Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is dan aan de ouders om de straf 'door te geven' aan de kinderen. Zo gaat opvoeding nu éénmaal. Of gaan we jongeren nu voor elk klein feit voor de jeugdrechter brengen?

Ik kan er echt heel moeilijk bij dat sommige mensen dit een gepaste actie vinden om jongeren te bestraffen. Bestraffen om met je maten te staan praten na de scouts-activiteit. :wallbash:

die scouts activiteit heeft hier niets mee te maken, ze hebben een pv gekregen omdat ze met meer dan 4 samen zaten.

Trouwens een boete van 250€ krijg je niet voor iets wat de wetgever beschouwt als een klein feit, dat is al een serieze boete. Er zijn veel mensen die dat niet kunnen sparen per maand.

Moesten we gode contracttracing hebben hadden we nu kunnen weten waar de stijging vandaan komt, helaas.
Mijn vermoedens en van wat ik in mijn omgeving zie:

-Werk en bedrijven (thuiswerk wordt door de meerderheid niet gevolgd)
-Sociale bubbels en knuffelcontact houdt geen kat zich nog aan (in de buurt hier gisteren stonden mensen overal aan de deur een praatje te doen, zag je overal wel volk aanbellen en hoorde je sommigen in de tuinen bezig)

die scouts activiteit heeft hier niets mee te maken, ze hebben een pv gekregen omdat ze met meer dan 4 samen zaten.

Trouwens een boete van 250€ krijg je niet voor iets wat de wetgever beschouwt als een klein feit, dat is al een serieze boete. Er zijn veel mensen die dat niet kunnen sparen per maand.

Volgens de moeder stonden ze na de scoutsactiviteit (waar je met 10 aanwezig mag zijn) nog met 7 vrienden even na te praten, dus dat heeft er wel mee te maken. Het is niet dat die 7 man bewust afgesproken hebben en tegen de maatregelen ingingen.

Vind jij de jeugdrechter daneen gepaste straf voor deze inbreuk?

Eerlijk? Bekijk de cijfers van 1 december -ondertussen al bijna 3 maand geleden) maar de cijfers van vandaag.
Zijn de cijfers gestegen sindsdien? Neen.

Is er ondertussen een golf geweest? Neen hoor, een paar golfbewegingingen dat wel, maar that is it.
Er zit altijd een foutenpercentage op de cijfers. Neem die weg en je hebt al bijna een kaasrechte lijn in het effectief aantal besmettingen.
Eigenlijk zijn de cijfers min of meer stabiel sinds 1 december hé. Ze stijgen eigenlijk niet. Maar ze dalen ook niet.

Natuurlijk moeten we wel opletten dat nu de cijfers weer een golfbeweging naar boven gaan, dat deze niet ineens wel gaan stijgen.
Het is niet omdat de cijfers al 3 maand stabiel zijn, dat ze NIET kunnen stijgen. Het virus heeft het al maanden lastig dus gaat het mutereren om zo toch proberen terug meer mensen te besmetten.

Het beste is gewoon de maatregelen huiden zoals ze zijn, de cijfers goed opvolgen, en wachten tot voldoende mensen gevaccineerd zijn, en dan langzaam alles heropenen. Alles op zijn tijd.

Vind jij de jeugdrechter daneen gepaste straf voor deze inbreuk?
Dat hangt er vanaf of een Corona inbreuk die voor de jeugdrechter komt, een strafrechterlijk feit is?? Volgens mij niet??? Iemand die hierop kan antwoorden? Bij jongeren wordt het strafblad op hun 18 jaar zowiezo ook wel geschrapt denk ik ?? Als dat zo is, dan volg ik Landtlord wel en is het misschien géén slecht idee dat ze voor de jeugdrechter staan. Als je een deftige jonge kerel of meisje bent dan ga je dat dan GEEN tweede keer meer doen hé!

Opmerking: Als het echter wel een strafrechterlijk feit zou zijn en het wel op je strafblad blijft staan - dan gaat dit je hinderen voor een job bij de overheid in je latere carriere en bij sommige jobs in de privé. En dan wordt de straf wél héél zwaar voor één foutje uit je jeugd.

Tja hoe komt die stijging? Geen enkel idee, wie zal het zeggen?

Ik zie hier iemand zeggen dat het komt door de kou, dat mensen vaker binnen bij elkaar gaan kruipen. Maar hoe dan? Want je mag nog altijd geen volk in huis halen of elders gaan samenkomen. Zijn dit niet de normale golfbewegingen die een virus nu eenmaal maakt, hoe verloopt het griepseizoen normaal gezien?

Het zou fijn zijn moest men eens wat verder kijken dan enkel het virus. COVID is momenteel de vijand en alles moet wijken om die te verslaan, geen maatregel is teveel, ondertussen worden de huisartsen overspoeld met depressies, burnouts, surmenages ... maar dat is allemaal niet belangrijk. Flatten the curve was het devies maar dat is nu al verveld tot ZeroCovid en iedereen die perspectief of een behoud van grondwettelijke rechten wil wordt weggezet als een anti-vaxxer en COVID-ontkenner. De virologen en hardliners genre Joël De Ceulaer hebben de machine om geen wijzigingen in het beleid te krijgen op het overlegcomité komende vrijdag al weer in gang gezet.

Het zou fijn zijn moest men eens wat verder kijken dan enkel het virus. COVID is momenteel de vijand en alles moet wijken om die te verslaan, geen maatregel is teveel, ondertussen worden de huisartsen overspoeld met depressies, burnouts, surmenages ... maar dat is allemaal niet belangrijk. Flatten the curve was het devies maar dat is nu al verveld tot ZeroCovid en iedereen die perspectief of een behoud van grondwettelijke rechten wil wordt weggezet als een anti-vaxxer en COVID-ontkenner. De virologen en hardliners genre Joël De Ceulaer hebben de machine om geen wijzigingen in het beleid te krijgen op het overlegcomité komende vrijdag al weer in gang gezet.
Worden de huisartsen dan overspoeld daarmee (wat is een surmenage trouwens)? Zijn daar cijfers van?

Iets anders:

Kennelijk een significante daling in de (minder ernstige) permature geboortes door de lockdown.

Worden de huisartsen dan overspoeld daarmee (wat is een surmenage trouwens)? Zijn daar cijfers van?

Iets anders:

Kennelijk een significante daling in de (minder ernstige) permature geboortes door de lockdown.

Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar mensen hebben precies het idee dat politici en experten (ja, nu ga ik ze even verdedigen) niets liever doen dan ons hier mee te kloten. Niemand wint hier iets bij hoor. Voor zoveel redenen zou het beter zijn dat alles morgen terug open is. De huidige regeringspartijen winnen hier echt geen stemmen mee.

'Flatten the curve' is nooit voldoende geweest. Je moet de curve naar beneden halen, en die blijft nu al een hele tijd hangen op een niveau dat niet ideaal is. Uit het verleden weten we ondertussen nu wel dat wanneer het terug gaat stijgen, het allemaal weer heel snel om zeep kan zijn.

Het blijft een moeilijke evenwichtsoefening. Dat zie je toch ook in onze buurlanden. Wat niet betekent dat er soms geen foute keuzes worden gemaakt hé.

En zoals Sylverscythe zegt, ik zou toch ook eens cijfers willen zien. Veel mensen zijn nu wat 'down', zijn het beu, zijn wat cranky, ... dat betekent niet dat je meteen 'depressief' of een 'burn-out' hebt hé. Ja, bij sommigen zal deze periode idd de druppel zijn, bij anderen zal het misschien net een goed effect hebben (onthaasten). En nee, niet alle mensen die naar een psycholoog (willen) gaan, zijn depressief of hebben een burn-out.

Iets anders:

Jup, minder prematures, vermoedelijk door minder stress tijdens de zwangerschap. Ook ineens een antwoord op @Fitzcarraldo minder stress he.

En kan je mij ook eens uitleggen hoe die burnouts komen van mensen die niet moeten gaan werken? Er zijn wel degelijk cijfers over psychische problemen trouwens, alleen bewijzen ze niet wat jij wil aankaarten...

Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar mensen hebben precies het idee dat politici en experten (ja, nu ga ik ze even verdedigen) niets liever doen dan ons hier mee te kloten. Niemand wint hier iets bij hoor. Voor zoveel redenen zou het beter zijn dat alles morgen terug open is. De huidige regeringspartijen winnen hier echt geen stemmen mee.

'Flatten the curve' is nooit voldoende geweest. Je moet de curve naar beneden halen, en die blijft nu al een hele tijd hangen op een niveau dat niet ideaal is. Uit het verleden weten we ondertussen nu wel dat wanneer het terug gaat stijgen, het allemaal weer heel snel om zeep kan zijn.

Het blijft een moeilijke evenwichtsoefeningen. Dat zie je toch ook in onze buurlanden. Wat niet betekent, dat er soms geen foute keuzes worden gemaakt hé.

En zoals Sylverscythe zegt, ik zou toch ook eens cijfers willen zien. Veel mensen zijn nu wat 'down', zijn het beu, zijn wat cranky, ... dat betekent niet dat je meteen 'depressief' of een 'burn-out' hebt hé. Ja, bij sommigen zal deze periode idd de druppel zijn, bij anderen zal het misschien net een goed effect hebben (onthaasten).
Mja, zoals gezegd, waarom zijn daar geen cijfers van? Voor corona is het blijkbaar wel mogelijk om tot in het treurigste detail alles mee te geven, waarom kan dat voor de psychologische gevolgen van de maatregelen niet? Niet belangrijk genoeg?

Soit, er begint wel stilaan meer en meer (anekdotisch) door te sijpelen dat er een gigantische bom op barsten staat, zie ook die artikels van DM en op vrt.news. Ik maak mij daar eerlijkheidshalve meer zorgen over dan over covid.

Hoe bij sommige mensen op Facebook het egoisme super sterk naar boven komt: "komaan, hup alles heropenen. We gaan niet alles sluiten voor die 1% hé"..tot die 1% in jou naaste omgeving is..lol
Mijn oma is aan corona gestorven. Maar ik weet in alle eerlijkheid niet wat erger was: dat ze een jaar niks kon doen en geen familie kon zien of het eigenlijke sterven aan corona. Cru gezegd, maar het is zo.

Mja, zoals gezegd, waarom zijn daar geen cijfers van? Voor corona is het blijkbaar wel mogelijk om tot in het treurigste detail alles mee te geven, waarom kan dat voor de psychologische gevolgen van de maatregelen niet? Niet belangrijk genoeg?

Soit, er begint wel stilaan meer en meer (anekdotisch) door te sijpelen dat er een gigantische bom op barsten staat, zie ook die artikels van DM en op vrt.news. Ik maak mij daar eerlijkheidshalve meer zorgen over dan over covid.
Maar dat zijn toch niet meer dan telkens opnieuw diezelfde insinuaties?
Nu, die problemen gààn er zijn, hè. Er zullen wel mentale problemen zijn. Maar ik (of anders.) ben niet degene die aankomt met de claims, dat is Fitzcarraldo. En dan mag de bewijslast toch echt wel daar liggen, want wat zijn we anders aan het doen? Dingen aan het beweren waarvan niemand weet of ze waar zijn, en dan van daaruit beslissen wat wel of geen goed idee is?

Maar zoals ik zeg, die problemen zullen er zeker zijn. Alleen kunnen de nuances wel sterk anders liggen. Da's zoals Straddle die blijft hameren op een gezonde economie door alles open te laten, terwijl veel cijfers aangeven dat het niet beter gaat met een economie als de coronacijfers erg stijgen onder lakse maatregelen. Of zoals hierboven, dat er minder stress is tijdens zwangerschappen.

Het blijft een moeilijke evenwichtsoefening. Dat zie je toch ook in onze buurlanden. Wat niet betekent dat er soms geen foute keuzes worden gemaakt hé.

En zoals Sylverscythe zegt, ik zou toch ook eens cijfers willen zien. Veel mensen zijn nu wat 'down', zijn het beu, zijn wat cranky, ... dat betekent niet dat je meteen 'depressief' of een 'burn-out' hebt hé. Ja, bij sommigen zal deze periode idd de druppel zijn, bij anderen zal het misschien net een goed effect hebben (onthaasten). En nee, niet alle mensen die naar een psycholoog (willen) gaan, zijn depressief of hebben een burn-out.

Tja, de virologen doen inderdaad maar wat ze weten en dat is 100% of het virus focussen, het is aan de politici om ook andere domeinen te betrekken en het volledige plaatje in rekening te nemen. Er is een poging geweest vorig jaar maar er is dan snel een karaktermoord gepleegd door virologen en media op Annemans omdat die wat ongenuanceerde uitspraken heeft gedaan en het kind is met het badwater weggegooid.

Uitspraken als onderstaande van Erika Vlieghe helpen niet en laat het lijken dat virologen soms iets te diep in hun lab of eigen wereld zitten.
jNwNscF.png

Maar dat zijn toch niet meer dan telkens opnieuw diezelfde insinuaties?
Nu, die problemen gààn er zijn, hè. Er zullen wel mentale problemen zijn. Maar ik (of anders.) ben niet degene die aankomt met de claims, dat is Fitzcarraldo. En dan mag de bewijslast toch echt wel daar liggen, want wat zijn we anders aan het doen? Dingen aan het beweren waarvan niemand weet of ze waar zijn, en dan van daaruit beslissen wat wel of geen goed idee is?

Maar zoals ik zeg, die problemen zullen er zeker zijn. Alleen kunnen de nuances wel sterk anders liggen. Da's zoals Straddle die blijft hameren op een gezonde economie door alles open te laten, terwijl veel cijfers aangeven dat het niet beter gaat met een economie als de coronacijfers erg stijgen onder lakse maatregelen. Of zoals hierboven, dat er minder stress is tijdens zwangerschappen.
Er gaan 100% zeker mensen psychische problemen hebben door de Coronamaatregelen. Maar evengoed gaan er een hele hoop mensen minder psychische problemen hebben door die maatregelen. Heet kan best zijn dat psychologen een piek hebben van mensen die "er even onderdoor zitten", maar als tegelijk de gevallen die al jarenlang "geen licht aan eind van de tunnel" zien, nu verbeteren, dan is de algemene situatie nu beter. Aangezien die tijdelijke gevallen verdwijnen op de moment dat de maatregelen terug afbouwen.

Eerlijk? Bekijk de cijfers van 1 december -ondertussen al bijna 3 maand geleden) maar de cijfers van vandaag.
Zijn de cijfers gestegen sindsdien? Neen.

Is er ondertussen een golf geweest? Neen hoor, een paar golfbewegingingen dat wel, maar that is it.
Er zit altijd een foutenpercentage op de cijfers. Neem die weg en je hebt al bijna een kaasrechte lijn in het effectief aantal besmettingen.
Eigenlijk zijn de cijfers min of meer stabiel sinds 1 december hé. Ze stijgen eigenlijk niet. Maar ze dalen ook niet.

Natuurlijk moeten we wel opletten dat nu de cijfers weer een golfbeweging naar boven gaan, dat deze niet ineens wel gaan stijgen.
Het is niet omdat de cijfers al 3 maand stabiel zijn, dat ze NIET kunnen stijgen. Het virus heeft het al maanden lastig dus gaat het mutereren om zo toch proberen terug meer mensen te besmetten.

Het beste is gewoon de maatregelen huiden zoals ze zijn, de cijfers goed opvolgen, en wachten tot voldoende mensen gevaccineerd zijn, en dan langzaam alles heropenen. Alles op zijn tijd.

Dat vind ik nu echt wat de miserie aan heel de situatie eerlijk gezegd dat het al zo lang op het zelfde niveau blijft hangen. Maanden en maanden aan een stuk.

Vorig jaar ging alles dicht en enkele maanden later hadden we toch iets of wat een normaal leven. 8 juni ging de horeca open, dat is 3 maanden later he. Ok, de maatregelen waren toen een pak strenger dat is een feit.

Maar we hadden erna een enigzins normaal leven. We mochten meer mensen zien, horeca was open, je kon het stad eens in om iets te drinken.
Er waren nog maatregelen maar stukken minder.

Nu is de horeca sinds 19 oktober dicht, dat is 4 maand... We mogen nog altijd amper mensen zien, het enige is dat de contactberoepen terug open mogen.

4 maand van stagnerende cijfers, 4 maand zonder concrete vooruitzichten,...
En ik wil daarmee niet met iemand naar de vinger wijzen, maar ik stel gewoon vast dat we nu in een langer gerekte (al is het lichtere) lockdown zitten en er gewoon geen concreet perspectief is en ik word daar nu niet echt vrolijk van...

Tja, de virologen doen inderdaad maar wat ze weten en dat is 100% of het virus focussen, het is aan de politici om ook andere domeinen te betrekken en het volledige plaatje in rekening te nemen. Er is een poging geweest vorig jaar maar er is dan snel een karaktermoord gepleegd door virologen en media op Annemans omdat die wat ongenuanceerde uitspraken heeft gedaan en het kind is met het badwater weggegooid.

Uitspraken als onderstaande van Erika Vlieghe helpen niet en laat het lijken dat virologen soms iets te diep in hun lab of eigen wereld zitten.
jNwNscF.png
Plaats ook eens de bron erbij. Het antwoord dat je post is een antwoord op de vraag: In de armoedecijfers is de crisis dus nog niet te zien?
De armoede is daar ooknog niet te zien.

Er is geen karaktermoord op Annemans gepleegd. Die heeft uitspraken gedaan die feitelijk onjuist waren, en achteraf gezien problematisch. Dan lijkt het me logisch dat dat iets minder gevolgd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan