Crypto - Nieuws en algemene discussie

Is dit hier al gepasseerd?
Artikel in De Tijd "Europa verbiedt anonieme overdracht van cryptomunten"

"Ook bij transfers van cryptomunten zullen de details van de zender én de begunstigde gekend moeten zijn."
"Zo zullen transacties in cryptomunten, zoals de bitcoin, traceerbaar moeten zijn: de naam en begunstigde moeten zich kenbaar maken. Deze tracering vermijdt dat cryptomunten gebruikt kunnen worden om crimineel geld wit te wassen of terrorisme te financieren. Anonieme bankrekeningen, maar ook anonieme geldbeugels van crypto-activa zijn verboden."

Moet nog in wetgeving gegoten worden en zal nog ff duren, maar een stuk van de aantrekkelijkheid van crypto zal hierdoor wegvallen.

Is maar normaal vind ik eigenlijk.

Is maar normaal vind ik eigenlijk.
ja tuurlijk, iedereen die dacht dat de overheden de hele cryptohandel ongemoeid zouden laten was een beetje aan het dromen ... kom aan, een uitgebreid netwerk voor criminelen om anoniem geld door te sluizen gedogen ... yeah right.

Is dit hier al gepasseerd?
Artikel in De Tijd "Europa verbiedt anonieme overdracht van cryptomunten"

"Ook bij transfers van cryptomunten zullen de details van de zender én de begunstigde gekend moeten zijn."
"Zo zullen transacties in cryptomunten, zoals de bitcoin, traceerbaar moeten zijn: de naam en begunstigde moeten zich kenbaar maken. Deze tracering vermijdt dat cryptomunten gebruikt kunnen worden om crimineel geld wit te wassen of terrorisme te financieren. Anonieme bankrekeningen, maar ook anonieme geldbeugels van crypto-activa zijn verboden."

Moet nog in wetgeving gegoten worden en zal nog ff duren, maar een stuk van de aantrekkelijkheid van crypto zal hierdoor wegvallen.

Artikel is een beetje misleidend.

Artikel op tweakers is correcter

De Europese Commissie heeft een verbod op anonieme crypto-wallets bij financiële dienstverleners zoals exchanges voorgesteld.

Een anonieme portefeuille die je zelf gemaakt hebt, is niet verboden, een anonieme account bij een crypto-exchange is verboden.
Anonieme transacties zijn niet verboden, anonieme transacties via coinbase zullen niet meer mogen.

Rather than a ban on crypto wallets, the E.U. rules would impose tighter but defensible rules on money service providers, such as exchanges or custody services

Bij de meeste exchanges zoals Kraken , Binance, Coinbase etc, moet uwe KYC toch sowieso in orde zijn alvorens je kan crypto op je bankrekening overzetten. Misschien dat er wel shady Russische exchanges zijn waar dat niet moet, maar bij de gangbare exchanges is't toch zo.

Bij de meeste exchanges zoals Kraken , Binance, Coinbase etc, moet uwe KYC toch sowieso in orde zijn alvorens je kan crypto op je bankrekening overzetten. Misschien dat er wel shady Russische exchanges zijn waar dat niet moet, maar bij de gangbare exchanges is't toch zo.

Ik denk dat de moeilijkheid wel meer ligt bij volgende situatie:

Wat als je bijvoorbeeld een transactie wil doen vanuit je adres die bij coinbase wordt gehouden naar een adres die niet op coinbase staat?
CB kent jou maar weet niet wie de houder is van het ander adres. Wordt dat aanzien als anoniem of niet?

Dus als ik het goed begrijp kan je dan nog steeds bitcoin van jouw anonieme wallet overmaken naar een andere anonieme wallet?
Het wordt enkel moeilijker gemaakt om er anoniem fiatgeld voor te krijgen of om anoniem crypto aan te kopen via fiatgeld.

Dus als ik het goed begrijp kan je dan nog steeds bitcoin van jouw anonieme wallet overmaken naar een andere anonieme wallet?
Het wordt enkel moeilijker gemaakt om er anoniem fiatgeld voor te krijgen of om anoniem crypto aan te kopen via fiatgeld.
Ik heb het hier nog al gezegd maar het is onmogelijk om een gedecentraliseerde valuta te reguleren. Het zijn de on- en offramps naar fiat (de exchanges) die zullen geviseerd worden. Voor zover ik weet moet elke exchange al KYC doen en dus bestaan er geen anonieme wallets op exchanges.

Uw eigen wallet is in zekere zin anoniem maar ook niet anoniem, het is niet gelinkt aan uw naam, maar alle transacties van en naar die wallet (en exchanges met KYC) zijn wel publiek. Dus via een exchange zou men zo wel kunnen te weten komen van wie een bepaald adres is.

Nu dat ik er over nadenk, stel dat een exchange hun database met alle klantinformatie en transacties gehackt wordt, dan staat uw BTC "rekening" misschien open en bloot op het internet. Maar stel dat uw bank gehackt wordt zou hetzelfde kunnen gebeuren (en mss erger, als de hackers uw account balance zouden op 0 zetten).

Laatst bewerkt:
En naar je eigen wallet om je crypto veilig te stellen, gaat dus ook niet meer lukken dan?
Of kan je die makkelijk registreren ergens?

2ZlMHeu.jpg

shitcoins gaan full retard deze week

kzou nu eens willen weten hoe ge zoiets moet aangeven bij de belastingen :unsure:

Laatst bewerkt:
Voorlopig koop ik niets extra behalve mss een €100 aan BTC of ETH. Natuurlijk krijg ik wel nog mijn cashback via crypto.com.

Moest ik mij morgen een nieuwe fiets kopen ofzo, dan is het iets anders, maar om dat geld nu te laten rotten op de bankrekening ...

Het zou een goed moment kunnen zijn om te kopen nu. (not financial advice)
Maar ik zou niet all-in gaan, euro cost average etc.
Efkes mijzelf quoten, wie BTC kon kopen aan juist beneden de 30K had nu al 30% winst gehad :) Spijtig genoeg heb ik zelf niet de ballen gehad om bij te kopen :( Nuja, moest je het op voorhand weten allemaal ...

Efkes mijzelf quoten, wie BTC kon kopen aan juist beneden de 30K had nu al 30% winst gehad :) Spijtig genoeg heb ik zelf niet de ballen gehad om bij te kopen :( Nuja, moest je het op voorhand weten allemaal ...
Ik had er nog aan getwijfeld maar ik was een aantal factureren uit het ook verloren dus ik had eigenlijk sowieso geen geld om te missen.

Ergens wel jammer want iets in mij (OCD?) houdt van mooie ronde getalletjes en dat stoort mij mateloos dat bepaalde bags op xx,91 staan. 😬

Terug
Bovenaan