Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat heet wetenschap. Omgaan met onzekerheid.

Trouwens, besmettelijker (met gelijke kans op te sterven) betekent sowieso meer doden.
schattig dat zoveel mensen hun job vergelijken met een job als politicus.
Ik had het over virologen. Als deze in feb 2020 zeggen dat mondmaskers niet nodig zijn en ze denken dat het virus in mei 2020 volledig zal verdwenen zijn... en we nu nog steeds in deze situatie zitten?
Nope, dan vertrouw ik deze mensen niet meer en stel ik mij kritisch op. We leven uiteindelijk wel naar hun wensen de laatste maanden. Grappig in feite

Is dat zo? Er was een kleine stijging in Antwerpen in augustus waarop heel zware maatregelen zijn ingevoerd waarvan een avondklok er één was. Dat was een avondklok vanaf half 2 's nachts, als er al een oorzakelijk verband zou zijn tussen de avondklok en het terug dalen van de cijfers waarom moet die op nationaal niveau dan nog strenger gemaakt worden? In Wallonië en Brussel hebben ze een avondklok vanaf 22u, in Frankrijk vanaf 18u; ik zie geen impact op hun cijfers.
er is een tweetal weken een avondklok geweest (vanaf 23u30), 2 weken lang een nachtklok. Het is dus niet noodzakelijk strenger.

En straf dat jij op het zicht kan zien of er een impact is of niet. Of heb je de cijfers deftig bekeken en vergeleken tussen de zones waar een avondklok was en waar niet? Je mag ze dan altijd tonen...
Fitcarraldo zei:
Volledig akkoord dat de avondklok het werk van de politie vergemakkelijkt maar dat is voor mij geen reden om die in te voeren. Het land vol camera's zetten maakt het voor de politie ook makkelijker om misdrijven op te lossen maar is voor mij geen reden om dat ook effectief te doen en de rechten van de meerderheid die niets fout doet ook in te perken.
Je moet altijd de impact afwegen, idd. Denkje nu écht dat de meerderheid van de Belgen ook maar iets merkt van de avondklok?

Jup, dat is dan ook de reden dat er zoveel kritiek op komt. De avondklok an sich heeft geen enkel bestaansrecht.
Daar ga ik mij niet over uitspreken aangezien ik over zo'n wetgeving bitter weinig weet. In mijn persoonlijk geval lig ik er zelfs niet wakker van aangezien ik de overgrote tijd om 22.30 in mijn bed lig. Als het later is is dat omdat ik ofwel een depannage heb (waar die avondklok dan geen probleem is) of omdat ik ergens naar een feest of zoiets moet (wat het laatste jaar 0 keer is). Voor mij niet echt een beperkende maatregel dus.

Denkje nu écht dat de meerderheid van de Belgen ook maar iets merkt van de avondklok?
Met alle respect maar het is toch niet omdat slechts een minderheid er iets van merkt dat dit zomaar ingevoerd kan worden?
Mag ik je ook even vragen wanneer je denkt dat de avondklok wegvalt? Wanneer we terug met 20 kerst mogen vieren? Wanneer we terug naar het buitenland op reis mogen?
Je beseft toch dat de kans bestaat dat we niet allemaal gevacinneerd geraken en dat het virus en zijn varianten nooit verdwijnen?
ik wil maar zeggen dat het eenvoudiger is om je vrijheden af te geven dan ze terug te winnen.

Met alle respect maar het is toch niet omdat slechts een minderheid er iets van merkt dat dit zomaar ingevoerd kan worden?
Mag ik je ook even vragen wanneer je denkt dat de avondklok wegvalt? Wanneer we terug met 20 kerst mogen vieren? Wanneer we terug naar het buitenland op reis mogen?
Je beseft toch dat de kans bestaat dat we niet allemaal gevacinneerd geraken en dat het virus en zijn varianten nooit verdwijnen?
ik wil maar zeggen dat het eenvoudiger is om je vrijheden af te geven dan ze terug te winnen.
Ik gok dat je kerst met 20 man zal mogen vieren zo rond december :unsure:

er is een tweetal weken een avondklok geweest (vanaf 23u30), 2 weken lang een nachtklok. Het is dus niet noodzakelijk strenger.

En straf dat jij op het zicht kan zien of er een impact is of niet. Of heb je de cijfers deftig bekeken en vergeleken tussen de zones waar een avondklok was en waar niet? Je mag ze dan altijd tonen...
Je moet altijd de impact afwegen, idd. Denkje nu écht dat de meerderheid van de Belgen ook maar iets merkt van de avondklok?

Nee, ik kan geen cijfers geven net zo min iemand cijfers kan geven over het positieve effect van een avondklok. Dat is onmogelijk door teveel variabelen en het feit dat er nooit een avondklok als enkele maatregel wordt ingevoerd. Ik gebruik gewoon tegenargumenten in dezelfde lijn van het argument dat de avondklok in Antwerpen een positief effect had. Het enige dat daar voor voorhanden is is Berx die haar eigen maatregelen aanprijst.
We zijn in ieder geval rond nu we terug bij het argument zijn dat een meerderheid er geen last van heeft dus de regel niet verder moet gerechtvaardigd worden dan dat het de politie makkelijker maakt. Het is puur een proportionaliteitsdiscussie en jij vindt de inperking van vrijheden die een avondklok omvat aanvaardbaar om het werk van de politie te vergemakkelijken, ik vind dat niet.
Voor geen enkele maatregel zijn er cijfers beschikbaar die de impact van het invoeren of versoepelen bepalen. Voor de meeste maatregelen kan je een duidelijke redenering opzetten dat ze het aantal risicocontacten verkleint. Voor de avondklok heb ik zo'n redenering nog niet gezien.

Nee, ik kan geen cijfers geven net zo min iemand cijfers kan geven over het positieve effect van een avondklok. Dat is onmogelijk door teveel variabelen en het feit dat er nooit een avondklok als enkele maatregel wordt ingevoerd. Ik gebruik gewoon tegenargumenten in dezelfde lijn van het argument dat de avondklok in Antwerpen een positief effect had. Het enige dat daar voor voorhanden is is Berx die haar eigen maatregelen aanprijst.
er is een studie gebeurt. je mag gerust kritiek hebben op die studie, maar ik zou ze eerst te pakken proberen te krijgen voor die af te breken zonder ze te lezen.
Fitzcarraldo zei:
We zijn in ieder geval rond nu we terug bij het argument zijn dat een meerderheid er geen last van heeft dus de regel niet verder moet gerechtvaardigd worden dan dat het de politie makkelijker maakt. Het is puur een proportionaliteitsdiscussie en jij vindt de inperking van vrijheden die een avondklok omvat aanvaardbaar om het werk van de politie te vergemakkelijken, ik vind dat niet.
Tuurlijk is het een proportionaliteitsdiscussie. Dat is zowat élke beslissing tot verbod/beperking. Je hoeft er niet "terug" bij te zijn, je moet ALTIJD dat afwegen.
Fitzcarraldo zei:
Voor geen enkele maatregel zijn er cijfers beschikbaar die de impact van het invoeren of versoepelen bepalen. Voor de meeste maatregelen kan je een duidelijke redenering opzetten dat ze het aantal risicocontacten verkleint. Voor de avondklok heb ik zo'n redenering nog niet gezien.
Je hebt ze gewoon niet willen lezen. In de zomer is het aantal mensen die 's avonds laat en 's nachts rondhangen sowieso groot. En 's avonds in de zomer + drank is géén goeie combinatie om het aantal risicocontacten klein te houden.

Daar ga ik mij niet over uitspreken aangezien ik over zo'n wetgeving bitter weinig weet. In mijn persoonlijk geval lig ik er zelfs niet wakker van aangezien ik de overgrote tijd om 22.30 in mijn bed lig. Als het later is is dat omdat ik ofwel een depannage heb (waar die avondklok dan geen probleem is) of omdat ik ergens naar een feest of zoiets moet (wat het laatste jaar 0 keer is). Voor mij niet echt een beperkende maatregel dus.
Verbaast me niets. Veel mensen hebben onder normale omstandigheden wel een actief level of behoefte aan sociale contacten en die avondklok maakt de zaken alleen maar moeizamer.

Weten jullie nog hoe we tijdens kerst en nieuwjaar allemaal netjes thuis moesten blijven zodat we in februari konden versoepelen? We kregen de week nadien zelfs complimentjes van de experten haha. Nu even toewerken naar juni
Yup, juni 2022, iets om naar uit te kijken.

Oei, ik heb me van jaartal vergist. 2023!

Ach ja, want sociale contacten zijn enkel voor na 22.30 he.
Sociale contacten zijn voor iedereen anders, sommige kunnen dit bv enkel op een Zaterdagavond door bv conflicting uurroosters op het werk en de andere kan dit naar vrije keuze.

Ik kan helaas enkel deftig op een Zaterdagavond, als korte reden zal ik zeggen conflicting uurroosters op beide ons job.
Sorry dat ik dan na een lange week eens liever zou willen sociaal contact hebben tot pakweg 2u s'nachts ipv al om 23u30 al naar huis te sjeezen om er nog voor 24u weer te geraken zonder eventuele boete.

kom eens buiten ? heel veel mensen merken de nadelen van de avondklok, had het hier nog over een uur geleden, als uw knuffelcontact verder woont en hebt alle 2 geen 9 to 5 job en je wilt gewoon naar huis erna , dan is 00u erg krap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan