Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet bijna huilen...
De derde golf komt er aan en het zal een mega golf zijn als we nu gaan versoepelen. De toestanden uit december en januari uit Ierland en NL komen dan naar hier. Volgens UZ Gent is de derde golf begonnen. Veel meer patiënten op de Covid afdeling.

Tegelijk wil ik ook me vrienden terug zien wil ik bezoek ontvangen en een terrasje doen.

De komende twee weken worden, wederom...te spannend...nagelbijten...
Volgens de cijfers is er nog maar een zeer lichte stijging qua ziekenhuisopnames en het aantal dagelijkse besmettingen ligt nu al +- 3 maanden rond de 2000. Lijkt me wat overdramatisch om meteen te verkondigen dat de 3de golf begonnen is.

Ik moet bijna huilen...
De derde golf komt er aan en het zal een mega golf zijn als we nu gaan versoepelen. De toestanden uit december en januari uit Ierland en NL komen dan naar hier. Volgens UZ Gent is de derde golf begonnen. Veel meer patiënten op de Covid afdeling.

Tegelijk wil ik ook me vrienden terug zien wil ik bezoek ontvangen en een terrasje doen.

Niet getreurd, in 2023 zal je je vaccintje wel krijgen.

Dat is wat ge krijgt als ge lang genoeg op het deksel blijft duwen terwijl de pot duidelijk aan het overkoken is. Dan knalt dat deksel er vroeg of laat volledig van af. En er dan nog wat meer repressie bovenop gooien gaat echt niét helpen om dat deksel er terug op te krijgen.
Er is nog een verschil zoals gezegd tussen "we gaan de regels wat buigen en eens 2 man op mijn kot ontvangen/met 6 in de zon gaan zitten" of "dag 100 andere mensen, zin in ne moshpit?"

Dat kan je op geen enkele manier goedpraten. Ik ben ook niet de grootste fan van alles, maar hier mogen ze er van mij weldegelijk hard tegen optreden.

Ik moet bijna huilen...

Misschien ligt het aan mij, maar het interesseert mij nog maar weinig. Heb geen zin om nog langer angstig te zijn.
(wat niet betekent dat ik daarom domme dingen ga doen nu he)

En inderdaad, zoals @Carrion hierboven zegt, de derde golf is al een paar keer "begonnen". Maar met de huidige maatregelen kan het toch bijna niet dat we plots in een mega golf belanden?

Ondertussen in Nederland. :woohoo:

Een paar weken geleden was er in Nederland toch ook een uitbater die opriep om zijn voorbeeld te volgen en hun zaak te openen. Een uur later was zijn zaak terug dicht en niemand had zijn voorbeeld gevolgd. Ik betwijfel dat het nu anders zal zijn. Aangezien de meeste liever geen boete aan hun broek hebben. Want ik geloof nooit dat ze dat zouden gedogen.

Ondertussen in Nederland. :woohoo:

De hoeveelste keer is dit al?

Maar Puni, ik vraag me eigenlijk af wat de reden is waarom ge eerst tegen de maatregelen zijt, dan opeens voor en nu opeens weer tegen? Niet om u aan te vallen ofzo, maar het viel me wel op dat ge nogal vaker van gedacht verandert. Daar is trouwens niks mee voor de duidelijkheid.

Haha en dan in Nederland die beelden van Gent x 10 😂 "het duurt nu al lang genoeg". Ik wil gerust wisselen van maatregelen :p

Brah 😵
Ik draag vanaf nu alleen nog maar wegwerpmaskers.

Zelfs daar ben ik niet 100% gerust op (dat zijn plastieken microvezels, made in china, dus wie weet wat voor weekmakers er inzitten ook), maar bon, van nanodeeltjes kennen we het effect op lange termijn nog totaal niet.

De hoeveelste keer is dit al?

Maar Puni, ik vraag me eigenlijk af wat de reden is waarom ge eerst tegen de maatregelen zijt, dan opeens voor en nu opeens weer tegen? Niet om u aan te vallen ofzo, maar het viel me wel op dat ge nogal vaker van gedacht verandert. Daar is trouwens niks mee voor de duidelijkheid.
Omdat ik de noodzaak op bepaalde momenten wel heb gezien, nu gewoon absoluut niet meer. Heel simpel. En omdat het voor mij ook gewoon om evenwicht gaat, dat er nu helemaal niet meer is. En omdat ik het gewoon kotsbeu ben, er ondertussen chronisch depressief van ben (wat hier ook duidelijk zichtbaar is in mijn postgedrag) en het hoogstwaarschijnlijk gezorgd heeft voor het feit dat ik ondertussen op het randje van een burnout zit. Maar da's allemaal niet belangrijk uiteraard, want covid.

Omdat ik de noodzaak op bepaalde momenten wel heb gezien, nu gewoon absoluut niet meer. Heel simpel. En omdat het voor mij ook gewoon om evenwicht gaat, dat er nu helemaal niet meer is. En omdat ik het gewoon kotsbeu ben, er ondertussen chronisch depressief van ben (wat hier ook duidelijk zichtbaar is in mijn postgedrag) en het hoogstwaarschijnlijk gezorgd heeft voor het feit dat ik ondertussen op het randje van een burnout zit. Maar da's allemaal niet belangrijk uiteraard, want covid.
Nu ge het zegt, het valt mij inderdaad al een tijdje op dat uw posts wat anders dan anders zijn. Vroeger maakte gij ook al eens een sarcastisch mopke ofzo, dat zie ik u niet echt meer doen.

Was mij ook al opgevallen...

Take care dude!

Wat een zever is dat weer: https://www.hln.be/binnenland/een-o...na-vandaag-stap-ik-met-een-rollator~adb9b4f0/

Ik ken ondertussen al meer als 15 personen die het gehad hebben met zeer milde symptomen, enkelingen daarvan een weekje serieus ziek en 1 iemand die heel sportief is en op sportief vlak gewoon merkt dat het niet 100% de oude is.

1 op 3 , weer een zeer goed onderzoek mijn gedacht. :sarcastic:

En ik ken iemand van 33j, sportieve kerel. Heeft 2 weken in coma gelegen. 3 maand later geraakt hij nog steeds niet op een standaard trap zonder compleet buiten adem te zijn...

Het is niet dat gij niemand kent die er erg van af heeft gezien dat er niemand is e..

Het was me al opgevallen, daarmee mijn vraag. Veel sterkte in ieder geval!

Nog een laatste, voor ik dit draadje weer even achterwege laat. :)

Gelukkig waren er op 9lives een aantal maanden geleden genoeg mensen die het mantra 'baat het niet, dan schaadt het niet' te hanteren. Ik zie er de (mogelijke) ironie wel van in.

Laatst bewerkt door een moderator:
En ik ken iemand van 33j, sportieve kerel. Heeft 2 weken in coma gelegen. 3 maand later geraakt hij nog steeds niet op een standaard trap zonder compleet buiten adem te zijn...

Het is niet dat gij niemand kent die er erg van af heeft gezien dat er niemand is e..
Beweer ik dan dat er niemand is?
Er zijn zelfs mensen van gestorven he, shocking, zijn we dat vergeten misschien?

Het komt er dus wel hoor, hopelijk enkel nadat iedereen de kans kreeg zich te vaccineren

Het komt er dus wel hoor, hopelijk enkel nadat iedereen de kans kreeg zich te vaccineren
Allé al een chance dat ik het heb gehad. Wat een absolute kutmaatregel is dat nu.

Mag hopen dat ze dat idd pas invoeren nadat iedereen gevaccineerd is, maar zolang gaan die toeristische landen niet willen wachten.

Bomma en bompa kunnen gaan chillen in Benidorm, en de jeugd mag luisteren naar De Caluwé "ja, tis hier onverantwoord druk aan de kust, pas op of ik vlieg terug vanuit mijn vakantiebestemming"
Ik kijk er al naar uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan