Corona protesten

Mijn mening is dat je hier weer een ballonnetje aan het oplaten bent om de discussie (bewust) te ontsporen?


De discussie gaat hier om protesten tegen Corona, jij maakt er hier in 2 posten plunderingen van, met BLM als aanstokers. Je gezegende leeftijd lijkt mij vooral een argument voor selectieve amnesie, want betogingen die uitmonden in rellen is iets van alle tijden en bevolkingsgroepen.
Neen dat maak jij er weer van. Welk ballonnetje laat ik op?
Ik merk gewoon dat het sinds blm of gele hesjes bon ton is om massaprotesten aan te grijpen als reden om te plunderen. Iets wat in het verleden gewoon niet of mss minder zichtbaar was.
Als je denkt dat ik een 'racisme' ballonnetje oplaat moet ik hem helaas doorprikken. BLM en gele hesjes waren betogingen waar alle lagen uit de bevolking aan meededen. Maar je kan niet ontkennen dat het een trendsetter geweest is. Zo een geladen betoging kan heel snel ontaarden en zo kan deze situatie dan misbruikt wordt om te plunderen.
Dit is toch gewoon een correcte en op feiten gestoelde analyse? Wie, hoe of wat er geplunderd wordt maakt me feitelijk zoveel niet uit. Ik vind het gewoon jammer dat uberhaupt geplunderd wordt.
Ik snap ook niet hoe de betoging tegen de dood van Julius Ceasar maar ook iets te maken heeft met de huidige situatie. (zoals ik uit je link kan lezen). Het kruitvat in het middenoosten is miss ook niet de beste graadmeter om je argument wat kracht bij te zetten. Heel misschien dat er in de tijd van de zwarte dood de lokale slager ook geplunderd werd maar verder zie ik geen correlatie.
Er zijn genoeg betogingen geweest de afgelopen tien jaar waar er geen plunderingen aan te pas kwamen. Het lijkt me een fenomeen van het afgelopen jaar of twee jaar.
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat die betoging van zondag veel gaat veroorzaken , officieel mag je maar met 100 man en aan het atomium betogen . En het is ook niet dat daar brusselse jongeren tussen die betogers zit . Als die jongeren zich daar niet in gaan tussen moeien zie ik daar weinig gebeuren .
 
krijg dees door van collega die er woont.


Heb nog andere foto´s gekregen, maar geen idee hoe ik die hier vlot kan posten vanaf de gsm.


In Tilburg ook.
Nu al een 5-tal steden waar ik de beelden van gezien heb.
Op dit instagram account wordt ook veel gepost.


Moet je wel volgen om te zien, maar is't wel waard vind ik.

In een aantal steden begint 't nu. Ruiten inslaan, brandjes,...
Ondertussen in de telegram groep ook

"Bericht voor Politie Eindhoven en specifiek de mobiele eenheid. Jullie dachten lekker te chillen tijdens avondklok omdat we binnen zitten, maar wollah jullie kanker moeders, blijf maar overwerken en rennen, kk lijers."
 
Laatst bewerkt:
Neen dat maak jij er weer van. Welk ballonnetje laat ik op?
Ik merk gewoon dat het sinds blm of gele hesjes bon ton is om massaprotesten aan te grijpen als reden om te plunderen. Iets wat in het verleden gewoon niet of mss minder zichtbaar was.
Als je denkt dat ik een 'racisme' ballonnetje oplaat moet ik hem helaas doorprikken. BLM en gele hesjes waren betogingen waar alle lagen uit de bevolking aan meededen. Maar je kan niet ontkennen dat het een trendsetter geweest is. Zo een geladen betoging kan heel snel ontaarden en zo kan deze situatie dan misbruikt wordt om te plunderen.
Dit is toch gewoon een correcte en op feiten gestoelde analyse? Wie, hoe of wat er geplunderd wordt maakt me feitelijk zoveel niet uit. Ik vind het gewoon jammer dat uberhaupt geplunderd wordt.
Ik snap ook niet hoe de betoging tegen de dood van Julius Ceasar maar ook iets te maken heeft met de huidige situatie. (zoals ik uit je link kan lezen). Het kruitvat in het middenoosten is miss ook niet de beste graadmeter om je argument wat kracht bij te zetten. Heel misschien dat er in de tijd van de zwarte dood de lokale slager ook geplunderd werd maar verder zie ik geen correlatie.
Er zijn genoeg betogingen geweest de afgelopen tien jaar waar er geen plunderingen aan te pas kwamen. Het lijkt me een fenomeen van het afgelopen jaar of twee jaar.
BLM staat inhoudelijk mijlenver van de protesten die nu aan de gang zijn, maar omdat er rellen zijn, is jouw eerste reactie om hen er ook bij te sleuren als oorzaak/trendsetter. Je legt hier eventjes een causale link zonder ook maar enig sluitend bewijs: het afgelopen jaar was de grootste geladen betoging BLM, het jaar ervoor gele hesjes, maar een paar jaar eerder waren het de dokwerkers die half brussel afbraken (om maar 1 recent tegenvoorbeeld te noemen, vooraleer je weer gaat cherrypicken uit m'n wikipedia-waslijst ).

Als je even wat breder durft te kijken dan zie je gewoon dat rellen en plunderingen een fenomeen van alle tijden is, met als gemene deler een grote groep gefrustreerde mensen die elkaar verder ophitsen of worden opgehitst.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen is het in veel steden weer uit de hand aan het lopen.
Die enkelen waar de politie de voetbalsupporters niet naar huis heeft gestuurd blijven voorlopig gevrijwaard.

Al is het te hopen dat daar geen confrontaties van komen.
 
BLM staat inhoudelijk mijlenver van de protesten die nu aan de gang zijn, maar omdat er rellen zijn, is jouw eerste reactie om hen er ook bij te sleuren als oorzaak/trendsetter. Je legt hier eventjes een causale link zonder ook maar enig sluitend bewijs: het afgelopen jaar was de grootste geladen betoging BLM, het jaar ervoor gele hesjes, maar een paar jaar eerder waren het de dokwerkers die half brussel afbraken (om maar 1 recent tegenvoorbeeld te noemen, vooraleer je weer gaat cherrypicken uit m'n wikipedia-waslijst ).

Als je even wat breder durft te kijken dan zie je gewoon dat rellen en plunderingen een fenomeen van alle tijden is, met als belangrijkste gemene deler een grote groep gefrustreerde mensen die elkaar verder ophitsen of worden opgehitst.
Stop toch eens met die focus op blm te leggen. Ik zeg gewoon dat de trend van plunderingen daar (of bij de gele hesjes) ontsproten is. Dat rellen van alle tijden zijn lijkt me een evidentie. Ik heb reeds breder gekeken en ik merk dat youth for climate geen plunderingen teweegbracht. Of de witte mars, of nationale betogingen. of...
Hell zelfs tijdens het EK in belgie zijn er ongelofelijk zware rellen geweest maar toch geen plunderingen.
Het maakt me ook niet uit wie er nu plundert. Of het nu Jan en piet zijn of iemand anders i couldnt care less. Het is gewoon een spijtige evidentie dat plunderingen (nogmaals geen rellen) een vast gegeven geworden zijn in recentere betogingen.

effe toch verduidelijken want ik heb weer het gevoel dat we naast elkaar aant praten zijn. Ik mag dan amnesie hebben ik denk dat jij last heb van dislexie.
Met plunderen bedoel ik dan bewust een winkelraam slopen en de hele janboedel eruit halen he. Bewust. Hoogstwss zijn die personen dan ook niet met dezelfde insteek aanwezig dan de andere betogers. Ze zijn zuiver uit op de gemaakte winst.
https://www.dumpert.nl/item/8053421_a2000a0a
https://www.dumpert.nl/item/8054105_1aab26fa
https://www.dumpert.nl/item/8051783_08934c17
https://www.dumpert.nl/item/8052017_6ad444ff
 
Laatst bewerkt:
Nu ja een bom doen ontploffen. Ik weet nog niet eens hoe ik aan een bom geraak?
Ruiten inslaan? Kan iemand bij eerst een wapen of een houten knuppel geven? Want dat heb ik allemaal niet.
Een bus met benzine om een auto in brand te steken? En met wat? Een fakkel of zo? Wacht! Dat ligt hier allemaal in mijn garage! (NOT)

Ik bedoel, dat/als ik ga betoging tegen de maatregelen ... dat is mijn keuze ... maar de meesten in Holland nu, dat is toch gewoon uitschot? Die hebben dus spullen in huis liggen die ik niet heb ... ben ikzelf, dan zo ABNORMAAL dat ik dat allemaal niet in huis heb liggen? :cautious:
 
Nu ja een bom doen ontploffen. Ik weet nog niet eens hoe ik aan een bom geraak?
Ruiten inslaan? Kan iemand bij eerst een wapen of een houten knuppel geven? Want dat heb ik allemaal niet.
Een bus met benzine om een auto in brand te steken? En met wat? Een fakkel of zo? Wacht! Dat ligt hier allemaal in mijn garage! (NOT)

Ik bedoel, dat/als ik ga betoging tegen de maatregelen ... dat is mijn keuze ... maar de meesten in Holland nu, dat is toch gewoon uitschot? Die hebben dus spullen in huis liggen die ik niet heb ... ben ikzelf, dan zo ABNORMAAL dat ik dat allemaal niet in huis heb liggen? :cautious:
Neen dat is niet abnormaal, eerder volkomen normaal. Ik vind het ook wel verontrustend dat er de laatste betogingen (voor wat dan ook) vaak veel geweld bij te pas komt.

Kan goed zijn dat de bevolking niet tevreden is, maar als ik niet tevreden ben is iemand anders zijn eigendom vernielen of andere mensen aanvallen toch het laatste wat in mij opkomt.
 
Stop toch eens met die focus op blm te leggen. Ik zeg gewoon dat de trend van plunderingen daar (of bij de gele hesjes) ontsproten is. Dat rellen van alle tijden zijn lijkt me een evidentie. Ik heb reeds breder gekeken en ik merk dat youth for climate geen plunderingen teweegbracht. Of de witte mars, of nationale betogingen. of...
Hell zelfs tijdens het EK in belgie zijn er ongelofelijk zware rellen geweest maar toch geen plunderingen.
Het maakt me ook niet uit wie er nu plundert. Of het nu Jan en piet zijn of iemand anders i couldnt care less. Het is gewoon een spijtige evidentie dat plunderingen (nogmaals geen rellen) een vast gegeven geworden zijn in recentere betogingen.
Mijn mening is dat na het BLM debacle van het afgelopen jaar is het opgevallen hoe gemakkelijk je met alles weggeraakt in een massa betoging.
En dan doel ik vooral op het plunderen en vandaliseren. Dit heeft in mijn ogen wel een trend gezet en ik vrees dat we nog zulke zaken in de toekomst er spijtig genoeg weer moeten bijnemen.

Weer een stapje dichter bij een dystopische toekomst waar grootsteden burchten worden, de politie standaard in riot gear mag gaan werken en de far west mentaliteit weer realiteit wordt.
Ik kaats enkel de bal terug die je zelf hebt opgeworpen. Je doet hier exact hetzelfde als met de cartoondiscussie eerder:
- je plaatst een reactie die eenzijdig, kort de bocht en niet relevant is voor de discussie
- er komen van meerdere leden argumenten waarom dit niet correct is
- je wringt je in allerlei bochten en verplaatst steeds de goalpost (eerst was het blm, dan mss hele hesjes; nu zijn het enkel nog plunderingen, vandalisme is opeens van geen tel meer) om toch je gelijk te halen.
- cue post dat het hier weer een linkse echokamer is die door het minste getriggerd is en de cirkel is weer rond.
 
Ik kaats enkel de bal terug die je zelf hebt opgeworpen. Je doet hier exact hetzelfde als met de cartoondiscussie eerder:
- je plaatst een reactie die eenzijdig, kort de bocht en niet relevant is voor de discussie
- er komen van meerdere leden argumenten waarom dit niet correct is
- je wringt je in allerlei bochten en verplaatst steeds de goalpost (eerst was het blm, dan mss hele hesjes; nu zijn het enkel nog plunderingen, vandalisme is opeens van geen tel meer) om toch je gelijk te halen.
- cue post dat het hier weer een linkse echokamer is die door het minste getriggerd is en de cirkel is weer rond.
Lijkt me weeral heel cheap om op 1 woordje te nitpicken 'vandaliseren' en daarmee proberen mijn argument onderuit te halen.
Mijn andere posts waar ik constant over plunderingen spreek laat je gemakkelijkheidshalve maar achterwege. (bochten wringen much...)
En nogmaals ik zeg nergens het was eerst BLM en dan gele hesjes. (3e keer trouwens) Ik zeg dat het plunderfenomeen daar begonnen is. Denk je nu echt dat die plunderaars ook maar iets inzaten met de grieven van de BLM betogers of de gele hesjes? Of dat deze plunderaars nu zich ook maar iets van de avondklok/coronamaatregelen in nederland aantrekken?
Ik kan er me niet van ontdoen dat je BLM leest en je daar allerhande zaken inziet dat totaal niet aan de orde zijn. Ik zie ook geen meerdere leden. Enkel jij kan er niet met overweg. Iets met rode lap en stier denk ik dan.
Je hebt toch mijn filmpjes gezien dat ik gepost heb?
 

Veel erg jonge relschoppers.

Al ettelijke auto's in brand, politie aangevallen en winkels in brand gestoken over heel Nederland ondertussen.

Net enorme ontploffing in Osdorp...

Dit kan bijna niet of hier gaan doden vallen.
Ongelooflijk als je die beelden ziet.
 
De helft van de posts

Veel erg jonge relschoppers.

Al ettelijke auto's in brand, politie aangevallen en winkels in brand gestoken over heel Nederland ondertussen.

Net enorme ontploffing in Osdorp...

Dit kan bijna niet of hier gaan doden vallen.
Ongelooflijk als je die beelden ziet.
Ja gemiddeld zijn de relschoppers minderjarig als ik zo rondom mij hoor.
 
Dit is geweldig hoor

Boeren bieden politie Doetinchem hulp aan​

xxl.jpg

Boeren staan stand-by RUTGER VAN LIER
Boeren uit de Achterhoek hebben volgens De Gelderlander aangeboden om met 100 tot 200 trekkers "alle straten van Doetinchem dicht te zetten, zodat geen relschopper er meer in of uit kan".
De boeren laten aan De Gelderlander weten stand-by te staan om hulp te bieden, maar te wachten op een seintje om in actie te komen. "De regie daarvoor ligt bij de politie", laat een van de boerenleiders weten. In Doetinchem is een noodbevel van kracht. Iedereen wordt verzocht weg te blijven uit het centrum. Wie zich daar niet aan houdt, kan worden opgepakt.
RTV Oost schreef eerder vandaag dat een boer uit Kamperveen had aangeboden om met trekkers naar Zwolle te rijden om de stad af te sluiten en zo rellen te voorkomen. De burgemeester van Zwolle heeft de boer bedankt voor het aanbod, maar gezegd dat de situatie gisteravond op eigen kracht goed is opgelost.
 
Lijkt me weeral heel cheap om op 1 woordje te nitpicken 'vandaliseren' en daarmee proberen mijn argument onderuit te halen.
Mijn andere posts waar ik constant over plunderingen spreek laat je gemakkelijkheidshalve maar achterwege. (bochten wringen much...)
En nogmaals ik zeg nergens het was eerst BLM en dan gele hesjes. (3e keer trouwens) Ik zeg dat het plunderfenomeen daar begonnen is.
Ik reageer op je initiële bericht waarmee je de discussie deze richting uit hebt gestuurd, al de rest heb je er gaandeweg zelf bijgesleurd/achterwege gelaten om toch maar je punt te kunnen maken.
Denk je nu echt dat die plunderaars ook maar iets inzaten met de grieven van de BLM betogers? Of dat deze plunderaars nu zich ook maar iets van de avondklok/coronamaatregelen in nederland aantrekken?
Als die grieven geen hol uitmaken, waarom moet je ze dan toch maar stante pede betrekken bij de discussie?
Ik kan er me niet van ontdoen dat je BLM leest en je daar allerhande zaken inziet dat totaal niet aan de orde zijn. Iets met rode lap en stier denk ik dan.
Ik lees wat jij schrijft en reageer daar op. Dat je continu terugkrabbelt en je eigen woorden en redeneringen moet aanpassen maakt inderdaad dat het niet altijd even evident is om te volgen waartegen we nu weer wel en weer niet mogen argumenteren volgens jou.
Je hebt toch mijn filmpjes gezien dat ik gepost heb?
Jep, het waren allemaal BLM'ers met een heel hesje!
 
BLM staat inhoudelijk mijlenver van de protesten die nu aan de gang zijn, maar omdat er rellen zijn, is jouw eerste reactie om hen er ook bij te sleuren als oorzaak/trendsetter. Je legt hier eventjes een causale link zonder ook maar enig sluitend bewijs: het afgelopen jaar was de grootste geladen betoging BLM, het jaar ervoor gele hesjes, maar een paar jaar eerder waren het de dokwerkers die half brussel afbraken (om maar 1 recent tegenvoorbeeld te noemen, vooraleer je weer gaat cherrypicken uit m'n wikipedia-waslijst ).

Als je even wat breder durft te kijken dan zie je gewoon dat rellen en plunderingen een fenomeen van alle tijden is, met als gemene deler een grote groep gefrustreerde mensen die elkaar verder ophitsen of worden opgehitst.
Niet vergeten, in den tijd met dat oranje autotje dat in brand stond. (Wel chapeau dat ze toen een crowd funding gedaan hebben).

Heeft inderdaad meer met een boel gefrustreerden te maken. (Voor mijn part mogen we dat amerikaans fenomeen hier achter ons laten)
En tghoh jah, als iedereen al een jaar in hun kot zit dan kan dat wel een boeltje worden en zal het er wel wat heftiger en agressiever er aan toe gaan.
 
Ik reageer op je initiële bericht waarmee je de discussie deze richting uit hebt gestuurd, al de rest heb je er gaandeweg zelf bijgesleurd/achterwege gelaten om toch maar je punt te kunnen maken.

Als die grieven geen hol uitmaken, waarom moet je ze dan toch maar stante pede betrekken bij de discussie?

Ik lees wat jij schrijft en reageer daar op. Dat je continu terugkrabbelt en je eigen woorden en redeneringen moet aanpassen maakt inderdaad dat het niet altijd even evident is om te volgen waartegen we nu weer wel en weer niet mogen argumenteren volgens jou.

Jep, het waren allemaal BLM'ers met een heel hesje!
Het blijft echt moeilijk discussieren met u.
bij deze kan ik de ignore functie eens uittesten..
 
Ik merk gewoon dat het sinds blm of gele hesjes bon ton is om massaprotesten aan te grijpen als reden om te plunderen. Iets wat in het verleden gewoon niet of mss minder zichtbaar was.
Het kan goed zijn dat jij dat zo percipieert omdat die zaken fris in je hoofd zitten, maar dat heeft gewoon geen enkele grond.
 
Nu ja een bom doen ontploffen. Ik weet nog niet eens hoe ik aan een bom geraak?
Ruiten inslaan? Kan iemand bij eerst een wapen of een houten knuppel geven? Want dat heb ik allemaal niet.
Een bus met benzine om een auto in brand te steken? En met wat? Een fakkel of zo? Wacht! Dat ligt hier allemaal in mijn garage! (NOT)

Ik bedoel, dat/als ik ga betoging tegen de maatregelen ... dat is mijn keuze ... maar de meesten in Holland nu, dat is toch gewoon uitschot? Die hebben dus spullen in huis liggen die ik niet heb ... ben ikzelf, dan zo ABNORMAAL dat ik dat allemaal niet in huis heb liggen? :cautious:
- Halve fles sterke drank, scheut afwasmiddel en een neusdoek = molotov
- Met een hamer en een schroevendraaier krijg je ook wel een raam kapot, of met die losse straatsteen/bankje/vuilbak/...
- Een bus white-spirit werkt evengoed en vindt ge in genoeg Vlaamse of Hollandse garages.
=> Alle 3 kun je tiktokgewijs mooi verpakken in een videotutorial en dan via Telegram verspreiden.

Ik trek het nu misschien even in het absurde, maar zo makkelijk kan het zijn om de boel (online) verder op te hitsen, tot er een aantal het ook effectief verder gaan uitvoeren. Om een winkel te plunderen hebt ge er ook maar 1 of 2 nodig om de ruit in te slaan, de rest moet enkel à la minute mee naar binnen lopen.

Voor de duidelijkheid: ik wil hiermee de situatie niet minimaliseren hé, enkel aantonen dat de grens tussen beleefde burger en uitschot dat gaat rellen en plunderen soms vager is dan we denken (zie ook @kay-gell z'n bericht over de grote hoeveelheid minderjarigen).
 
Terug
Bovenaan