Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net contact tracing aan de lijn gehad, minder dan 24u na de positieve test. Als het goed is mag het ook gezegd worden.

ze vroegen dus wel om ons zoontje van 5 in isolatie te steken: maw 10 dagen op zijn kamer met eten voor de deur en met niemand contact

ik heb es goed gelachen.

Nieuwsbericht: We gaan richting 25000 besmettingen per dag. Dat aantal zal niet meer stijgen nadien, qua epidemie kan dit nog verder door stijgen, maar we krijgen dat gewoon dan niet meer getest.

Is dat laatste niet wat te negatief? 25k is zelfs met 'voldoende' testen bijna het maximale. Dat is 750k besmettingen per maand, stel dat dit in praktijk maar 10% is van het werkelijke aantal (wat volgens mij gewoon het geval is). Dan zit je aan 7,5 miljoen besmettingen. Véél meer kan niet meer zeker? :unsure:

Nieuwsbericht: We gaan richting 25000 besmettingen per dag. Dat aantal zal niet meer stijgen nadien, qua epidemie kan dit nog verder door stijgen, maar we krijgen dat gewoon dan niet meer getest.

Is dat laatste niet wat te negatief? 25k is zelfs met 'voldoende' testen bijna het maximale. Dat is 750k besmettingen per maand, stel dat dit in praktijk maar 10% is van het werkelijke aantal (wat volgens mij gewoon het geval is). Dan zit je aan 7,5 miljoen besmettingen. Véél meer kan niet meer zeker? :unsure:
Dan zitten we binnenkort met een quasi volledig geïmmuniseerde bevolking he :clap:

Tja, ok het is Molenberghs.
Maar ben ik nu de enige die hoopt op een lockdown om de zorg te helpen?
Denk dat er de voorbije weken toch ook genoeg noodkreten vanuit de zorg zijn geweest.

En als ik rondom mij kijk blijven mensen in de fitness, de horeca,... toch vlot samen troepen zonder afstand te houden.
Dus ja, gooi dan de boel maar gewoon ff toe want die drastische halt in cijfers zie ik echt niet gebeuren.

Dan zitten we binnenkort met een quasi volledig geïmmuniseerde bevolking he :clap:

Meteen opgelost voor die COVID jankers met hun geween over dat we naar een pasjes maatschappij gaan.

Iedereen een herstel certificaat
Oprah-moment.jpg

On a side note; Jaja er wordt terug gedanst in de toverfluit.

Denk dat er de voorbije weken toch ook genoeg noodkreten vanuit de zorg zijn geweest.

En als ik rondom mij kijk blijven mensen in de fitness, de horeca,... toch vlot samen troepen zonder afstand te houden.
Dus ja, gooi dan de boel maar gewoon ff toe want die drastische halt in cijfers zie ik echt niet gebeuren.
1. zijn 'piek van de 4de golf is nog lang niet bereikt' ... zie mijn post hierboven. Jawel die is wel bijna bereikt.
Zelfs in theorie kunnen de cijfers niet zo héél véél meer hoger hé (wel ruw geschat dat geef ik toe, dus schiet mij niet dood als ..)
2. Ja een lockdown lijkt me wel nuttig, om de cijfers nog een beetje te drukken zodat de ziekenboeg het kan blijven bolwerken.
3. Ze moeten NIET afkomen met een lockdown tegen 23 december of zo. Tegen dan is de piek 100% zeker al bereikt (al kan je wel lang op een hoog plateau blijven hangen) en dan kan je beter alles loslaten voor groepsimmuniteit. Dan is het voor de zorg toch te laat. Dus NU alles dichtgooien of het NIET doen. Niet eerst nog wat aanmodderen hé.

1. zijn 'piek van de 4de golf is nog lang niet bereikt' ... zie mijn post hierboven. Jawel die is wel bijna bereikt.
Zelfs in theorie kunnen ze cijfers niet zo héél véél meer hoger hé (wel ruw geschat dat geef ik toe, dus schiet mij niet dood als ..)
2. Ja een lockdown lijkt me wel nuttig, om de cijfers nog een beetje te drukken zodat de ziekenboeg het kan blijven bolwerken.
3. Ze moeten NIET afkomen met een lockdown tegen 23 december of zo. Tegen dan is de piek 100% zeker al bereikt en dan kan je beter alles loslaten voor groepsimmuniteit. Dan is het voor de zorg toch te laat. Dus NU alles dichtgooien of het NIET doen. Niet nog wat aanmodderen hé.
--->

Dus we zitten bijna aan 25000, je vermenigvuldigt dit met 30 voor een maand én het komt uit de lucht vallen dat we maar 10% van de werkelijke besmettingen meten.

Sterk.

Owke.... wat is het verschil tussen een zelftest(antigeen detectie staat op het doosje, resultaat na 15min) en de Sneltest die bij bepaalde apotheker gedaan wordt?

https://apotheekpanorama.be/anders/...schillende-coronatesten-pcr-zelf-en-sneltest/

Ik snap het niet meer.

De test moet worden afgenomen door iemand met de nodige kennis van zaken en/of opleiding.

zelftest thuis weet je niet of je wel degelijk diep genoeg geswabbed hebt en/of de correcte uitwring en druppelprocedure gedaan hebt.

Ik merk wel dat sommige mensen zelf hun gedrag beginnen aanpassen. Het aantal reservaties bij ons in de fitness wordt steeds kleiner en zelf heb ik ook al vaker thuis gesport dan in de fitness.
Heel wat evenementen worden spontaan afgelast.

Maar het wordt met deze cijfers absurd dat er niet meer wordt ingegrepen. Hier hebben de ziekenhuizen ook alle 'niet-dringende zorg' uitgesteld maar is vooral bezoek opnieuw verboden. Ik vond volgende reactie meer dan terecht 'ik mag met een CST-ticket, met mondmasker, eventueel zelf met antigeentest aan de ingang, mijn zieke demente moeder niet bezoeken of als vader mijn vrouw en ziek kind niet vergezellen, maar we mogen wel met 1000en in een discotheek op elkaar plakken'. Dat raakte mij persoonlijk wel :).

Een lockdown afkondigen tegen de feestdagen zodat we op ons kin mogen kloppen voor een gezellig samenzijn zou wel een heuse dick move zijn.
Maar het wordt met deze cijfers absurd dat er niet meer wordt ingegrepen.
Men had die lockdown NU al moeten ingevoerd hebben hé. Als dankzij het treuzelen van de overheid straks ze met knikkende knietjes een full lockdown afkondigen die start vanaf kerstmis, dan denk ik dat het kot te klein is in Vlaanderen.

Dan breken ze hier de boel af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan