Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beetje vreemd voor de persoon die veel van zijn posts zelf verwijdert om sporen te wissen als hij op zijn fouten gewezen wordt, hé?
Niet correct. Ik verwijder ze alleen als ik op mijn fout gewezen ben en dit misinformatie is, met bijhorende excuses, daar is nog nooit meer dan een uur over gegaan. Je ziet mij ook niet dat soort voorspellingen doen.

u daarentegen zullen we nooit zien terugkomen op uw foutieve voorspellingen en valse hoop dat jij in deze thread al uitgedeeld hebt.

bij u is alles rozengeur en maneschijn, jij hebt altijd groots positief nieuws en positieve voorspellingen. Meestal gebasseerd op cijfers van ocharme 2 of 3 dagen met de melding er dan nog bij “de cijfers zijn incompleet”. tot iemand er u eens op wijst “aja ik had me vergist hehe :)

het ergste is dat ge die subjectieve berichten en voorspellingen combineert met uw cijfers van sciensano, alsof ze enige wetenschappelijke betekenis zouden hebben. Ge gebruikt uw dagelijkse copy paste van sciensano om u hier te profileren als “the man with the facts” en daar mixt ge dan uw eigen pseudo facts tussen.

Vorige week zei iemand nog als “dank u voor uw dagelijkse posts en analyses jpv, dankzij u weten wij hier 3-4 dagen eerder wat er gebeurt dan de wetenschap in het nieuws vertelt”, lol.

Laatst bewerkt:
Aangezien we het dan over de zomer hebben veronderstel ik dat hij ervan uit gaat dat tegen dan iedereen de kans heeft gekregen zich te laten vaccineren. Ook de -18-jarige want je kan moeilijk de +18 bevolking wel toelaten en -18 niet. Als mensen dan door hun eigen keuze de toegang ontzegt wordt, tja iets met blaren en erop zitten eh.
Tegen de zomer iedereen gevaccineerd? Ik denk dat wij andere informatiebronnen ivm de Belgische vaccinatiecampagne hebben :ROFLMAO:

Ik vind het toch al fijn om te horen dat mijn familieleden die in de zorgsector werken (3 mensen) stilaan eindelijk gevaccineerd raken... Nog niet allemaal, maar het staat wel al ingepland voor de komende dagen blijkbaar.
Nu de grootouders nog ASAP aub (mensen van boven de 80, niet in een rusthuis). Ben benieuwd hoe lang zij nog mogen wachten, want ik ken persoonlijk zelfs al 1 (privé)rusthuis waar nog altijd niemand is gevaccineerd.

Trouwens, misschien is het op langere termijn ook geen slecht idee om mensen die een contactberoep uitoefenen prioriteit te geven (wanneer we in die fase komen dat ook 'jongere' mensen aan de beurt zijn). Aangezien de vaccins ook de kans doen dalen dat ge besmettelijk zijt.

Tegen de zomer iedereen gevaccineerd? Ik denk dat wij andere informatiebronnen ivm de Belgische vaccinatiecampagne hebben :ROFLMAO:
Dat is toch altijd het plan geweest hier in België. Hoewel ik momenteel ook mijn wenkbrauwen frons over hoe het nu allemaal loopt vind ik het langs beide fronten nog veel te vroeg om nu al voorspellingen te doen voor binnen 3-4 maanden of we dan al dan niet op schema zitten qua vaccinatie.

Ik vind het toch al fijn om te horen dat mijn familieleden die in de zorgsector werken (3 mensen) stilaan eindelijk gevaccineerd raken... Nog niet allemaal, maar het staat wel al ingepland voor de komende dagen blijkbaar.
Nu de grootouders nog ASAP aub (mensen van boven de 80, niet in een rusthuis). Ben benieuwd hoe lang zij nog mogen wachten, want ik ken persoonlijk zelfs al 1 (privé)rusthuis waar nog altijd niemand is gevaccineerd.

Trouwens, misschien is het op langere termijn ook geen slecht idee om mensen die een contactberoep uitoefenen prioriteit te geven (wanneer we in die fase komen dat ook 'jongere' mensen aan de beurt zijn). Aangezien de vaccins ook de kans doen dalen dat ge besmettelijk zijt.
Hier heeft mijn grootvader (87) vandaag zijn brief aangekregen. Wel duidelijk dat men nu ook de AstraZeneca gebruikt aangezien zijn 1ste vaccinatie op 19 maart is en zijn 2de op 11 juni.

Hier heeft mijn grootvader (87) vandaag zijn brief aangekregen. Wel duidelijk dat men nu ook de AstraZeneca gebruikt aangezien zijn 1ste vaccinatie op 19 maart is en zijn 2de op 11 juni.
Dat klopt wel degelijk, de persoon die ik ken die een brief had gekregen om volgende week te gaan voor de eerste prik, die mocht ook pas in juni gaan voor de tweede. Ook in die brief stond vermeld dat het AstraZeneca is trouwens want die persoon wist dat, mag daar dan zoveel tijd tussen zitten?

Het boek eerste hulp bij pandemie is best wel aangenaam om eens te lezen en België heeft het best slecht gedaan, we zijn heel goed in het tellen van de doden.

De Belgische bevolking heeft enorm veel inspanningen geleverd, maar we krijgen geen of amper perspectieven voor de geleverde inspanningen. De perspectieven zijn er, nl de vaccins. De vaccinatiestrategie is hier a complete fail! En in veel Europese landen ook.

Het werk van deze regering verbloemen is belachelijk. Nu als je een partijkaart hebt moet je natuurlijk positivisme rondstrooien.

Waarom software voor vaccinaties vierkant draait: bedrijf erachter heeft geen ervaring met grote projecten

Overheid en IT-projecten, het is toch vaak een slecht huwelijk...
Toch raar hoe die 'aanbestedingen' verlopen:
- Bedrijf (Paronella) had geen ervaring met projecten van deze omvang. Blijkbaar ook maar 3 werknemers?
- RTBF beweert dat het vooral een kwestie van geld was: "Het bedrag dat een groot bedrijf zou vragen, zou 3-4x hoger liggen.
- Aanbesteding gebeurde via een 'versnelde procedure', maar de toekenning is pas op 20 januari gebeurd?

Hier mag toch eens terecht wat kritiek op komen. Misschien zou de kritiek zich beter eens verschuiven naar dit onderwerp, ipv 'er liggen nog x vaccins in de diepvries'.

Toch ook goed nieuws:
Voor het eerst in maanden nul coronadoden in Vlaamse woon-zorgcentra (ja sorry ook paywal)

Kort samengevat: we komen van gemiddeld 25 doden per dag naar 'slechts' 2,9 doden per dag in de WZC. Dat is toch een opmerkelijke verbetering. In de ziekenhuizen zit men momenteel nog op 22 doden per dag.

Als de 65+ aan de beurt komen, gaan we daar toch ook wel een opmerkelijke verbetering krijgen. Hopen op april dan maar.

Zo'n klein bedrijf, daar kan je kritiek op hebben...
Maar als iemand die intussen op professioneel vlak daar intussen enige ervaring mee heeft, verbaast het mij niet dat een overheidsdatabank niet in orde is. In feite verbaast het mij (als burger) dat TaxOnWeb en MyMinFin zo'n prachtige, voorbeeldige systemen zijn, misschien daar eens solliciteren in de toekomst...

Waarom software voor vaccinaties vierkant draait: bedrijf erachter heeft geen ervaring met grote projecten

- Bedrijf (Paronella) had geen ervaring met projecten van deze omvang. Blijkbaar ook maar 3 werknemers?
- RTBF beweert dat het vooral een kwestie van geld was: "Het bedrag dat een groot bedrijf zou vragen, zou 3-4x hoger liggen.
- Aanbesteding gebeurde via een 'versnelde procedure', maar de toekenning is pas op 20 januari gebeurd?

Hier mag toch eens terecht wat kritiek op komen. Misschien zou de kritiek zich beter eens verschuiven naar dit onderwerp, ipv 'er liggen nog x vaccins in de diepvries'.

Toch ook goed nieuws:
Voor het eerst in maanden nul coronadoden in Vlaamse woon-zorgcentra (ja sorry ook paywal)

Kort samengevat: we komen van gemiddeld 25 doden per dag naar 'slechts' 2,9 doden per dag in de WZC. Dat is toch een opmerkelijke verbetering. In de ziekenhuizen zit men momenteel nog op 22 doden per dag.

Als de 65+ aan de beurt komen, gaan we daar toch ook wel een opmerkelijke verbetering krijgen. Hopen op april dan maar.
Ik meen mij te herinneren dat je bij een aanbesteding niet sowieso voor de goedkoopste moet gaan als je goede argumenten hebt. Nu, als dat een factor 3-4 verschilt zal dat wel goed doorwegen, maar toch wel absurd dat er zich dan niemand afvraagt of die prijs realistisch is.

wat is eigenlijk de uitleg van de fanboys vh huidige vaccinatie beleid voor het niet/zeer beperkt gebruik van de vaccinatie centra e.d. tijdens de weekends?

ge zou per weekend pakweg 40k extra slots kunnen beschikbaar stellen.

er liggen tenslotte al meer dan 400k vaccins op overschot.

wie weet, mss kan de evenementen sector daarbij helpen.
Als je kan stoppen met de mensen die proberen te nuanceren af te schilderen als fanboys... lekker constructief.

De voorraad komt door het beleid van de 2 weken doorlooptijd + de voorzichtigheid met de stock voor de 2e prik. Die keuzes ga ik niet verdedigen want ik ben er niet mee akkoord. Maar als je naar de cijfers kijkt mét die keuzes is het duidelijk dat vaccineren in het weekend niet helpt, want het probleem is niet dat we te weinig toedienmomenten hebben.

Ik meen mij te herinneren dat je bij een aanbesteding niet sowieso voor de goedkoopste moet gaan als je goede argumenten hebt. Nu, als dat een factor 3-4 verschilt zal dat wel goed doorwegen, maar toch wel absurd dat er zich dan niemand afvraagt of die prijs realistisch is.
Ja, heel raar. Het lijkt nu alsof je de Oosterweelverbinding zou uitbesteden aan 'Vercammen & zoon'. Ze doen het tenslotte voor een prikje en hebben de oprit van ons Maria toch maar mooi in orde gebracht!

Zoals KnightsOfCydonia zegt, zijn er natuurlijk ook andere problemen, zoals bijvoorbeeld de databanken, maar het blijft toch vreemd hoe zo'n belangrijke projecten aangepakt worden (en dat is niet alleen nu bij Corona).

Toch ook goed nieuws:

Is daar geen bestaande software voor? Ik zou het raar vinden dat daarom echt iets nieuws ontwikkeld moet worden.

Is daar geen bestaande software voor? Ik zou het raar vinden dat daarom echt iets nieuws ontwikkeld moet worden.
Het was ook bestaande software. Software die huisartsen al gebruikten voor hun reservatie en die ook ingezet werd voor de testdorpen, blijkbaar.

dat is net zijn punt hé.. Alles proberen goedpraten, soms mag men gewoon eens stoppen met naïef te zijn.
Nu is nuanceren al goedpraten? Het gaat hier wel snel vind ik hoor.

Als je een post begint met "hé misschien kunnen de fanboys eens..." dan zet dat gewoon niet aan tot een constructief debat. En dan gaan we over naar wat the_fox al aanhaalde: dat velen hier liever een soort van echokamer van willen maken, althans zo lijkt het toch. JPV is een van de weinigen die hier nog (veel) moeite doet om cijfers aan te halen, en dat wordt dan goedkoop neergesabeld door de volgende low-effort spammer met het argument "partijkaart". Willen we hier eigenlijk nog een discussie of gewoon af en toe eens posten "haha Belgieze overhijd loezers" gevolgd door wat smileys?

Maar dan kan je je wel de vraag stellen of, in een crisis die reeds miljarden euro's gekost heeft, het nog nodig is om op het systeem dat heel uw vaccinatiecampagne moet ondersteunen te gaan pingelen.

Maar dan kan je je wel de vraag stellen of, in een crisis die reeds miljarden euro's gekost heeft, het nog nodig is om op het systeem dat heel uw vaccinatiecampagne moet ondersteunen te gaan pingelen.
Ik denk dat er duidelijk iets is misgelopen hoor, dat is evident. Het is ook wat Archaos zegt, daar hoor je weinig kritiek op, terwijl het misschien meer verdiend is dan zaken buiten onze controle zoals het aanleveren van vaccins.

Mja, prijs is gewoon altijd de meest doorslaggevende factor in een aanbesteding. De winnende offerte is daardoor bijna steeds degene met de laagste prijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan