Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad, doch te voorzien imo.WTF NL
Ze zijn ook sneller om hun mening te geven wat dus resulteerd in dit. Niet dat er hier in België geen zotten rondlopen maar door onze Belgische schuchterheid en terughoudendheid, vloeken we liever achter iemand zijn rug dan problemen te veroorzaken.Die extra week time-out is toch geen paniekreactie? Je kan het een 'makkelijke' oplossing vinden, dat wel, maar ik zie de paniek er niet van in. Direct strengere maatregelen, dát had een paniekreactie geweestWat ik mij nu afvraag is vanwaar die paniekreactie op vrijdag kwam. Alles leek er op dat we een (zeer kleine, wat verstaanbaar is gezien de cijfers die nog altijd hoog zijn) versoepeling gingen krijgen toen plots dat beruchte 'paniekbericht' binnen kwam dat de opnames en besmettingen op 1 dag zeer fel gestegen waren. Maar kan dat niet altijd gebeuren? Er kunnen toch dagen zijn met uitschieters (evenals dagen waar de cijfers veel minder zijn) nee?
Ik bedoel dit niet als conspiracy denken ofzo, ik vraag me gewoon oprecht af waarom er plots zo paniekerig is gereageerd (die uitbreiding van de buitenbubbel was eigenlijk al in kannen en kruiken bijvoorbeeld) als leek en uit interesse.
Die week uitstel om de zaken te bekijken bleek dan weer wel een goed idee achteraf denk ik, al kunnen ze het zich nu vrijdag (als de cijfers ook in de media gunstiger gaan beginnen presenteren) denk ik wel echt niet permitteren om nogmaals te zeggen 'het zal niks worden' dus dat legt toch ook een bepaalde druk op hun schouders.

Ik denk niet dat een agent of inspecteur u hiervoor zal beboeten, en zelfs moest een agent of inspecteur moeilijk doen, ook een rechter kan de boete annuleren. Ik denk dat een kritieke stervende grootmoeder een uitzondering IS en MOET zijn op de regels sé.Ik vind het eigenlijk wel schrijnend dat dit beschouwd wordt als een ernstige overtreding. Zijn we misdadigers omdat we waardig afscheid willen nemen van onze dierbaren?
Ik hen er geen spijt van dat ik mn vader in zijn laatste dagen meermaals bezocht heb, en dat we met 3 bij hem waren toen hij stierf. De begrafenis was al erg genoeg; maar 15 man en achteraf allemaal direct naar huis. Ga maar wat alleen zitten met uw verdriet en alle zorgen die bij een overlijden komen kijken. Dus neen, ik voel me niet schuldig. Integendeel.
En in Frankrijk weigert 30% zich OOIT te vaccineren ook al is het verplicht.![]()
Ontploffing in Nederlands coronatestcentrum: politie gaat uit van “gerichte actie”
Bij een coronatestcentrum in het Nederlandse Bovenkarspel (Noord-Holland) is vanochtend om 06.55 uur een explosief afgegaan. Er zijn geen gewonden gevallen, wel zijn ramen vernield, meldt de politie. De omgeving is afgezet.www.hln.be
Ik denk niet dat een agent of inspecteur u hiervoor zal beboeten, en zelfs moest een agent of inspecteur moeilijk doen, ook een rechter kan de boete annuleren. Ik denk dat een kritieke stervende grootmoeder een uitzondering IS en MOET zijn op de regels sé.
Maar inderdaad. Het mag dus strikt genomen niet.
Ja nee hé.. Da's hetzelfde voor begrafenis. Da zou ook MOETEN want da's enige manier om afscheid te kunnen nemen van iemand waar ge uw leven mee hebt gedeeld, maar da's ook beperkt.Ik denk niet dat een agent of inspecteur u hiervoor zal beboeten, en zelfs moest een agent of inspecteur moeilijk doen, ook een rechter kan de boete annuleren. Ik denk dat een kritieke stervende grootmoeder een uitzondering IS en MOET zijn op de regels sé.
Dat vind ik (maar dat is mijn persoonlijke mening), toch nog nét iets anders. Ze is (sorry om dit zo cru te zeggen) dan al dood. Of je haar nu vandaag bezoekt of volgend jaar - ze is dood. Bovendien mag je naar een begrafenis gaan. Wel max 15 mensen dacht ik? En je mag ook altijd naar het kerkhof gaan en haar graf bezoeken, dat is niet verboden hé.Ja nee hé.. Da's hetzelfde voor begrafenis. Da zou ook MOETEN want da's enige manier om afscheid te kunnen nemen van iemand waar ge uw leven mee hebt gedeeld, maar da's ook beperkt.
Die brug zijn we al gepasseerd, een avondklok is al maanden van tel en feitelijk drogreden om samenscholing te verbieden.De ethische vraag is dan voor mij vooral: mag een regering beslissen dat iemand niet op bezoek mag gaan bij zijn/haar palliatieve grootouder. Ok, we zitten nog altijd in een uitzonderlijke situatie, maar het antwoord daarop is voor mij duidelijk 'nee'.
We gaan wel degelijk een voorbeeld zijn. Een voorbeeld van hoe je een Coronacrisis niet moet aanpakken en hoe je het vaccinatiebeleid vervolgens kan verknoeien.No worries, wat ik kon afleiden hier uit alle discussies rond het 'trage' vaccineren & kinderziektes enz, is dat probleem opgelost en gaan we serieus kunnen versnellen en voorbeeld zijn met onze vaccinatiestrategie
![]()
We doen het ondertussen nochtans qua besmetting niet slecht, rekening houdend met bevolkingsdichtheid en ligging van het land en dat de regels ook niet zo streng zijn als in andere landen (volgens die tabel die iemand hier recent has gepost)We gaan wel degelijk een voorbeeld zijn. Een voorbeeld van hoe je een Coronacrisis niet moet aanpakken en hoe je het vaccinatiebeleid vervolgens kan verknoeien.
Een kennis van me zit momenteel in de USA (via doctoraatsprogramma) en is amper 26 jaar oud. Drie weken geleden postte hij een foto van hem met z'n vaccinatiekaart nadat hij het Moderna vaccin kreeg toegediend.We doen het ondertussen nochtans qua besmetting niet slecht, rekening houdend met bevolkingsdichtheid en ligging van het land en dat de regels ook niet zo streng zijn als in andere landen (volgens die tabel die iemand hier recent has gepost)
Of net nietEen kennis van me zit momenteel in de USA (via doctoraatsprogramma) en is amper 26 jaar oud. Drie weken geleden postte hij een foto van hem met z'n vaccinatiekaart nadat hij het Moderna vaccin kreeg toegediend.
Dat noem ik goed bezig zijn.
Ik zeg niet dat we het niet okay doen dezer dagen maar andere landen zijn slechts recent 'strenger' (en dan nog is het moeilijk om zoiets een definitie te geven vind ik, zo laten sommige strengere landen nog steeds meer sociaal contact toe bijvoorbeeld) terwijl wij toch al maanden in dezelfde situatie zitten qua maatregelen. Of dat dan beter is als zo'n yo-yo effect qua maatregelen laat ik in het midden.We doen het ondertussen nochtans qua besmetting niet slecht, rekening houdend met bevolkingsdichtheid en ligging van het land en dat de regels ook niet zo streng zijn als in andere landen (volgens die tabel die iemand hier recent has gepost)