Muñoz
Well-known member
Mijn kritiek was ook niet gericht tegen België as such. België doet dat, gezien de grove handicappen waarmee we mee sukkelen, heel goed met de nieuwe regeringsploeg. Geen reden dus om meteen in een chauvinistische kramp te schieten.Voor de zevenhonderste keer in deze thread, we hebben gewoon niet meer.
Zie je hoe we elke week onze voorraad opgebruiken? Enige wat we meer kunnen doen is onze reserve verlagen, maar dat gaat ook maar over 150k dosissen, dus ook nog geen 1.5%. Daar kan je over discussiëren of je dat risico neemt. Denemarken doet dit bijvoorbeeld wel.
Alle kritiek op de hoeveelheid vaccinaties kan je dus richten aan de manier waarop de EU onderhandeld en goedgekeurd heeft. Maar België op zich doet het in die context gewoon goed tot nu toe, punt.
Er zijn genoeg aspecten in de coronacrisis waar kritiek op de overheid gerechtvaardigd is, maar 't is hier altijd "LOL BELGIE TYPISCH". 't is ergens anders altijd beter zeker? In NL bijvoorbeeld: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210205_92918670
De EU daarentegen is wel een chronisch probleem. Keer op keer bewijst Europe dat het helemaal geen vuist kan en wil maken, waardoor we keer op keer in elke crisis dat we tegenkomen bij de verliezers zijn. Europa die zich buitenspel laat zetten door farmabedrijven, Europa dat wordt getackeld door een Erdogan, Lavrov die letterlijk en figuurlijk de grond veegt met Borrell, Merkel die zonder blozen een voor Europa nefast investeringspact met China ondertekent en zegt dat het lot van Oeigoeren een futiliteit is, etc.
Ik ben en blijf erg pro-Europees, maar moesten mensen op voorhand weten wat voor een klucht de EU anno 2021 is, ik denk dat niemand er in gestapt was.

), dan zie ik het probleem niet. In alle andere gevallen zeg ik ook resoluut nee.