Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Om depressief van te worden.Begun the trade wars have:
![]()
Italië en EU blokkeren voor het eerst export van AstraZeneca-vaccins: waarom doen ze dit en wat zijn de gevolgen? | VRT NWS Nieuws
Italië en de EU blokkeren voor het eerst de uitvoer van AstraZeneca-vaccins. Het gaat om 250.000 doses die AstraZeneca van Italië naar Australië wilde verschepen. Maar Italië weigert de vaccins te laten gaan en de Europese Commissie steunt die beslissing, omdat het farmabedrijf zijn...www.vrt.be
Moeten we nu niet blij zijn dat Europa zijn tanden toont?Om depressief van te worden.

Ik dacht net hetzelfde eigenlijk.Moeten we nu niet blij zijn dat Europa zijn tanden toont?![]()
Dat dacht ik ook direct. Het werd tijd!Moeten we nu niet blij zijn dat Europa zijn tanden toont?![]()
de vraag is in hoeverre AZ daarvan gaat zweten natuurlijk . Ben benieuwd naar de Australische reactie ,en die van de UK .Dat dacht ik ook direct. Het werd tijd!
Of er langetermijngevolgen gaan zijn van zo'n beslissingen, dat is een andere zaak, maar laat ze bij AZ maar eens even zweten nu.
Zeer goed voor Poetin idd , maar ja wat kan je doen , het vaccineren vlot niet, dan moet je onderhandelen met niet-Westerse landen , mij persoonlijk kan dat echt niet schelen of ik nu door het Russisch vaccin of door AZ of Pfizer word ingeënt . Aan de andere kant van de oceaan (en de EU-top) zullen ze daar misschien niet zo content over zijn , maar dit gaat wel over mensenlevens .De EMA is dus gestart met de evaluatie van het Russische Sputnik vaccin. Een zeer goed vaccin wordt gezegd. Als het vaccin op grote schaal in Europa wordt verdeeld zal Poetin in z'n handen wrijven.
Weet je, een mens wordt er zo cynisch vanBegun the trade wars have:
![]()
Italië en EU blokkeren voor het eerst export van AstraZeneca-vaccins: waarom doen ze dit en wat zijn de gevolgen? | VRT NWS Nieuws
Italië en de EU blokkeren voor het eerst de uitvoer van AstraZeneca-vaccins. Het gaat om 250.000 doses die AstraZeneca van Italië naar Australië wilde verschepen. Maar Italië weigert de vaccins te laten gaan en de Europese Commissie steunt die beslissing, omdat het farmabedrijf zijn...www.vrt.be

Italie doet dat, de EU doet juist niks.Moeten we nu niet blij zijn dat Europa zijn tanden toont?![]()

Italie doet dat, de EU doet juist niks.
Benieuwd hoe Australie daarop gaat reageren![]()
De Europese Commissie heeft geen rechtstreekse controle over import/export of havens, lijkt me?Maar Italië weigert het verzoek en krijgt daarbij de steun van de Europese Commissie.

TBH vooral omdat dit ging over export binnen de EU zeker? Je mag dat hypocriet vinden, ik weet zelf niet wat ik van deze stunt vind, maar het gaat wel over export vanuit de EU naar de andere kant van de wereld, door een bedrijf dat kennelijk zijn contract met de EU niet kan (wil?) honoreren. Ik heb ook een beetje de indruk dat niets doen geen optie is.Ik kan me nochtans heel andere geluiden herinneren toen Duitsland vorig jaar een verbod uitvaardigde voor export van medisch materiaal.
Daar heb je gelijk in. Pas op, ik ben er zelf ook nog niet uit wat ik er van vind. Langs de ene kant is het zoals je zegt dat er een fabrikant zijn deel van het contract niet honoreert. Langs de andere kant heb je dan weer het hele gedoe rond handelsrelaties. Al heeft Europa daar wel het “voordeel” dat Australië voornamelijk import nodig heeft en geen export.TBH vooral omdat dit ging over export binnen de EU zeker? Je mag dat hypocriet vinden, ik weet zelf niet wat ik van deze stunt vind, maar het gaat wel over export vanuit de EU naar de andere kant van de wereld, door een bedrijf dat kennelijk zijn contract met de EU niet kan (wil?) honoreren. Ik heb ook een beetje de indruk dat niets doen geen optie is.