Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Liever de komende jaren een jojo-effect hebben waarbij we tussendoor kunnen genieten van wat 'licht' (lente, zomer) met amper maatregelen dan alles nu los te laten en het risico lopen om permanent in het 'donker' te zitten.
Liever alles open en de ongevaccineerde zien creperen in de ziekenhuisgangen

Met fuiven vergroot je wel de kans op
- Verkeersongevallen
- Zatte stoten met blessures tot gevolg
- Vecht partijen
- Alcohol vergiftiging

Allemaal zaken die ze nu wel kunnen missen in de ziekenhuizen lijkt me
Dat zijn zaken die je niet voorhebt in de professionele horeca dan?

Met fuiven vergroot je wel de kans op
- Verkeersongevallen
- Zatte stoten met blessures tot gevolg
- Vecht partijen
- Alcohol vergiftiging

Allemaal zaken die ze nu wel kunnen missen in de ziekenhuizen lijkt me
Ja, de studenten die echt willen zullen wel kotfeestjes houden. Daar is natuurlijk ook kans op alcoholvergifting, zatte stoten en voor de mensen die uiteindelijk weer naar huis moeten gaan van dat kotfeestje ook een kans op een verkeersongeval.

Als het echt gaat om de druk op de ziekenhuizen te verlichten die te groot zouden zijn door feesten:
- arbeid afschaffen, omdat de kans op een arbeidsongeval te groot is (alsook verkeersongeval op weg naar het werk)
- de wegen afschaffen zodat je de kans verkleint op een verkeersongeval
- nachtwinkels en winkels die alcohol verkopen afsluiten
- andere horecazaken ook sluiten

Allez, je begrijpt wel waar ik naartoe ga.

En als er geen toegang tot alcohol is, dan zullen mensen sneller aan "drugs" geraken, want die traffic wordt nauwelijks geraakt. Buiten de feestdrugs dan die nergens meer voor nodig zijn (tenzij voor een kotfeestje).

Die niet he aja anders had ik "iedereen" geschreven
Alleen is de ziekenhuisdruk nu al groot. Dat zijn niet maar woorden, dat is omdat het personeel het al maar moeilijk aan kan en de bezetting te hoog is. Wat je voorstelt, is "alles open". Dat is meer dan wat we nu op dit moment hebben. Dat is massa-evenementen, reizen zonder maatregelen...

En in dat scenario, dus met exponentieel meer besmettingen dan nu, waarbij we al aan een te grote ziekenhuisdruk zitten, denk jij dat het alleen maar de niet-gevaccineerden zijn die in ziekenhuisgangen zouden liggen creperen?

in deze post staat het nog: https://www.beyondgaming.be/goto/post?id=419568

Van 1 tot 24 november: 526 ziekenhuisopnames. Waarvan 154 niet-gevaccineerden die niet op IC zouden zijn beland indien gevaccineerd.
Dat betekent wel nog altijd 293 (de onbekende statussen weggelaten) opnames die je sowieso hebt. Ook al laat je ongevaccineerden creperen in de gangen.

En dat zijn 293 opnames terwijl er wel maatregelen zijn. Gooi alles open en dat gaat ineens exponentieel veel hoger worden. Waarom denk je dat er dan alleen ongevaccineerden zouden creperen in de gangen?

Ik zeg toch duidelijk dat het een gerucht is? Ik deel het maar mee ...
FYI, het gerucht dat ik had meegedeeld ivm skivakanties in Oostenrijk, bleek ook plots realiteit & sneller dan verwacht.

Het gaat verdomme helemaal niet om de maatregelen, het gaat erom dat bij de minste kritiek een hier weer een paar zitten te roepen dat het helemaal niet erg is die maatregelen, dat het niks inhoud of dat de mensen die zorg nodig hebben het veel slechter zouden hebben. Wel ja dat is allemaal goed mogelijk maar dat is dan uw persoonlijk standpunt en geen enkele member hier heeft verdomme het recht om te gaan zeggen hoe een ander het moet aanvoelen. Als iemand zegt dat hij moeite heeft met de maatregelen mag dat ook zeker gezegd worden. Maar dat zal wel weer maar mogelijk zijn precies wanneer een of andere mod vraagt om respect te hebben voor de moeilijkheden van een ander. Empathie nul hier.

Nochtans vind ik dit een van de betere fora waarbij iedereen z'n eigen standpunt aan bod kan laten komen en waar er interessante discussies (voor of tegen) mogelijk zijn.

Gerucht:
via horecavlaanderen zou rondgaan dat horeca opnieuw sluit 06/12
Mag ik vragen waar of hoe je dat hoort? Er is momenteel voor zover ik weet geen overlegcomité bezig dus het lijkt me nogal straf dat daar zelfs al een datum op plakt, en dat de horeca zelf met zoiets zou afkomen zie ik ook niet gebeuren. Daarmee zeg ik niet dat ik je niet geloof, ik vind het gewoon interessant.

Wat m.i. een sterk gemiste kans is, is de uitvoering van de mondmaskerplicht bij het uitoefenen van horeca-activiteiten (dus op café, maar ook op evenementen ed.). Na het Overlegcomité luidde de communicatie nog dat het mondmasker zou mogen afgezet worden om "zittend te eten en te drinken" maar in de uiteindelijke maatregelen is dat "zittend" niet opgenomen. Nu mag je "occasioneel" het masker afzetten om te eten en te drinken hetgeen betekent dat je gewoon kan rondlopen, dansen, etc. zonder masker zolang je maar aan het drinken of eten bent.

De regel dat er enkel aan tafel kan worden geconsumeerd is niet nieuw en zou perfect opnieuw kunnen worden ingevoerd. Is dat fijn? Nee. Heeft dat een negatieve impact voor de sector? Absoluut. Maar het is wel eerlijker dan enkel fuiven te gaan verbieden of bepaalde sectoren te moeten sluiten (waar we nu toch weer op afstevenen).

Nochtans vind ik dit een van de betere fora waarbij iedereen z'n eigen standpunt aan bod kan laten komen en waar er interessante discussies (voor of tegen) mogelijk zijn.
Ondanks het hier soms hard tegen hard gaat, en empathie sowieso al moeilijk is vanop afstand, vind ik dit toch ook. Het is niet dat ik al ergens betere/meer ingetogen discussies ben tegengekomen.

in deze post staat het nog: https://www.beyondgaming.be/goto/post?id=419568

Van 1 tot 24 november: 526 ziekenhuisopnames. Waarvan 154 niet-gevaccineerden die niet op IC zouden zijn beland indien gevaccineerd.
Dat betekent wel nog altijd 293 (de onbekende statussen weggelaten) opnames die je sowieso hebt. Ook al laat je ongevaccineerden creperen in de gangen.

En dat zijn 293 opnames terwijl er wel maatregelen zijn. Gooi alles open en dat gaat ineens exponentieel veel hoger worden. Waarom denk je dat er dan alleen ongevaccineerden zouden creperen in de gangen?
Bedoel je niet 393?

150 minder opnames maakt wel degelijk een verschil uit. In dit geval tussen lockdown in december en geen lockdown in december.

EDIT: Zijn er zoveel onbekende statussen? Weten die dan niet of ze gevaccineerd zijn? Hoe kan je een onbekende status hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan