MiniJeffrey
Well-known member
Hij werkt in een ziekenhuis?
Je schreef 'bij de vrt en vtm' verkeerd.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hij werkt in een ziekenhuis?
En dat dit het vaccin van AZ is omdat hij dit zelf als 55-jarige vertrouwt.Als hij nu geen vaccin zou krijgen, zou je anti-vaxxers in overdrive zien gaan omdat de opperviroloog zelf de vaccins blijkbaar ook niet vertrouwt. Dus lijkt me maar goed dat hij al één heeft gekregen.
Ah, nog iemand. Zie post #5881.Je schreef 'bij de vrt en vtm' verkeerd.
Er lijkt nu meer vertraging op te zitten. Vraag me niet waarom. Misschien waren de WZC beter in het registreren dan de ziekenhuizen? Ik snap ook niet waarom daar zoveel vertraging op moet zitten maar soit. Je zou denken, het vaccin wordt gezet, een administratief persoon registreert dat in Vaccinet en de volgende nacht kan die data in bulk geshipped worden naar Sciensano voor de statistieken. Maar zo simpel zullen ze het niet maken zeker?Cijfers van https://covid-vaccinatie.be/nl.
Er zal wel wat vertraging opzitten maar de voorbije weken waren de cijfers ook enkele dagen na datum ook al een stuk hoger zover ik me herinner. Dus tenzij die vertraging nog groter is geworden de voorbije weken, lijkt me dat maar een stuk van de verklaring. Als de cijfers van bv. maandag en dinsdag nog zo spectaculair zouden stijgen, geef ik graag mijn fout toe maar ik ben weinig hoopvol.
Vaccinaties per dag lopen we een heel stuk achter nu (op basis van Our World In Data cijfers) en het is niet dat we ooit een koploper zijn geweest (we gingen traag starten en dan op gang komen, was het niet?), en dit zijn allemaal landen die in hetzelfde EU-bedje ziek zijn:
Volledig akkoord. Hoewel het voor de vaccinaties gelukkig een minder grote impact heeft dan de andere Coronacijfers. Maar daar volg ik je helemaal in.Het feit dat ze er niet in slagen om betrouwbare cijfers te rapporteren op een aanvaardbare termijn is nog een ander probleem. Hoe kan je nu een beleid voeren als je er niet in slaagt een week na datum cijfers over het aantal spuitjes dat gezet zijn te verzamelen.
Net zoals dit riedeltje wel mag gaan stoppen, het duurt het enkele dagen eer men die vaccins na levering kan zetten aangezien die eerst verdeeld moeten worden, gecontroleerd ondooid en verwerkt moeten wordenNa de drie leveringen deze week liggen nu meer dan 364.000 vaccins op stock. De reserves voor 2e dosis aan de kant gehouden blijven er 211.000 over. Dus 100.000 mensen kunnen nu meteen gevaccineerd worden.
De realiteit is helaas dat we trager vaccins zetten dan er geleverd worden, dus dat riedeltje over dat de vaccins niet snel genoeg geleverd worden mag ook wel eens stoppen.
Net zoals dit riedeltje wel mag gaan stoppen, het duurt het enkele dagen eer men die vaccins na levering kan zetten aangezien die eerst verdeeld moeten worden, gecontroleerd ondooid en verwerkt moeten worden
Ja, het probleem met tijdelijk werklozen is helemaal opgelost sinds het begin van de crisis. Iedereen in de horeca, reis-en evenementensector is vlotjes terug aan het werk. Of nee, wacht.Raar dat er dan al 500 000 minder zijn zo zonder vaccinatie sinds het begin van de crisis https://www.rva.be/interactivestats...01?dswid=-9165&nocid=true&faces-redirect=true
Onzin, dat is voor elk land hetzelfde. Als ze dat in de USA in hun staten klaarkrijgen en in Denemarken en in de UK dan moet het in zo'n mini land als België ook lukken.Net zoals dit riedeltje wel mag gaan stoppen, het duurt het enkele dagen eer men die vaccins na levering kan zetten aangezien die eerst verdeeld moeten worden, gecontroleerd ondooid en verwerkt moeten worden
Jeffrey, je komt hier altijd een dag of 2 dagen na levering posten. Maar kijk. Op 04/01, het eerste datapunt op https://covid-vaccinatie.be/nl, zaten er 189.024 vaccins in voorraad. Vorige zondag (21/02) waren er 189.099 vaccins in voorraad. Dus de hoeveelheid geleverd tussen 04/01 en 21/02 is gezet (misschien niet die dosissen, maar wel die hoeveelheid). Je kan zeggen dat die 190k dosissen ook gezet moeten worden en we geen reserve moeten hebben, zoals Denemarken doet. Maar we krijgen onze leveringen tot nu toe wel gezet.Die excuses van testdraaien, verdelen, logistiek, ontdooien mogen anders ook wel eens stoppen. Dit land is een scheet groot. We krijgen het gewoon niet deftig op poten gezet. We kunnen nog niet eens alle vaccins zetten bij beperkte leveringen. Wat zal dat geven als de vaccins in honderden duizenden per week geleverd worden?
Onzin, dat is voor elk land hetzelfde. Als ze dat in de USA in hun staten klaarkrijgen en in Denemarken en in de UK dan moet het in zo'n mini land als België ook lukken.
Ja maar, er zijn twee duidelijke periodes te zien:Jeffrey, je komt hier altijd een dag of 2 dagen na levering posten. Maar kijk. Op 04/01, het eerste datapunt op https://covid-vaccinatie.be/nl, zaten er 189.024 vaccins in voorraad. Vorige zondag (21/02) waren er 189.099 vaccins in voorraad. Dus de hoeveelheid geleverd tussen 04/01 en 21/02 is gezet (misschien niet die dosissen, maar wel die hoeveelheid). Je kan zeggen dat die 190k dosissen ook gezet moeten worden en we geen reserve moeten hebben, zoals Denemarken doet. Maar we krijgen onze leveringen tot nu toe wel gezet.
Haha die foto viel me ook op. Ik dacht aan een ondertiteling "MVR met al zijn vrienden".Als hij daar effectief nog een functie uitvoert, al heb ik de indruk dat die tegenwoordig meer in de media optreedt dan in de kliniek.
Overigens een zeer trieste aanblik van het vaccinatiecentrum, die leegte is echt veelzeggend. Gaat het daar ooit op volle toeren draaien?
![]()
Echt man, kijk verder dan uw neus lang is en neem er de cijfers bijOnzin, dat is voor elk land hetzelfde. Als ze dat in de USA in hun staten klaarkrijgen en in Denemarken en in de UK dan moet het in zo'n mini land als België ook lukken.
Het verschil is ook de locatie en de manier waarop. Je kan ambitieus zijn voor de WZC, want als je dat moet afzeggen, is dat niet erg. Cru gezegd maar die mensen zitten daar toch. Maar als je afspraken in de vaccinatiecentra moet afzeggen, moet je die mensen afbellen. Of je hebt weer HLN: "1000 man komt opdagen voor vaccin dat er niet is.". Vandaar dat men de afspraak voor de vaccinatiecentra pas vastlegt als er effectief een vaccin voor die persoon is. Want op de leveringsbeloftes kon men niet afgaan, dat is al genoeg gebleken. Ze nemen daarvoor wel een marge van 2 weken, wat weer veel is. Een systeem waarbij mensen die snel reageren (via SMS/email) een eerder slot kunnen krijgen, was beter geweest. Maar daarom is die onzekerheid rond leveringen zo'n probleem - zelfsal worden die "goed gemaakt", je moet wel die marge inbouwen.Ja maar, er zijn twee duidelijke periodes te zien:
A. De periode dat men onder 0 durfde gaan -> niet alle 2e dosissen als reserve houden
B. De periode dat de vaccinleveringen problemen gaven -> men begon alle 2e dosissen als reserve te houden.
Men was dus eerst ambitieuzer tot men voorzichtiger werd. Wat je ergens nog wel kunt begrijpen. Maar vanaf dat kantelpunt zie je ook duidelijk de beschikbare hoeveelheid vaccins (na aftrek 2e dosis) week na week stijgen.
Dus men kan echt nog wel wat sneller vaccineren.
Ik kijk naar de USA, UK, Israël en Denemarken. Je kan je eigen advies misschien eens ter harte nemen en verder kijken dat wat de Belgische politici hier op tv komen verkondigen.Echt man, kijk verder dan uw neus lang is en neem er de cijfers bij
Hoe mooier kunnen ze het nog verwoorden?Dat staat toch in de eerste paragraaf?

"kom jongens we moeten het vaccinatie plan wat promoten. Snel trek een foto als ik spuit krijg en verzint er iet goed bij"Letterlijk alles waar er kritiek op was de afgelopen dagen, gaan ze weerleggen. Toevallig wanneer hij een prik krijgtIk kreeg een -overigens zeer duidelijke- uitnodiging als viroloog en gezondheidsmedewerker, ook het maken van de afspraak en de prik zelf verliepen heel vlot. Stress had ik niet, want ik had net een dagje vrijaf, en ik voel me prima. De organisatoren verdienen een pluim
Maar post dan ook eens de cijfers erbij. Dan gaan uw posts, indien correct, meer bijval krijgen dan gewoon “in <land> kan het wel!”.Ik kijk naar de USA, UK, Israël en Denemarken. Je kan je eigen advies misschien eens ter harte nemen en verder kijken dat wat de Belgische politici hier op tv komen verkondigen.
Nee gij kijkt naar waar het gras zogezegd groener is. Moest het in 1 van die landen slechter gaan zou je ze wel uit je vergelijking halen. Maar ik wil nog meedoen. Hoe zijn de versoepelingen nu in de uk? Het doet waarschijnlijk wel deugd voor de mensen daar dat de kinderen daar op 8 maart naar school mogen. Man ik verlang ook naar de dag dat dat hier weer magIk kijk naar de USA, UK, Israël en Denemarken. Je kan je eigen advies misschien eens ter harte nemen en verder kijken dat wat de Belgische politici hier op tv komen verkondigen.
. En om maar te zwijgen dat de horeca daar terug mag openen op 12 april. Man die economie moet daar echt gaan boomen. /ironicAmai op 12 april al! En wij?Nee gij kijkt naar waar het gras zogezegd groener is. Moest het in 1 van die landen slechter gaan zou je ze wel uit je vergelijking halen. Maar ik wil nog meedoen. Hoe zijn de versoepelingen nu in de uk? Het doet waarschijnlijk wel deugd voor de mensen daar dat de kinderen daar op 8 maart naar school mogen. Man ik verlang ook naar de dag dat dat hier weer mag. En om maar te zwijgen dat de horeca daar terug mag openen op 12 april. Man die economie moet daar echt gaan boomen. /ironic
Ik ken iemand die bij Pfizer werkt, die zegt dat ze meer kunnen leveren maar door de gebrekkige keten bij de overheid dit geen mogelijkheid is waardoor vaccins soms naar andere landen vertrekken terwijl die perfect voor Belgie hadden kunnen zijn. Geen idee of hij liegt of niet.Na de drie leveringen deze week liggen nu meer dan 364.000 vaccins op stock. De reserves voor 2e dosis aan de kant gehouden blijven er 211.000 over. Dus 100.000 mensen kunnen nu meteen gevaccineerd worden.
De realiteit is helaas dat we trager vaccins zetten dan er geleverd worden, dus dat riedeltje over dat de vaccins niet snel genoeg geleverd worden mag ook wel eens stoppen.