Crypto - Nieuws en algemene discussie

Tether zijn peg is terug aan het recoveren.

Enkele dagen geleden post cz een artikel over backed stablecoins.

Ik denk dat men stilaan een beetje bijgeleerd is over wat je wel en niet mag doen met een stablecoin. De Amerikanen gaan sowieso stablecoins auditten nu.

Als we zo blijven verder gaan blijft er in de top 7 misschien alleen maar BTC, ETH over en een heleboel stablecoins. Is wel ineens makkelijk in discussies: "cRyPtO iS bAcKeD dOoR nIkS". Euh... wel... feitelijk sommige wel. Hier is den audit.

Terra Luna heeft echt vlammende diarree geshart over het crypto landschap, maar zolang die andere stabecoins maar blijven rechtstaan is er geen reden tot paniek.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren toch ook nog een degenbet gedaan in Luna
oijXbLD.jpg
 
Stel dat ik vroeger had in vastgoed geïnvesteerd , dan had het nog beter geweest. Mijn geld heeft lang zitten rotten op de bank.
Natuurlijk weet je niet goed wat de toekomst gaat brengen.
Het zou kunnen dat de vastgoedprijzen nu een tijd gaan dalen, dan zal het op korte of middellange termijn geen goede investering zijn. Op lange termijn (>10j) dan wellicht weer wel.

Investeren in shitcoins is niet investeren, dat is traden of gokken :)
 
Laatst bewerkt:
Stel dat ik vroeger had in vastgoed geïnvesteerd , dan had het nog beter geweest. Mijn geld heeft lang zitten rotten op de bank.
Natuurlijk weet je niet goed wat de toekomst gaat brengen.
Het zou kunnen dat de vastgoedprijzen nu een tijd gaan dalen, dan zal het op korte of middellange termijn geen goede investering zijn. Op lange termijn (>10j) dan wellicht weer wel.

Investeren in shitcoins is niet investeren, dat is traden of gokken :)
Het is zelden gebeurd dat de vastgoedmarkt daalt, al zeker niet meer als enkele procenten. En moet het gebeuren en je bent reeds eigenaar, dan moet je al in een situatie zitten dat je perse wilt uit België vertrekken of gaan huren. Anders verkoop ik mijn woning mss tegen een mindere prijs maar de volgende aankoop ook, een lening tegen lage renrevoet die ik meeneem. Soit terug on topic, en idd alles buiten ethereum en bitcoin is in mijn ogen een gok. Rip luna.
 
Het is zelden gebeurd dat de vastgoedmarkt daalt, al zeker niet meer als enkele procenten. En moet het gebeuren en je bent reeds eigenaar, dan moet je al in een situatie zitten dat je perse wilt uit België vertrekken of gaan huren. Anders verkoop ik mijn woning mss tegen een mindere prijs maar de volgende aankoop ook, een lening tegen lage renrevoet die ik meeneem. Soit terug on topic, en idd alles buiten ethereum en bitcoin is in mijn ogen een gok. Rip luna.

Goh, ik heb altijd gevonden dat heel de crypto één grote zuivering nodig heeft om al het brol eruit te krijgen voordat het volwassen kan worden.
Misschien komt de grote zuivering er nu aan en dan blijven er misschien nog een vijftal grote coins over.

Zou mij echt niet verbazen dat een grote exchange nog over de kop gaat tussen nu en drie jaar.
 
Zal wel pump and dump zijn zeker? Ik zie daar nu geen toekomst meer in.

In plaats van niks is het nu 10 keer niks waard.
Spring zeker niet op de pump, hebt ge winst gemaakt dan is het het moment om uw LUNA buiten te shotten nu.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens aan, het was wachten op de volgende algo stable coin die men met exact dezelfde tactiek als LUNA onderuit probeert te vegen.
Het team dat achter de Luna aanval zat heeft dan ook nog eens meer financiële middelen die ze als hefboom voor een volgende aanval kunnen gebruiken.

Wat is het totale kapitaal dat in dergelijke algo stablecoins steekt? Algo stablecoins zijn een serieuze zeepbel nu de exploit gevonden is.
 
Kijk eens aan, het was wachten op de volgende algo stable coin die men met exact dezelfde tactiek als LUNA onderuit probeert te vegen.
Het team dat achter de Luna aanval zat heeft dan ook nog eens meer financiële middelen die ze als hefboom voor een volgende aanval kunnen gebruiken.

Wat is het totale kapitaal dat in dergelijke algo stablecoins steekt? Algo stablecoins zijn een serieuze zeepbel nu de exploit gevonden is.
“DEI has lost its peg to the dollar”, terwijl het bij BTC juist omgekeerd is, “the dollar has lost its peg to BTC” :)
 
Kijk eens aan, het was wachten op de volgende algo stable coin die men met exact dezelfde tactiek als LUNA onderuit probeert te vegen.
Het team dat achter de Luna aanval zat heeft dan ook nog eens meer financiële middelen die ze als hefboom voor een volgende aanval kunnen gebruiken.

Wat is het totale kapitaal dat in dergelijke algo stablecoins steekt? Algo stablecoins zijn een serieuze zeepbel nu de exploit gevonden is.

"Algo backed". Crypto speak voor ponzi?

Hier werkt die backed coin? Als de peg wegzakt, een andere coin minten en verkopen om te backen.

Zimbabwe style. Print print print.

De exploit vinden is niet zo moeilijk. Dikke duw geven en off we go.

Quite hilarious allemaal.
 
De rijken worden rijker. De armen worden armer..
echt he. van 15k trading volume naar 1.5 miljoen. Prijs maal 2.5.
Ik denk nu niet dat Elon zichzelf hier verrijkt heeft maar wat voor een mentaliteit is er toch onder crypto traders.
Hier zit ik ideologisch in ADA. Het feit dat arm en rijk van dezelfde financiele diensten kan gebruik maken is een van de core principles en eentje waar ik echt achter sta. Maar 99.9% van de traders in crypto zijn echt uit op snel gewin.
 
is er nu eigenlijk nog een coin/token die wel de moeite is om te investeren?
ik hoop wel dat LUNA nog een stijgingske maakt na de opstart van Luna 2.0 op 27 mei.
 
Terug
Bovenaan