En heb je ook maar enig bewijs voor deze stellingen? Vooral wat je zelf in het vet gezet hebt.
Ik denk dat het vrij duidelijk is momenteel dat België het op dit vlak een pak beter doet dan onze buurlanden en andere Europese landen:
Hell, Nederland begint pas een dikke 2maand na ons ermee:
Mensen van 80 jaar en ouder worden als eerste uitgenodigd om deze extra prik vanaf 19 november 2021 te halen.
Vanaf 2 oktober 2023 kunnen de volgende groepen mensen weer een coronaprik halen: Mensen van 60 jaar en ouder ontvangen vanaf 19 september een uitnodigingsbrief voor de coronaprik van het RIVM. Mensen van 18 jaar tot en met 59 jaar die jaarlijks worden uitgenodigd voor de griepprik...
www.rijksoverheid.nl
En het "niet sluiten" van vaccinatiecentra is natuurlijk makkelijk gezegd. Dit zijn veelal locaties die initieel gehuurd werden tot een vaste einddatum (15 oktober), hierna zijn op vele locaties al andere huurcontracten afgesloten of activiteiten gepland.
De uitspraak van de vaccinatieverantwoordelijke in september, kan je die ook terugvinden? Want ik herinner mij enkel een uitspraak van taskforce vaccinatie over voldoende voor risicopatiënten & 85+, mogelijks ook alle WZC-bewoners. Geen idee of 65+ er toen al bijgeteld was.
Ohja, en natuurlijk, nog een belangrijke: volgens alle studies en adviezen is een booster het effectiefst ~6 maanden na de 2e prik. Speciaal voor u een grafiekske getrokken van 2e prik + 6maand:
Ik heb zelfs vandaag gemarkeerd voor uw gemak en paar berekeningen gedaan.
Dus, zeg mij eens waarom er nu zoveel sense of urgency al moet zijn?
Altijd makkelijk om zonder exacte kennis te komen klagen.
[edit]grafiek aangepast, vaccinaties maar bekend t.e.m. 11/11/2021 en dus niet 14/11/2021