{BK}Black Devil
Well-known member
Kroatie gaat vanaf 1 maart weer de buitenterassen weer openen voor horeca , cijfers zijn er wel beter dan hier , 70 zwaar zieken .
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad, dacht er net hetzelfde over.Wat een zever is dat weer: https://www.hln.be/binnenland/een-o...na-vandaag-stap-ik-met-een-rollator~adb9b4f0/
Ik ken ondertussen al meer als 15 personen die het gehad hebben met zeer milde symptomen, enkelingen daarvan een weekje serieus ziek en 1 iemand die heel sportief is en op sportief vlak gewoon merkt dat het niet 100% de oude is.
1 op 3 , weer een zeer goed onderzoek mijn gedacht.![]()
Wat een zever is dat weer: https://www.hln.be/binnenland/een-o...na-vandaag-stap-ik-met-een-rollator~adb9b4f0/
Ik ken ondertussen al meer als 15 personen die het gehad hebben met zeer milde symptomen, enkelingen daarvan een weekje serieus ziek en 1 iemand die heel sportief is en op sportief vlak gewoon merkt dat het niet 100% de oude is.
Neen, maar dat artikel is weeral van het formaat angst die verkoopt. Een angstaanjagende titel, een angstaanjagende quote en de rest stoppen we achter een paywall. Nogmaals, als het echt zo erg gesteld was met de langetermijneffecten als in dat artikel aangegeven wordt, lag de maatschappij al lang op zijn gat.Dus het kan niet omdat jij 15 mensen kent en dat het niet zo is?
Ze moeten niet allemaal zo extreem zijn zoals in artikel maar andere symptomen tellen ook mee zoals kortademigheid of geen smaak meer.
Ik denk vooral dat het niet kan omdat het niet past in beeld dat je oftewel kleine kans van 1% dat je dood gaat of direct goed en genezen bent dus al die maatregelen hoeven dan niet meer.
Zucht.Dus het kan niet omdat jij 15 mensen kent en dat het niet zo is?
Ze moeten niet allemaal zo extreem zijn zoals in artikel maar andere symptomen tellen ook mee zoals kortademigheid of geen smaak meer.
Ik denk vooral dat het niet kan omdat het niet past in beeld dat je oftewel kleine kans van 1% dat je dood gaat of direct goed en genezen bent dus al die maatregelen hoeven dan niet meer.
Dat is statistiek, hè. Ik ken meer dan 20 Belgen van vreemde origine, en geen enkele daarvan heeft ooit in de gevangenis gezeten. 44% van de gevangenen is van vreemde origine? Dat kan niet.Wat een zever is dat weer: https://www.hln.be/binnenland/een-o...na-vandaag-stap-ik-met-een-rollator~adb9b4f0/
Ja, want met blijvende hoofdpijn of blijvende last om je te concentreren, of met niet dezelfde loopprestaties kunnen leveren als daarvoor, of met blijvend smaakverlies, kun je niet meer functioneren natuurlijk.Straf, ge zou denken dat alles dan gewoon zou instorten aangezien het virus grofweg geschat bij minstens 3 miljoen Belgen gepasseerd is (en waarschijnlijk nog een stuk meer).
En daar slaagt het artikel inderdaad in, angst verkopen. Zo te zien lukt het goedNeen, maar dat artikel is weeral van het formaat angst die verkoopt. Een angstaanjagende titel, een angstaanjagende quote en de rest stoppen we achter een paywall. Nogmaals, als het echt zo erg gesteld was met de langetermijneffecten als in dat artikel aangegeven wordt, lag de maatschappij al lang op zijn gat.
En néén, daarmee wil ik niet zeggen dat ge van covid geen langetermijngevolgen kunt hebben. Dat kan best.

Ik ga akkoord met die paywall, maar dat is nu eenmaal platte commerce, wat verwachten we dan van HLN?Neen, maar dat artikel is weeral van het formaat angst die verkoopt. Een angstaanjagende titel, een angstaanjagende quote en de rest stoppen we achter een paywall. Nogmaals, als het echt zo erg gesteld was met de langetermijneffecten als in dat artikel aangegeven wordt, lag de maatschappij al lang op zijn gat.
En néén, daarmee wil ik niet zeggen dat ge van covid geen langetermijngevolgen kunt hebben. Dat kan best.
Dat is statistiek, hè. Ik ken meer dan 20 Belgen van vreemde origine, en geen enkele daarvan heeft ooit in de gevangenis gezeten. 44% van de gevangenen is van vreemde origine? Dat kan niet.

Het verbaast mij dat er hier opt forum zelfs nog geen poll is over "wie heeft corona gehad" en "wie heeft blijvende gevolgen" of zelfs "welke symptomen heb je zelf gehad en was het mild of ernstig".
Dan kunnen we hier ons eigen statistieken al eens bekijken.
Fair enough, die heb ik nog niet gezien![]()
Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?
Heb je Corona gehad, wat waren jouw symptomen en heb je ondertussen nog last?www.beyondgaming.be

Hij geeft gewoon een ander voorbeeld van een statistiek die je kan ontkennen omdat je toevallig iets anders hebt gezien. Anekdotisch bewijs noemt dat, en niemand neemt het serieus.Je maakt hier wel een totaal verkeerde redenering.
Moest je nu nog zeggen 44% van de vreemde origine in België heeft in de gevangenis gezeten ik zou het ook niet geloven en zeggen dat het niet kan. En dat klopt dan weer met je 20 personen die je kent.
Anders gezegd.
Als jij zegt, ik ken 10 personen die in de gevangenis hebben gezeten en 4 ervan waren van buitenlandse origine dan klopt het ook weer.
![]()
Het aangehaalde voorbeeld sloeg nergens op, dat moet je echt niet proberen verdedigen.Hij geeft gewoon een ander voorbeeld van een statistiek die je kan ontkennen omdat je toevallig iets anders hebt gezien. Anekdotisch bewijs noemt dat, en niemand neemt het serieus.
Nu kan je dan nog draaien en keren en zijn fictief voorbeeld proberen te "verbeteren", het was bedoeld om verkeerd te zijn, net zoals jouw redenering.
Het aangehaalde voorbeeld sloeg nergens op, dat moet je echt niet proberen verdedigen.
Wat een zever is dat weer: https://www.hln.be/binnenland/een-o...na-vandaag-stap-ik-met-een-rollator~adb9b4f0/
Hln met hun annekdotische berichtgeving, altijd schitterend.
KIJK, we hebben uit de hele meute iemand gevonden die nu met een rolator moet lopen! Of iemand die nu geen 100m meer kan wandelen en vroeger 20km fietste!!
En dat wordt dan gebracht alsof het representatief is voor iedereen die ooit Covid had. Ja, als ge hard genoeg zoekt zult ge zelfs na een griepje mensen vinden die er blijvende gevolgen aan over gehouden hebben. Ziekteverlopen kunnen inderdaad van heel mild tot heel ernstig gaan. Covid is daar geen uitzondering op.
Ik zeg ook niet dat ze het artikel moeten aanpassen naar 1/15.Dat sloeg meer op uw voorbeeld dan omdat ge 15 mensen kent met milde symptomen dat die studie onzin is, eerlijk gezegd.
Nee, het klopt nooit. Dat is het punt. Ik kan uit mijn kast 5 sokken trekken die allemaal een andere kleur hebben. En toch is de conclusie dan niet dat 100% van de sokken in mijn kast een andere kleur hebben. Dat is gewoon niet hoe statistiek werkt. Jij zegt dat het een heel slechte studie is, en dat doe je op basis van nog een veel slechtere studie.Je maakt hier wel een totaal verkeerde redenering.
Moest je nu nog zeggen 44% van de vreemde origine in België heeft in de gevangenis gezeten ik zou het ook niet geloven en zeggen dat het niet kan. En dat klopt dan weer met je 20 personen die je kent.
Anders gezegd.
Als jij zegt, ik ken 10 personen die in de gevangenis hebben gezeten en 4 ervan waren van buitenlandse origine dan klopt het ook weer.
![]()
Dat je dat gerust kunt aannemen, is confirmation bias. Wat jij al dacht, is aannemelijker dan wat je niet al dacht. Ook dat heeft niks met statistiek te maken.Ik zeg ook niet dat ze het artikel moeten aanpassen naar 1/15.
Maar dat het weer zwaar overdreven is kan ik wel gerust aannemen.