Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoeveel feestjes zijn er 's nachts buiten opgebroken? Deze week waren er allemaal samenkomsten overdag, misschien maar meteen een huisarrest invoeren ook dan en enkel verplaatsingen van/naar noodzakelijk werk en winkel toelaten? Die avondklok is gewoon gigantisch buitenproportioneel. Het feit dat zo vaak het "wat ga je nu nog na middernacht/22u buiten zoeken" argument moet worden aangehaald zegt genoeg. Er is een samenscholingsverbod dat kan gebruikt worden om groepen overdag en 's nachts op te breken daar nog een avondklok opplakken is gewoon jezelf er makkelijk vanaf maken. Die regel dan ook steeds maar stilzwijgend verlengen is dat nog meer.
Zelfs dit opheffen en bubbel buiten vergroten, had al iets deftig geweest. Dan konden ze nog zeggen "volgende week zien we wel verder"

Hoeveel feestjes zijn er 's nachts buiten opgebroken? Deze week waren er allemaal samenkomsten overdag, misschien maar meteen een huisarrest invoeren ook dan en enkel verplaatsingen van/naar noodzakelijk werk en winkel toelaten? Die avondklok is gewoon gigantisch buitenproportioneel. Het feit dat zo vaak het "wat ga je nu nog na middernacht/22u buiten zoeken" argument moet worden aangehaald zegt genoeg. Er is een samenscholingsverbod dat kan gebruikt worden om groepen overdag en 's nachts op te breken daar nog een avondklok opplakken is gewoon jezelf er makkelijk vanaf maken. Die regel dan ook steeds maar stilzwijgend verlengen is dat nog meer.
Het is niet omdat het niet in het nieuws komt dat er opeens geen overtredingen meer zijn van de avondklok he.

Het is niet omdat het niet in het nieuws komt dat er opeens geen overtredingen meer zijn van de avondklok he.

Alle overtredingen van de avondklok die een coronarisico vormen zijn ook overtredingen van het samenscholingsverbod. Er zijn echter ook overtredingen van de avondklok die nul coronarisico inhouden. De avondklok is dus niet proportioneel en onnodig aangezien ze geen bijkomend coronarisico afdekt.

Alle overtredingen van de avondklok die een coronarisico vormen zijn ook overtredingen van het samenscholingsverbod. Er zijn echter ook overtredingen van de avondklok die nul coronarisico inhouden. De avondklok is dus niet proportioneel en onnodig aangezien ze geen bijkomend coronarisico afdekt.
Afhankelijk hoe je het bekijkt he. De avondklok is nodig voor de controle van de andere maatregelen. Anders zijn we opeens snachts allemaal aan het wandelen, sporten als er controle is.

Welke cijfers? Ik wacht nog steeds op de cijfers die een avondklok goedpraten of op de cijfers en data van waar de besmettingen nu plaatsvinden.

Over cijfers qua mentaal welzijn zullen we maar zwijgen.
De laatste 4 weken vind je op sciensano terug dat dagelijks ongeveer 150 mensen worden opgenomen. Vandaag zegt mr. Van Gucht om 13.30 dat er vandaag al 200 mensen zijn opgenomen. Heu?
Vooraleer iemand hier op antwoordt, graag eerst sciensano stats raadplegen en afvragen hoe dit kan. En al zeker hoe dit verschil reeds gehaald is omstreeks 13.30 en hoe dat deze man dit zo snel kan weten terwijl stats normaal altijd 24u later binnekomen? 😂
Zij wij dan zo naief?

Afhankelijk hoe je het bekijkt he. De avondklok is nodig voor de controle van de andere maatregelen. Anders zijn we opeens snachts allemaal aan het wandelen, sporten als er controle is.
Een maatregel invoeren omdat ze het gemakkelijker maakt om andere maatregelen te controleren, mag niet. :)

als uw knuffelcontact wat verder woont en je wilt gewoon naar huis erna ,is dat toch makkelijker zonder avondklok
Yup, of als je maar beperkte tijd hebt in de avond bv door een wisselend uurrooster of dergelijk, zou leuk zijn om zoals vroeger bij mijn contact te kunnen blijven plakken tot 1-2u op bv een Zaterdagavond na een lange werk week en rustig wat te chillen, maar nee nu is het al om 23u30 mn schup kuisen zodat ik nog voor 24u mn eigen voordeur terug binnen raak en een boete vermijd en vaak kom ik daar pas aan tegen 19-20u en dat 1x per week dankzij mijn uurrooster.

Eerst moest ik nog kiezen wie ik nog mag zien en wie niet en nu moet ik nog goochelen met eens een paar uur te kunnen langsgaan op een week want na 23u ist al klok kijken om op tijd thuis te zijn.

De laatste 4 weken vind je op sciensano terug dat dagelijks ongeveer 150 mensen worden opgenomen. Vandaag zegt mr. Van Gucht om 13.30 dat er vandaag al 200 mensen zijn opgenomen. Heu?
Vooraleer iemand hier op antwoordt, graag eerst sciensano stats raadplegen en afvragen hoe dit kan. En al zeker hoe dit verschil reeds gehaald is omstreeks 13.30 en hoe dat deze man dit zo snel kan weten terwijl stats normaal altijd 24u later binnekomen? 😂
Zij wij dan zo naief?
Men zou kunnen zeggen dat sciensano achter loopt, maar dan vraag ik mij af hoe hij die resultaten al heeft? Loopt hij elke ziekenhuis af? Leest hij die data af en waarom zien wij een vertraging?

Yup, of als je maar beperkte tijd hebt in de avond bv door een wisselend uurrooster of dergelijk, zou leuk zijn om zoals vroeger bij mijn contact te kunnen blijven plakken tot 1-2u op bv een Zaterdagavond na een lange werk week en rustig wat te chillen, maar nee nu is het al om 23u30 mn schup kuisen zodat ik nog voor 24u mn eigen voordeur terug binnen raak en een boete vermijd en vaak kom ik daar pas aan tegen 19-20u en dat 1x per week dankzij mijn uurrooster.

Eerst moest ik nog kiezen wie ik nog mag zien en wie niet en nu moet ik nog goochelen met eens een paar uur te kunnen langsgaan op een week want na 23u ist al klok kijken om op tijd thuis te zijn.
idd hier net hetzelfde , das toch belachelijk eigelijk ,niet iedereen werkt een 9 to 5

Ik vind dit toch wel selectieve verontwaardiging hoor, de vereisten voor maatregelen die je zelf maar niets vindt liggen zo te zien hoger.

Het blijft bovendien grappig hoe men denkt dat een reisbeperking een variant gaat tegenhouden. Het krioelt hier ondertussen van de varianten terwijl reizen al zo lang verboden is. Larie en apekool dus.

Het blijft bovendien grappig hoe men denkt dat een reisbeperking een variant gaat tegenhouden. Het krioelt hier ondertussen van de varianten terwijl reizen al zo lang verboden is. Larie en apekool dus.
Reizen is letterlijk pas verboden sinds februari.. Dervoor was het "je mag, maar liever niet". De Britse variant was hier al sinds november.

Welke cijfers? Ik wacht nog steeds op de cijfers die een avondklok goedpraten of op de cijfers en data van waar de besmettingen nu plaatsvinden.
cijfers hebben aangetoond dat die werken in Antwerpen stad, maar niet/minder op de buiten.

Ik zie niet in welke cijfers je nu zou nodig hebben.
Kingrotra zei:
Over cijfers qua mentaal welzijn zullen we maar zwijgen.
Nee, je moet er net over spreken. Graag, hoe meer cijfers hoe liever. heb je ze?

een samenscholingsverbod gecombineerd met een avondklok maakt dat je het véél gemakkelijker kan handhaven; Dan ontstaan spontane feestjes buiten veel minder gemakkelijk en kan je die als politie veel gemakkelijker managen.
Waar heeft iemand gezegd dat men die variant (volledig) gaat tegenhouden?

Weten jullie nog hoe we tijdens kerst en nieuwjaar allemaal netjes thuis moesten blijven zodat we in februari konden versoepelen? We kregen de week nadien zelfs complimentjes van de experten haha. Nu even toewerken naar juni

Laatst bewerkt:
Zij wij dan zo naief?
de cijfers van vandaag zijn de cijfers doe gerapporteerd zijn van 2 dagen eerder om 16u tot gisteren om 16u.

Het kan dus perfect zijn dat Van Gucht de cijfers die gerapporteerd zijn van 16u gisteren tot 13u vandaag in gedachten had. Het kan ook zijn dat hij het had over de nieuwe corona-opnameregistraties in het ziekenhuis. Dit zijn cijfers die standaard niet zien, maar die je wel kan berekenen. Dat waren er voor de cijfers die vandaag gepubliceerd zijn zo'n 170.
Hoe? Plots verwacht gij versoepelingen op een week terwijl we deze cijfers letterlijk al weken hebben?
je kijkt naar het aantal besmettingen, maar vergeet te kijken naar het aantal testen. Dat schommelde nogal sterk en is héél relevant om de cijfers die jij hebt te nuanceren.

Weten jullie nog hoe we tijdens kerst en nieuwjaar allemaal netjes thuis moesten blijven zodat we in februari konden versoepelen? We kregen de week nadien zelfs complimentjes van de experten haha. Nu even toewerken naar juni 😁
de Britse variant was toen nog niet gekend. Maakt jammer genoeg een belangrijk verschil. Vandaar dat beloftes doen best niet gedaan worden. Maar als men ze dan niet doet, is het ook niet goed.

de Britse variant was toen nog niet gekend. Maakt jammer genoeg een belangrijk verschil. Vandaar dat beloftes doen best niet gedaan worden. Maar als men ze dan niet doet, is het ook niet goed.
Is dat zo? Ik hoor al 5 weken terug dat de Britse variant veel dodelijker is. Paar dagen later is die niet dodelijker maar 70% besmettelijker. 2 dagen later kan het ook zijn dat die slechts 30% besmettelijker is. Een maand later is het nog koffiedik kijken en dit is al een jaar het geval met deze corona situatie. Sorry dat ik mijn vertrouwen even kwijt ben in de overheid ben als ik dit probeer toe te passen binnen mijn huidige job lig ik al lang buiten.
Wel schattig hoe sommige mensen zo naief blijven en de overheid blijven vertrouwen.
Kunnen we al een afspraak maken binnen enkele weken om ons oordeel te vellen over de x-variant?

Is dat zo? Ik hoor al 5 weken terug dat de Britse variant veel dodelijker is. Paar dagen later is die niet dodelijker maar 70% besmettelijker. 2 dagen later kan het ook zijn dat die slechts 30% besmettelijker is. Een maand later is het nog koffiedik kijken en dit is al een jaar het geval met deze corona situatie.
dat heet wetenschap. Omgaan met onzekerheid.

Trouwens, besmettelijker (met gelijke kans op te sterven) betekent sowieso meer doden.
dertjooo zei:
Sorry dat ik mijn vertrouwen even kwijt ben in de overheid ben als ik dit probeer toe te passen binnen mijn huidige job lig ik al lang buiten.
Wel schattig hoe sommige mensen zo naief blijven en de overheid blijven vertrouwen.
schattig dat zoveel mensen hun job vergelijken met een job als politicus.

cijfers hebben aangetoond dat die werken in Antwerpen stad, maar niet/minder op de buiten.
Is dat zo? Er was een kleine stijging in Antwerpen in augustus waarop heel zware maatregelen zijn ingevoerd waarvan een avondklok er één was. Dat was een avondklok vanaf half 2 's nachts, als er al een oorzakelijk verband zou zijn tussen de avondklok en het terug dalen van de cijfers waarom moet die op nationaal niveau dan nog strenger gemaakt worden? In Wallonië en Brussel hebben ze een avondklok vanaf 22u, in Frankrijk vanaf 18u; ik zie geen impact op hun cijfers.

een samenscholingsverbod gecombineerd met een avondklok maakt dat je het véél gemakkelijker kan handhaven; Dan ontstaan spontane feestjes buiten veel minder gemakkelijk en kan je die als politie veel gemakkelijker managen.

Volledig akkoord dat de avondklok het werk van de politie vergemakkelijkt maar dat is voor mij geen reden om die in te voeren. Het land vol camera's zetten maakt het voor de politie ook makkelijker om misdrijven op te lossen maar is voor mij geen reden om dat ook effectief te doen en de rechten van de meerderheid die niets fout doet ook in te perken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan