Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een slap gelul van die "onderzoekers". Het is nog altijd niet een organisator van een betoging die ervoor zorgt dat een betoging "legitiem" is of niet maar het volk dat er op af komt. Er waren 35000 man aanwezig en of dat nu wappie's zijn, extreem rechtsen of de boerinnenbond, het zijn 35000 man die hun mening komen verkondigen en daar mee uit.

Maar ivm dat een betoging die georganiseerd wordt door Schild & Vrienden toch wel een deel van die 35.000 man zou tegenhouden om te gaan, hebben ze wel een correct punt (los van het feit of het waar is of niet)

Maar ivm dat een betoging die georganiseerd wordt door Schild & Vrienden toch wel een deel van die 35.000 man zou tegenhouden om te gaan, hebben ze wel een correct punt (los van het feit of het waar is of niet)
Alle, dus moeten we gaan vinger wijzen naar Schild en vrienden omdat die mensen betoogd hebben tegen de coronamaatregelen, moest het niet van hun geweest zijn ze gingen thuis in de zetel gezeten hebben en zitten vertellen tegen elkaar hoe goed ze de maatregelen niet vinden. Wie die betoging organiseert maakt helemaal geen kloten uit maar ook weer hier moeten de tegenstanders toch maar iets vinden om de legimiteit van die 35000 man in twijfel te kunnen trekken. Net zoals bij iedere betoging, altijd maar weer moet men iets vinden om bij een betoging toch te kunnen zeggen dat we met die mensen die daar aanwezig waren geen rekening moeten houden, het zijn ofwel vluchtelingen, migranten, brusselaars, sossen, extreem rechtsen, de kaartersbond, vinkenzetters of wat dan ook en daar kunnen we nu natuurlijk geen rekening mee houden want wat weten die daar nu van.

Net zoals bij iedere betoging, altijd maar weer moet men iets vinden om bij een betoging toch te kunnen zeggen dat we met die mensen die daar aanwezig waren geen rekening moeten houden ..
Zoals die uitspraken van enkele politici tijdens de vorige verkiezingen dat elke Vlaming die voor VB gestemd had, ne dorpsidioot was. (Het waren in praktijk véél ergere bewoordingen, maar ik houd het in deze thread een beetje netjes :unsure: )

Ze affronteerden toen wél ruim 1/3de van alle Vlamingen hé.

Swoit gewoon even ter vermelding ... men heeft voor alles wél excuses klaar staan, waarom het toch allemaal zo erg niet is.

En nu zwijg ik weer even in dit topic. Ik ben ondertss wel wat afgekoeld dat wel. :)

Alle, dus moeten we gaan vinger wijzen naar Schild en vrienden omdat die mensen betoogd hebben tegen de coronamaatregelen, moest het niet van hun geweest zijn ze gingen thuis in de zetel gezeten hebben en zitten vertellen tegen elkaar hoe goed ze de maatregelen niet vinden. Wie die betoging organiseert maakt helemaal geen kloten uit maar ook weer hier moeten de tegenstanders toch maar iets vinden om de legimiteit van die 35000 man in twijfel te kunnen trekken. Net zoals bij iedere betoging, altijd maar weer moet men iets vinden om bij een betoging toch te kunnen zeggen dat we met die mensen die daar aanwezig waren geen rekening moeten houden, het zijn ofwel vluchtelingen, migranten, brusselaars, sossen, extreem rechtsen, de kaartersbond, vinkenzetters of wat dan ook en daar kunnen we nu natuurlijk geen rekening mee houden want wat weten die daar nu van.
Ge moet daar sowieso geen rekening mee houden want onze politiekers zijn democratisch verkozen en zij moeten wetten maken op basis van hun programma en hun verkozenen en niet op basis van hoeveelheid protest in Brussel.

We zien op dit moment, ondanks de vaccinaties, dat de mensen die tegen een lockdown waren vanwege economische impact vergaten dat niets doen ook een economische impact heeft. Begin december zal de economie aan enkele % lager draaien, met de snelheid waarmee de besmettingen nu de ronde doen.
Ik zie overal bij klanten en leveranciers problemen opduiken met mensen die ziek thuis zitten. Mensen die vaak twee weken thuis zitten. En van wat ik begrepen heb versnellen de besmettingen nog verder. 20 000 cases per dag, dat is 0,2% van de bevolking iedere dag. Dus ook 0,2% van de actieve bevolking, zet die 10 dagen thuis = 2% van de actieve bevolking thuis ziek. In clusters, waardoor onderdelen van bedrijven stilvallen. En dan spreek ik nog niet over de mensen die in quarantaine moeten.

Ondanks de vaccinaties dus ..

Collega is vandaag gecontacteerd omdat ze een hoogrisicocontact heeft gehad. Ze kan zich vrijdag toch al laten testen; vroeger geen plaats meer 🙈
Ondertussen moet ze in quarantaine blijven en moeten wij de diensten oplossen 😞

Ik wil voor alle duidelijkheid niet beweren dat het merendeel van de aanwezigen extreem-rechts is hoor, integendeel. Ik weet dat het sowieso een divers publiek was waarvan de meerderheid ook geen slechte intenties had, het enige waarin ze verschillen tov mij is dat hun visie omtrent alles rond corona en de maatregelen nogal sterk afwijkt ivm die van mij.

Maar ALS het zou kloppen dat S&S hier achter zit dan ligt dat wel weer in de lijn van de tendens dat extreem-rechts de Covid-crisis te vaak misbruikt om extra te oogsten onder hun doelpubliek en "verzet" tegen de regering hen dus goed uitkomt.

Maar bon mss kunnen we deze discussie hiér maar best afronden want het is en blijft een gerucht en zitten we daardoor iets te fel af te dwalen richting een politieke discussie.

Laatst bewerkt:
Blijft toch lastig dat als je zoon een hoogrisico contact heeft gehad.
Leider van de scouts is positief getest, maar contact tracing heeft nog geen contact opgenomen.
Op scouts mogen ze hun GSM ook niet bij hebben, dus CovidSafe app weet van niets.
Dan toch maar weer die overbelaste huisarts lastig vallen voor een code?

1,5 jaar in de pandemie en heel dat testen en contact tracing is nog steeds voor serieuze verbetering vatbaar.
Je hebt een website waar je een vragenlijst moet invullen. Afhankelijk van de antwoorden krijg je een code om je te testen:

Zo kan je een code bekomen zonder huisarts lastig te vallen.

Wie kan er nog aan de quarantaine regels uit op de website https://t.co/B9unBI2WDC spreken elkaar helemaal tegen. In foto 3 staat dat je toch in quarantaine moet gaan en dat het toch 14 dagen kan duren voor symptomen. In foto 2 spreken ze dan dat als je na 1 dag negatief test toch uit quarantaine moogt als gevaccineerde maar het virus houd toch geen rekening mee als je gevaccineerd zijt voor de 14 dagen dat het virus kan ontwikkelen. En bij foto 1 staat als je contact hebt gehad en je test is toch negatie dat je toch 10 dagen in quarantaine moet gaan. Als iedereen het interpreteert zoals in foto 2 zal het virus nog verder verspreiden omdat iedereen na test 1 negatief uit quarantaine gaat maar toch mss wel drager is van het virus maar nog niet detecteerbaar en zo word het virus verder verspreid. Dus deze regels maken een heel gat in het corona beleid waardoor er nu zoveel positieve gevallen zijn. Dus terug strengere en eenduidige quarantaine regels moeten er terug komen.

20 000 cases per dag, dat is 0,2% van de bevolking iedere dag.

Het werkelijke aantal besmette mensen moet nog veel hoger liggen, een groot deel blijft onder de radar.

Het gaat nu wel heel hard.

Binnen een periode van 10 dagen krijgt 1 op de 50 mensen het te pakken . Minstens.

Maar goed, hoe sneller ook de groepsimmuniteit alweer zekers.

Laatst bewerkt:
Ik wil voor alle duidelijkheid niet beweren dat het merendeel van de aanwezigen extreem-rechts is hoor, integendeel. Ik weet dat het sowieso een divers publiek was waarvan de meerderheid ook geen slechte intenties had, het enige waarin ze verschillen tov mij is dat hun visie omtrent alles rond corona en de maatregelen nogal sterk afwijkt ivm die van mij.

Maar ALS het zou kloppen dat S&S hier achter zit dan ligt dat wel weer in de lijn van de tendens dat extreem-rechts de Covid-crisis te vaak misbruikt om extra te oogsten onder hun doelpubliek en "verzet" tegen de regering hen dus goed uitkomt.

Maar bon mss kunnen we deze discussie hiér maar best afronden want het is en blijft een gerucht en zitten we daardoor iets te fel af te dwalen richting een politieke discussie.
Een groot deel waren ook gewoon Walen hé , zie de vaak gehoorde chant "liberté! liberté!" , nu niet meteen iets wat VB-ers of S&V-ers gaan roepen.

Wie kan er nog aan de quarantaine regels uit op de website https://t.co/B9unBI2WDC spreken elkaar helemaal tegen. In foto 3 staat dat je toch in quarantaine moet gaan en dat het toch 14 dagen kan duren voor symptomen. In foto 2 spreken ze dan dat als je na 1 dag negatief test toch uit quarantaine moogt als gevaccineerde maar het virus houd toch geen rekening mee als je gevaccineerd zijt voor de 14 dagen dat het virus kan ontwikkelen. En bij foto 1 staat als je contact hebt gehad en je test is toch negatie dat je toch 10 dagen in quarantaine moet gaan. Als iedereen het interpreteert zoals in foto 2 zal het virus nog verder verspreiden omdat iedereen na test 1 negatief uit quarantaine gaat maar toch mss wel drager is van het virus maar nog niet detecteerbaar en zo word het virus verder verspreid. Dus deze regels maken een heel gat in het corona beleid waardoor er nu zoveel positieve gevallen zijn. Dus terug strengere en eenduidige quarantaine regels moeten er terug komen.

Als je gevaccineerd bent mag je inderdaad na 1ste negatieve test uit Q maar moet je nadien nog wel een 2de test hebben. Mogelijks oude info op site, geen idee.

Dit zijn de correcte regels https://covid-19.sciensano.be/nl/procedures/volledig-gevaccineerde-risicocontacten

Gouverneur hier die beslist om niet professionele feesten te verbieden, nu ook al een paar gemeentes hier waar we niet meer mogen douchen na het sporten.

Ik heb niets tegen de maatregelen, ze kiezen maar en ik zal ze wel volgen. Maar dat klote lappendeken van maatregelen afhankelijk van in welke kramp de burgemeester/gouverneur geschoten is ben ik echt beu. Hoe wil je nu dat de mensen het nog serieus pakken als ge op 10km afstand andere maatregelen hebt?

En dan vorige week in de gazet nog "we willen een opbod aan maatregelen vermijden". 't is precies heel erg succesvol dat vermijden :wallbash:

20 000 cases per dag, dat is 0,2% van de bevolking iedere dag.

Het werkelijke aantal besmette mensen moet nog veel hoger liggen, een groot deel blijft onder de radar.

Het gaat nu wel heel hard.

Binnen een periode van 10 dagen krijgt 1 op de 50 mensen het te pakken . Minstens.

Maar goed, hoe sneller ook de groepsimmuniteit alweer zekers.
Nee, want groepsimmuniteit zit er met de deltavariant en de huidige vaccins niet in.

Weet niet meer hoe reageren tegen/wat denken van mijn ouders. Mijn broer werk in de zorg...op een ICU.
Hij gaat zijn 3de prik binnenkort krijgen. Uiteraard goed nieuws...alleen..mijn ouders zijn antivaxers tot en met (of vooral mijn moeder)
Mijn vader is het type "ik ben er niet tegen, maar ik wil meer duidelijkheid over de lange termijn gevolgen op ons lichaam"
Mijn moeder is volledig antivax. Is het type mens dat enkel zweert bij alternatieve geneeskunde. Ze probeerde hem onlangs nog te overtuigen om geen 3de prik te nemen..."kheb u gewaarschuwd hé. Ni komen wenen als ge int ziekenhuis komt te liggen als gevolg van het vaccin"
Mijn broer reageert er dan uiteraard op met ne "komt gij maar ni wenen als ge aan het beademingstoestel komt te liggen, kheb u ook gewaarschuwd"

Het ergste van al..door haar antivax mentaliteit/extreme schrik voor het vaccin, sleurt ze onze grootmoeder van 91 mee in het verhaal. Ze jaagt ze schrik aan door te zeggen dat ze door haar leeftijd te zwak is om tegen het vaccin te vechten en ze niks moet nemen. Dus..intussen heeft ze nog geen enkele prik gehad en begint ons oma ook antivax praat te verkopen. Word daar zo pisnijdig van (van mijn moeder), dat er echt een bitse sfeer begint te ontstaan. Zelfs bij mn broer begint dat gevoel op te komen..
Ik vraag mij zelfs af hoe ik naar mijn ouders toe moet reageren, mocht mijn oma nu plots corona krijgen..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan