Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan wordt er wel vanuit gegaan dat het aantal ziekenhuisopnames het enige is waar men naar kijkt, dit lijkt toch niet het geval te zijn?

Maar ik snap de frustraties wel. Ik vind het ook echt een domper, had toch iets verwacht. Zeker met het mooie weer, was buiten er toch zeker een mogelijkheid geweest lijkt me.

Dan wordt er wel vanuit gegaan dat het aantal ziekenhuisopnames het enige is waar men naar kijkt, dit lijkt toch niet het geval te zijn?
Ik dacht van wel, ze hadden een tijdje geleden aangegeven dat die ziekenhuisopnames de leidraad gingen worden. Wat op zich niet slecht is, want die positiviteitsratio/besmettingen is een cijfer dat teveel fluctueert afhankelijk van het aantal tests dat je afneemt. Dus ik ben er op zich niet tegen.

Marc "ik denk als de mensen naar de cijfers kijken, dan zullen ze wel begrijpen dat het nu niet het moment is"

boy..iedereen kent de cijfers, maar het weerhoudt hun er niet van om te gaan dansen op St Pieters plein ze

"De voorspellingen van de modellers komen helemaal uit" volgens Marc Van Ranst. Dan vraag ik me af welke modellen ze begin deze week gepresenteerd hebben want die gaven nochtans geen significante stijging aan en nu zijn plots de cijfers dramatisch.

"De voorspellingen van de modellers komen helemaal uit" volgens Marc Van Ranst. Dan vraag ik me af welke modellen ze begin deze week gepresenteerd hebben want die gaven nochtans geen significante stijging aan en nu zijn plots de cijfers dramatisch.
1 2 3 en 4

nee maar volgende week wel, cijfers van 200+ vandaag maar volgende week zal het ineens wél lukken 🤡
Dat is juist, maar het had wel iets meer mogen zijn dan "time-out van een week". Wàt ligt er precies op tafel als eerstvolgende versoepeling ipv het nietszeggende "de lente van de vrijheid komt eraan". Dat is mijn grootste ergernis aan heel deze zaak.
Begrijp ik, maar als de cijfers slechter beginnen te worden dan valt er ook geen perspectief te geven. De laatste week werd er te veel een rad voor de mensen hun ogen gedraaid door allerlei sectoren die alweer begonnen te dromen van een "corona-proof" heropening... Maar ondertussen zijn alle cijfers alweer weken aan het stijgen. Er ligt nu meer volk op IC dan 1.5 maand geleden en de ziekenhuisopnames zitten op het hoogste niveau sinds eind december.

We zitten nu al een maand of vier in een light lockdown, waarbij men nagelaten heeft om vroeg genoeg en hard genoeg in te grijpen. De impact hiervan is lager dan bij de eerste lockdown maar het nadeel daarvan is dat dit eindeloos aanmodderen is tot een groot deel van de bevolking gevaccineerd is.

1 2 3 en 4

De situatie die overeenkomt met de voorspellingen van de modellers zonder versoepelingen is de eerste grafiek, de blauwe lijn. De voorspellingen komen uit volgens MVR dus de blauwe lijn is dat dramatische scenario waarin we nu vervallen?

Begrijp ik, maar als de cijfers slechter beginnen te worden dan valt er ook geen perspectief te geven. De laatste week werd er te veel een rad voor de mensen hun ogen gedraaid door allerlei sectoren die alweer begonnen te dromen van een "corona-proof" heropening... Maar ondertussen zijn alle cijfers alweer weken aan het stijgen. Er ligt nu meer volk op IC dan 1.5 maand geleden en de ziekenhuisopnames zitten op het hoogste niveau sinds eind december.

We zitten nu al een maand of vier in een light lockdown, waarbij men nagelaten heeft om vroeg genoeg en hard genoeg in te grijpen. De impact hiervan is lager dan bij de eerste lockdown maar het nadeel daarvan is dat dit eindeloos aanmodderen is tot een groot deel van de bevolking gevaccineerd is.
Elke belangenvereniging begon inderdaad luidop te dromen van versoepelingen, nog hier een daar een politieker die vrolijk meedeed.
Perceptie <-> realiteit als je het mij vraagt.

Waarschijnlijk wel een terechte beslissing gebaseerd op de grafieken, maar de manier waarop is so so. Pas last minute toegeven dat er niets mogelijk is = De Croo durfde niet goed zeggen dat er niets mogelijk was hé.

Daar ben ik het mee eens hoor, maar waar het mij om gaat is niet zozeer de concrete datum, maar wel een
"Vanaf de situatie het toelaat is de eerste versoepeling dat we de buitenbubbel naar 6 laten gaan & dat buitensporten kan met 10 personen"
Dat geeft toch aan dat je verder denkt dan wat er op dit moment gebeurt en geeft de mensen iets kleins om naar uit te kijken.
Ik vind de persconferentie die zonet gegeven is op geen hol trekken, puur omdat het weer is van "de cijfers laten het niet toe, ge moet wachten"
Maar wachten op wat? Er ontbreekt (al lang vind ik) iets concreets.

Waarschijnlijk wel een terechte beslissing gebaseerd op de grafieken, maar de manier waarop is so so. Pas last minute toegeven dat er niets mogelijk is = De Croo durfde niet goed zeggen dat er niets mogelijk was hé.
Hij durfde niet goed zeggen wat hij zonet gezegd heeft?

Zelfs met meer personen buiten afspreken is van tafel geveegd. Dus er verandert niets behalve de bevestiging voor de contactberoepen. Voor de rest blijkbaar ook niets toekomstgericht. Gewoon volgende week nog eens afspreken.
Niemand die zich er toch nog aan houdt, dus laat ze in brussel maar kakelen.
Vandaag was hun kans om aan echte realpolitik te doen vond ik, iets toestaan en begrip tonen.

De bureaucratie viert weer feest.

Laatst bewerkt:
denk oftewel gaan we nog lang aanmodderen met de huidige vaccinatiestrategie van zo snel mogelijk een tweede dosis geven, of men zal moeten aanpassen en gewoon volop gaan voor iedereen zo snel mogelijk een eerste prik en de tweede dosis uitstellen.

Het slaat gewoon weer op niets. Ze zeggen volgende:
- De cijfers stijgen nu en dat is exact wat de modellers verwacht hadden
- We gingen versoepelingen doen maar we gaan die nu niet doen omdat de cijfers stijgen.
Geloven ze dan hun eigen modellen niet of hoe kan je beide uitspraken nu met elkaar rijmen?
Gewoon een weekje niks doen, dat is natuurlijk de makkelijkste oplossing. Een weekje time-out, twee weken om een spuitje van Brussel tot in een arm te krijgen, het steekt allemaal zo nauw niet. Zelfs geen wijziging van de vaccinatiestrategie naar 1 dosis.

Avondklok blijft nog een maand langer gelden. De zwaarste inbreuk op de persoonlijke vrijheden van de burger sinds de bezetting omdat er 200 opnames bijkomen.

Moederlief waarom zijn wij zo'n klootjesvolk

Het slaat gewoon weer op niets. Ze zeggen volgende:
- De cijfers stijgen nu en dat is exact wat de modellers verwacht hadden
- We gingen versoepelingen doen maar we gaan die nu niet doen omdat de cijfers stijgen.
Geloven ze dan hun eigen modellen niet of hoe kan je beide uitspraken nu met elkaar rijmen?
Gewoon een weekje niks doen, dat is natuurlijk de makkelijkste oplossing. Een weekje time-out, twee weken om een spuitje van Brussel tot in een arm te krijgen, het steekt allemaal zo nauw niet. Zelfs geen wijziging van de vaccinatiestrategie naar 1 dosis.

De holdup van de samenleving en economie kan nog wel even verder hé. We doen het nu al een jaar, waarom zouden ze caren om het nog een paar weken te verlengen. Wie caret nu om de horeca, eventsector, mentale gezondheid en social wellbeing van de hele bevolking? Neen, enkel corona telt nog. Alles moet wijken.

Ik hoop echt dat de studenten weer een statement maken dat ze het beu zijn ongehoord te blijven.

Contactberoepen gaan blijkbaar wel open zoals gepland. Ik dacht eerst dat die time-out daar ook voor zou gelden.

Cijfers zijn echt wel slecht... 400 patiënten op IC volgens Vandenbroucke, ziekenhuizen schakelen naar fase 1b.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan