Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze voeren deze show op in kader van transparantie, maar ik vind ni zo heel transparant hoor.

Modellen zijn er: Als we vanaf 1 x versoepelen dan dit.
Welke versoepelingen? Hoeveel versoepelingen? welke regels tellen dan nog? Wat zijn andere assumpties in het model?
Weer zit er ook niet in ?

Dit leek me een stop met zagen over versoepelingen, het is erger dan de cijfers zeggen show.
en wederom zit de impact van de maatregelen aan te houden er nergens bij, men praat enkel over wat er gebeurt als ze zouden versoepelen.
Wel, wat is de impact van deze maatregelen aan te houden bij de bevolking tegenover mogelijke versoepelingen?

Tunnelvisie all the way it seems

Ik vind dat het erg is dat ze praten over versoepelingen alsof het een gunst is.
Zo komt het toch over.
en weeral beloftes niet nakomen.
Kerstmis opgeofferd, nieuwjaar opgeofferd, reizen opgeofferd, ski opgeofferd,...

Om dan nu te horen: Ahja merci voor de inspanningen, we gaan u toch nog in een openlucht gevangenis houden.
In onze buurlanden kunnen ze tenminste zeggen dat ze dan toch nog enkele zaken hebben gehad.

Wij hebben niets gehad maar dus duidelijk ook niks gewonnen tegenover onze buurlanden (buiten de doden ja, maar daar lig ik al lang niet meer wakker van)

Omdat het mss dingen zijn die jaren duren vooraleer er resultaten van onderzoek zijn?
Het is niet omdat we vandaag een beslissing nemen dat morgen iedereen depressief is en dat ze dat kunnen staven.

Ook reageren mensen anders op de maatregelen. Sommigen gaan het erger vinden om niet te sporten maar kunnen wel leven met minder contact met familie of omgekeerd.

Waarom zijn die data over de langetermijneffecten bij een heel grote groep mensen na tijdens isolatie er nog niet op korte termijn?
Omdat het over lange termijn gaat, over een grote groep mensen, en we allemaal geïsoleerd zitten? De cijfers die er wel zijn, heb ik je laten zien. Maar die studie vond je niet uitgebreid genoeg en niet recent genoeg... Tja.

Bij de mogelijk langetermijneffecten van covid is dat eigenlijk gewoon niet anders, maar daar wordt dat als argument gebruikt om de maatregelen aan te houden.

Tja, de enigste oplossing is u niks meer van de maatregelen aan te trekken. Uiteraard kan je dan nog steeds niet naar de gym of op restaurant maar daarbuiten doe ik gewoon waar ik zin in heb. Het zijn geen toestanden dat de overheid de vrijheid maar blijft inperken terwijl er ocharme 300 man op IC ligt, waarvan wellicht een significant deel gewoon om te "monitoren". Om nog maar te zwijgen dat de grote hoop hoogbejaard is.

Nee, dit valt niet langer te aanvaarden.

Tja, de enigste oplossing is u niks meer van de maatregelen aan te trekken. Uiteraard kan je dan nog steeds niet naar de gym of op restaurant maar daarbuiten doe ik gewoon waar ik zin in heb.
En wat is het verschil met nu?

Allez, je gaat er u niks van aantrekken; goed voor u. Maar je kan nog steeds niet naar dingen gaan die gesloten zijn.
En om met mensen af te spreken op een manier dat volgens de regels niet mag, moeten zij dat ook willen doen. En in die groep gaan er niet zoveel bijkomen vermoed ik, zolang de andere maatregelen van kracht zijn.

Kan me niet schelen, mijn eigen mentale welzijn gaat voor
Liever dat en boetes betalen dan dat ik in een depressie of whatever beland omdat ik het niet meer zie zitten.

Mijn schoonouders hebben ons kindje nog nooit vastgepakt of zelfs fysiek gezien, mijn vrienden heb ik sinds de zomer niet meer fysiek kunnen zien in groep, geen feestdagen gehad, amper plezier buiten het werken vanwege alles dat dicht is (wandelen ben ik al zo beu als iets)....

Dus ja, ik heb het gehad met de maatregelen en om dit nog 3 maand langer aan te houden is geen optie, ik geef dat gerust toe.
Straf wel dat jij een depressie "of whatever" kan voorspellen. Voor mij klinkt het vooral als excuses zoeken om foert te kunnen zeggen.
Ik ga depressief worden.
Ik ben wandelen beu.
Ik heb geen feestdagen gehad.

Tja, de enigste oplossing is u niks meer van de maatregelen aan te trekken. Uiteraard kan je dan nog steeds niet naar de gym of op restaurant maar daarbuiten doe ik gewoon waar ik zin in heb. Het zijn geen toestanden dat de overheid de vrijheid maar blijft inperken terwijl er ocharme 300 man op IC ligt, waarvan wellicht een significant deel gewoon om te "monitoren". Om nog maar te zwijgen dat de grote hoop hoogbejaard is.

Nee, dit valt niet langer te aanvaarden.
Voor u was het nooit te aanvaarden. Waarom zou het dan nu ineens wel te aanvaarden zijn...

De maatregelen zijn niet meer in verhouding, dat klopt,
https://covid-19.sciensano.be/sites/default/files/Covid19/Meest recente update.pdf

Dus 1617 ingenomen ziekenhuis bedden
Dus 329 ingenomen IZ bedden

Sterfgevallen in ziekenhuizen: 25.1 (niet specifiek covid)
Sterfgevallen in woonzorgcentra: 15.7 (niet specifiek covid)

Reproductie getal: 0.99

Maar met hun statistische modellen met hogere besmettingsgraden tot wel 70% volgens hen, kunnen ze ons alles wijsmaken.

Kan me niet schelen, mijn eigen mentale welzijn gaat voor
Liever dat en boetes betalen dan dat ik in een depressie of whatever beland omdat ik het niet meer zie zitten.

Mijn schoonouders hebben ons kindje nog nooit vastgepakt of zelfs fysiek gezien, mijn vrienden heb ik sinds de zomer niet meer fysiek kunnen zien in groep, geen feestdagen gehad, amper plezier buiten het werken vanwege alles dat dicht is (wandelen ben ik al zo beu als iets)....

Dus ja, ik heb het gehad met de maatregelen en om dit nog 3 maand langer aan te houden is geen optie, ik geef dat gerust toe.

Waarom hebben je schoonouders je kindje nog niet gezien?
Volgens mij kan je toch buiten met max 4 mensen zien mits 1.5m afstand? Dit hoeven niet altijd dezelfde personen te zijn.
Enkel je knuffelcontact moet dezelfde persoon zijn.
Idem voor je vrienden, ja je kan niet binnen zitten maar eens gaan wandelen en zo kan je ook bijpraten.

en weeral beloftes niet nakomen.
Kerstmis opgeofferd, nieuwjaar opgeofferd, reizen opgeofferd, ski opgeofferd,...

Om dan nu te horen: Ahja merci voor de inspanningen, we gaan u toch nog in een openlucht gevangenis houden.
In onze buurlanden kunnen ze tenminste zeggen dat ze dan toch nog enkele zaken hebben gehad.

Wij hebben niets gehad maar dus duidelijk ook niks gewonnen tegenover onze buurlanden (buiten de doden ja, maar daar lig ik al lang niet meer wakker van)
Ondertussen in onze buurlanden:

Avondklok van 18u tot 6u in Frankrijk. Horeca, bars, restaurants, musea toe...
In Duitsland alle niet-essentiële winkels, musea enz dicht, mondmaskerplicht, ....
In Nederland is het meeste ook nog steeds dicht, avondklok vanaf 21u, ...
In de UK zijn de scholen nog steeds dicht en strengere lockdown dan hier met boetes van £800
Etc.

Mijn oom uit Duitsland was hier vrijdag, en die was gewoon geschokt over hoe de nataligheid en laksheid hier.
Ondertussen zit de Belg te klagen dat hij geen pint kan gaan zuipen op café of op een loopband kan gaan lopen.

Per vliegtuig? Ik dacht het niet.
En zelfs dan nog, wat voor nut heeft het uw landsgrenzen dicht te gooien en avondklokken in te stellen als mensen rustig nog naar landen vlogen met mutanten die hier bijna geen opvolging kregen?

Het doel is om de import te vermijden/verminderen van mutanten, niet dat reizigers een formulier invullen, who cares.
Lange tijd was ggrenzen sluiten taboe, dan kan het plots wel?

Nu zitten we met de braziliaanse variant en weeral amper opvolging. Binnen de kortste keren is die ook uitgezaaid en kunnen onze modellen in de vuilbak en beginnen we weer van nul.
dus virussen zijn selectief en komen enkel met het vliegtuig.

Waarom wisten we dat niet vroeger, dan kon iedereen in de krokusvakantie gerust met de auto gaan skieën.

Bij de mogelijk langetermijneffecten van covid is dat eigenlijk gewoon niet anders, maar daar wordt dat als argument gebruikt om de maatregelen aan te houden.
Is dat? Ik denk eerder dat de huidige ziektebeelden worden gebruikt als argument, en daar vaak bij vermeld dat voor zover er kan ingeschat worden, het koffiedik kijken is hoe lang die kunnen blijven hangen. Voorlopig weten we zeker dat het geurverlies 9 maanden kan blijven duren, en de kortademigheid ook. Dan worden die langetermijneffecten niet gebruikt als argument om de maatregel aan te houden, maar het huidige ziektebeeld wel. En dat lijkt me maar logisch.

Ondertussen in onze buurlanden:

Avondklok van 18u tot 6u in Frankrijk. Horeca, bars, restaurants, musea toe...
In Duitsland alle niet-essentiële winkels, musea enz dicht, mondmaskerplicht, ....
In Nederland is het meeste ook nog steeds dicht, avondklok vanaf 21u, ...
In de UK zijn de scholen nog steeds dicht en strengere lockdown dan hier met boetes van £800
Etc.

Mijn oom uit Duitsland was hier vrijdag, en die was gewoon geschokt over hoe de nataligheid en laksheid hier.
Ondertussen zit de Belg te klagen dat hij geen pint kan gaan zuipen op café of op een loopband kan gaan lopen.
Niet dat ik het wil goedpraten, maar al die landen hebben wel veel later ingegrepen dan ons met de maatregelen, én een mentale boost gehad met kerst/nieuw omdat daar (beperkt) dingen mogelijk waren. Wij zitten al veel langer in een sociale lockdown.
Het zal daar ook wel slechter gaan met de motivatie hoe langer het duurt hoor.

En gaan jullie ook zo reageren als de volgende virus zich richt tot jullie leeftijdscategorie?
Ik ga erg cru/wreed klinken, maar ik meen dit echt. Met wat tegenslag ga ik dan dood. Jammer maar helaas. Dan is dat maar zo. Ik leef graag maar als het noodlot mij gelegen is, dan sterf ik gewoon. :headshake:

Ik zou het inderdaad wel wat erger vinden als iemand anders door mijn toedoen zou doodgaan. Dit ikzelf risico zou lopen, is in die zin minder erg.

Ik ga erg cru/wreed klinken, maar ik meen dit echt. Met wat tegenslag ga ik dan dood. Jammer maar helaas. Dan is dat maar zo. Ik leef graag maar als het noodlot mij gelegen is, dan sterf ik gewoon.

Ik zou het inderdaad wel wat erger vinden als iemand anders door mijn toedoen zou doodgaan. Dit ikzelf risico zou lopen, is in die zin minder erg.
Ja maar, zonder maatregelen nodig je het noodlot gewoon uit he. Je kan een autostrade ook zo oversteken, met wat geluk geraak je zonder kleerscheuren aan de overkant, maar ik neem toch liever de voetgangersbrug erboven.

Ja maar, zonder maatregelen nodig je het noodlot gewoon uit he. Je kan een autostrade ook zo oversteken, met wat geluk geraak je zonder kleerscheuren aan de overkant, maar ik neem toch liever de voetgangersbrug erboven.
Maar ik denk niet dat er hier iemand spreekt over 'zonder maatregelen'. Dat is ook weer zo'n non-argument, pro-versoepelingen zijn wilt niet zeggen dat ge gewoon alles wagenwijd wilt opengooien.

Niet dat ik het wil goedpraten, maar al die landen hebben wel veel later ingegrepen dan ons met de maatregelen, én een mentale boost gehad met kerst/nieuw omdat daar (beperkt) dingen mogelijk waren. Wij zitten al veel langer in een sociale lockdown.
Euhm, in die landen waren er ook beperkingen van het aantal gasten. Het is niet alsof ze daar familiefeesten met 10 man mochten houden hoor.
Ok, bij ons waren ze een strikter, maar misschien kunnen we daardoor net vandaag de dag net iets minder strikt zijn

Ja dat is waar. Ivm de huidige crisis is het steeds opnieuw -- Balance is the key hé. De juiste balans is belangrijk.

Dan zou je gewoon zeggen "tja, we hebben geprobeerd, pech voor de "ouderen""?
Heu ja?

Wat méér kan je doen dan er echt ALLES aan doen om zo weinig mogelijk doden te hebben en zo weinig mogelijk ziekenhuisopnames?
Als je er echt alles (maar ook echt alles) aan gedaan hebt om een horrorscenario te vermijden en dat mislukt en desondanks sterven er toch nog 1 miljoen Belgen dan zeg ik een mutatie op bovenstaande zin en die is: "tja, we hebben echt ALLES geprobeerd, helaas pech voor de "doden".

Dus, bij deze de vraag: moeten er miljarden euro's in kankeronderzoek gepompt worden om mensen te redden die op een leeftijd zijn gekomen dat ze nu eenmaal het risico lopen om te sterven aan kanker?
Mmm good point here. Ik denk gewoon dat met kanker héél véél geld te verdienen valt door Big Brother.

Ik vind dat er zeker héél véél onderzoek mag gedaan worden naar kanker. Maar zo zijn er véél minder bekende maar even vreselijke ziektes waar QUASI NIKS onderzoek naar gedaan wordt. Waarom? Als maar 1 op een miljoen mensen die ziekte krijgt, dan verdient Big Brother er niks aan, dus waarom erin investeren? OF ze maken de prijs van het levensreddend medicijn megaduur hé zodat je het niet kan betalen.

Laatst bewerkt:
Later ingegrepen, waardoor ze nu al een hele tijd opgezadeld zitten met veel strengere maatregelen dan hier. Lijkt mij mentaal nu niet echt zo bevorderlijk. En het einde bij onze buurlanden is ook nog niet in zicht. Ik ben eens heel benieuwd naar het plan van Merkel. Maar in de UK spraken ze bijvoorbeeld ook pas van mei om de horeca te heropenen.

Denk je dat mensen nu minder aan het zagen zouden zijn, als ze met kerstmis een feestje hadden gehad met 6 of 8 man, zoals in onze buurlanden? Ik denk dat je die mentale boost wat overschat. Dat is half januari al lang vergeten. Een kerstfeest, maar daarna 2-3 maanden om 18u binnen moeten zijn, hoera!

We zitten allemaal in dezelfde shitshow hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan