Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
@JPV : hoe zie jij de evolutie van de cijfers in?
Ik mis een beetje je dagelijkse updates omdat die meestal ook wel positiever waren :)
Ik weet het niet. De cijfers stijgen nog altijd sterk, vooral in Vlaanderen (en dan nog vooral West-Vlaanderen). Ik zie dus nog niet direct een daling daar.

Wat je wél ziet, is dat verschillende afvalwatercentra al een daling van de concentratie zien in het afvalwater:

Dat zou een eerste lichtpuntje kunnen zijn, zeker omdat dat overeenkomt met de evolutie die je in west-Vlaanderen ziet (hier géén daling in de meeste afvalwatercentra, wat overeenkomt met de sterkste stijging)

Woorden van de dokter.. dat het een mirakel is dat hij nog niet besmet is geraakt
Zoals eerder gezegd: anekdotisch, dus maakt niks uit.

Andere dokter zoeken.

En wat ik bizar vond ik wou mijn antilichamen laten testen en mijn dokter wou dat niet doen dus ik moet misschien ook een andere zoeken?

Heeft er hier nog iemand zich laten testen op antilichamen ?

Andere dokter zoeken.

En wat ik bizar vond ik wou mijn antilichamen laten testen en mijn dokter wou dat niet doen dus ik moet misschien ook een andere zoeken?

Heeft er hier nog iemand zich laten testen op antilichamen ?
Misschien is dat nog geen standaardprocedure voor COVID en wordt het daarmee afgeraden ofzo (labobelasting), maar voor andere standaardvaccins heb ik dat gewoon via een bloedtest laten nakijken om te zien of ik een booster nodig had.

De consensus bij de experts op Facebook is dat Phara en die gehaaide mannen samengespand hebben en de arme meid hebben geintimideerd en niet laten uitspreken en dat het dus een gemanipuleerde boel is.

Dat ze niet eens weet wat in haar persberichten staat en niet uit haar woorden raakt om een valabel punt over te brengen zullen we dus daar maar aan wijten.
Kleine nuance. Phara heeft intussen zelf gemeld dat ze een foutje heeft gemaakt en de info niet in een persbericht stond.
De uitspraak zou gezegd zijn tijdens een speech zondag.

Gisteren een PCR test laten doen met het gezin omdat onze zoon positieve zelftest had afgelegd.
Onze niet-ziekte dochter van 4 moest zich als lid van het gezin ook laten testen.
Ik en vrouw: negatief
Zoon: nog niet ontvangen maar wsl positief
Dochter van 4: positief😲

Dus dat is hier in't gezin 50% positief terwijl we eigenlijk op goed geluk dat ontdekt hebben met een zelftest van onze zoon. (Om maar te zeggen hoe wederig het virus in omloop is.)

Goei nieuws is dat onze kinderen het niet op ons overdragen. (We zijn wel beide gevaccineerd.)

Op dit moment ben ik benieuwd naar het verdere verloop van de pandemie.
- Gaat dit de laatste (grote) golf zijn of niet?

- Hoeveel mensen gaan er om de 3e prik gaan? Zoals iemand hier al eerder schreef merk ik in m'n omgeving velen die heel oppervlakkig het nieuws volgen en die 3e prik nonsens vinden, omdat de 2 prikken gingen volstaan. Op dit forum en ook andere zijn er zeer informatieve discussies gaande, maar het grootste deel van de bevolking lijkt me erg oppervlakkig geïnformeerd (en een luide minderheid leest enkel tegendraadse info).

- Komt er verplichte vaccinatie en hoe ga je die realiteitsontkenners ooit een prik geven? Van mijn part mogen ze die nu vastbinden en 3 prikken ineens geven, m'n geduld is op. Maar een kat in het nauw drijven...er zou zomaar eens een nieuwe J.C.-Rambo moeten opstaan die wel tot bij z'n doel geraakt.

- Wat als...een nieuwe full lockdown (zie Oostenrijk) nodig blijkt? Zowel mentaal als financieel lijkt me dat voor zeer veel mensen een nieuw dieptepunt.

- Stel dat die 3e boosterprik voor het gewenste resultaat zorgt en dat niet veel later de pandemie gedaan is, hoe moet het dan verder met die realiteitsontkenners/vrijheidstrijders/antivaxxers? Dat loopt toch met een geweldige sisser af voor hen? Gaan we dan iets meemaken zoals de bestorming op het Capitool? De waarheid met geweld proberen te verdraaien, omdat ze de feiten niet kunnen verdragen?

- Stel dat die 3e boosterprik voor het gewenste resultaat zorgt en dat niet veel later de pandemie gedaan is, hoe moet het dan verder met die realiteitsontkenners/vrijheidstrijders/antivaxxers? Dat loopt toch met een geweldige sisser af voor hen? Gaan we dan iets meemaken zoals de bestorming op het Capitool? De waarheid met geweld proberen te verdraaien, omdat ze de feiten niet kunnen verdragen?
Het leuke aan een complottheorie is dat de limiet uw verbeelding is hé. Pandemie gedaan? Ahja ze hebben via chemtrails Ivermectine verspreid om iedereen te genezen en te kunnen zeggen dat het aan de vaccins lag omdat het aandeel vrijheidsstrijders te groot werd en Bill Gates de boel heeft afgeblazen. Maar in 2031 ligt alles al klaar met een nieuwe pandemie en vaccinatieverplichting, wacht maar.

not sure if serious :p
STEL staat er :tongue:
Dat de 3e prik de verdere verspreiding van de Delta teniet zou kunnen doen en we zo stilaan (maanden later) evolueren naar een normalere toestand. En STEL dat een 5e, 6e, .... golf geen voeten meer aan de grond krijgt. Stilaan richting een soort eindpunt.

Dat versta ik dan niet.
Het zal niet tegen de regels zijn maar laat u toch niet betrappen op zo een "contact" begroeting met deze cijfers als ge een voorbeeld functie hebt.

- Komt er verplichte vaccinatie en hoe ga je die realiteitsontkenners ooit een prik geven? Van mijn part mogen ze die nu vastbinden en 3 prikken ineens geven, m'n geduld is op. Maar een kat in het nauw drijven...er zou zomaar eens een nieuwe J.C.-Rambo moeten opstaan die wel tot bij z'n doel geraakt.
Het is J J Rambo verdomme. John James Rambo :angry: :angry: :angry:

Dat versta ik dan niet.
Het zal niet tegen de regels zijn maar laat u toch niet betrappen op zo een "contact" begroeting met deze cijfers als ge een voorbeeld functie hebt.
hoeveel zijn er niet met deze reactie nu..

get-out-justice.gif

Het leuke aan een complottheorie is dat de limiet uw verbeelding is hé. Pandemie gedaan? Ahja ze hebben via chemtrails Ivermectine verspreid om iedereen te genezen en te kunnen zeggen dat het aan de vaccins lag omdat het aandeel vrijheidsstrijders te groot werd en Bill Gates de boel heeft afgeblazen. Maar in 2031 ligt alles al klaar met een nieuwe pandemie en vaccinatieverplichting, wacht maar.

Ik ben effectief al beweringen/visies tegengekomen van mensen over dat de boostershots misschien wel dienen om de "sporen" uit te wissen van alles wat "men" bezig was, omdat er te veel mensen achter de waarheid begonnen te komen en "men" het dus heet onder de voeten voelde worden. De derde spuit is dus een échte spuit die ons zal genezen van de twee gifspuiten. Dankzij de wakkeren die hun eigen onderzoek doen, heeft "men" hun gevaarlijke plannen dus lastminute moeten afblazen.

Laatst bewerkt:
Dat heeft men gedaan. Anders waren de boosters niet besteld.

België is nog altijd een van de landen met de beste vaccinatiegraad, ook voor de derde prik.

Nee. Dat kan men niet manu militari.
Waarom kan men dat niet manu militari organiseren? In Portugal hebben ze de campagne door een militair laten leiden (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/03/portugal-vaccinatie/).

Je hoort hier erg weinig over de concrete plannen om de uitrol van die boosterprik zo snel mogelijk te laten lopen.

Op het moment dat Beke opperde om alle Vlamingen een boostershot te geven werd dat naar een federaal niveau getrokken om daar nog wat over te palaveren... Dat terwijl in Israël de boostercampagne al volop liep. Ik vind dat geen hindsight maar stel toch de snelheid waarmee onze overheden daadkracht tonen in vraag.

Waarom kan men dat niet manu militari organiseren? In Portugal hebben ze de campagne door een militair laten leiden (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/03/portugal-vaccinatie/).

Je hoort hier erg weinig over de concrete plannen om de uitrol van die boosterprik zo snel mogelijk te laten lopen.

Op het moment dat Beke opperde om alle Vlamingen een boostershot te geven werd dat naar een federaal niveau getrokken om daar nog wat over te palaveren... Dat terwijl in Israël de boostercampagne al volop liep. Ik vind dat geen hindsight maar stel toch de snelheid waarmee onze overheden daadkracht tonen in vraag.
Er is één zekerheid, als je voor iedereen goed wil doen tijdens een pandemie en het te braaf aanpakt, dan zal het niet lukken.
Met vaccinaties als je de vrije keuze laat, en 70% gevaccineerd is, kom je alsnog in de problemen.
Met lockdowns gelden halve maatregelen evenmin, beter een full lockdown van een paar weken dan een halve lockdown van een half jaar.
Dat zijn situaties waar je misschien beter af bent met een harde dictator dan met een democratie. Een dictator zou zeggen: allemaal een spuit en gedaan. Eer ge hier in België iets geregeld krijgt zijt ge 3 maand verder. En dan hebben ze ook geen plan op voorhand met maatregelen vanaf X personen op intensieve, maar roepen ze in allerijl een overlegcommittee bij elkaar om dan paniekerig maatregelen te nemen en moeten ze daar nog eerst een paar dagen over palaveren, het zou toch beter zijn moest dat op voorhand allemaal vastliggen.
En ze moeten zich dan ook aan hun plan houden en niet beginnen te vroeg te versoepelen om dan een maand nadien weer te moeten verscherpen. Vanaf 100 man op intensieve mondmaskers ofzo binnen in alle publieke plaatsen en dan hebt ge meer buffer voor ge aan 500 zit op intensieve.

Laatst bewerkt:
't is niet omdat een militair het leidt (Portugal en militairen is trouwens een speciaal verhaal)
ThomasMore zei:
Het is gewoon ook goed bezig, belgië vierde land van de EU https://ourworldindata.org/explorer...on~Europe~GRC~High+income~HUN~IRL~LTU~LUX~POL

De plannen voor uitrol waren vorige weke nog in het nieuws.

ThomasMore zei:
Booster is 6 maand na eerste vaccinatie. De reden waarom ze in Israel eerder beginnen ligt daaraan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan