Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Men had dit dus allemaal kunnen voorkomen door reizigers verplicht in quarantaine te gooien in leegstaande hotels met politiebegeleiding zoals Australie al maanden doet. Al die varianten komen uit het buitenland en zijn binnengekomen door reizigers.
Hier word ik echt razend van eerlijk gezegd. Dweilen met de kraan open helpt niet, dan mogen ze van mijn part alles gewoon terug opengooien en zien we wel.
Het probleem is dat die maatregel dan al van kracht moest zijn op een moment dat er op dat vlak geen problemen leken te zijn. De Britse variant circuleerde al in België nog voor men in het VK had geïdentificeerd dat die mutatie een probleem was.

En daarom laten we het beslissen over aan beter geïnformeerde mensen. Hoe kan je in godsnaam bij deze modellen pleiten om bepaalde restricties al vanaf maart te lossen?

Wat is jouw conclusie hieruit dan? Voor mij zijn de grafiek linksboven en linksonder niet heel verschillend. De situatie van september was één met heel weinig restricties en hierop baseren de modellen zich voor de versoepel-scenario's. Ik pleit om al enkele maatregelen, die volgens mij weinig impact hebben en wettelijk heel twijfelachtig zijn, zo snel mogelijk te lossen en dit te combineren met het bieden van perspectief op korte termijn dat afhankelijk is van hoe de cijfers de komende weken evolueren (aangezien dat de belangrijkste onbekende parameter is op dit moment). Het lijkt mij niet onhaalbaar om in maart al een beetje te lossen, in april nog een beetje meer (hoe veel afhankelijk van de effectieve besmettelijkheid van de nieuwe varianten) maar nog minder vrij dan de september-situatie en (opnieuw afhankelijk van de verdere evolutie) een maand later nog een stap te kunnen zetten.

Zoals elke keer opnieuw, zoals Australie werkt hier niet.

Hier komt elke dag een veelvoud aan reizigers en passanten binnen aan wat in Australie per maand binnenkomt.
Per vliegtuig? Ik dacht het niet.
En zelfs dan nog, wat voor nut heeft het uw landsgrenzen dicht te gooien en avondklokken in te stellen als mensen rustig nog naar landen vlogen met mutanten die hier bijna geen opvolging kregen?

Het doel is om de import te vermijden/verminderen van mutanten, niet dat reizigers een formulier invullen, who cares.
Lange tijd was ggrenzen sluiten taboe, dan kan het plots wel?

Nu zitten we met de braziliaanse variant en weeral amper opvolging. Binnen de kortste keren is die ook uitgezaaid en kunnen onze modellen in de vuilbak en beginnen we weer van nul.

Het laatste model dat ze gepresenteerd hebben was hoe we konden versoepelen eind januari als we geen kerst en nieuwjaar vierden, want indien we dat zouden doen liepen we de kans om pas eind maart te kunnen versoepelen. Met erna felicitaties van de regering en de virologen omdat we ons zo braaf aan de maatregelen hadden gehouden.

En hier zitten we nu :) Ik vind het bijzonder moeilijk om hiervan gemotiveerd of geïnspireerd of whatever te raken. Ik volg de maatregelen omdat het moet, maar daar stopt het dan ook.

Ze zijn er op een jaar tijd nooit in geslaagd correcte voorspellingen te doen. Ik verwijs naar de uitspraken als 'we kunnen Kerstmis redden' etc. Ik hecht dan eerlijk gezegd ook weinig belang aan de 'correctheid' van deze curves. Het zal blijven bij gissen en gokken en in tussentijd vaccineren.

Maand na maand schuift men versoepelingen vooruit, deprimerend. Je ziet nu al duidelijk dat ze mei willen pushen.

Wacht maar: volgende maand duikt de XXX variant op die - surprise surprise- ONEEE nog agressiever zal zijn of misschien semi-resistant voor het vaccin. Dan is het helemaal feest.

Maand na maand schuift men versoepelingen vooruit, deprimerend. Je ziet nu al duidelijk dat ze mei willen pushen.

Wacht maar: volgende maand duikt de XXX variant op die - surprise surprise- ONEEE nog agressiever zal zijn of misschien semi-resistant voor het vaccin. Dan is het helemaal feest.

ja de Rottschild-Gates plan voor werelddominatie verloopt volgens plan.

OF beetje meer geloof in wetenschap en ja virusmutaties zijn ook mogelijk. Het zijn meer de sensatiekranten die met grote koppen komen van nieuw besmettelijke gevaarlijker virus.
Wetenschappers doen eerst onderzoek vooraleer ze zulke zware uitspraken doen.

Laatst bewerkt:
Indien er geen versoepelingen komen vanaf 1april hou ik me nergens nog aan. Ik ben zeker niet de enigste, maar als de regering mag klungelen en alles blijft vooruit schuiven dan neem ik het heft in eigen handen. Al maanden aan een stuk amper volk zien of iets doen van sociaal contact of zelfs plezier hebben in uw fucking leven om dan te horen dat het eigenlijk nog niet genoeg is.

Ik leef vandaag en nu, de verre toekomst kan me gestolen worden. We zijn al een vol jaar op deze manier bezig, ik geef gerust toe dat ik het niet langer rek en de zomer minstens even vrij moet zijn als de vorige.

De boetes betaal ik dan wel, das het minste van mijn zorg.

Wat is jouw conclusie hieruit dan? Voor mij zijn de grafiek linksboven en linksonder niet heel verschillend. De situatie van september was één met heel weinig restricties en hierop baseren de modellen zich voor de versoepel-scenario's. Ik pleit om al enkele maatregelen, die volgens mij weinig impact hebben en wettelijk heel twijfelachtig zijn, zo snel mogelijk te lossen en dit te combineren met het bieden van perspectief op korte termijn dat afhankelijk is van hoe de cijfers de komende weken evolueren (aangezien dat de belangrijkste onbekende parameter is op dit moment). Het lijkt mij niet onhaalbaar om in maart al een beetje te lossen, in april nog een beetje meer (hoe veel afhankelijk van de effectieve besmettelijkheid van de nieuwe varianten) maar nog minder vrij dan de september-situatie en (opnieuw afhankelijk van de verdere evolutie) een maand later nog een stap te kunnen zetten.
Mijn conclusie is dezelfde als ik al enkele malen hier gezet heb, en zelfs staat in de post die je quote:
Ik heb niet alle informatie en durf geen conclusies trekken op basis van de kennis en feiten die ik heb, want dat is te weinig. Daarom laat ik het over aan beter geïnformeerde mensen. Verder ga ik geen uitspraken doen over welke maatregelen naar mijn buikgevoel weinig impact gaan hebben, want dat is en blijft een buikgevoel dat je niet kan staven.

Verder blijf ik bij mijn standpunt van naar de evolutie en de cijfers te kijken, en 1maart is binnen exact 1 week en met de huidige evolutie en prognose lijkt het mij niet realistisch dat ze dan al gaan versoepelen. Ergens in maart, op basis van deze modellen, lijkt mij ook geen goed probleem.
Er is mogelijks weinig verschil tussen de grafiek linksboven en linksonder, maar er is wel een significant verschil. Linksonder gaat ook over 1april, niet al in maart versoepelen... Want er is een wereld van verschil tussen het model van op 1maart en op 1 april versoepelen; en ik kan op basis van deze beperkte informatie ook niet zeggen waar of wanneer het kantelpunt zit.

Het probleem is dat die maatregel dan al van kracht moest zijn op een moment dat er op dat vlak geen problemen leken te zijn. De Britse variant circuleerde al in België nog voor men in het VK had geïdentificeerd dat die mutatie een probleem was.
volledig akkoord, alleen hebben we niets ondernomen om dat in de toekomst te vermijden. Duikt morgen de Filipijnse variant op, dan zal die binnen enkele weken in ons land rondgaan omdat de opvolging van wie binnen en buiten gaat in ons land nog steeds een lachertje is.

De persconferentie gaf dus enkel doembeelden mee en benadrukt dat we afhankelijk zijn van vaccinatie, wat in Belgie niet echt vlot loopt;
Verder gaan ze uit van een hogere besmettingsgraad van 30-50 of zelfs 70, terwijl dit helemaal niet zeker is, dus waarop baseren ze zich met deze percentages. Tevens is niet bewezen dat de Britse variant dodelijker en voor meer ziekenhuis opnames zorgt https://www.gov.uk/government/collections/new-sars-cov-2-variant

Sorry maar dit zijn simulaties om simulaties te maken met het doel hun genomen maatregelen te ondersteunen / verlengen.
Daar kijk je toch zo doorheen.

ja de Rottschild-Gates plan voor wereldominatie verloopt volgens plan.

OF beetje meer geloof in wetenschap en ja virusmutaties zijn ook mogelijk. Het zijn meer de sensatiekranten die met grote koppen komen van nieuw besmettelijke gevaarlijker virus.
Wetenschappers doen eerst onderzoek vooraleer ze zulke zware uitspraken doen.
Ik bracht het bewust wat theatraal, maar mijn statement blijft hoor: eerst was het kerstmis, toen reizen, toen de kappers, de britse variant, de XX variant. Wat zal het volgende zijn...

Indien er geen versoepelingen komen vanaf 1april hou ik me nergens nog aan. Ik ben zeker niet de enigste, maar als de regering mag klungelen en alles blijft vooruit schuiven dan neem ik het heft in eigen handen. Al maanden aan een stuk amper volk zien of iets doen van sociaal contact of zelfs plezier hebben in uw fucking leven om dan te horen dat het eigenlijk nog niet genoeg is.

Ik leef vandaag en nu, de verre toekomst kan me gestolen worden. We zijn al een vol jaar op deze manier bezig, ik geef gerust toe dat ik het niet langer rek en de zomer minstens even vrij moet zijn als de vorige.

De boetes betaal ik dan wel, das het minste van mijn zorg.

de 'als ik geen versoepelingen krijg dan ga ik van niks meer aantrekken, als dat dan betekent dat we langer met deze maatregelen zitten dan is het maar de fout van de overheid' mentaliteit gaat niet echt helpen denk ik dan.

Ze voeren deze show op in kader van transparantie, maar ik vind ni zo heel transparant hoor.

Modellen zijn er: Als we vanaf 1 x versoepelen dan dit.
Welke versoepelingen? Hoeveel versoepelingen? welke regels tellen dan nog? Wat zijn andere assumpties in het model?
Weer zit er ook niet in ?

Dit leek me een stop met zagen over versoepelingen, het is erger dan de cijfers zeggen show.

Ze voeren deze show op in kader van transparantie, maar ik vind ni zo heel transparant hoor.

Modellen zijn er: Als we vanaf 1 x versoepelen dan dit.
Welke versoepelingen? Hoeveel versoepelingen? welke regels tellen dan nog? Wat zijn andere assumpties in het model?
Weer zit er ook niet in ?

Dit leek me een stop met zagen over versoepelingen, het is erger dan de cijfers zeggen show.
Euh, het werd nochtans gewoon gezegd.
Met "relaxations" doelde men op de situatie zoals die in september was.
De modellen houden geen rekening met de invloed van het weer en/of de hogere hospitalisatie/sterftekans van de Britse variant (wegens te weinig data rond), ook dat is duidelijk gezegd.

Dus wat is daar dan niet transparant aan volgens u?
De boodschap leek me vooral "ten vroegste April voor serieuze versoepelingen, tot dan hoogstens wat gerommel in de marge", en ge moet al wreed optimistisch zijn om iets anders gehoopt te hebben vooraf.

de 'als ik geen versoepelingen krijg dan ga ik van niks meer aantrekken, als dat dan betekent dat we langer met deze maatregelen zitten dan is het maar de fout van de overheid' mentaliteit gaat niet echt helpen denk ik dan.
Kan me niet schelen, mijn eigen mentale welzijn gaat voor
Liever dat en boetes betalen dan dat ik in een depressie of whatever beland omdat ik het niet meer zie zitten.

Mijn schoonouders hebben ons kindje nog nooit vastgepakt of zelfs fysiek gezien, mijn vrienden heb ik sinds de zomer niet meer fysiek kunnen zien in groep, geen feestdagen gehad, amper plezier buiten het werken vanwege alles dat dicht is (wandelen ben ik al zo beu als iets)....

Dus ja, ik heb het gehad met de maatregelen en om dit nog 3 maand langer aan te houden is geen optie, ik geef dat gerust toe.

Nochtans deze ook niet 🤡 Wa is't volgende? Enkel nog in de living leven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan