Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gebrekkige argumentatie
De cijfers van Europa zijn niet gekend, maar het gaat over niet heel veel geld.

Begun the trade wars have:

Om depressief van te worden.

Met het geld dat de Verenigde Staten hebben gedoneerd ontwikkel je een nieuw vaccin/medicijn.

Europa toont z'n tanden niet, dat is gewoon onmacht :D.

Ter info: ben geen Marc Van Ranst fan, maar in z'n tweets van 28 februari legt hij het toch wel heel mooi uit, hoe sneller de VS zijn in vergelijking met Europa.

Naast Operation Warp Speed pompen de VS nog eens extra miljarden dollars in bedrijven om de productie op te schalen van vaccins. Europa maakt echt een immens slechte indruk

De EMA is dus gestart met de evaluatie van het Russische Sputnik vaccin. Een zeer goed vaccin wordt gezegd. Als het vaccin op grote schaal in Europa wordt verdeeld zal Poetin in z'n handen wrijven.

De EMA is dus gestart met de evaluatie van het Russische Sputnik vaccin. Een zeer goed vaccin wordt gezegd. Als het vaccin op grote schaal in Europa wordt verdeeld zal Poetin in z'n handen wrijven.
Zeer goed voor Poetin idd , maar ja wat kan je doen , het vaccineren vlot niet, dan moet je onderhandelen met niet-Westerse landen , mij persoonlijk kan dat echt niet schelen of ik nu door het Russisch vaccin of door AZ of Pfizer word ingeënt . Aan de andere kant van de oceaan (en de EU-top) zullen ze daar misschien niet zo content over zijn , maar dit gaat wel over mensenlevens .

Begun the trade wars have:

Weet je, een mens wordt er zo cynisch van😑

't Is gewoon heel erg. Het merendeel houdt zich aan de regels, maar het gros van de actieve bevolking van 18 tot 65 (die van 65 nu wel wss?) heeft gewoon geen perspectieven ...

Ik kan me nochtans heel andere geluiden herinneren toen Duitsland vorig jaar een verbod uitvaardigde voor export van medisch materiaal.

Ik kan me nochtans heel andere geluiden herinneren toen Duitsland vorig jaar een verbod uitvaardigde voor export van medisch materiaal.
TBH vooral omdat dit ging over export binnen de EU zeker? Je mag dat hypocriet vinden, ik weet zelf niet wat ik van deze stunt vind, maar het gaat wel over export vanuit de EU naar de andere kant van de wereld, door een bedrijf dat kennelijk zijn contract met de EU niet kan (wil?) honoreren. Ik heb ook een beetje de indruk dat niets doen geen optie is.

TBH vooral omdat dit ging over export binnen de EU zeker? Je mag dat hypocriet vinden, ik weet zelf niet wat ik van deze stunt vind, maar het gaat wel over export vanuit de EU naar de andere kant van de wereld, door een bedrijf dat kennelijk zijn contract met de EU niet kan (wil?) honoreren. Ik heb ook een beetje de indruk dat niets doen geen optie is.
Daar heb je gelijk in. Pas op, ik ben er zelf ook nog niet uit wat ik er van vind. Langs de ene kant is het zoals je zegt dat er een fabrikant zijn deel van het contract niet honoreert. Langs de andere kant heb je dan weer het hele gedoe rond handelsrelaties. Al heeft Europa daar wel het “voordeel” dat Australië voornamelijk import nodig heeft en geen export.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan