Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enkel de wetenschappers en verheven forumleden mogen hun mening uiten?
Reageren met een one-liner die mensen zaken in de mond legt is wel jouw ding hé zeg.

Heb ik niet gezegd dus. Ik vermoed dat weinigen hier (ik alvast niet) de details zelfs maar kennen van de werking van de EU en de verdeling van de bevoegdheden.

Dat wil niet zeggen dat het plots een goede zaak is om enkel platitudes en simplismen te gebruiken.

Als jij de details niet kent van de werking, ben jij evenmin capabel om te bepalen wat platitudes en simplismen zijn.
Er is hier niemand, voor zover ik weet, die expert ter zake is.
Iemand zijn mening afschrijven als platitude op dat onderwerp, hoe oneens je het daar ook mee bent, is inderdaad geen manier van discussiëren

Twee weken doorlooptijd wordt overigens al een maand niet meer gehaald. We hebben nog altijd niet het punt bereikt dat de vaccinleveringen van begin februari erdoor zijn (volgens covid-vaccincatie.be). Ofwel snap ik zijn grafiek niet, maar zo lijkt het er toch te staan.

En inderdaad: elke vorm van kritiek wegzetten als hln-niveau (of zelfs complottheorieën) is ook weinig stimulerend voor een goed debat.

Laatst bewerkt:
Reageren met een one-liner die mensen zaken in de mond legt is wel jouw ding hé zeg.

Heb ik niet gezegd dus. Ik vermoed dat weinigen hier (ik alvast niet) de details zelfs maar kennen van de werking van de EU en de verdeling van de bevoegdheden.

Dat wil niet zeggen dat het plots een goede zaak is om enkel platitudes en simplismen te gebruiken.

EU heeft het op zich genomen om voor de lidstaten de aankoop en verdeling van de vaccins te regelen.
Daar loopt er toch iets verkeerd? Blijkbaar kan dezelfde EU ook de producenten dwingen om toch meer te leveren. Daar loopt het toch ook iets verkeerd?

Hoe is het dan dat er geen kritiek mag zijn op de EU? Als ze de bevoegdheid niet had dan had ze de contracten niet moeten afsluiten.

Misschien is de problematiek tegenwoordig HLN reacties waardig ... ?
Of zijn de, wat ik denk dat je bedoelt met HLN reacties, gewoon een groeiend gevoel van ontevredenheid?
Of het niveau gaat omlaag omdat het hier vooral een echokamer aan't worden is van gelijkgestemden.

Ik heb het hier al een paar dagen geleden gezegd:
En verder: Het is niet omdat een bepaalde groep luider roept, dat ze met meer zijn of gelijk hebben. En de motivatie valt ook weg bij mensen die de ernst van de situatie inzien en de maatregelen zo goed mogelijk proberen opvolgen. En dan heb ik het niet over de motivatie om de regels op te volgen (al is dat ook mogelijk), maar over de motivatie om elke dag/week weer opnieuw dezelfde studies te posten en dezelfde debiele redeneringen te ontkrachten...

Hier heb je er nog een aantal, al zijn die het duidelijk ook beu aan't worden als je vergelijkt met 6maand geleden.

En inderdaad: elke vorm van kritiek wegzetten als hln-niveau (of zelfs complottheorieën) is ook weinig stimulerend voor een goed debat.
Dat doet hier volgens mij niemand.

Ik, en anderen, zeggen gewoon dat zaken erbij sleuren die er niets mee hebben te maken of argumenten baseren op simpele verhaaltjes, ook weinig stimulerend zijn voor een goed debat.

Dat geldt voor iedereen, nietwaar?
Ik betwijfel het nogal sterk eerlijk gezegd.

Ja, ik weet het, waarschijnlijk komt dat elitair over en si en la. Problemen waar het hier over gaat zijn nu eenmaal complex, als we dan liever het niveau laten zakken om plezant te blijven, dan reageer ik daarop. Waarmee ik trouwens ook niet alles blind goedkeur, want dat is dan de volgende reply ongetwijfeld.

Ik denk dat het zeer duidelijk is dat de frustraties enorm hoog beginnen liggen, en dat is zeker niet alleen bij 'het HLN volk'. We horen nu inderdaad al weken dat de vaccins wel gaan versnellen en dat we geen kritiek moeten hebben want dit, want dat, ... maar uiteindelijk is het nog niet veel soeps gebleken en is het wel door dit logge gedoen (aan wie dat dan precies ligt maakt op zich niet uit, en daar zal ongetwijfeld in de jaren na Corona nog veel over bekeken worden en gepraat worden) dat we nu nog altijd in het sukkelstraatje zitten.

Het is niet meer dan normaal dat mensen dan beginnen morren, temeer omdat ons land het gewoon al een jaar erg slecht doet wat betreft Corona. Ik erger me ook aan kortzichtige rotzooi genre 'EU = bad' of 'government = zakkenvullers' commentaren, maar dat constante 'jij snapt er niks van' toontje dat sommigen hier dan gebruiken om te repliceren helpt ook niet echt mijns inziens. Los van dit is dit nu weer een pagina lang gezeik naast de kwestie. En ja, ik besef dat deze comment ook naast de kwestie is, maar Jezus toch.

Blijven discussiëren terwijl uw ongelijk zwart op wit staat. Faut le faire.
Er wordt gezegd dat terechte kritiek of whatever meteen wordt verweten HLN-comments te zijn. En het bewijs is dan een algemene posts "er zijn HLN comments". Neen, dat vind ik niet hetzelfde. Sorry dat ik blijf reageren hé, maar vanaf je hier ingaat tegen zo'n zaken krijg je meteen wat nietszeggende posts type "Tooché" op je dak. Dan ga ik daar ook gewoon op in. Maar ik zal er mee stoppen, ik ga trouwens ook gewoon akkoord met deze post hoor:

Ik denk dat het zeer duidelijk is dat de frustraties enorm hoog beginnen liggen, en dat is zeker niet alleen bij 'het HLN volk'. We horen nu inderdaad al weken dat de vaccins wel gaan versnellen en dat we geen kritiek moeten hebben want dit, want dat, ... maar uiteindelijk is het nog niet veel soeps gebleken en is het wel door dit logge gedoen (aan wie dat dan precies ligt maakt op zich niet uit, en daar zal ongetwijfeld in de jaren na Corona nog veel over bekeken worden en gepraat worden) dat we nu nog altijd in het sukkelstraatje zitten.

Het is niet meer dan normaal dat mensen dan beginnen morren, temeer omdat ons land het gewoon al een jaar erg slecht doet wat betreft Corona. Ik erger me ook aan kortzichtige rotzooi genre 'EU = bad' of 'government = zakkenvullers' commentaren, maar dat constante 'jij snapt er niks van' toontje dat sommigen hier dan gebruiken om te repliceren helpt ook niet echt mijns inziens. Los van dit is dit nu weer een pagina lang gezeik naast de kwestie. En ja, ik besef dat deze comment ook naast de kwestie is, maar Jezus toch.

EU heeft het op zich genomen om voor de lidstaten de aankoop en verdeling van de vaccins te regelen.
Daar loopt er toch iets verkeerd? Blijkbaar kan dezelfde EU ook de producenten dwingen om toch meer te leveren. Daar loopt het toch ook iets verkeerd?

Hoe is het dan dat er geen kritiek mag zijn op de EU? Als ze de bevoegdheid niet had dan had ze de contracten niet moeten afsluiten.
Ik heb toch nooit gezegd dat er geen kritiek mag zijn? Ik post toch zelf dat de EU niet werkt allez? Enkel vind ik het gewoon onnozel daar Zwarte Piet of whatever bij te betrekken, want een gigantische organisatie zoals de EU kan geen dingen tegelijkertijd doen.

Laatst bewerkt:
Er werd kritiek/meningen geuit, zonder het heilige cijfermateriaal of iets dergelijks, vertrekkende vanuit een gevoel dat leeft. Voor zover ik weet is dat steeds de aanzet tot een discussie. Zoniet, plaats je gewoon een statement eigenlijk want dan is er amper discussie mogelijk.

Als je daarop commentaar krijgt in de vorm van : jij weet niet waarover je spreekt!
Tja, dan mag je inderdaad evenwaardige repliek verwachten. En dan is 't spel espe , zoals we hier zeggen

Politie tikt koffiedrinkende gepensioneerden op de vingers

Consternatie in Bilzen nadat de politie gepensioneerde koffiedrinkers uit elkaar gedreven heeft. Ze overtraden het samenscholingsverbod. “Koffiedrinken gaat moeilijk terwijl je stapt, zeker met een rollator”, klinkt het.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210303_98290570

Dit is toch enorm frustrerend om te lezen. Iedereen zet zijn leven al een jaar praktisch on hold om de oudere en zwakkere te beschermen.
Dan gaan zij komen zagen dat ze hun koffie niet meer in groep mogen drinken.

Blij dat m'n vrouw en ik als vrijwilligers 2 keer gevaccineerd zijn. Het doet goed in deze sobere en donkere tijden.

Twee weken doorlooptijd wordt overigens al een maand niet meer gehaald. We hebben nog altijd niet het punt bereikt dat de vaccinleveringen van begin februari erdoor zijn (volgens covid-vaccincatie.be). Ofwel snap ik zijn grafiek niet, maar zo lijkt het er toch te staan.
De vraag is in hoeverre de vaccins die aan de kant gezet worden voor de 2e prik hier in zitten. Want als je 10 vaccins binnen krijgt, je zet er 5 (1e prik) na 2 weken, dan nog eens 5 (2e prik) 2 weken later (na 4 weken), wat is dan de doorlooptijd? Soit, lijkt idd eerder op 3 weken dan op 2.

Waar ik mij gewoon aan stoor is het posten van (vaak onvolledige, jawel) cijfers en HET IS TE TRAAG. Maar o wee als je de cijfers corrigeert want dan ben je een naïeveling die de overheid blind verdedigt.

Ik ga een voorbeeld geven:
Op 08/02: 41k dosissen na reservering 2e dosis beschikbaar. 2 weken later, in de week van 22/02: 84k eerste dosissen gezet.
Op 15/02: 152k dosissen na reservering 2e dosis beschikbaar. 2 weken later, deze week: vlaanderen plant 120k eerste dosissen dus België komt wel aan 150k eerste dosissen.

Dus hoe ik de cijfers interpreteer, is er met de uitvoering van de strategie zoals die nu is niks mis.

Er zijn in de strategie wél verschillende zaken waar je kritiek op kan hebben:

- De aankoop door de EU, uiteraard.
- De 2 weken tijd tussen aankomst dosis en inspuiting bij een persoon.
- De voorzichtigheid met reserves voor de 2e dosis

Vooral die 2 weken doorlooptijd zorgt voor de grote voorraadcijfers die we nu zien. De leveringen versnellen maar het toedienen volgt pas 2 weken later. En ik begrijp dat dat voor frustratie zorgt, bij mij ook. Ikzelf vind die 2 weken te lang, dus ik ga niemand tegenspreken die daar kritiek op heeft. Maar de discussie hierover wordt niet echt gevoerd, er wordt altijd enkel "TE TRAAG" geroepen. Hoe doen andere (EU) landen het? Denemarken is als goeie voorbeeld in de pers geweest. Maar wat is de doorlooptijd in andere EU landen? NL, Frankrijk en Duitsland zitten op dezelfde cijfers als ons. Hebben zij ook die doorlooptijd? Waarom heeft de overheid in de maanden tijd voor de vaccinatie niet ingezet op een platform om dit efficiënter in te plannen? Privacy?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan