Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap het probleem met 3e, 4e , ne spuit ook niet. Wat maakt het tijdstip dan ook uit? Tis niet dat Covid weg was in de lente / zomer. Covid is here to stay, ge kunt beter ten alle tijden goed beschermd zijn.

Ik snap het probleem met 3e, 4e , ne spuit ook niet. Wat maakt het tijdstip dan ook uit? Tis niet dat Covid weg was in de lente / zomer. Covid is here to stay, ge kunt beter ten alle tijden goed beschermd zijn.
is dat dan niet egoistisch ten opzichte van alle landen die met moeie 1 spuit krijgen ?

is dat dan niet egoistisch ten opzichte van alle landen die met moeie 1 spuit krijgen ?
Misschien, maar al diegene die zeggen "ik moet die 3e spuit niet", doen dat niet om de spuiten aan andere werelddelen te geven hoor.
Anyway, de andere landen moeten ze ook willen natuurlijk...

Ik ga verschillende tellers moeten bijhouden blijkbaar, ook al 2e of 3e keer vandaag.

==>
Terwijl in de armere landen de vaccinatie minimaal is worden in de rijke landen ze vlot als zoete broodjes verkocht. Ik heb het daar ethisch moeilijk mee.
Goh, in het begin van de vaccinatiecampagne gaf ik je gelijk hierin. Intussen is er dankzij covax geen probleem aan de aanbodkant en situeert de lage vaccinatiegraad zich vooral aan de vraagkant. De (ethische) vraag is dan in hoeverre wij ons moeten gaan moeien. -->
Een oprechte vraag die ik wel heb is, als we er voor zorgen dat er via Covax voldoende vaccins beschikbaar zijn, hoeveel meer zijn we dan moreel verplicht te doen voor er een missionariscomplex opsteekt?
Ik wil zeggen, als wij beginnen met voorlichtingscampagne, in welke mate ondermijnen we de lokale legitieme regeringen in ons idee van het beter te weten?

Ik denk langs de andere kant ook wel dat we het beter weten in dit geval, en dat het in ieders voordeel is om ook daar snel een hoge vaccinatiegraad te hebben. Dus als een land hulp vraagt met bijvoorbeeld vaccins, logistiek, voorlichting,... ben ik uiteraard van mening dat we als rijke landen moeten helpen. Maar ons opdringen met voorlichting etc. doet wat denken aan een white savior complex.

Laten we overigens hopen (vooral om praktische redenen) dat het coronavaccin op termijn vrijwillig wordt zoals het griepvaccin.
Om met een techniciteit te antwoorden: het coronavaccin is vrijwillig. Al snap ik wat je bedoelt, en ja, dat moet het einddoel zijn he. Dat de keuze voor wel of geen vaccin ongeveer hetzelfde gewicht heeft als de keuze voor een jaarlijks griepvaccin.

"Het zogeheten RTS,S/AS01-vaccin, dat bestemd is voor kinderen onder 5 jaar, voorkomt vier jaar lang gemiddeld zo'n 30 procent van de malaria-infecties en ongeveer evenveel ernstige ziektegevallen"

"Bovendien werkt het vaccin maar tijdelijk: na een jaar is de beschermende werking veelal uitgewerkt."

Vlamingen be like: Dat ze die vaccins dan maar rap in hun gat steken! Brol die niet werkt! Na vaccinatie is hier iemand in het volgende dorp 90km verder nog besmet geraakt!

Om met een techniciteit te antwoorden: het coronavaccin is vrijwillig. Al snap ik wat je bedoelt, en ja, dat moet het einddoel zijn he. Dat de keuze voor wel of geen vaccin ongeveer hetzelfde gewicht heeft als de keuze voor een jaarlijks griepvaccin.
Vrijwillig, maar zonder word je quasi uitgesloten van de maatschappij :) maar technisch gezien is het vrijwillig ja :p

"Het zogeheten RTS,S/AS01-vaccin, dat bestemd is voor kinderen onder 5 jaar, voorkomt vier jaar lang gemiddeld zo'n 30 procent van de malaria-infecties en ongeveer evenveel ernstige ziektegevallen"

"Bovendien werkt het vaccin maar tijdelijk: na een jaar is de beschermende werking veelal uitgewerkt."

Vlamingen be like: Dat ze die vaccins dan maar rap in hun gat steken! Brol die niet werkt! Na vaccinatie is hier iemand in het volgende dorp 90km verder nog besmet geraakt!
Dat ze maar eens terugkomen wanneer ze een vaccin hebben dat altijd bij iedereen werkt zoals in de film, want nu doe ik al die moeite niet om 10 min naar een vaccinatiecentrum te gaan ze. Revolutie!

De Delta variant had men ook geen aanwijzing dat die zich aan het ontwikkelen was, nevertheless, daar is em.
Niet mee akkoord.

Waarom had ik de Delta variant dan wel al zien aankomen midden 2020? En ik ben helemaal géén expert.
Een virus heeft puur natuur als doel zich zo snel mogelijk te verspreiden, maar wil zo min mogelijk dodelijk zijn.
Want een virus kan niet leven zonder een gastheer. Sterft er iemand van Covid en kan dit virus niet snel overspringen op een andere persoon dan sterft dat virus samen met die eerste persoon. Dat er doden vallen is niet echt in het voordeel van een virus, dat een virus zéér besmettelijk is wél.

Het stond dus in de sterren geschreven dat er een zéér besmettelijk variant zou komen die alle andere varianten zou overheersen.
Het enige dat onvoorzien was, was misschien de snelheid van deze zéér besmettelijke mutatie.

Als een expert nu zegt tegen mij: Oei dat die variant ontstaan is, dat had ik echt niet zien aankomen! Dan denk ik: Bullshit. Je bedoelt je hebt dsan 1,5 jaar geleden in mijn gezicht staalhard gelogen en nu probeer je jezelf er onderuit te lullen.

Opmerking: De meeste experts zagen dit wel gewoon aankomen hoor.

We hebben ongelofelijke malchance dat Delta variant opgedoken is wanneer het opgedoken is.

Net na ontwikkeling en goedkeuring van de vaccins maar nog voordat de beschermingsgraad van bevolking hoog genoeg was om het te onderdrukken.
Indeed. Dat deze variant vroeg of laat zou opduiken wist men wel. Maar men is door het virus in snelheid gepakt.

Corona wordt op termijn een beheersbare epidemische ziekte, waarbij de zorg een toevloed aan zwaarder getroffen patiënten aankan en er geen maatregelen moeten worden getroffen in functie van de volksgezondheid. Maar daar zal nog enige tijd overgaan omdat corona een new kid on the block is.

Niet mee akkoord.

Waarom had ik de Delta variant dan wel al zien aankomen midden 2020? En ik ben helemaal géén expert.
Een virus heeft puur natuur als doel zich zo snel mogelijk te verspreiden, maar wil zo min mogelijk dodelijk zijn.
Want een virus kan niet leven zonder een gastheer. Sterft er iemand van Covid en kan dit virus niet snel overspringen op een andere persoon dan sterft dat virus samen met die eerste persoon. Dat er doden vallen is niet echt in het voordeel van een virus, dat een virus zéér besmetterlijk is wél.

Het stond dus in de sterren geschreven dat er een zéér besmettelijk variant zou komen die alle andere varianten zou overheersen.
Het enige dat onvoorzien was, was misschien de snelheid van deze zéér besmettelijke mutatie.

Als een expert nu zegt tegen mij: Oei dat die variant ontstaan is, dat had ik echt niet zien aankomen! Dan denk ik: Bullshit. Je bedoelt je hebt 1,5 jaar geleden in mijn gezicht staalhard gelogen en nu probeer je jezelf er onderuit te lullen.

Indeed. Dat deze variant vroeg of laat zou opduiken wist men wel. Maar men is door het virus in snelheid gepakt.
Een virus is een eiwitcapsule met erfelijk materiaal, dat wil niets.

"Het virus heeft dit graag" of "het virus wil niets liever dan ..." zijn toch ook uitspraken waar ik genoeg van heb.
Een virus is een eiwitcapsule met erfelijk materiaal, dat wil niets.
Exact.

Verder wel eens met makila, hoewel om andere redenen. De delta variant kwam niet onverwacht. De exacte details natuurlijk wel, die zijn het resultaat van een toevalsproces: men kan toevalsproces wel simuleren en uitzoeken welke mutaties kan op succes hebben en welke niet. Ik vind de bron er niet meteen van, dus for what it's worth, maar herinner me gelezen te hebben dat er niet echt meer spannende varianten verwacht worden.

Vrijwillig, maar zonder word je quasi uitgesloten van de maatschappij :) maar technisch gezien is het vrijwillig ja :p
Dit moet één van de grootste overdrijvingen zijn die ik vandaag al gezien heb, en er zijn er nog al een paar gepasseerd...
  1. Wat kan je in België NIET DOEN met een recente negatieve test of herstelcertificaat die met een vaccinatiebewijs wel kan?
  2. Ik wist niet dat de maatschappij enkel en alleen volgende plekken was (waar het CST vanaf zaterdag zal nodig zijn, dus zie puntje 1 want gaat ook met een alternatief):
    1. De horeca
    2. Schouwburgen
    3. Concertzalen
    4. Culturele centra
    5. Cinema’s
    6. Musea
    7. Indoor pretparken
    8. Evenementen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan