RidderBauknecht
Well-known member
Nog een probleem met de huidige maatschappij is dat, mede dankzij het internet, er ongelofelijke stromen aan misinformatie rondgaan en dorpsidioten die 40 jaar geleden nog gewoon genegeerd werden terwijl ze stonden te roepen op het dorpsplein nu plots duizenden mensen kunnen bereiken met hun gezever.Probleem met huidige maatschappij is duidelijk dat er geen debat meer kan gevoerd worden en dat velen hun mening als waarheid zien.
Vaak verpakken die mensen hun onzin dan als 'mening' teneinde 'vrijemeningsuiting!' te kunnen roepen wanneer ze terecht op hun doos krijgen, maar over sommige zaken kan je nu eenmaal geen mening hebben. De aarde is bijvoorbeeld niet plat. Toch zijn er die er in slagen om dat te geloven en dat dan te verpakken als 'ja maar dat is gewoon mijn mening' wanneer iemand die persoon terecht uitlacht met zijn domme stelling.
Er zijn heel veel zaken waarover je een mening kan hebben in het COVID verhaal, maar sommige zaken zijn nu eenmaal een vaststaand feit. En het is over die feiten dat men het beu is om 'een debat' te voeren in deze thread. Voor de rest zie ik hier vooral (veelal civiele) discussies over de maatregelen, wat we nu zouden moeten doen, enzovoorts, met voor- en tegenstanders voor alle standpunten. Ik begrijp dus niet goed wat jij bedoelt.
Ik vind dat dat tweede gezegd is toen de Deltavariant nog niet de dominante variant was. Ik vind ook dat een virus (en de wetenschap zelf) ook constant evolueert, en dat iets wat een jaar geleden waar was dat nu niet noodzakelijk meer hoeft te zijn. Ik vind ook dat iets dat gezegd is met de kennis van toen, en nu dus niet meer waar is vanwege de veranderende en muterende aard van een virus, geen leugen is, zoals die uitspraken zo vaak worden afgeschilderd.Wat vinden jullie overigens van volgende citaten?
"Vaccineer je om een ander te beschermen"
"Bij 70% vaccinatiegraad bereiken we het rijk der vrijheid"
Die 70% was, volgens vrijwel alle studies, voldoende om de varianten op dat moment lam te leggen. De Delta variant heeft echter spijtig genoeg roet in het eten gestrooid. Spijtig, maar dat kan nu eenmaal gebeuren.
Dat eerste citaat is nog steeds waar. Ik ga statistisch gezien geen last hebben van Corona, maar als ik de kans kan verlagen om bijvoorbeeld zwakkeren te besmetten dan doe ik dat graag. Voorts heeft een virus ook minder kans om te muteren wanneer het minder zijn vrije gang kan gaan. En voorts heeft zo een vaccin hoegenaamd geen enkele negatieve invloed op mijn leven, en als ik dan de 1% kans om toch zwaar ziek te worden van het virus naar bijna 0% kan herleiden dan zie ik echt niet in waarom ik dat niet zou moeten doen.
Zever.Volgens mij wisten experts reeds op voorhand dat dit niet waar was en zeiden ze dit om het volk te overtuigen hun te vaccineren.
.