Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blij dat gij er zo naar kijkt, ik zal iedereen aanraden die zaken hier met andere landen wil gaan vergelijken eens te vragen aan u of @Loser of vergelijking een valabel argument is of niet. Want dat is zo zien het enige wat nog telt of de slimme mensen van het forum akkoord gaan of niet. Van een echokamer gesproken. Nog veel plezier in ieder geval.
Dat is niet wat er stond. Ik heb verschillende quotes terug gekeken. Waar staat dat dan? Refereer er naar ipv de arrogante uit te hangen. Ik doe ook mijn best om dingen te verduidelijken, te verwijzen,...

Iets geks, daar begon het mee. Als andere landen onafhankelijk tot eenzelfde keuze van beleid komen is een goede indicatie dat dat niet gek is.

Natuurlijk is dat geen zekerheid dat het niets gek is, maar is al heel wat anders dan gewoon een mening hier, toch?

Een verdere vergelijking, zoals jij beweert, zie ik nergens.

Laatst bewerkt:
openbare melding
Nog maar een paar keer in de laatste 24u :sarcastic:
Bij deze de antwoorden die ik op 1min vond:
Hoewel we begrijpen dat het soms frustrerend kan zijn om verschillende posts herhaaldelijk te moeten schrijven, en we ook begrijpen dat een paar posts teruglezen wel een beetje verwacht mag worden van posters hier, blijft dit natuurlijk wel een topic waarin iedereen zijn grieven, opmerkingen en vragen over corona kwijt kan. En niet alleen wie tot de 'in-crowd' van dit monster van een thread hoort :D

Zeker als het dan om een oprechte vraag gaat, hoeft het dan niet meteen aanvallend te worden en kan een simpele verwijzing al veel doen.

Laatst bewerkt:
Noem mij een zaag maar wat een pure kafka alweer.

Discotheken mogen zelftesten afnemen zodat gasten zonder mondmasker mogen dansen. Danscafés en privé-evenementen niet, die moeten de horecaregels volgen, dus wel CST maar mondmasker verplicht als je danst. Wereldvreemde politiekers. Wie gaat op een trouwfeest met zijn mondmasker aan dansen? Waarom discotheek wel en danscafé niet?

Tja het was dat of volledig dicht denk ik dan.
Maar het is inderdaad wel totaal onpraktisch.
Want hoe ga je die testen buiten afnemen?
Overal buiten gigantische tenten waar mensen dan staan met masker en je personeel die testen gaat laten afnemen?

Ook die mondmasker in de gym vind ik behoorlijk onnozel als ik erna wel mag gaan boksen zonder. 😅

Tja het was dat of volledig dicht denk ik dan.
Maar het is inderdaad wel totaal onpraktisch.
Want hoe ga je die testen buiten afnemen?
Overal buiten gigantische tenten waar mensen dan staan met masker en je personeel die testen gaat laten afnemen?

Ook die mondmasker in de gym vind ik behoorlijk onnozel als ik erna wel mag gaan boksen zonder. 😅
Lijkt me een symboolmaatregel die neerkomt op een verkapte sluiting van het nachtleven. De virologen zijn er ook vrij duidelijk over: hoe minder mensen samenkomen, hoe beter. Verminder je contacten. Een danske placeren (met of zonder Duvel, met of zonder mondmasker) en op elkaar kruipen op de dansvloer hoort daar niet bij. IC ligt echter niet vol met mensen uit het nachtleven, dus ik begrijp wel dat ze gefrustreerd zijn.

:wtf:
Besmet raken via deze Corona kit geeft hetzelfde resultaat in vergelijking met het oplopen van een ongewenste corona besmetting. Je lichaam maakt op de normale/natuurlijke manier anti-stoffen aan tegen het coronavirus.

Is dat niet min of meer hetzelfde als de werking van een vaccin ?

Mijn vriendin heeft net de maatregelen doorgekregen via whatsapp van de plaats waar zij gaat sporten (Limburg/België)
Bovenaan staat in het groot "rijksoverheid.nl"

Ze doen het erom hoor

Ziekenhuizen vrezen toch ook dat de maatregelen niet voldoende zijn net op het nieuws.
Zij kunnen het natuurlijk het best inschatten. Ik weet het ook niet, een drastische ingreep was misschien wel nodig om de zorg te ontlasten.

Zou me dan ook niet verbazen dat we binnenkort terug strengere maatregelen krijgen.

Besmet raken via deze Corona kit geeft hetzelfde resultaat in vergelijking met het oplopen van een ongewenste corona besmetting. Je lichaam maakt op de normale/natuurlijke manier anti-stoffen aan tegen het coronavirus.

Is dat niet min of meer hetzelfde als de werking van een vaccin ?
Behalve dat het geen door de overheid gecontroleerd onveilig vergif is dat uw immuunsysteem kapot maakt waardoor je uiteindelijk sterft omdat Bill Gates het wou. Maar voor de rest is het idd dezelfde werking :unsure:

Ziekenhuizen vrezen toch ook dat de maatregelen niet voldoende zijn net op het nieuws.
Zij kunnen het natuurlijk het best inschatten. Ik weet het ook niet, een drastische ingreep was misschien wel nodig om de zorg te ontlasten.

Zou me dan ook niet verbazen dat we binnenkort terug strengere maatregelen krijgen.
Experts vinden de maatregelen dan ook véél te licht. Ik verwacht nog wel verstrengingen zoals effectief een sluiting van het nachtleven (want de maatregelen die nu genomen zijn lijken me nogal onrealistisch om georganiseerd te krijgen), hoewel in dat nachtleven niet de mensen zitten die voornamelijk op IC belanden. Mondmaskerverplichting blijft voor een deel een symboolmaatregel (behalve op drukke plaatsen waar anderhalve meter niet mogelijk is), ik verwacht dat die niet snel meer afgeschaft zal worden. Afzwakking thuiswerkregel (max. 2 dagen op kantoor vanaf 13 december) zou opgeschort kunnen worden en kinderen vanaf 9 jaar zullen alsnog "gemuilkorfd" worden.

Experts vinden de maatregelen dan ook véél te licht. Ik verwacht nog wel verstrengingen zoals effectief een sluiting van het nachtleven (want de maatregelen die nu genomen zijn lijken me nogal onrealistisch om georganiseerd te krijgen), hoewel in dat nachtleven niet de mensen zitten die voornamelijk op IC belanden. Mondmaskerverplichting blijft voor een deel een symboolmaatregel (behalve op drukke plaatsen waar anderhalve meter niet mogelijk is), ik verwacht dat die niet snel meer afgeschaft zal worden. Afzwakking thuiswerkregel (max. 2 dagen op kantoor vanaf 13 december) zou opgeschort kunnen worden en kinderen vanaf 9 jaar zullen alsnog "gemuilkorfd" worden.

Het nachtleven aan banden leggen zal weinig soelaas brengen, tenzij die feestvierders elke week bij oma en opa of de zieke tante zaten.

Het nachtleven aan banden leggen zal weinig soelaas brengen, tenzij die feestvierders elke week bij oma en opa of de zieke tante zaten.
Het past eerder als een symbolische "tous ensemble"-maatregel, omdat het moeilijk te verklaren valt dat de ene sector de riem héél ferm moet aanspannen terwijl heel wat andere mensen op elkaar kruipen op de dansvloer.

Hmm ik plaats 1 post met mijn bedenkingen en onmiddellijk enkelen die "in de aanval" schieten. Probleem met huidige maatschappij is duidelijk dat er geen debat meer kan gevoerd worden en dat velen hun mening als waarheid zien.

Wat vinden jullie overigens van volgende citaten?
"Vaccineer je om een ander te beschermen"
"Bij 70% vaccinatiegraad bereiken we het rijk der vrijheid"

Volgens mij wisten experts reeds op voorhand dat dit niet waar was en zeiden ze dit om het volk te overtuigen hun te vaccineren.

Wanneer ik Bert Ancieaux in de afspraak hoor zeggen dat bij 100% vaccinatie het probleem van de baan is...sorry maar daar geloof ik niet in. Bezetting kan inderdaad dalen, maar als we volledig loslaten raken we wellicht terug overbezet in de winterperiode ...

Hmm ik plaats 1 post met mijn bedenkingen en onmiddellijk enkelen die "in de aanval" schieten. Probleem met huidige maatschappij is duidelijk dat er geen debat meer kan gevoerd worden en dat velen hun mening als waarheid zien.

Volgens mij wisten experts reeds op voorhand dat dit niet waar was en zeiden ze dit om het volk te overtuigen hun te vaccineren.

Wanneer ik Bert Ancieaux in de afspraak hoor zeggen dat bij 100% vaccinatie het probleem van de baan is...sorry maar daar geloof ik niet in. Bezetting kan inderdaad dalen, maar als we volledig loslaten raken we wellicht terug overbezet in de winterperiode ...
Dit doe je toch bewust mag ik hopen? Dat van 70%?

Mensen die uitgaan zijn doorgaans mensen die in het algemeen wel een redelijk druk sociaal leven zullen hebben op meerdere vlakken en zich dus niet de rest van de week voortdurend afzonderen. En ook al zijn ze die week mss niet bij oma en opa langsgeweest, de collega die ze op maandag zien, zou op vrijdagavond mss wel weer langsgaan bij diens grootouders.

Alé waarmee ik niet wil zeggen dat het nachtleven dé broeihaard is hoor, maar stellen dat sluiting weinig soelaas zou brengen omdat die mensen wellicht niet elke week bij hun grootouders zitten, vind ik toch maar een vreemde stelling.

Daarom dat telewerk ook een doeltreffende maatregel is aangezien er een belangrijke schakel in de verdere verspreiding van het virus doorgeknipt wordt zonder dat er een sector daardoor gesloten moet worden.

deltavariant, we kunnen het blijven zeggen maar deltavariant zorgt ervoor dat de 70% niet genoeg is

nu wat vind je van volgende citaat : 'de aarde is plat'
Komt op zelfde neer hé, er wordt iets gezegd met de kennis van op dat moment. Deze wordt bijgeschaafd door de wetenschap en kan je soms bekomen dat de wereld effectief rond is

Dat van die 70% hebben ze inderdaad verteld en de uitleg is dat de vaccins ontwikkeld zijn tegen de Wuhan-stam van het virus en bijzonder effectief was tegen die variant. De kans op besmetting tegen die variant ligt veel lager met de huidige vaccins. In dat geval was die 70% blijkbaar voldoende. Ondertussen is er de Delta-variant waartegen de vaccins minder goed beschermen (lees goed he: minder goed! dat is niet hetzelfde als 'niet' he) dus vaccins alleen zijn niet langer voldoende om de pandemie af te bouwen. Bijkomende maatregelen dringen zich op om de besmettingen te verminderen / spreiden / vertragen (ik weet niet goed wat de huidige strategie is) en daar zitten we nu.

Er werd altijd gezegd dat 70% het absolute minimum zou zijn, maar had ook al vaak in interviews op Radio 1 horen zeggen dat dat mogelijks onvoldoende is en we eerder richting 80 of 90% zouden moeten gaan. (dat was nog vóór er sprake was van de Delta variant)

Ik luister op zich weinig naar politiekers, mensen die op HLN artikels dan lopen zagen beginnen altijd over hetzelfde: "ja maar de politiekers zeiden dit, en de politiekers zeiden dat, en ik zou mijn vrijheid terughebben bij 70% vaccinatie".

Sjeeeez man... Kan niemand nog eens voor zichzelf nadenken tegenwoordig? Ik heb het vaccin genomen omdat ik in de wetenschap geloof en ik oprecht geloof dat ik beter beschermd zal zijn als ik ooit Covid zou krijgen. Dat er een politieker komt zeggen dat ik mijn vrijheid terug zou hebben bij 70% vaccinatie, dat geloofde toch geen kat hoop ik? Ik probeer vooral naar experten te luisteren en probeer zelf ook wat mijn conclusies te maken uit de cijfers.

In Israël werd al snel duidelijk dat de vaccins maar ~6 maanden optimale bescherming geven, wat een golf zaten die weer in 2 maanden terug (en ze zaten toevallig 2 maanden voor met vaccinatie op ons), dit kon je toch van mijlenver zien aankomen dat er bij ons ook een nieuwe golf ging komen?

Politiekers liggen nu te slapen en komen met deze flut pestmaatregelen af die hoogstwaarschijnlijk geen enkel resultaat zullen hebben, het aantal mensen op ICU zal blijven stijgen, en binnen enkele weken is het weer volledig gedaan - mark my words.

We gaan hier nog niet al te snel van verlost zijn vrees ik, zelfs al zou die boosterprik weer enkele maanden voor een klein wonder zorgen, tegen eind volgend jaar zal het wel terug om zeep zijn zeker?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan