Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is inderdaad louter uit electoraal oogpunt.
Dat is toch eentje die ik niet snap. SPA wou Van Ranst als minister van Volksgezondheid in Vivaldiregering he... Het is niet dat hij nog een verkiezing moest winnen, hij kreeg die post zo in de schoot geworpen en heeft geweigerd.

Bon, hij heeft zijn post verwijderd en ik ga hetzelfde doen want de teneur is hier precies weer de moeite. Misschien allemaal eens een voorbeeld nemen aan Sylverscythe, die er wel in slaagde om op een normale manier te reageren. ;)
Excuseer, maar zou je dit kunnen verduidelijken?

Ik geef aan dat ik er begrip voor kan opbrengen. Dit voelt zeker wrang aan. Maar wat is er mis met te zeggen dat het afdoen van een maatregel enkel en alleen omdat die persoon er nadeel van ondervindt wel heel kort door de bocht is, terwijl er duidelijk netto wel een positief resultaat van is?

Dergelijke insinuerende posts lijk jij hier nu maakt, vind ik persoonlijk eerder geen manier van "normaal reageren".

Bon, hij heeft zijn post verwijderd en ik ga hetzelfde doen want de teneur is hier precies weer de moeite. Misschien allemaal eens een voorbeeld nemen aan Sylverscythe, die er wel in slaagde om op een normale manier te reageren. ;)
Huh? Waarom ben je nu je posts aan het verwijderen? Het was toch een normaal gesprek? Ik zeg al van in het begin dat ik er helemaal geen aanval in zie tegen iemand die is vertrokken. Kan best zijn dat hij mocht, daar ga ik zelfs vanuit. Maar het gaat over de maatregel en beoordelen of die kan werken of niet, toch niet over iets anders?

Toch niet te geloven eigenlijk...

On-voor-fucking-stelbaar. Zo maak je van reizen dus gewoon een privilege waar de happy few met plezier voor betalen, want ze "MOETEN" gaan skiën. Dat zou een boete van €250 moeten zijn om proberen de grens over te steken, en het honderdvoudige voor wie dan nog effectief oversteekt/terugkomt.

Ondertussen duurt de miserie maar langer voor wie wel "braaf" in dit land blijft.

Het falen van de handhaving en politiek zorgt er weeral voor dat meer vrijheden afgenomen worden onder het mom dat het volk zich niet gedraagt. Absurd dat dit kan blijven duren!!

Reizen is misschien niet het slimste geweest tijdens kerstvakantie, maar als je alles afneemt wat mensen nog kunnen doen dan gaan ze natuurlijk het enige doen nog kan.
Iedereen wist al in begin november dat er reizen gingen zijn tijdens kerstvakantie.

Ik vermoed dat jij (schoon)familie bent gaan bezoeken? Hier hebben we dat gewoon niet willen doen, enerzijds omdat we dan sowieso een hoop volk zouden zien, anderzijds om de complicaties met het reizen zelf te vermijden.

We hebben geprobeerd om ons te isoleren, dat is ook redelijk makkelijk: altijd zomer dus als er iemand op bezoek komt, ontvangen we die op het terras. Staat praktisch altijd een bries van over 't water, nooit gebrek aan ventilatie.

Het reizen zelf viel mee, met (verplicht) negatieve covid test - in bananenrepublieken hebben ze hun zaakjes soms sneller en beter op orde dan in de EU (die gisteren krak dezelfde maatregelen verkondigde... met 4 maand vertraging).

En als ze gelijk Israël alle luchtverkeer afschaffen, blijven we toch gewoon, ik tele-werkte thuis ook al 100%. De afstand is wel een paar duizend km groter, maar het werkt verbazingwekkend goed.

Dat is het voordeel aan een tweede verblijf, ge kunt er indien nodig ...verblijven.

En wat extra vitamine D helpt tegen de verzuring!

Het falen van de handhaving en politiek zorgt er weeral voor dat meer vrijheden afgenomen worden onder het mom dat het volk zich niet gedraagt. Absurd dat dit kan blijven duren!!

Reizen is misschien niet het slimste geweest tijdens kerstvakantie, maar als je alles afneemt wat mensen nog kunnen doen dan gaan ze natuurlijk het enige doen nog kan.
Iedereen wist al in begin november dat er reizen gingen zijn tijdens kerstvakantie.
Je beseft toch ook wel dat het net mensen zijn die er hun voeten aanvegen die er voor zorgen dat dingen worden 'afgenomen'.

Ik snap die redenering toch niet, 'ik wil niet meer restricties.. dus ik ga dingen doen die zorgen voor meer restricties!'

We hebben geprobeerd om ons te isoleren, dat is ook redelijk makkelijk: altijd zomer dus als er iemand op bezoek komt, ontvangen we die op het terras. Staat praktisch altijd een bries van over 't water, nooit gebrek aan ventilatie.

Het reizen zelf viel mee, met (verplicht) negatieve covid test - in bananenrepublieken hebben ze hun zaakjes soms sneller en beter op orde dan in de EU (die gisteren krak dezelfde maatregelen verkondigde... met 4 maand vertraging).

En als ze gelijk Israël alle luchtverkeer afschaffen, blijven we toch gewoon, ik tele-werkte thuis ook al 100%. De afstand is wel een paar duizend km groter, maar het werkt verbazingwekkend goed.

Dat is het voordeel aan een tweede verblijf, ge kunt er indien nodig ...verblijven.

En wat extra vitamine D helpt tegen de verzuring!
Welja, ik moet toch geregeld nog eens ter plaatse zijn en mijn vrouw werkt in een restaurant voor take away dus dat risico was niet doenbaar. Ook geen echt 2de verblijf daar (misschien ooit, heb al een idee voor een locatie alleszins).

Op zich is dat wel vaker zo hé, betaal maar en zand erover.

Maar hier is dat nu echt wel onnozel omdat je niet wil dat die mensen reizen.
Ja, NA het misdrijf.
Als je dan betaalt, dan gaat er idd zand overheen. Maar als je het dan nog eens zou doen, word je toch opnieuw gestraft?

Hier is het zo: je begaat het misdrijf van de grens over te steken en (als je gepakt wordt) betaalt je boete.
Ga je dan toch nog die grens over, dan zou je imo opnieuw hetzelfde misdrijf begaan en dien je opnieuw gestraft te worden.

Wat mis ik hier in deze logica?

Ja, NA het misdrijf.
Als je dan betaalt, dan gaat er idd zand overheen. Maar als je het dan nog eens zou doen, word je toch opnieuw gestraft?

Hier is het zo: je begaat het misdrijf van de grens over te steken en (als je gepakt wordt) betaalt je boete.
Ga je dan toch nog die grens over, dan zou je imo opnieuw hetzelfde misdrijf begaan en dien je opnieuw gestraft te worden.

Wat mis ik hier in deze logica?
Maar je wordt gestraft (boete) voor het misdrijf (grens oversteken). Je kan daar dus niet opnieuw voor gestraft worden tenzij je letterlijk opnieuw de grens over steekt, nee?

Dat kan er bij mij nu echt niet in.
Dus de misdrijf is ok, zolang je de boete maar betaalt? Wtf België!
Is toch altijd zo? As je te snel rijdt betaal je ook gewoon je boete en klaar is kees.
Hier geven ze al een boete, dat is redelijk ver gevorderd voor Belgische ordehandhavers.

Het OMT (equivalent van onze GEMS) vindt het ook te vroeg maar de politieke druk is immens. In maart loeren er ook nog eens verkiezingen om de hoek en het kabinet is gevallen (ze rollen nog net niet over straat maar ministers willen zich al profileren waardoor heel het kabinet voor een voldongen feit staat). Na die rellen proberen ze de gemoederen wat te bedaren door te zeggen dat het zo kort mogelijk moet zijn.

Als het echt moet kunnen de scholen open volgens OMT. Maar nu gaat ook de avondklok weg én er komt click & collect wat volk in de straten gaat jagen. Met het gefaalde click & collect in BE verwacht ik eigenlijk niet dat veel mensen in NL de moeite gaan doen om op straat te komen voor een pakketje, maar wss krijgen ze daar leuke beelden van files aan de Ikea om een kast af te halen.

Ik denk dat vooral het schrikeffect de blijver moet zijn. Mensen mogen nu ook nog maar 1 persoon thuis ontvangen ipv 3, dat reduceert ook het aantal contactmomenten.
Die politieke druk zal zeker de grootste reden zijn, al hadden ze toch een meerderheid. Maar dat verklaart niet waarom ze de avondklok wel hadden ingevoerd. Toen was de druk er ook al. Zeker omdat Wilders zijn motie tegen de avondklok vorig jaar was aangenomen.

Toch niet te geloven eigenlijk...
Ik volgde de link en kwam op een ander verhaal uit, ééntje waarbij mondmaskers op bureau aangeraden worden.
Maar die 250 EUR is idd weer absoluut idioot.

Maar je wordt gestraft (boete) voor het misdrijf (grens oversteken). Je kan daar dus niet opnieuw voor gestraft worden tenzij je letterlijk opnieuw de grens over steekt, nee?
Hangt af van de precieze insteek. Zoals hierboven ook al gezegd, men kan op eenzelfde avond meerdere keren voor "dronken rijden" kunnen wordne opgepakt.

Als het eerder vermeld is als "je mag je niet in het buitenland bevinden zonder geldige reden", dan kan me elke keer als er gecontroleerd zou worden een boete kunnen uitschrijven. Moeilijk is natuurlijk dat de Belgische politie niet zelf zomaar de grens over mag om te controleren. Het zijn dus eerder praktische bezwaren die dit bemoeilijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan