Ik volg tot op zekere hoogte, het verschil zit hem in de complexiteit van de zaken volgens mij. Een gordel is uiteindelijk gewoon een nylon band, en iedereen kan dat vastnemen, bekijken, en toch wel bedenken hoe zoiets je leven redt bij een aanrijding. Een vaccin en eigenlijk heel het virus is veel minder tastbaar: viruspartikels die je niet kan zien, mutaties, varianten, vaccins gemaakt van mRNA, enz.Human nature.
Ik ben oud genoeg om de invoering van de veiligheidsgordelplicht mee te maken.
Dit was nog lang voor sociale media, maar toch zag je ook toen net exact hetzelfde als nu, in het begin een redelijk stuk van de bevolking die weigerde de gordel aan te doen, en op café kenden die allemaal wel de maat van de Jos of de vriendin van Marie die een vreselijke dood gestorven waren in een auto ongeluk, want hun gordel om en niet meer uit hun brandend voertuig geraakt. Gordel aandoen was voor die mensen het equivalent van zelfmoord willen plegen...
Nu doet iedereen als automatisme zijn gordel aan, driekwart van de kleine groep die hem niet aanhebben zijn hem domweg vergeten en rijden in een oudere wagen die nog niet piept als je hem niet aandoen.
Zij die hem bewust niet aandoen, en de gordel achter de zetel om in het slot steken om van dat gepiep vanaf te zijn, zijn echt maar een héél kleine minderheid...
Binnen 5 jaar krijgt iedereen jaarlijks zonder morren zijn corona prikje en is men 100% vergeten wat er nu allemaal aan de hand is...
Weliswaar met uitzondering van de die-hard antivaxers, maar dat is eigenlijk maar een héél klein groepje van de bevolking, net zoals het groepje dat nog steeds weigert zijn gordel aan te doen...
En als je medisch niet in aanmerking komt voor het vaccin, dan zal je net zoals met de gordelplicht hiervoor vrijgesteld kunnen worden.
Er is volgens mij een groter deel van de bevolking die dat allemaal niet kan bevatten en dan maar voor "alternatieven" kiest.
En dit is zo'n alternatief, een gigantische samenzwering met een vaag doel, die alles duidelijk maakt: samenzweerders slecht, weigeraars goed, eventueel een massa sheeple die niet beter weet. Je moet dan even negeren dat zoiets nooit georganiseerd, laat staan stil gehouden, kan worden.Moest die organisatie bestaan, chapeau dan, dat is dan de eerste groep dan sinds het ontstaan van de mensheid die erin slaagt zowat alle landen van de wereld op dezelfde lijn te krijgen!