Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kom @JPV , geeft toe dat zo'n zaken voor de mentale gezondheid van veel mensen niet goed zijn he. Men kan dit gerust maand per maand afkondigen, zeker als je al ziet hoe moeilijk de mensen het momenteel hebben. Het eindresultaat blijft hetzelfde he, we gaan die mondmasker dragen tot wanneer het niet meer nodig is. Maar in het hoofd van de mensen is het toch wat anders. Je kan het gerust vergelijken met een betaling voor een verzekering. 10 euro per maand is voor velen peanuts. 120 euro per jaar zullen ze dan opeens wel weer veel geld vinden. Het is een beetje ridicuul maar het is wel hoe veel mensen hun denken is. Dat men daar dan ook wat rekening mee houd want imo zijn dat echt de easy wins dat men kan gebruiken om de mensen wat meer motivatie te geven. (Alhoewel dit waarschijnlijk op een gegeven moment ook zal ophouden)

Toch straf, ook in het artikel:

"De Verenigde Staten zijn niet het eerste land waar het bedrijf van Johnson & Johnson zal gebruikt worden: eerder werden een half miljard dosissen naar Afrika gestuurd."

Dus haast half Afrika kan gevacinneerd worden. 500.000.000 dosissen.

Voor ons geldt weer de productiecapaciteit:
"Ons land mag begin april - dus opnieuw twee weken na de goedkeuring ongeveer - al zo’n 280.500 dosissen verwachten. Als de productie verloopt zoals gepland, ontvangen we er in juni ruim 700.000. "

Indien verloopt zoals gepland...ja dan...
Dat verhaal kennen we.
Elders, hier je krijgt er 500.000.000.
Heel de EU had meteen gevaccineerd geweest.

Laatst bewerkt:
We kunnen de 3e wereldlanden toch niet uitsluiten van vaccins? En imo is dit niet zo slecht. Eigenlijk moet men wereldwijd het virus kunnen de kop indrukken om mutaties tegen te gaan. Beetje zoals we hier aan 70 procent willen raken om iedereen te beschermen. Wereldwijd moeten we ook aan die 70 procent komen he.

'Ondanks een vaccinatiegraad van 96 procent bij de bewoners en 90 procent bij de medewerkers'

Ik denk dat je het artikel verkeerd interpreteert. 96% en 90% is een behoorlijk hoog percentage om te halen.
Als iedereen daar was gevaccineerd kon het virus er ook nog binnengekomen zijn hoor.
Het vaccin zorgt er niet voor dat je niet besmet kan worden maar dat de klachten afwezig of minder zwaar zijn.
Niet echt nodig dus om de niet-gevaccineerden 'pipos' te noemen.

We kunnen de 3e wereldlanden toch niet uitsluiten van vaccins? En imo is dit niet zo slecht. Eigenlijk moet men wereldwijd het virus kunnen de kop indrukken om mutaties tegen te gaan. Beetje zoals we hier aan 70 procent willen raken om iedereen te beschermen. Wereldwijd moeten we ook aan die 70 procent komen he.

Ik heb de indruk dat wij eerder een derdewereldland geworden zijn.

Trouwens hebben ze in Afrika zo zwaar te lijden onder deze pandemie?

Uit de ruwe cijfers van sciensano:

testen.png

icu.png

deaths.png

vacc.png

Wat mij vooral opvalt:
- we nemen minder testen af dan vorige maand maar toch zijn er even veel positieven
- het aantal mensen op IC is serieus aan het stijgen
- het aantal doden is nog niet aan het stijgen
- vaccinaties: mid januari serieus tempo gehaald, die dan ook hun 2de shot gekregen hebben, maar nu een veel lager tempo

Laatst bewerkt:
In wezen is het niet slecht nee.

Maar het doet je toch allemaal fronsen.
Waarom niet anders verdelen. Wij kunnen weer op de kin kloppen.
Speelt onze politiek het dan echt zo zwak?

Zo van alé kom Afrika, hier heb je een getal met 9 cijfers aan vaccins.
Straks is Afrika nog eerder gevaccineerd dan Europa

waarschijnlijk even veel of hier. Ik zie niet in waarom ze het daar zoveel beter zouden hebben.

Zijn mensen daar niet beter bestand tegen dergelijke ziektes? Ik dacht toch zoiets gelezen te hebben in het begin van de pandemie. Anders zouden we het toch al meermaals gehoord hebben in de media, net zoals we over Brazilië horen.

Ondertussen wordt op gans het grondgebied van groot Aalst de mondmaskerplicht verlengd tot 30 juni. Over perspectief geven aan de mensen gesproken... Onder het domein waar die plicht geldt, vallen ook alle rustige wegen en straten in de deelgemeenten. Dus een frisse neus halen is al tot 30 juni verboden in Aalst.
Ook wel grappig, eerst zitten roepen "wij willen concrete datums voor maatregelen!" en als het dan ergens gebeurt "nee, da's niet goed!" :rolleyes:

En verder is dit toch de procedure die men altijd al gebruikt?
In Aalst was de beslissing tot 1 maart al in december gevallen, met mogelijkheid om deze vroeger op te heffen indien het kan.
Nu is het 1 maart => 1 juni met dezelfde kanttekening.

Net zoals het ministerieel besluit van de maatregelen ook over een bepaalde periode gaat maar men ook voor deze eindperiode een nieuw kan publiceren die het vorige opheft. Dit om een wettig kader te creëren.

De enige manier om dit te voorkomen is om overheidbedrijven op te richten die vaccins maken, nu lijkt dit mssh een goed idee maar in gewone tijden denk ik niet dat dit zo'n goed idee is. Er is een reden waarom we zo'n zaken uit handen gegeven hebben he maar daar zitten inderdaad ook nadelen aan vast. Die bedrijven doen wat ze willen en imo moeten we ons ook geen verwijten maken, zelfs de vs heeft die vaccins niet eerder dan afrika he. Er is gewoon een strijd aan de gang om zoveel mogelijk invloed te krijgen in het Afrikaanse continent en dit lijkt me ook weet iets dat men gedaan heeft om te strijden tegenover China om de huidige invloed te behouden.
Zijn mensen daar niet beter bestand tegen dergelijke ziektes? Ik dacht toch zoiets gelezen te hebben in het begin van de pandemie. Anders zouden we het toch al meermaals gehoord hebben in de media, net zoals we over Brazilië horen.
Ach, daarom dat er een Zuid-Afrikaanse variant gekomen is. Speciaal voor hun waarschijnlijk :sarcastic::sarcastic:

Ondertussen wordt op gans het grondgebied van groot Aalst de mondmaskerplicht verlengd tot 30 juni. Over perspectief geven aan de mensen gesproken... Onder het domein waar die plicht geldt, vallen ook alle rustige wegen en straten in de deelgemeenten. Dus een frisse neus halen is al tot 30 juni verboden in Aalst.

Hoe kan je de mensen zo nog blijven motiveren?

Het grote probleem met Aalst en de mondmaskerplicht is dat het nergens aangegeven staat. Ik ga elke 2 a 3 weken plasma doneren in het donorcentrum van Aals en nergens op de invalswegen staat dat een bord of aankondiging dat je het mondmasker moet dragen. Enkel in het begin van de winkelstraat staat er een bord dat het mondmasker verplicht is. Hoe moet je als toevallige passant in Aalst dan weten dat je het moet dragen?

edit: op de website van de stad Aalst staat trouwens nog dat het maar verplicht is tot 1 maart.

Is dit throwback monday ofzo? We zijn ondertussen al een jaar verder en een van de eerste zaken dat we gezien hadden bij dit virus geen nadelen heeft van warmer weer.

Straks is Afrika nog eerder gevaccineerd dan Europa
Was Zuid-Afrika niet één van de landen waar testen met het vaccin gebeurden voor J&J? Dat helpt wel lijkt me.
In Zuid-Afrika is het J&J vaccin trouwens nog niet officieel goedgekeurd trouwens... toch wachten ze daar niet op.

Ik meen gelezen te hebben (niet 100% zeker) dat J&J op 2 februari al een aanvraag heeft ingediend in de VS en pas op 16 februari in de EU.
Nu een kleine maand later is het goedgekeurd in de VS en op 11 maart zou het goedgekeurd worden in de EU (ook een kleine maand na de aanvraag dus). De aanvraag wordt dus in de VS en in de EU in een gelijkaardige termijn behandeld. De vraag is alleen waarom de aanvraag in de VS vroeger is ingediend. Puur omdat het een Amerikaans bedrijf is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan