Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daar hebben we u echt niet voor nodig hoor :Ik heb het wel liever over de Corona-cijfers dan over mezelf. On topic please of ik smeer jullie allemaal een sp.a lidkaart aan.
Corona-commissaris bedoel je?Vote JPV for persverantwoordelijke!
Allee vooruit!Ik heb het wel liever over de Corona-cijfers dan over mezelf. On topic please of ik smeer jullie allemaal een sp.a lidkaart aan.
Verduidelijkin van Vlieghe over haar uitspraak van "stoppen met teveel zeuren":![]()
Infectioloog Erika Vlieghe schrijft open brief: "Als we nu ook al niet meer mogen zeuren…"
Infectiologe Erika Vlieghe reageert met een open brief op haar "zeuren"-uitspraak in "De zevende dag".www.vrt.be
Over "er is nog véél te veel voorraad van vaccinaties ongebruikt", een uitstekende uitleg waarom honderdduizenden ongebruikte vaccins gerelativeerd moet worden:
Wel voila, zoals je zelf zegt in je laatste zin, is er dan eigenlijk toch niets aan de hand?Langs de ene kant mooi dat ze het wil kaderen, langs de andere kant blijft ze duidelijk bij haar standpunt en maakt ze het zelfs nog een beetje erger. Want jij mag wel klagen want jij verloor tenslotte een familielid of je werk of je geld. Maar jij niet want niet naar een festival kunnen gaan is niet erg. Terwijl ik toch meer van het idee ben dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken hoe ernstig het is en in functie daarvan al dan niet zeuren.
Want zeuren hoort gelukkig bij het recht op vrijemeningsuiting. En zeuren over teveel zeurders ook.

Wie is Bart Mesuere en hoe weet die dat de data een week achter loopt en we eigenlijk al 100k verder staan dan normaal?Over "er is nog véél te veel voorraad van vaccinaties ongebruikt", een uitstekende uitleg waarom honderdduizenden ongebruikte vaccins gerelativeerd moet worden:
Statisticus aan de UGent, dat is basicly die zijn werk...daarom dat die dat zo goed weet.Wie is Bart Mesuere en hoe weet die dat de data een week achter loopt en we eigenlijk al 100k verder staan dan normaal?
Over "er is nog véél te veel voorraad van vaccinaties ongebruikt", een uitstekende uitleg waarom honderdduizenden ongebruikte vaccins gerelativeerd moet worden:
En wat gaat het nut zijn? Dan ga je 1 week een tijdelijke stijging krijgen en dan is die sprong ingehaald en zitten we in exact dezelfde situatie als nu...De planning voor deze week komt ook ongeveer overeen met wat we 2 weken geleden hebben ontvangen in leveringen. Ik vind 2 weken doorlooptijd echter gigantisch lang. Ze beginnen nu pas te plannen wie er kan gevaccineerd worden op het moment dat een vaccin geleverd wordt. Onder de assumptie blijven werken dat we in de toekomst geen leveringen meer krijgen, is echter extreem voorzichtig en getuigt niet van veel urgentie. Je kan gerust al vooruit beginnen plannen en een safety stock van minder dan 100% achter de hand houden. Wat ambitieuzer zijn en die 2 weken naar 1 week reduceren mag zeker en dat moet volgens de coördinator van het vaccinatiecentrum Antwerpen ook mogelijk zijn.
Versta je punt en dat zou imho correct zijn. Als je leveringen niet afhangen van slechts 1 speler bij je populatie ouder dan 55.De planning voor deze week komt ook ongeveer overeen met wat we 2 weken geleden hebben ontvangen in leveringen. Ik vind 2 weken doorlooptijd echter gigantisch lang. Ze beginnen nu pas te plannen wie er kan gevaccineerd worden op het moment dat een vaccin geleverd wordt. Onder de assumptie blijven werken dat we in de toekomst geen leveringen meer krijgen, is echter extreem voorzichtig en getuigt niet van veel urgentie. Je kan gerust al vooruit beginnen plannen en een safety stock van minder dan 100% achter de hand houden. Wat ambitieuzer zijn en die 2 weken naar 1 week reduceren mag zeker en dat moet volgens de coördinator van het vaccinatiecentrum Antwerpen ook mogelijk zijn.
Ik begrijp niet echt waarom dat dat een positieve impact zou hebben. Uiteindelijk moet je de mensen die ingeënt zijn met 1 vaccin opnieuw inenten met hetzelfde vaccin. En je kunt dan niet zomaar eventjes wisselen.Versta je punt en dat zou imho correct zijn. Als je leveringen niet afhangen van slechts 1 speler bij je populatie ouder dan 55.
Er zijn momenteel 3 vaccins. Eentje die niet mocht toegekend worden aan 55+'ers, eentje waarvan de betrouwbaarheid leveringen héél slecht is (moderna) en dan Pfizer. Als je van maar eentje afhangt, moet je veel voorzorgen nemen.
Nu Astra zenica er qua leveringen terug bij komt en de leveringen van j&j ok zijn, kunnen er daar binnenkort wel dagen vanaf.
Ik begrijp niet echt waarom dat dat een positieve impact zou hebben. Uiteindelijk moet je de mensen die ingeënt zijn met 1 vaccin opnieuw inenten met hetzelfde vaccin. En je kunt dan niet zomaar eventjes wisselen.
Waardoor 2 weken mij handig lijkt om niet direct met de handen in het haar te zitten wanneer een beloofde levering van 1 week verkeerd uitdraait.