Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

• Ja, onmiddellijk

Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

Stemmen: 20 6,3%

• Totaal aantal stemmers
    315
Op HLN staat? Alsof dit een verzinsel is? Er zijn genoeg publicaties die de eigenschappen van verschillende vaccins vergelijken en dat is niet iets wat is uitgevonden door HLN.
De doeltreffendheid van elk vaccin (zeker na de tweede prik) is meer dan voldoende. Wat ik wou zeggen is dat die artikels (en bijgevolg de interpretatie die er aan gegeven wordt door de niet onderrichte HLN lezer) laten uitschijnen dat vaccin A werkt en vaccin B niet.

Op HLN staat? Alsof dit een verzinsel is? Er zijn genoeg publicaties die de eigenschappen van verschillende vaccins vergelijken en dat is niet iets wat is uitgevonden door HLN.
Alle beschikbare vaccins hebben toch een hoge beschermingsgraad? Enkel van Astra Zeneca is het onduidelijk of het ook voor ouderen geschikt is, wat we in België dan nog met een veiligheidsmarge van 10 jaar nemen (55+ i.p.v. 65+) dacht ik?

Ik vind het een beetje moeilijk doen om moeilijk te doen eerlijk gezegd. De overheid verzwijgt dat niet met een agenda, het staat niet op de brief, ik vermoed omdat ze ook niet 100% weten wat waar op een bepaald tijdstip voorradig is. Als je het aan de dokter/verpleegster vraagt gaat die echter niet geheimzinnig doen denk ik.

Zeker dat dat geen bias is omdat jij dat zo voelt?
Hoe langer het duurt hoe meer twijfels er zullen zijn. Dat zie je ook met de maatregelen ...

Jij beantwoordt wel maar selectief de posts waarbij je zelf niet veel buiten je vooroordelen moet treden heb ik de indruk.

Alsof jij de eigenschappen van vaccins kunt inschatten en vergelijken? Dat kan de doorsnee burger niet, daarom hebben we net die agentschappen en dokters...

Dat weten ze wel want op de uitnodiging staat hoe ver de 2 shots uit elkaar liggen en dat is afhankelijk van het vaccin. Dus ze verzwijgen het opzettelijk. Ze behandelen u als kleuters die maar moeten ja, luisteren eh! Want wij zouden als overheid niet willen dat je teveel gaat nadenken of dingen waar je niet slim genoeg voor bent!
Maar zijt ge zeker dat het er niet op staat? Mati zegt dat het op zijn uitnodiging wel stond...

Bedankt voor het vooroordeel maar ik lees niet enkel de titel.

Het kwam misschien inderdaad over als een vooroordeel, maar als je aanhaalt dat de eerste lijn niet komt opdagen zonder erbij te vermelden dat dit voornamelijk door slechte communicatie kwam dan schep je een totaal verkeerd beeld van de situatie.

Zoals reeds aangegeven staat dit nog niet 100% vast. Ik kijk uit naar de volledige studie uit Israel.
Jij vraagt waarom je je zou moeten inspuiten terwijl je vindt dat je het niet nodig hebt. Daar antwoord ik gewoon op dat vaccins niet enkel dienen om uzelf te beschermen maar ook anderen die niet kunnen gevaccineerd worden. En voorlopig blijkt het ook bij de corona-vaccins de goede kant op te gaan.

Uit enkele artikels in Belgie. Dit komt trouwens uit een artikel van het nieuwsblad over Israel waar ik iets verder heb gelezen dan enkel en alleen de titel.

'De vertraging in de vaccinatiecampagne bedreigt het streven naar groepsimmuniteit. Het vereiste percentage gevaccineerden ligt voor covid-19 op minstens 70 procent, ver boven de huidige 43 procent. De overheid probeert twijfelaars op creatieve manieren over de streep te trekken. In de ultraorthodoxe stad Bnei Brak werd het prikje onlangs geserveerd met gratis cholent, een traditioneel sjabbatgerecht. Dagjesmensen in het zuiden van Israël konden zich dit weekend tijdens een boswandeling laten inenten, en sommige bedrijven bieden werknemers een prikbonus of een vrije dag.'

Ik vermoed dat het hier dus ook moeizaam zal verlopen om die 70% te halen.
Dat er in Israël problemen zouden zijn met ultraorthodoxe heeft op zich niets met de situatie in België te maken. Uiteraard hebben we hier in België ook groeperingen en geloofsgroepen die meer twijfelachtig staan tegenover vaccins. Maar ik ga ervan uit dat dit in België nog vrij beperkt zal blijven. Maar dat zal uiteraard nog afwachten worden. Maar bon, ik hou mezelf nu niet echt bezig met de situatie in andere landen op te volgen, dus ik kan me daarin vergissen. Al zijn er in België bijvoorbeeld wel al imams geweest die nog speciaal vermeld hebben aan hun gemeenschap dat er geen probleem is met een vaccin te krijgen tijdens de sabbat.

Deze zever is niet volledig te wijten aan het virus maar ook hoe er wordt mee omgegaan maar ik begrijp je frustratie.
Tegen dat het aan ons is, zal er wel al veel meer duidelijk zijn denk ik door de mindere hospitalisaties en doden doordat de +65 groep reeds is gepasseerd.
Deze zever is wel degelijk voor 100% te wijten aan het virus. Zonder het virus waren er geen maatregelen en vaccins nodig. Dat ik niet meer kan gaan voetballen ligt enkel en alleen aan het virus aangezien zonder dat virus ik dat wel nog had kunnen doen. Hetzelfde met op café gaan, naar de cinema gaan, etc. Allemaal dingen die ik niet meer kan doen vanwege het virus.

Omdat ik het niet nodig heb om te overleven
Dat kan je, helaas, niet op voorhand weten. Het is niet omdat gemiddeld genomen je leeftijdsgenoten er niet aan sterven, dat jij bij een besmetting geen erge gevolgen kan dragen. Dus waarom zou je die extra bescherming niet nemen?
en omdat er mij (nog) geen uitsluitsel kan gegeven worden dat ik niemand anders kan besmetten als ik het vaccin toegediend heb gekregen.
En als je het vaccin niet neemt, ben je 100% zeker dat je het virus kan doorgeven.

Dat klopt inderdaad wel niet, het is niet omdat vaccinatie uw kans op overdracht (serieus) vermindert, dat die kans op overdracht zonder opeens 100% is.

Het is aan de andere kant wel niet zo dat er 'geen fuck verschil' is tussen een asymptomatische of een symptomatische persoon wat verspreiding betreft. Die is er namelijk wel.

Absoluut onjuist. Wat een leugens dat hier verkondigd worden niet normaal. Elke leugen is goed genoeg om mensen zich maar te laten vaccineren. De leugenpolitie hier staat alleen paraat als je iets zegt wat tot minder vaccinaties kan leiden, als iets kan leiden tot meer vaccinaties kan je vrij liegen.

Asymptomatische personen, of dat die nu wel of niet gevaccineerd zijn, hebben beiden minder kans om het virus te kunnen doorgeven. Maakt geen fuck verschil en is zeker geen 100% kans als je niet gevaccineerd bent.
Overdreven is een kunst. Lees wat er staat. Het is misschien niet helemaal transparant verwoord, maar er staat geen leugen, noch fout.

Het is 100% zeker dat je het virus KAN doorgeven.

Edit: @dertjooo Het is inderdaad ook heel simpel. Als iedereen zoals "ik" redeneert, dan blijven WE hier nog lang in zitten. En dan is elke "ik" hiervoor verantwoordelijk. Zware last toch op de schouders, naar mijn mening.
Vooral omdat er verder geen rationele reden lijkt te zijn om bewust de samenleving langer in deze situatie te houden.

Laatst bewerkt:
@dertjooo , misschien moet je eens beginnen tellen hoeveel keer het woord "ik" in al je posts naar voor komt. Newsflash, de coronapandemie is een globaal probleem en de vaccinatie richt zich dus op het terug naar een normaal leven kunnen gaan. het "ik-verhaal" kan mij cru gezegd "geen kloten" schelen.

Dus als jij geen vaccin wilt. Geen probleem. Het individue primeert! Maar blijf dan nog gewoon een jaar langer binnen vegeteren en doe niet alle inspanningen van diegene die het wel goed menen teniet.

Echt , dat op niets slaand wantrouwen en selectief interpreteren van alle berichten daaromtrent daar kan "ik" nu eens niet tegen.

Absoluut onjuist. Wat een leugens dat hier verkondigd worden niet normaal. Elke leugen is goed genoeg om mensen zich maar te laten vaccineren. De leugenpolitie hier staat alleen paraat als je iets zegt wat tot minder vaccinaties kan leiden, als iets kan leiden tot meer vaccinaties kan je vrij liegen.

Asymptomatische personen, of dat die nu wel of niet gevaccineerd zijn, hebben beiden minder kans om het virus te kunnen doorgeven. Maakt geen fuck verschil en is zeker geen 100% kans als je niet gevaccineerd bent.
Misschien moet je voor je zo op je paard vliegt en anderen beschuldigt van leugens eerst eens het verschil leren tussen de woorden 'kan' en 'zal'.

100% van wat, in dat geval? Want als ik besmet ben en mij isoleer, is er 0% kans dat ik het virus 'kan' doorgeven.

En bij vaccinatie is de kans dat ge het virus in dezelfde omstandigheden ZULT doorgeven inderdaad kleiner.

Bij kunnen is er eigenlijk zelfs geen sprake van percentages. Ofwel kunt ge het virus doorgeven, ofwel niet. En tenzij vaccinatie overdrachtrisico tot nul minimaliseert, is de kans dat ge kunt overdragen eigenlijk gewoon altijd 100%, vaccin of geen vaccin.

100% van wat, in dat geval? Want als ik besmet ben en mij isoleer, is er 0% kans dat ik het virus 'kan' doorgeven.

En bij vaccinatie is de kans dat ge het virus in dezelfde omstandigheden ZULT doorgeven inderdaad kleiner. De kans dat ge het kunt doorgeven, blijft dezelfde.
Dan ga je er vanuit dat je 100% van de gevallen van besmetting kunt vaststellen quasi voordat de besmetting gebeurt?

Dan ga je er vanuit dat je 100% van de gevallen van besmetting kunt vaststellen quasi voordat de besmetting gebeurt?
Kan iets gebeuren = theoretische mogelijkheid
Zal iets gebeuren = praktische mogelijkheid

Kan iets gebeuren is een ja/nee gegeven. Ofwel kan het, ofwel kan het niet. Daar zit geen kansberekening in. Of iets effectief ook zal gebeuren, daar zit wel kansberekening in, want dat is afhankelijk van een hele hoop factoren, zoals vaccinatie. Dus het initiële statement dat zonder vaccin overdragen 100% zeker kan en met vaccin niet, is gewoon onjuist?

Online formulier

Het online formulier werkt niet eens meer voor essentiele verplaatsing naar het buitenland, zucht... Vorige week werkte het wel nog, zelfs ondertekenen ging vlot op mijne Mi. Op die van ons haren iphone was tekenen dan weer niet mogelijk. Nu werkt het formulier zelfs op PC nimeer...
Morgen naar Holland. Het zou mij toch zeeer sterk verbazen moest er effectief control zijn, dus erg trek ik het mij ni aan in feite.
Maar kheb voor alle zekerheid ne screenshot genomen met de "Internal server error" waar ge het webadres ook op ziet vanboven. Das mijn attest dak toch mijn best heb gedaan :tongue:

Laatst bewerkt:
Dus het initiële statement dat zonder vaccin overdragen 100% zeker kan en met vaccin niet, is gewoon onjuist?
De plek waar '100% zeker' in de zin staat doet er ook toe he. Ik heb niet gezegd dat je zonder vaccinatie 100% zeker de ziekte doorgeeft, ik heb gezegd dat je zonder vaccinatie zeker bent dat je de ziekte kan doorgeven. Ik repliceerde daar dan ook op iemand die het vaccin niet wil nemen omdat hij niet helemaal zeker is of hij dan niet meer besmettelijk is.

@dertjooo , misschien moet je eens beginnen tellen hoeveel keer het woord "ik" in al je posts naar voor komt. Newsflash, de coronapandemie is een globaal probleem en de vaccinatie richt zich dus op het terug naar een normaal leven kunnen gaan. het "ik-verhaal" kan mij cru gezegd "geen kloten" schelen.

Dus als jij geen vaccin wilt. Geen probleem. Het individue primeert! Maar blijf dan nog gewoon een jaar langer binnen vegeteren en doe niet alle inspanningen van diegene die het wel goed menen teniet.

Echt , dat op niets slaand wantrouwen en selectief interpreteren van alle berichten daaromtrent daar kan "ik" nu eens niet tegen.
Bedankt voor je zinvolle post.
Ik wil gerust alles in de wij vorm schrijven want tot men grote spijt vrees ik dat ik niet de enige ben die er zo over denk.
Ik had / we hadden eerlijk gezegd wel gehoopt op een paar ‘normale’ ipv ‘judging’ reacties om de vaccinatie te promoten.
Blijkbaar is de mensen in een hokje plaatsen heel populair de dag van vandaag.
Edit: @dertjooo Het is inderdaad ook heel simpel. Als iedereen zoals "ik" redeneert, dan blijven WE hier nog lang in zitten. En dan is elke "ik" hiervoor verantwoordelijk. Zware last toch op de schouders, naar mijn mening.
Vooral omdat er verder geen rationele reden lijkt te zijn om bewust de samenleving langer in deze situatie te houden.
Dan moet ik je helaas teleurstellen. We blijven hier nog lang zo zitten want het ziet er absoluut niet naar uit dat iedereen overtuigd is.

Laatst bewerkt:
Alle beschikbare vaccins hebben toch een hoge beschermingsgraad? Enkel van Astra Zeneca is het onduidelijk of het ook voor ouderen geschikt is, wat we in België dan nog met een veiligheidsmarge van 10 jaar nemen (55+ i.p.v. 65+) dacht ik?

Is er eigenlijk ooit een reden gegeven waarom dat vaccin niet goed werkt bij ouderen?

Ik kan ook wel heel goed begrijpen waarom vele mensen niks meer geloven van alles wat men zegt over het virus/vaccins...
Er gaat toch geen week voorbij of er wordt voor een zoveelste keer een kar gedraaid over een gegeven mening, komt er een onlogische maatregel...

Enfin, mijn vrouw krijgt donderdag normaal haar eerste spuit.
Jammer genoeg het medion vaccin 😀

Terug
Bovenaan