Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allé al een chance dat ik het heb gehad. Wat een absolute kutmaatregel is dat nu.

Mag hopen dat ze dat idd pas invoeren nadat iedereen gevaccineerd is, maar zolang gaan die toeristische landen niet willen wachten.

Bomma en bompa kunnen gaan chillen in Benidorm, en de jeugd mag luisteren naar De Caluwé "ja, tis hier onverantwoord druk aan de kust, pas op of ik vlieg terug vanuit mijn vakantiebestemming"
Ik kijk er al naar uit
Ik ga er vanuit dat in dat geval een negatieve coronatest voldoende is om ook te reizen zonder die pas

Ik ga er vanuit dat in dat geval een negatieve coronatest voldoende is om ook te reizen zonder die pas
Daar reken ik precies toch ook wel op, dat het één of het ander goed is.
Een negatieve coronatest is niet sluitend, maar een vaccinatie ook niet, dus komt an sich wel vrij goed overeen uit.

Waarschijnlijk wel, maar dat twee maten en gewichten voor dingen die je zelf niet in de hand hebt is iets waar ik het gigantisch moeilijk mee heb. Soit, we zien wel eens het daar is I guess.

Omdat ik de noodzaak op bepaalde momenten wel heb gezien, nu gewoon absoluut niet meer. Heel simpel. En omdat het voor mij ook gewoon om evenwicht gaat, dat er nu helemaal niet meer is. En omdat ik het gewoon kotsbeu ben, er ondertussen chronisch depressief van ben (wat hier ook duidelijk zichtbaar is in mijn postgedrag) en het hoogstwaarschijnlijk gezorgd heeft voor het feit dat ik ondertussen op het randje van een burnout zit. Maar da's allemaal niet belangrijk uiteraard, want covid.
Ge zijt zeker niet alleen makker, hier wordt het elke week ook moeilijker om me aan de regels te houden of het nog uitgelegd te krijgen tegen mezelf.
Van die studentenbeelden verschiet ik ook niet, geen kat die zich nog aan alle regels houdt en studenten uiten dat op die manier.

Jammer dat men niet even verwonderd rapportages en sensatie maakt bij de overvolle parkings bij bedrijven. Das dan nog eens allemaal binnen wat nog erger is.

Het komt er dus wel hoor, hopelijk enkel nadat iedereen de kans kreeg zich te vaccineren
Hhhmm, als dat inderdaad met zo een QR code is vind ik het ergens ook wel akelig. Als ze dat overal waar je binnen wil gaan scannen...

Doet me iets te hard denken aan China, waar elke burger een barcode heeft die bepaald of ze bv. het vliegtuig mogen nemen, gebaseerd op een sociaal puntensysteem. (zie hier https://en.wikipedia.org/wiki/Social_Credit_System ).

Zo erg hoeft het natuurlijk niet te worden, maar als zo een coronapas een QR code heeft die aan jouw naam gelinked is, is dat toch weer een extra potentieel privacy probleem...

Mooi, Vivaldi staat niet boven de wet.
Dit zou pas de ultieme afgang zijn, door de liga der mensenrechten teruggefloten worden.

Laatst bewerkt:
op BBC world zijn ze goed aan t lachen met het lege vaccinatie centrum in Brussel.
Bij ons is het lachen met de brexit presies wel over, vraag me af hoe dat komt. :unsure:

Je moet het die britten toch maar geven, in een economische clusterfuck wel even het hele land in no time mobiliseren en vaccins aankopen achter iedereen z'n rug en nu als een machine gewoon alles en iedereen de prik geven.

Hun aanpak van de pandemie om doden te voorkomen was dan weer minder, maar als ik kon ruilen had ik dat zo gedaan.

ik vind het echt ambetant dat ik niks kan boeken voor de zomer , als enkel gevaccineerden op reis mogen dan zullen er voor velen deze zomer opnieuw in het water vallen .
En zulke zaken zijn dus dodelijk voor de menselijke moraal.
Nergens iets waar je naar kan uitkijken, zelf een autovakantie is nog niet zeker waardoor je niets kan vastleggen of nergens naartoe kan leven.

Opstaan, eten, werken, schijten, slapen.
Wat een kutleven.

Het komt er dus wel hoor, hopelijk enkel nadat iedereen de kans kreeg zich te vaccineren
Ik blijf het een pervers systeem vinden.

Kan volgens mij enkel dienen om bepaalde activiteiten sneller te kunnen opstarten met gevaccineerden. Want eens iedereen de kans gehad heeft om zich te laten vaccineren dan heeft zo'n pas binnen Europa toch geen nut meer?

Volgens de cijfers is er nog maar een zeer lichte stijging qua ziekenhuisopnames en het aantal dagelijkse besmettingen ligt nu al +- 3 maanden rond de 2000. Lijkt me wat overdramatisch om meteen te verkondigen dat de 3de golf begonnen is.
Ok, me post was wat dramatisch, maar vandaag was toch echt een wtf gevoel. Echt. Ergens heb ik het idee dat de Spike in besmetting die wij hier lang hebben kunnen tegenhouden straks als een boemerang in ons gezicht slaat. Ik ben zelf niet zo bang, ziektes kunnen je eenmaal overkomen. Ik rook, ik drink al eens een pintje. risico's die bij het leven horen. Maar een fockin virus dat ons maatschappij al een jaar lang gegijzeld houdt, ja daar heb ik zoiets van...het mag gedaan zijn. En als je overgelopen ziekenhuizen wil vermijden dan is er denk ik in deze situatie slechts 1 antwoord die onze maatschappij kan doen en dat is alles gaan verbieden waar we nu al zo lang naar hunkeren...

Ik woon aan de Kust. Op slechts 30 km van me woonplaats is alles dicht. In Duinkerke is er ondanks een avondklok om 18u een extreme Spike in het aantal besmettingen, is alles dicht, alle winkels en mag je maar voor een half uur naar buiten per dag. Dat is wat ik vrees dat er op ons afkomt.

Enigste oplossing: vaccineren aan een hels tempo. net zoals in UK en de USA en Israel...

maar dat zit er voorlopig dus niet in...

dusja ik ben wat bang, niet echt voor het virus, maar vooral voor nog enkele maanden deze situatie...of erger...ik zie en voel ook wat iedereen denkt, ik voel dat ook...we willen ons leven terug. Dringend. Maar tzal niet voor morgen zijn. Dat is mijn vrees vandaag, mss is het morgen beter...wie weet...

Jebus Christ, er heeft nog iemand een slag van de molen gekregen. Draagvlak creëren en dokters motiveren voor dummies door Maggie De Block, uitgerekend zij die het land als minister in een puinhoop achterliet.
PPRjGSA.png

En zulke zaken zijn dus dodelijk voor de menselijke moraal.
Nergens iets waar je naar kan uitkijken, zelf een autovakantie is nog niet zeker waardoor je niets kan vastleggen of nergens naartoe kan leven.

Opstaan, eten, werken, schijten, slapen.
Wat een kutleven.
², soms heb ik wel heimwee naar eind 2020 toen die corona-affaire een probleem van China leek (beetje zoals SARS vroeger, dat was ook eerder een lokaal probleem als ik het mij goed herinner).
Als wij de rest van onze tijd hier met deze miserie gekloot zitten zijn we er vet mee.

Wat er ook in het artikel staat vind ik ook al niet te positief:

Merkel: “In staat blijven nog jaren te vaccineren”

Hoewel het ergste van de coronapandemie tegen de zomer achter de rug zou moeten zijn, moet er bovendien rekening mee gehouden worden dat er nog jaren gevaccineerd moet worden om nieuwe varianten van het virus af te weren, zei Merkel.

M.a.w.: deze shit gaat jaarlijks terugkeren, net als het gedoe met griepvaccinaties :sop:

², soms heb ik wel heimwee naar eind 2020 toen die corona-affaire een probleem van China leek (beetje zoals SARS vroeger, dat was ook eerder een lokaal probleem als ik het mij goed herinner).
Als wij de rest van onze tijd hier met deze miserie gekloot zitten zijn we er vet mee.

Om u even helemaal de dieperik in te duwen: je hebt heimwee naar eind 2019.

Jebus Christ, er heeft nog iemand een slag van de molen gekregen. Draagvlak creëren en dokters motiveren voor dummies door Maggie De Block, uitgerekend zij die het land als minister in een puinhoop achterliet.
PPRjGSA.png
Misschien dat De Block al aan het kijken is of we die voorraad mondmaskers van Avrox niet snel kunnen laten vernietigen.

PPRjGSA.png
ik vraag me af wanneer de zorgsector zal vragen om versoepelingen voor zorgpersoneel,mits die al gevaccineerd zijn.

Kan volgens mij enkel dienen om bepaalde activiteiten sneller te kunnen opstarten met gevaccineerden. Want eens iedereen de kans gehad heeft om zich te laten vaccineren dan heeft zo'n pas binnen Europa toch geen nut meer?
Dat zou dan ook willen zeggen dat alle oudjes alles terug mogen terwijl de jeugd nog opgesloten moet blijven? Aint gonna happen. Zo een paspoort komt er enkel misschien voor vliegtuigreizen of reizen buiten de EU.

Of om mensen te dwingen zich te laten vaccineren. No vaccin, no party!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan