Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probleem met huidige maatschappij is duidelijk dat er geen debat meer kan gevoerd worden en dat velen hun mening als waarheid zien.
Nog een probleem met de huidige maatschappij is dat, mede dankzij het internet, er ongelofelijke stromen aan misinformatie rondgaan en dorpsidioten die 40 jaar geleden nog gewoon genegeerd werden terwijl ze stonden te roepen op het dorpsplein nu plots duizenden mensen kunnen bereiken met hun gezever.

Vaak verpakken die mensen hun onzin dan als 'mening' teneinde 'vrijemeningsuiting!' te kunnen roepen wanneer ze terecht op hun doos krijgen, maar over sommige zaken kan je nu eenmaal geen mening hebben. De aarde is bijvoorbeeld niet plat. Toch zijn er die er in slagen om dat te geloven en dat dan te verpakken als 'ja maar dat is gewoon mijn mening' wanneer iemand die persoon terecht uitlacht met zijn domme stelling.

Er zijn heel veel zaken waarover je een mening kan hebben in het COVID verhaal, maar sommige zaken zijn nu eenmaal een vaststaand feit. En het is over die feiten dat men het beu is om 'een debat' te voeren in deze thread. Voor de rest zie ik hier vooral (veelal civiele) discussies over de maatregelen, wat we nu zouden moeten doen, enzovoorts, met voor- en tegenstanders voor alle standpunten. Ik begrijp dus niet goed wat jij bedoelt.
Wat vinden jullie overigens van volgende citaten?
"Vaccineer je om een ander te beschermen"
"Bij 70% vaccinatiegraad bereiken we het rijk der vrijheid"
Ik vind dat dat tweede gezegd is toen de Deltavariant nog niet de dominante variant was. Ik vind ook dat een virus (en de wetenschap zelf) ook constant evolueert, en dat iets wat een jaar geleden waar was dat nu niet noodzakelijk meer hoeft te zijn. Ik vind ook dat iets dat gezegd is met de kennis van toen, en nu dus niet meer waar is vanwege de veranderende en muterende aard van een virus, geen leugen is, zoals die uitspraken zo vaak worden afgeschilderd.

Die 70% was, volgens vrijwel alle studies, voldoende om de varianten op dat moment lam te leggen. De Delta variant heeft echter spijtig genoeg roet in het eten gestrooid. Spijtig, maar dat kan nu eenmaal gebeuren.

Dat eerste citaat is nog steeds waar. Ik ga statistisch gezien geen last hebben van Corona, maar als ik de kans kan verlagen om bijvoorbeeld zwakkeren te besmetten dan doe ik dat graag. Voorts heeft een virus ook minder kans om te muteren wanneer het minder zijn vrije gang kan gaan. En voorts heeft zo een vaccin hoegenaamd geen enkele negatieve invloed op mijn leven, en als ik dan de 1% kans om toch zwaar ziek te worden van het virus naar bijna 0% kan herleiden dan zie ik echt niet in waarom ik dat niet zou moeten doen.
Volgens mij wisten experts reeds op voorhand dat dit niet waar was en zeiden ze dit om het volk te overtuigen hun te vaccineren.
Zever.

Politiekers liggen nu te slapen en komen met deze flut pestmaatregelen af die hoogstwaarschijnlijk geen enkel resultaat zullen hebben
Kleine edit: dit is niet enkel/specifiek op jou gericht. Ik zie dat woord gewoon nogal vaak terugkomen.

Ik vind zeker niet dat de politiek foutloos is in heel dit verhaal (allerminst zelfs), maar ik snap echt dat woord 'pestmaatregelen' niet. Er is letterlijk geen enkele politieker die ook maar iets te winnen heeft bij het invoeren van maatregelen als deze. Iedereen in de politiek zou staan springen om te kunnen zeggen 'weg met die maatregelen, we zijn vrij!' maar het tegenovergestelde kost hen enkel stemmen. Zie maar eens naar alle commentaar genre 'de politiek heeft gelogen met hun rijk der vrijheid' en weet ik veel.

Er is toch geen enkele reden voor een verzameling politici (dat je van eentje nog zegt 'dat is gewoon een psychopaat die leeft van de miserie van anderen,' tot daar toe, maar die tientallen politici die nu in de regering zitten en nu political face verliezen zouden dat echt niet laten gebeuren als het niet nodig is) om de bevolking 'te pesten'? Dit is het middelbaar niet hoor.

Laatst bewerkt:
Ik vind zeker niet dat de politiek foutloos is in heel dit verhaal (allerminst zelfs), maar ik snap echt dat woord 'pestmaatregelen' niet. Er is letterlijk geen enkele politieker die ook maar iets te winnen heeft bij het invoeren van maatregelen als deze. Iedereen in de politiek zou staan springen om te kunnen zeggen 'weg met die maatregelen, we zijn vrij!' maar het tegenovergestelde kost hen enkel stemmen. Zie maar eens naar alle commentaar genre 'de politiek heeft gelogen met hun rijk der vrijheid' en weet ik veel.

Er is toch geen enkele reden voor een verzameling politici (dat je van eentje nog zegt 'dat is gewoon een psychopaat die leeft van de miserie van anderen,' tot daar toe, maar die tientallen politici die nu in de regering zitten en nu political face verliezen zouden dat echt niet laten gebeuren als het niet nodig is) om de bevolking 'te pesten'? Dit is het middelbaar niet hoor.
Nee pestmaatregelen is het verkeerde woord, ik geloof uiteraard niet dat ze dit doen om mensen te pesten, maar onbewust zijn dit pestmaatregelen omdat ze effectief mensen pesten + omdat ze amper effect zullen hebben. Deze maatregelen zijn toch veruit onvoldoende om deze storm af te remmen... Vandaar dat ik verwacht dat het binnenkort wel helemaal gedaan zal zijn met vanalles en nog wat.

En voila, de eerste discotheek kondigt al aan dat ze de deuren sluiten omdat mondmaskers of sneltesten onwerkbaar is.

Slim van de politiek, ze verplichten de sluiting niet dus moeten ze ook geen ondersteuning geven. Maar ze maken een opening de facto onmogelijk met hun pestregeltjes.

En voila, de eerste discotheek kondigt al aan dat ze de deuren sluiten omdat mondmaskers of sneltesten onwerkbaar is.

Slim van de politiek, ze verplichten de sluiting niet dus moeten ze ook geen ondersteuning geven. Maar ze maken een opening de facto onmogelijk met hun pestregeltjes.
Zonder steunmaatregelen sluiten omdat ze dat niet geregeld krijgen is toch vragen om faillissementen?

Zonder steunmaatregelen sluiten omdat ze dat niet geregeld krijgen is toch vragen om faillissementen?

Doet me aan pukkelpop denken.
In sé kunnen ze het wel regelen maar liever sluiten en zien of ze steun krijgen.

Allé creatief denken kan ook helpen hé : discotheken mogen mits sneltest zonder mondmasker feesten
Trouwzalen mogen dat niet doen
Wat kan je als discotheek doen? En wat kan je als trouwende koppel doen?

Gisterenavond op het journaal laat was er nochtans sprake van steunmaatregelen (financieel) voor zaken die toch sluiten.

Weet het fijne er niet van, vanochtend vlug gezien tijdens de herhalingen

Ik vermoed dat ze de verliezen willen beperken nu. Waarschijnlijk is het minder erg te moeten sluiten dan te openen, personeel te betalen, DJ's etc. en dan maar een paardekop te zien afkomen.

Waarom zijn de werkgevers zo tegen het verplicht telewerken?

Omdat verplicht telewerk naast een nutteloze maatregel ook een kafkaiaanse administratieve last dreigt te worden door dat elektronisch register”, zegt Geert Moerman, gedelegeerd bestuurder bij Voka Oost-Vlaanderen..”Uit de contactopvolging blijkt dat slechts 1 procent van de besmettingen zich op de werkplaats voordoet. De oorzaak van het stijgend aantal besmettingen ligt dus niet bij bedrijven. De opgelegde maatregel zal dan ook niets bijdragen aan de strijd tegen de overbelasting van de zorg. Het zal wel de problemen die bedrijven vandaag nog steeds ondervinden, als gevolg van Covid-19, verder versterken”.

Pieter Timmermans van het VBO benadrukt dat het niet tegen telewerken op zich is, maar wel tegen “het eenheidsworstdenken”. De verplichting zal ook volgens hem “weinig gezondheidswinst opleveren”.

Unizo-topman Danny Van Assche klaagt dan weer over een gebrek aan vertrouwen van de overheid in de werkgevers.

“Van bedrijven mag verwacht worden dat ze alles doen om hun mensen gezond te houden. Ze hebben daar ook alle belang bij en zijn het best geplaatst om te beslissen hoe dat moet. Ondernemingen hebben daar geen Overlegcomité voor nodig”, zeggen de werkgeversorganisaties.
Ik hoor in mijn omgeving toch al van verschillende mensen dat ze (zowel nu als tijdens de vorige golven) makkelijk een attest van hun werkgever konden krijgen zodat ze fulltime naar kantoor konden gaan (terwijl ze perfect 100% thuis konden werken, maar dat is natuurlijk niet zo "leuk")

Dus dat gebrek aan vertrouwen lijkt me wel vrij correct ingeschat
Als je ook ziet hoeveel mensen er vandaag in de file stonden en last hebben van de politiestaking, er gaan er toch veel tussen staan die ook gewoon thuis hadden kunnen werken.

Het nachtleven aan banden leggen zal weinig soelaas brengen, tenzij die feestvierders elke week bij oma en opa of de zieke tante zaten.
Of gewoon deelnemen aan het dagdagelijks leven (schoolgaande kinderen, werkplek, langs de buren/vrienden/familie die opnieuw binnen hun netwerk contacten hebben).

Danscafé waar wij geregeld gaan heeft wel eerlijk op hun facebook gedeeld dat zij 9 meldingen gekregen hebben van klanten die vorige week zijn langskomen en deze week positief getest hebben. Zij hadden sowieso een quarantaine van heel het personeel voorzien.
Alleen durft niet iedereen eerlijk de situatie binnen hun broodwinning prijsgeven ;).

We moeten algemeen de situatie gaan afremmen en dat liefst met maatregelen met een zo laag mogelijk economische impact.
De druk in de scholen is vandaag enorm, kinderen zitten vaker in quarantaine of zonder leerkracht dan iets anders, als we niets doen worden onze schoolgaande kinderen opnieuw de dupe van heel de situatie. Gaan we liever met zen allen gaan feesten dan kinderen voor een 3e schooljaar op rij te hinderen?

Ik werk bij klanten als consultant waar het personeel (IT dienst) mij vertelde dat ze van hun management een brief kregen waarop staat dat ze vanuit hun functie onmogelijk thuis kunnen werken. Het management zei: als er ooit controle komt moet je dat papier tonen.

:')

Ik werk bij klanten als consultant waar het personeel (IT dienst) mij vertelde dat ze van hun management een brief kregen waarop staat dat ze vanuit hun functie onmogelijk thuis kunnen werken. Het management zei: als er ooit controle komt moet je dat papier tonen.

Ja das jammer he , werkgevers beseffen niet welke verantwoordelijkheid ze hier hebben in het bestrijden van de pandemie . Die maatregel is de enige deftige in wat ze besproken hebben gisteren .

ik dacht dat het niet meer zo simpel was.
Nu moeten ze doorgeven wanneer wie er aanwezig is op werkvloer. Ook moet het kunnen aangetoond worden dat ze effectief niet thuis kunnen werken. Als het IT dienst is ga je een controleur niet kunnen overtuigen dat iedereen op bureau moet zijn.

Al enkele malen op TV ook gezien dat ze in een IT bedrijf filmde : ja het is niet gemakkelijk om thuis te werken. Interactie is nodig etc. Je ziet dan 10 mensen staren naar een scherm in achtergrond.

ik dacht dat het niet meer zo simpel was.
Nu moeten ze doorgeven wanneer wie er aanwezig is op werkvloer. Ook moet het kunnen aangetoond worden dat ze effectief niet thuis kunnen werken. Als het IT dienst is ga je een controleur niet kunnen overtuigen dat iedereen op bureau moet zijn.

Ik zal er nog iets aan toevoegen: het gaat om een ziekenhuis
Die krijgen misschien geen controle, geen idee. In ieder geval heeft het afgelopen anderhalf jaar hier geen kat van thuis gewerkt.

Meeste andere ziekenhuizen waar ik kom werken met een soort shift systeem, waarbij 2 teams elkaar nooit kruisen.
Anderen werken met een gewoon rotatie systeem.

Er bestaan ook dancings voor ouderen. Die zijn wel meestal open op zondagnamiddag.

Al dan niet vergezeld van een buffet...
fabiola1-heist-op-den-berg.jpg

foto-huis-toverfluit.jpg

Er wordt zelfs gedanst.

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2011%2F09%2F27%2FIMG_1255.JPG

Laatst bewerkt:
Dat plan voor 3de dosis komt wat laat. De timing Maart-April is ook wat raar.
Die 3de dosis sla ik toch over.

Lijkt mij logischer te wachten op de 4de dosis volgende oktober.

Dat plan voor 3de dosis komt wat laat. De timing Maart-April is ook wat raar.
*zucht*
teller + 1 => 5e keer vandaag?

Ik zie ook niet in waarom je uw 3e niet zou nemen? Tegen dan heb je 0 antistoffen en is dat 4e eigenlijk uw enigste bescherming, en dat is maar een halve dosis...

Ik denk gewoon dat we moeten redeneren dat er elk half jaar een covid vaccinatie zal zijn, maar dat de vaccinatie in de lente minder zinvol zal zijn dan die in de herfst.

Kan wel zijn dat men voor zomervakantie wel vaccinatiebewijs in de laatste 6 maand zal eisen om te mogen reizen natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan