Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klein verschil is dat we nu in een fase zitten waarbij de vaccinaties zullen starten en de mensen een iets beter perspectief verdienen dan tot de zomer met een mondmasker te moeten rondlopen.
De mensen verdienen niets. De cijfers, inclusief de vordering van de vaccinatiegraad/ doelgroep van de gevaccineerden zullen bepalen welke perspectieven die we krijgen.

Het enigste waar je zeker van kunt zijn en waarop je u MOET voorbereiden is dat de maatregelen zullen actief zijn tot oktober - november en misschien later. De perspectieven die je u mag inbeelden is dat er rekening houdende met de cijfers daarvoor eventueel versoepelingen zullen zijn.

Echter er vanuit gaan dat perspectieven moeten zijn omdat er een stijgende vaccinatiegraad is, is nonsens. Aangezien er te veel parameters zijn die een invloed op de cijfers kunnen hebben en die als je afkomt met vaste perspectieven à la vanaf datum x doen we Y en het slaat dan tegen tgv mutaties/omstandigheden dan is de impact op de mentaliteit van de mensen een pak slechter dan als je start met een negatieve uitlook en in de tijd het positieve kunt melden.

Is dat plezant... neen. Maar in mijn opinie, net zoals jij niet akkoord bent in uw opinie, is dat de beste strategie.
ipv het vertraagd jojo beleid (of steekvlampolitiek op basis van lobbygroepen) dat we in het begin gehad hebben. Al kennen sommige politiekers op dit moment daar ook wel iets van. Ik denk dan aan Di rupo, den jambon en onze goede vriend bouchez.

Al is het wel leuk om hen te horen mekkeren over versoepelingen om hen dan op hun gat te zien gaan wanneer ze zelf de beslissing moeten maken en de verantwoordelijkheid moeten nemen wanneer het er om draait. Ze hadden beter hun mond gehouden, want door hun gezever over versoepelingen moeten er komen, zoals de buitenbubbel hebben ze de mentale weerbaarheid van de bevolking ondergraven en dan hadden ze ook niet moeten terugkomen op hun uitlatingen...

Het vaccin is hier mede ontwikkeld en gefinancieerd, zou ook helpen denk je. Net zoals bij AZ etc. Termijnen van goedkeuring zijn 1 ding, de hoeveelheden in aantocht een ander.
De VS krijgen 100.000.000 vaccins nog in de eerste jaarhelft.

En wij, specifiek voor België, als als ... in juni 700.000 bijkomende vaccins.
Perceptie is toch alles he:
We hebben al een half miljard vaccins gegeven aan afrika om te kijken of het effectief veilig is, als er daar geen elke van doodvalt kunnen we concluderen dat het voor ons ook veilig is en met een gerust hart gaan vaccineren :sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarcastic:

Morgen mij nog eens laten testen, waarschijnlijk weer niets maar met twee peuters in huis vertoon ik quasi het jaar door coronasymptomen.
Dat is misschien nog hetgene waar ik het meest naar uitkijk: niet voor elke scheet een test moeten laten doen. :scream:

Classic 9Lives/Beyond Gaming...

Een burgemeester kondigt een absurde mondmaskerplicht af die zo goed als elke straat op het grondgebied treft, en dit tot 30 juni.

Maar laten we er een discussie van maken over het feit dat het dan toch niet 100% het grondgebied is aangezien er hier en daar een strook is waar het niet moet.
Volgende keer elke straat oplijsten met welles/nietes

Denk dat we gewoon kunnen besluiten dat mondmasker in Aalst verplicht is.. omdat Aalst stinkt. :unsure:

zucht, dan neem ik nog eens een artikel speciaal om aan te tonen dat men zo'n zaken al van in het begin vermoede.

alle hop, nog eentje.

en als ge verder wilt doen mag jij met bewijs afkomen dat temperatuur en klimaat een serieuze invloed heeft want het is nog altijd gij die daarmee af kwam.
Kon je dan niet direct die link posten :unsure: maar virusverspreiding hangt natuurlijk niet enkel af van het virus zelf, maar ook van de gastheer.

Perceptie is toch alles he:
We hebben al een half miljard vaccins gegeven aan afrika om te kijken of het effectief veilig is, als er daar geen elke van doodvalt kunnen we concluderen dat het voor ons ook veilig is en met een gerust hart gaan vaccineren :sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarcastic:
Ja in dat artikel dat ik gisteren ook al gepost had stond er nog wat meer info (hier dus https://www.standaard.be/cnt/dmf20210228_96224300 )

Ik ben het voor een keer eens volledig eens met MVR die zegt: "Er is binnen de wereldmachten een hiërarchie, en Europa staat niet bovenaan."
Het gevolg is nu dus dat we (weeral) pas een volle maand later kunnen beginnen vaccineren met J&J.

Ok, je kan als oorzaak aanhalen dat J&J 2 weken vroeger een aanvraag heeft ingediend in de VS, maar dat is naar mijn mening nog altijd niet de echte oorzaak. (want waarom is de VS als eerste aan de beurt dan? Identiek hetzelfde met AZ, waar de aanvraag in de UK ook enkele weken eerder ingediend werd in vergelijking met de EU... waarom?)
Extra pijnlijk dat het J&J vaccin dan ook nog eens ontwikkeld werd door Janssen Pharmaceutica, maar wij worden gewoon vriendelijk bedankt en mogen nog wat langer wachten op de vaccins.

edit: en dan zie je Geert Bourgeois en Guy Verhofstadt daar boze tweets over versturen. Ja mannekes, wij burgers zetelen niet in het Europese parlement he. Doe er anders zelf iets aan ipv te tweeten à la "zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk".

Diegene die blijven geloven in goodwill, kumbaya & broederlijk delen als het eenmaal om de knikkers draait, zijn naïef imo.

Europa heeft tot nu toe spaarvarkentje gespeeld voor de farma. Met de hamer erop tikken: mwieppp en geld rolt eruit.

Massa subsidies, gigantische bedragen.

Maar zelf krijgen we restjes.

Maar idd gewoon niet naïef zijn.

Maar niet getreurd, ChinaVacc komt er aan. (Is niet eens een grap.)

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd wat de impact gaat zijn op de EU. Ze lijken op geen enkel vlak een goede beurt te hebben gemaakt het laatste jaar terwijl de verwachting bij velen was dat ze op een moment als dit een veel grotere meerwaarde zouden zijn. Op vlak van maatregelen waren ze nagenoeg onzichtbaar en landgrenzen zijn volledig terug, op vlak van vaccins is gebleken dat ze een lichtgewicht zijn. De anti-Europa groeperingen in verschillende landen zullen het graag zien gebeuren.

Er is een verschil tussen grondgebied en straten. Als het grondgebied immens groot is en er lopen maar twee straten door waar in allebei die straten een mondmaskerplicht geldt, spreken we dan over 100% van de publieke ruimte waar je een mondmasker moet dragen, of over het percentage in vergelijking met het totale grondgebied?

Trouwens daar gaat het verdorie toch niet om. Het punt is dat eender wie die op grondgebied groot Aalst woont een mondmasker moet dragen als hij zijn deur uitgaat, zelfs al woont die in een doodlopende straat in Meldert.
Ind. Ik woon op 300 meter van de grens met Moorsel en Herdersem. Onmiddellijk bebouwde kom, dusja altijd mondmasker op zak, zelf voor een blokje om met de hond. En dat is inderdaad ridicuul. In de winkelstraten en binnenruimtes zoals den bakker op’t dorp, allemaal geen probleem mee. Maar in doodverlaten straten als Herdersem en Moorsel vind ik het dik overdreven een mondmasker te dragen. En kritiek is terecht dat je als persoon buiten de streek dat niet kan weten, het staat nergens aangegeven buiten in het echte centrum zelf. Op den duur ben je in andere gemeenten vanuit uw wagen de mensen aan het observeren op het al dan niet dragen van een mondmasker voor je uitstapt. Zo aan zee 3 dagen met een mondmasker opgelopen om dan op een plein op een infobord te vernemen dat het er enkel in de winkelstraten verplicht was. Informatie is ook niet altijd even vlot online te vinden..

Ik ben benieuwd wat de impact gaat zijn op de EU. Ze lijken op geen enkel vlak een goede beurt te hebben gemaakt het laatste jaar terwijl de verwachting bij velen was dat ze op een moment als dit een veel grotere meerwaarde zouden zijn. Op vlak van maatregelen waren ze nagenoeg onzichtbaar en landgrenzen zijn volledig terug, op vlak van vaccins is gebleken dat ze een lichtgewicht zijn. De anti-Europa groeperingen in verschillende landen zullen het graag zien gebeuren.
Is eigen aan het feit dat het een confederalisme is met veel actoren die elk hun zegje willen doen.

Europa is de problematiek van België in het groot. Dat werkt wanneer alles honkey doorey is. Maar wanneer het om de knikkers gaat en je elk lid zonder veel problemen tegen mekaar kunt uitspelen en ze dan ook hun eigen niet centraal aangestuurd beleid kunnen voeren dan krijg je het resultaat dat we nu hebben.

Je kunt namelijk enkel het voordeel van een blok gebruiken wanneer je u ook effectief gedraagt als een blok. Al is het natuurlijk ook niet raar dat je niet op het eerste schap staat... Europa is geen China, Rusland of Amerika.

Is eigen aan het feit dat het een confederalisme is met veel actoren die elk hun zegje willen doen.

Europa is de problematiek van België in het groot. Dat werkt wanneer alles honkey doorey is. Maar wanneer het om de knikkers gaat en je elk lid zonder veel problemen tegen mekaar kunt uitspelen en ze dan ook hun eigen niet centraal aangestuurd beleid kunnen voeren dan krijg je het resultaat dat we nu hebben.

Je kunt namelijk enkel het voordeel van een blok gebruiken wanneer je u ook effectief gedraagt als een blok. Al is het natuurlijk ook niet raar dat je niet op het eerste schap staat... Europa is geen China, Rusland of Amerika.
Ja, is een beetje gelijkaardig aan nu gaan zeggen dat de WHO wel echt weinig maatregelen genomen heeft. De WHO heeft geen beslissingsmacht op zijn eigen. Net zoals de EU dat niet heeft op dit beleidsdomein. En dan is het niet veel meer dan een "samenwerking" tussen de landen, die samen unaniem moeten beslissen.

Als je meer slagkracht wilt voor de EU, geef je per definitie ook meer autonomie af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan