Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb toch een pak meer vertrouwen, ook in de lange termijn, in de westerse vaccins dan dat Russische. Ik wil het eerlijk gezegd echt niet in mijn lijf hebben.

Als het Russische vaccin goede resultaten kan voorleggen die wetenschappelijk onderbouwd zijn ( = peer-reviewed) , én een goedkeuringsprocedure doorloopt waarbij ze zonder politieke kunstgrepen voldoet aan de Europese vereisten, én de productie ervan zou gebeuren in Europese fabrieken (om de nanochips buiten te houden weet je wel 😐 ), dan zie ik het probleem niet. In alle andere gevallen zeg ik ook resoluut nee.

Er zijn vorige week 25.000 1e dosissen gezet schat ik, deze week kunnen dat er 44k zijn als je worst case rekent (wat onnozel is want er zijn al bevestigde leveringen voor komende 3 weken).

We gaan ongetwijfeld die 44k niet halen. Laat staan dat we nog meer zouden halen.

De vorige weken waren de leveringen ook bevestigd tot het zover was. Ik heb al een paar keer gelezen dat de leveringen pas op de donderdag ervoor bevestigd worden. Daarom dat ze al een paar keer op vrijdag de geplande vaccinaties voor de week erna gecanceld hebben.

Er zijn vorige week 25.000 1e dosissen gezet schat ik, deze week kunnen dat er 44k zijn als je worst case rekent (wat onnozel is want er zijn al bevestigde leveringen voor komende 3 weken).

We gaan ongetwijfeld die 44k niet halen. Laat staan dat we nog meer zouden halen.
Volgens de site die je als bron gebruikt zijn er vorige week (01/02 - 07/02

30342 éérste dosissen
70584 tweede dosissen
100926 totale dosissen

gezet.

Ik zie niet waar je maar aan 25k zou komen.

De Walen beginnen al gas te geven voor de heropening van de horeca, ik ben benieuwd op wat dat gaat uitdraaien.
Ben ik de enige die veel liever zou hebben dat je als koppel eens bij een ander koppel op bezoek zou mogen gaan zonder dat je daarom (volgens de huidige besluiten) een halve crimineel bent? Of gaan ze er gewoon van uit dat iedereen die maatregel ondertussen vierkant de middelvinger geeft?

Volgens de site die je als bron gebruikt zijn er vorige week (01/02 - 07/02

30342 éérste dosissen
70584 tweede dosissen
100926 totale dosissen

gezet.

Ik zie niet waar je maar aan 25k zou komen.

Héél snel geteld op het zicht :D

Maar mijn punt blijft hoor. De reserve in rekening houdende kan ej deze week 44k eerste spuiten zetten, benieuwd of dat gaat gehaald worden.

De Walen beginnen al gas te geven voor de heropening van de horeca, ik ben benieuwd op wat dat gaat uitdraaien.
Ben ik de enige die veel liever zou hebben dat je als koppel eens bij een ander koppel op bezoek zou mogen gaan zonder dat je daarom (volgens de huidige besluiten) een halve crimineel bent? Of gaan ze er gewoon van uit dat iedereen die maatregel ondertussen vierkant de middelvinger geeft?
Horeca brengt geld op, en wat beter gecontroleerd, dat andere niet echt.

Bron? Vind daar niets van terug op eerste zicht.

De horeca nu heropenen zou ronduit stupide zijn vrees ik.
De volgende versoepelingen moet imo van blijvende aard zijn. Veel liever nu nog wat langer doorbijten dan halfweg april te moeten vaststellen dat we te voortvarend zijn geweest en alles weer op slot moeten doen.

Bron? Vind daar niets van terug op eerste zicht.

Elio Di Rupo in La Libre.

De horeca nu heropenen zou ronduit stupide zijn vrees ik.
De volgende versoepelingen moet imo van blijvende aard zijn. Veel liever nu nog wat langer doorbijten dan halfweg april te moeten vaststellen dat we te voortvarend zijn geweest en alles weer op slot moeten doen.

Elio Di Rupo in La Libre.
Ik denk niet dat, zelfs met een aantal versoepelingen de komende maanden, we nog teruggaan naar 'op slot'. :) Vaccinaties gaan alleen maar toenemen, natuurlijke immuniteit door besmettingen ligt relatief hoog (en mogelijk hoog dan gedacht, in Zweden spreken ze bijvoorbeeld over een goeie 30% van de bevolking), het weer gaat alleen maar beter worden en het is duidelijk seizoensgebonden. Vorig jaar is het inderdaad rond maar begonnen maar nu zit ge met een hele andere context.

Op zich logisch : standpunt was altijd de zorg beschermen en zoveel mogelijk mensenlevens redden.

Aan de hand van de cijfers die JPV post merk je dat de vaccinatie bij 80+ aanslaat. Als we dan ook nog eens globaal dalende cijfers hebben dan moet je wel zicht geven op versoepelingen. Dit, met een uitgebreidere vaccinatie, moet ons in de nabije toekomst laten blijvend versoepelen.

Ik denk niet dat, zelfs met een aantal versoepelingen de komende maanden, we nog teruggaan naar 'op slot'. :) Vaccinaties gaan alleen maar toenemen,
Ja, als je van een slakkentempo moet vertrekken is het natuurlijk eenvoudig dat tempo enkel nog maar te verhogen. In de UK en de USA hebben ze die issues niet, daar vaccineren ze tegen 100km/u.

ondertussen 325.000 (!) vaccins op stock. Zelfs Marc Noppen begint zich nu openlijk te frustreren aan de trein der traagheid en het overmatig op veilig spelen.
DOSES IN STOCK
324,268

WORST CASE SCENARIO
required for 2nd dose
235,320
available after reservation 2nd dose
88,948

Je vergeet natuurlijk dit:
DOSES DELIVERED 754,633
08-02 + 98,280 PFI
07-02 + 80,000 AST

Die 178,280 dosissen die sinds zondag geleverd zijn kunnen gewoon nog niet gezet zijn :thinking:

Ik denk niet dat, zelfs met een aantal versoepelingen de komende maanden, we nog teruggaan naar 'op slot'. :)

Als je bij wijze van spreken morgen de restaurants en cafés heropent, neem je een compleet onverantwoord risico.
De cijfers zitten al enige tijd op een plateau (en een pak hoger dan was vooropgesteld om te kunnen versoepelen, weliswaar zonder vaccinatie gerekend), en de vaccinatie verloopt al bij al nog steeds vrij/zeer/te (schrappen wat niet past) traag. Nu openen is gewoon extra achterstand oplopen tegen de zomer, terwijl we daar sowieso al kantje boord zitten om die ten volle te kunnen beleven.

Dan liever in april of mei tegoei kunnen gaan zuipen ze.

CEO van UZ Brussel steekt de draak met ons gebrek aan vooruitgang:

“Britten vaccineren 1.000 personen per MINUUT. Wij ‘zitten voor op schema’”

Wel, laat het ons simpel bekijken:
  • Ze hebben sneller goedkeuring gegeven voor vaccins
  • Ze zijn sneller beginnen vaccineren
  • Ze hebben al meer vaccins geleverd gekregen
  • Heel veel experten (binnen en buitenlands) vinden hun strategie niet optimaal (direct eerste prik zetten en geen 2e prik voor die mensen achterhouden)
  • Naar absolute cijfers kijken hiervoor is ronduit debiel.

Amai proficiat, dat is nog geen 1%. Naar onze normen natuurlijk heel spectaculair.
Voor de zevenhonderste keer in deze thread, we hebben gewoon niet meer.

Zie je hoe we elke week onze voorraad opgebruiken? Enige wat we meer kunnen doen is onze reserve verlagen, maar dat gaat ook maar over 150k dosissen, dus ook nog geen 1.5%. Daar kan je over discussiëren of je dat risico neemt. Denemarken doet dit bijvoorbeeld wel.

Alle kritiek op de hoeveelheid vaccinaties kan je dus richten aan de manier waarop de EU onderhandeld en goedgekeurd heeft. Maar België op zich doet het in die context gewoon goed tot nu toe, punt.

Er zijn genoeg aspecten in de coronacrisis waar kritiek op de overheid gerechtvaardigd is, maar 't is hier altijd "LOL BELGIE TYPISCH". 't is ergens anders altijd beter zeker? In NL bijvoorbeeld: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210205_92918670

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan