Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Contactberoepen gaan blijkbaar wel open zoals gepland. Ik dacht eerst dat die time-out daar ook voor zou gelden.

Cijfers zijn echt wel slecht... 400 patiënten op IC volgens Vandenbroucke, ziekenhuizen schakelen naar fase 1b.

Het grootste ziekenhuis van het land meldt 3 covid-patiënten op IC vandaag. Het kan goed zijn dat er vandaag een gigantische stijging is maar deel dan op z'n minst de volledige cijfers. Elke keer zeggen dat er geen cijfers zijn voor de laatste dagen maar op een persconferentie dan afkomen met cijfers van de dag zelf, creëert nu niet meteen vertrouwen. Zeker als je viroloog-spreekbuis daarna zegt dat de cijfers zijn wat je verwacht had.

Contactberoepen gaan blijkbaar wel open zoals gepland. Ik dacht eerst dat die time-out daar ook voor zou gelden.

Cijfers zijn echt wel slecht... 400 patiënten op IC volgens Vandenbroucke, ziekenhuizen schakelen naar fase 1b.
Die mensen zijn al weken bezig met voorbereidingen om terug te openen. Die kan je nu 2 dagen op voorhand niet plots zeggen dat ze niet open mogen.

Heb de persconferentie gemist maar dit was toch ook gewoon te verwachten en logisch dat er niets ging veranderen?

Die veiligheidsraad lag al even vast dus de mensen verwachten erna wel iets van communicatie erna.
Als ze hem niet laten doorgaan is er ook kritiek, laten ze hem wel doorgaan en beslissen ze niets te doen is het ook niet goed...

Enfin beslissen dat ge niks gaat doen is ook een beslissing uiteindelijk.

Heb de persconferentie gemist maar dit was toch ook gewoon te verwachten en logisch dat er niets ging veranderen?

Die veiligheidsraad lag al even vast dus de mensen verwachten erna wel iets van communicatie erna.
Als ze hem niet laten doorgaan is er ook kritiek, laten ze hem wel doorgaan en beslissen ze niets te doen is het ook niet goed...

Ik heb hetzelfde gevoel. Ik denk dat veel mensen hun kop wordt zotgemaakt doordat je om de oren wordt geslagen met woordvoerders en politici die voor eigen rekening afkomen met (plannen voor) versoepelingen.

Fijn om te zien dat de beleidsmakers niet de keuze van de lobbygroepen/media hebben gevolgd. Dagen lang de mensen opjutten met een grotere bubbel buiten terwijl de cijfers stegen, dat ging natuurlijk niet gebeuren. Al had ik nog graag een intrekking van de andere contactberoepen gezien.

Meer besmettingen en vooral meer ziekenhuisopnames, allemaal goed en wel. Maar dankzij de contacttracing zou men nu toch wel (deels) moeten kunnen achterhalen vanwaar deze plots komen? Of is dat teveel gevraagd?

Ik heb het hierboven al eens aangehaald, mijn enige verwachting was dat er iets concreters ging gebeuren mbt eventuele maatregelen die als eersten zouden kunnen komen. Het heeft een groot "we zien volgende week dan wel"-gehalte, ipv een doordachte strategie die erachter schuilt.

Ik snap perfect dat de cijfers het niet toelaten, discussieer ik ook niet over. Maar als ze bv zouden aangeven dat uwen buitenbubbel naar 6 zou kunnen gaan vanaf het kan kunt ge toch al een beetje beginnen denken over "eens we daar zijn kan ik met die groep gaan afspreken". Vergelijk het met de lotto, het erover dromen is 90% van de fun.

Zeker als je de week voorafgaand aan die persconferentie u modellen op tafel gooit & aangeeft dat je samengezeten hebt met de experts voor die versoepelingen met hun bijhorend virologisch gewicht. Daar moet toch iets meer mee te doen zijn qua communicatie denk ik dan.

Ik heb hetzelfde gevoel. Ik denk dat veel mensen hun kop wordt zotgemaakt doordat je om de oren wordt geslagen met woordvoerders en politici die voor eigen rekening afkomen met (plannen voor) versoepelingen.
Of door het feit dat de cijfers quasi hetzelfde zijn afgelopen weken, maanden? Geen versoepeling, maar voor de rest "ale ciao he, hou u aan de regels". Hoe gaat da de cijfers omlaag doen krijgen?

Of door het feit dat de cijfers quasi hetzelfde zijn afgelopen weken, maanden? Geen versoepeling, maar voor de rest "ale ciao he, hou u aan de regels". Hoe gaat da de cijfers omlaag doen krijgen?
Door te vaccineren zeker? Had je liever nog wat strengere maatregelen? En dan weet ik dat iedereen zijn mening heeft over de vaccinatie.

Als je die modellen ziet lijkt het vooral dat meer besmettelijke varianten ons terug in de problemen brengen. Misschien dat mensen gemiddeld ook meer contacten hebben. Wat is jouw oplossing?

Daar ben ik ook mee akkoord, hoor.
Het ontbreekt mi wel aan wat visie en doel. Al 4 maanden dezelfde cijfers en bwa ja we doen maar hé. Het is mij nu nog altijd niet duidelijk of het plan nu is dit hoog plateau vol te houden of te verlagen, of... Wat zijn ze van plan eigenlijk, want op de vaccins moeten we niet snel hopen.

Maar dat dit een "teleurstelling" was, zou ik dus ook niet zeggen. Er is meer fout aan politici die deze week uit profileringsdrang allerlei ballonnetjes oplieten en belangenverenigingen die deadlines stelde waar de krant dan gezellig de kop van maakte.

Maar goed qua maatregelen lossen/verstrengen was dit gewoon de beste keuze lijkt me. Kan hen op dat vlak echt niets verwijten;

Ik denk dat veel mensen (alleeja, ik toch zelf al) het gewoon heel lastig hebben dat er geen concreet perspectief gegeven wordt. Geen plan, gaan aanpak, geen data, niks... Het is altijd van 'nog even volhouden' maar dat horen we nu al maanden aan een stuk zonder dat daar iets tegenover staat. Integendeel doorheen de maanden zijn er vooral verstrengingen gekomen. Niemand wou een normaal leven op 1 maart, maar kom op zijn minst met een plan. Wilmes deed het, zij het met een afschuwelijke powerpoint. Doe iets...

Dan zit het mij wel heel diep dat het weer even volhouden is en dan maar hopen dat er volgende week iets mogelijk wordt. Want wat zal het volgende week weer zijn... En zo schuiven we week na week, maand na maand op onder het mom van nog even doorbijten.

Mijn mentale gezondheid zit echt op een dieptepunt. Ik ben die hele lockdown zo kotsmoe... Ik ga mezelf echt niet laten wegkwijnen hier in mijn appartement tussen mijn 4 muren. Sorry, maar er is niet alleen levens redden, maar ook levens draagbaar houden.

Een week uitstel gaat geen zoden aan de dijk brengen he, je kan moeilijk een mirakel verwachten tegen dan. Het zal opnieuw noppes zijn. Ik heb echt geen idee meer hoe we uit deze situatie moeten geraken buiten véél meer beginnen vaccineren en verder bidden. Het blijft uitzichtloos.

Ik denk dat veel mensen (alleeja, ik toch zelf al) het gewoon heel lastig hebben dat er geen concreet perspectief gegeven wordt. Geen plan, gaan aanpak, geen data, niks... Het is altijd van 'nog even volhouden' maar dat horen we nu al maanden aan een stuk zonder dat daar iets tegenover staat. Integendeel doorheen de maanden zijn er vooral verstrengingen gekomen. Niemand wou een normaal leven op 1 maart, maar kom op zijn minst met een plan. Wilmes deed het, zij het met een afschuwelijke powerpoint. Doe iets...

Dan zit het mij wel heel diep dat het weer even volhouden is en dan maar hopen dat er volgende week iets mogelijk wordt. Want wat zal het volgende week weer zijn... En zo schuiven we week na week, maand na maand op onder het mom van nog even doorbijten.

Mijn mentale gezondheid zit echt op een dieptepunt. Ik ben die hele lockdown zo kotsmoe... Ik ga mezelf echt niet laten wegkwijnen hier in mijn appartement tussen mijn 4 muren. Sorry, maar er is niet alleen levens redden, maar ook levens draagbaar houden.

Ik ben akkoord met u hé, maar wat kan je dan wel verwachten van hen op dit moment?
Dat ze zeggen, ja vanaf volgende maand gaan we sowieso maatregel X of Y los.
Dat is toch totaal niet aan de orde en niets dan giswerk. Dat is de tactiek die ze in het VK toepassen en nog in hun gezicht gaat ontploffen.

De vaccins lopen niet zoals het moet, er zijn veel varianten bijgekomen waar je de impact niet van kan inschatten, ze kunnen op dit moment gewoon niets anders doen.

Een week uitstel gaat geen zoden aan de dijk brengen he, je kan moeilijk een mirakel verwachten tegen dan. Het zal opnieuw noppes zijn. Ik heb echt geen idee meer hoe we uit deze situatie moeten geraken buiten véél meer beginnen vaccineren en verder bidden. Het blijft uitzichtloos.
Het gaat gewoon zichzelf weer tijdelijk oplossen, net zoals elk ander seizoensgebonden virus dat ook doet. :)

Ik ben akkoord met u hé, maar wat kan je dan wel verwachten van hen op dit moment?
Dat is toch totaal niet aan de orde en niets dan giswerk. Dat is de tactiek die ze in het VK toepassen en nog in hun gezicht gaat ontploffen.

De vaccins lopen niet zoals het moet, er zijn veel varianten bijgekomen waar je de impact niet van kan inschatten, ze kunnen op dit moment gewoon niets anders doen.

Gewoon een plan, een visie, een strategie. Dat je nu nog zegt: de situatie is nu niet goed dus nu kan niks is volledig te begrijpen. Maar stel op zijn minst uw exitplan voor (zie UK). Bv. de eerste stap zal zijn: X, Y, Z. We verwachten dat onder voorbehoud op deze datum. De volgende stap zijn zijn A, B, C, we verwachten dit x weken na de eerste stap en ten laatste op: XX.

Hoe moeilijk ook, maar doe aub iets in plaats van deze uitzichtloze situatie. Ik ga echt niet nog een half jaar op deze manier leven. Zelfs als er nog agressievere varianten komen, zelfs als de vaccinaties traag gaan. Dit is toch totaal onhoudbaar.

#zodiepnu :cry2:

Er zijn veel zaken die ze kunnen doen:
- Toegeven dat de 2 weken termijn om een vaccin te zetten momenteel te lang is maar dat ze dit aan het bekijken zijn en een target hebben om volgende week x vaccins te zetten, de week erna x ... en de termijn tussen ontvangst van levering naar beneden moet gebracht worden met een target van x dagen. Een beetje ambitie tonen in de vaccinatiecampagne mag in plaats van de schuld op trage leveringen te blijven schuiven. Zichzelf doelen opleggen waarop ze kunnen afgerekend worden zou al helpen.
- Concrete targets geven voor volgende week. Als <x ziekenhuisopnames committen we ons om dit en dat te doen.
- Een plan opstellen wat de eerstevolgende versoepelingen gaan zijn die ze zullen invoeren, indien mogelijk al zoveel mogelijk gelinkt aan concrete criteria. Er is nog steeds geen exit strategie op dit moment.
- De maatregelen die momenteel in voege zijn evalueren en bekijken of ze allemaal wel effect hebben.
- Zorgen dat alle maatregelen geuniformiseerd worden over het landgebied zodat je volledige team van 11 miljoen hetzelfde kan doen

Nu lijkt het gewoon of er iemand gezegd heeft, hé vandaag zien de cijfers er niet zo goed uit en ze dan gewoon gezegd hebben: ok, thnx bye, see you next week.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan