij wijze van test een verplichte minimum ADA (10) op binance afgenomen naar het op de Ledger gegenereerde adres.
Netjes aangekomen, dus ik wilde de rest erachteraan sturen. Vraag ik terug het adres op via Ledger en geeft die er een ander... Het viel me op en heb ik toch nog eens geprobeerd 10 te sturen naar het eerder gebruikte adres en dat is gwn netjes aangekomen.

Waarom doet Ledger dit?
Is het 'slecht' dat ik coins naar een eerder gebruikt adres stuur? (wat is anders het nut van bv adres X te whitelisten op Binance?)
Als je voor 1 coin meerdere adressen hebt op je Ledger, kan dat ooit meer kosten geven wanneer ik de coins in 1 transactie wil terugsturen naar een exchange?
Er wordt aangeraden om nooit hetzelfde adres opnieuw te gebruiken. Enerzijds om privacy redenen (het is niet duidelijk hoeveel je totale funds zijn), anderzijds om veiligheidsredenen (de kans is kleiner dat je al je funds in één keer kan kwijtgeraken door een hack).
 
Is er eigenlijk voor 1 van de digitale munten na jaar of 8 al een concrete usecase behalve betalingen in het zwart voor drugs, wapens,...?

Ik heb in mijn dagelijkse leven nog niks tegengekomen.
Ik denk dat mensen die te maken hebben met hun lokale munt die in elkaar stort blij zijn met crypto. Vind het vreemd dat mensen er altijd drugs en wapens moeten bijhalen terwijl dat daar nog altijd vooral fiat voor gebruikt wordt. Wapens en drugs zullen blijven bestaan, daar heeft crypto niets mee te maken.

 
Is er eigenlijk voor 1 van de digitale munten na jaar of 8 al een concrete usecase behalve betalingen in het zwart voor drugs, wapens,...?

Ik heb in mijn dagelijkse leven nog niks tegengekomen.

STORJ, een gedecentraliseerde cloud storageservice die tot 10x goedkoper is dan de gangbare alternatieven (van bijv Google of Amazon), is al enige tijd online. Werkt naar behoren, maar is momenteel wel nog niet winstgevend (lees: STORJ betaalt meer uit aan de node-operators dan ze binnen krijgen van gebruikers).
 
Ik denk dat mensen die te maken hebben met hun lokale munt die in elkaar stort blij zijn met crypto. Vind het vreemd dat mensen er altijd drugs en wapens moeten bijhalen terwijl dat daar nog altijd vooral fiat voor gebruikt wordt. Wapens en drugs zullen blijven bestaan, daar heeft crypto niets mee te maken.

En bovendien zijn bij de meeste cryptocurrencies alle transacties die je doet te volgen in de blockchain. Dus dat argument dat Bitcoin wordt gebruikt voor criminele transacties is bullshit. Criminelen gaan eerder privacy coins zoals Monero gebruiken.
 
Ben zelf geen crypto-investor, maar steeds horen dat mensen hun coins kwijt zijn na een hack of faillissement, is voor mij dé reden om er geen te kopen.
Is toch onvoorstelbaar?
 
En bovendien zijn bij de meeste cryptocurrencies alle transacties die je doet te volgen in de blockchain. Dus dat argument dat Bitcoin wordt gebruikt voor criminele transacties is bullshit. Criminelen gaan eerder privacy coins zoals Monero gebruiken.

Ik heb het over al die digimon coins. Trouwens 100% zeker dat Bitcoin gebruikt wordt voor ransoms, wapens en drugs.

Dat cloud project zal ik eens bekijken maar ik geloof niet dat dat ooit zal doorbreken. Al die coins maken zaken alleen maar ingewikkelder dan moet.

Ik wacht geduldig tot USDT faalt.
 
Terug
Bovenaan