Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

• Ja, onmiddellijk

Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

Stemmen: 20 6,3%

• Totaal aantal stemmers
    315
Als ik zelf mocht kiezen wat ze in mijn lijf spoten , was het inderdaad een vaccin dat beter beschermt.
Az is zeker niet slecht, maar er zijn beter opties.
So what?
Gelijk welk vaccin is beter dan geen vaccin. En dat zou 100% van de bevolking in zijn hoofd moeten hebben.

Is er eigenlijk ooit een reden gegeven waarom dat vaccin niet goed werkt bij ouderen?
De (vrijwillige) testgroep was te klein om er duidelijke conclusies uit te trekken.
Geen betrouwbare testgroep = geen goedkeuring.

Het is dus zeker niet zo dat het onveilig is voor hen of niet zou werken, het is puur een geval van te weinig statistische gegevens.

Gisteren mijn tweede moderna prik gekregen. Daar ik bij de eerste fameuze bijwerkingen had (koorts, rillingen, hoofdpijn) viel het nu al bij al mee. Beetje spierpijn en hoofdpijn, maar geen koorts meer. Binnen 10 dagen eindelijk helemaal "safe" (hopelijk).

Gisteren mijn tweede moderna prik gekregen. Daar ik bij de eerste fameuze bijwerkingen had (koorts, rillingen, hoofdpijn) viel het nu al bij al mee. Beetje spierpijn en hoofdpijn, maar geen koorts meer. Binnen 10 dagen eindelijk helemaal "safe" (hopelijk).
Maar had je gisteren gedronken???

Als ik zelf mocht kiezen wat ze in mijn lijf spoten , was het inderdaad een vaccin dat beter beschermt.
Az is zeker niet slecht, maar er zijn beter opties.
Als jij dat vaccin krijgt van je dokter nadat het is goedgekeurd door Europa, dan zijn er geen betere opties.

Als jij dat vaccin krijgt van je dokter nadat het is goedgekeurd door Europa, dan zijn er geen betere opties.

En wat met de J&J vaccin : die is maar voor 66% efficient.

Gaan ze die ook allemaal weigeren tot ze een pfizer of moderna krijgen?

ik ga in op uitnodiging voor vaccinatie, kan me niet schelen welkeen.
Geef me mijn bewijs van vaccinatie en als iedereen de mogelijkheid had om te vaccineren laat alle maatregelen vallen.
Niet gevaccineerden moeten dan meer leven met hun beslissing.

En wat met de J&J vaccin : die is maar voor 66% efficient.

Gaan ze die ook allemaal weigeren tot ze een pfizer of moderna krijgen?
66% moet je natuurlijk wel nuanceren. Maar als jij dat op dat moment krijgt, is er geen betere optie. Dat is toch logica?
Hoe goed beschermt het griepvaccin dat je twee jaar geleden hebt gehaald?

Info van mijn gemeente die aantoont dat elk vaccin 100% doeltreffend is tegen ernstige infecties.

D55747-A2-DF37-4318-A83-E-D4-F9326-EEC7-A.jpg
Wie gelooft er nu dat die vaccins ons 100% beschermen? Dus niemand zal nog sterven van covid na vaccinatie?
Als dat is , dan bestaat God toch nog.
Tegen dat we allemaal ingeënt zijn, zijn er al tal van mutaties die de bescherming omzeiling en begint deze zever terug van 0

Wie gelooft er nu dat die vaccins ons 100% beschermen? Dus niemand zal nog sterven van covid na vaccinatie?
Tegen dat we allemaal ingeënt zijn, zijn er al tal van mutaties die de bescherming omzeiling en begint deze zever terug van 0
Tegen beter weten in. 100% bescherming bestaat inderdaad niet, je hebt (voornamelijk bij oudere mensen) de kans dat het vaccin geen immuunrespons kan opwekken die groot genoeg is omdat hun afweersysteem reeds heel erg zwak is.
Specifiek voor AstraZeneca was de testgroep ook gewoon niet groot genoeg.
Voor de rest beschermt het (voorzover we tot nu toe kunnen zien) weldegelijk heel erg goed om ernstige infecties - lees, opnames - te voorkomen. Dus ja, je kan het nog krijgen, maar nee, je zal er niet ernstig ziek van worden.

Wat betreft de mutaties heb je een punt, maar het basisvaccin is er, dus we kunnen mits enkele kleine aanpassingen heel snel een efficiënt nieuw vaccin hebben. Dan gaan we richting het griepvaccin waarbij er elk jaar een inschatting gemaakt wordt wat de dominante vorm zal zijn, en hiertegen vaccineren ze dan mensen.

Stop aub met dingen als "het medion vaccin, logisch dat er mensen niets meer van geloven" etc. De hele reden dat er mensen dingen niet geloven is omdat er bullshit geschreven wordt die daarna mooi weerlegd wordt (ik geef je ook een mooi antwoord hierboven, heb ik al meerdere keren gedaan bij jou), maar het is altijd die eerste zin die blijft plakken. Het is ook daardoor dat bij heel de zorgsector er zoveel twijfelaars zijn. Als der ene begint over het "vaccin van den aldi" staat binnen de kortste keren de helft te klagen dat ze enkel het beste willen en dat ze dat andere niet betrouwen. En dan sta je daar mooi met iets dat ook perfect werkbaar is.

Heb je een vraag, stel ze gerust. Maar verpak het dan niet als "Waarom werkt het niet bij ouderen, dat moet toch een brolvaccin zijn, wie gelooft dat nu nog".
Gewoon "waarom werkt het niet bij ouderen" is even goed.

Ik laat me zeker ook vaccineren, gewoon omdat ik dit alles beu ben.
Maar laat de mensen de keuze welk vaccin ze willen ( indien beschikbaar) en laat men het ook uit eigen zak betalen dan. Wat maakt die 20€ nu uit als je erdoor niet in het ziekenhuis belandt?

Ik stel me toch ook serieus de vraag over die leveringen en ‘onkunde’ om hier alles in goede banen te leiden om te vaccineren.
Gaat dit echt elk jaar zo een circus zijn met elke nieuwe variant?

Voilà, daar hebde het probleem. Het is te nemen wat er is momenteel.
Awel. Laat de mensen dan wachten die het betere vaccin willen.
Het enige waarom deze flut regering ons het AZ vaccin opdringt, is omdat dit veel goedkoper is voor hun. Thats it
Laat me dan maar zelf betalen voor het vetere vaccin

Ik laat me zeker ook vaccineren, gewoon omdat ik dit alles beu ben.
Maar laat de mensen de keuze welk vaccin ze willen ( indien beschikbaar) en laat men het ook uit eigen zak betalen dan. Wat maakt die 20€ nu uit als je erdoor niet in het ziekenhuis belandt?

Ik stel me toch ook serieus de vraag over die leveringen en ‘onkunde’ om hier alles in goede banen te leiden om te vaccineren.
Gaat dit echt elk jaar zo een circus zijn met elke nieuwe variant?
Je "indien beschikbaar" is het probleem, hè. Je laat mensen zsm vaccineren. En dat doe je op basis van wetenschappelijke feiten, niet buikgevoel of googledokters. Als de vaccinatiestrategie in gedrang komt omdat mensen mogen kiezen, dan is dat de foute strategie.

En "indien beschikbaar" levert nog grotere problemen op: Stel dat je alle mensen laat kiezen. En ze kiezen grotendeels voor Pfizer. Daarna zijn die niet meer beschikbaar, dus mogen andere mensen niet kiezen? Het is niet dat iedereen tegelijk mag gaan, dus je gunt sommige groepen wel de keuze en andere niet. Of ouderen die gaan kiezen voor AstraZeneca, mogelijk de minst efficiënte voor hen, terwijl de andere nog beschikbaar was.

Dus als je niet kunt zeggen dat ze mogen kiezen "indien beschikbaar", dan kun je gewoon niet zeggen dat de mensen mogen kiezen. En dus is de beste oplossing het vaccinshoppen tegengaan.

Awel. Laat de mensen dan wachten die het betere vaccin willen.
Het enige waarom deze flut regering ons het AZ vaccin opdringt, is omdat dit veel goedkoper is voor hun. Thats it
Laat me dan maar zelf betalen voor het vetere vaccin

Oei, nu ga je over naar een soort complottheorie. De enige reden waarom de regering het vaccin opdringt, is omdat we zo snel mogelijk allemaal gevaccineerd moeten raken. Zo snel mogelijk. Zonder oponthoud.

Er staat 100% bescherming tegen ernstige infecties, niet 100% bescherming tegen de dood.

Iemand met onderliggende klachten kan van een milde infectie ook sterven bijvoorbeeld als die nog allerlei andere kwalen heeft op dat moment.

Je "indien beschikbaar" is het probleem, hè. Je laat mensen zsm vaccineren. En dat doe je op basis van wetenschappelijke feiten, niet buikgevoel of googledokters. Als de vaccinatiestrategie in gedrang komt omdat mensen mogen kiezen, dan is dat de foute strategie.

En "indien beschikbaar" levert nog grotere problemen op: Stel dat je alle mensen laat kiezen. En ze kiezen grotendeels voor Pfizer. Daarna zijn die niet meer beschikbaar, dus mogen andere mensen niet kiezen? Het is niet dat iedereen tegelijk mag gaan, dus je gunt sommige groepen wel de keuze en andere niet. Of ouderen die gaan kiezen voor AstraZeneca, mogelijk de minst efficiënte voor hen, terwijl de andere nog beschikbaar was.
Er zijn toch vaccins genoeg om tussen te kiezen? Binnenkort komt onze J&J nog met hun af, dus is het ene op , dan zijn er nog genoeg andere opties.
En mensen die vinden dat het AZ goed genoeg is nu voor hun, moeten dan dit maar nemen

Terug
Bovenaan