Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo denk ik er precies hetzelfde over .
Ik vertrek in Maart naar Mexico voor 3 weken, 2 jaar niet gereisd dus t wordt nog eens tijd, hopelijk is mijn CST nog groen tegen dan, daarna kunnen ze mijn botten kussen, ik doe mijn plicht wel weer tegen september/oktober. je zet toch ook geen griepspuit in het voorjaar.

Dus ... we gaan iedereen tegen Maart/April inenten zodat iedereen safe is in de zomer wanneer corona niet piekt, om dan tegen het weer winter wordt met volle IC's te zitten doordat het vaccin weer uitgewerkt is ?
Is hier op een paar uur tijd dan plots wel een bron voor die aantoont dat dit dan plots uitgewerkt gaat zijn?
Een paar uur geleden was het nog zo dat er na uw boosterprik een verhoogde en vermoedelijk langdurigere werking zou zijn. Welke bronnen heb je hiervoor om het tegendeel te bewijzen? En daarbovenop zelfs "uitgewerkt" ipv "mindere werking", nog straffer zelfs. Je maakt me heel benieuwd. :thinking:

Is hier op een paar uur tijd dan plots wel een bron voor die aantoont dat dit dan plots uitgewerkt gaat zijn?
Een paar uur geleden was het nog zo dat er na uw boosterprik een verhoogde en vermoedelijk langdurigere werking zou zijn. Welke bronnen heb je hiervoor om het tegendeel te bewijzen? En daarbovenop zelfs "uitgewerkt" ipv "mindere werking", nog straffer zelfs. Je maakt me heel benieuwd. :thinking:
vermoedelijk blabla, het is toch wetenschappelijk bewezen dat de eerste covid-vaccins hun effectiviteit snel verliezen. Van het boostershot is nog heel weinig bekend. Eerst was er sprake dat je na 2 shots langdurig bescherming zou hebben, men sprak zelfs van een jaar. Ook fabels gebleken, dan spreek ik nog niet over andere varianten. Je moet toch niet slim zijn om te begrijpen dat je beter vaccineert zo dicht mogelijk tegen het najaar ?

Laatst bewerkt:
Welke maatregelen zou je willen zien?

Persoonlijk vind ik het toch al redelijk vergaand. Zeker de verplichting thuiswerk en mondmaskers in horeca en indoor events.

@808 State : je kan moeilijk mensen verbieden om etenswaar te kopen als ze geen CST kunnen voorleggen.
Een cap (bubbel dus) voor 65+ers zodat de mensen die het meeste kans hebben om in de kliniek te belanden, minder contacten hebben. En dit tot ze een derde prik hebben gehad. Zo reduceer je het atl mensen op de ICU.
Max 5 contacten bvb. Geen lockdown voor hen, wel een beperkte bubbel.

Een cap (bubbel dus) voor 65+ers zodat de mensen die het meeste kans hebben om in de kliniek te belanden, minder contacten hebben. En dit tot ze een derde prik hebben gehad. Zo reduceer je het zal mensen op de ICU.
Max 5 contacten bvb. Geen lockdown voor hen, wel een beperkte bubbel.

1/3 van de patienten op IC zijn niet gevaccineerden

hoe rijm je dat?

Wij gaan normaal zaterdag in de AB naar Zornik. Maar als dat nu 2h met mondmasker is in zo een zweterige zaal, zie ik dat nu ook niet meer zitten.

Er gaat niets toe, das waar, maar volgens mij waren er sectoren liever toe geweest dan dit. Ik denk niet dat er veel personen naar een concert of discotheek gaan als ze een masker of een test als je gevaccineerd bent.

Zijn die booster vaccins niet specifiek ontwikkeld voor bejaarden en risicopatienten? Of wat zeggen de studies op kern gezonden mensen bij toediening van zo'n boostervaccin? Farma wrijft zich allezins in de handjes, 12 jarige volspuiten met 3 vaccins.

meh ik snap ze heus wel de nieuwe of oude regels maar tis toch ne zware for fucks sake fkes ofzo.

k heb het zo zwaar gehad al de vrijheid plannen kunnen weer wat meer terug de koelkast in.

:cry:

Bij die persconferenties is het toch irritant da ze nie direct zeggen vanaf wanneer de nieuwe maatregelen in zullen gaan.
Vanaf maandag of vrijdag volgende week? Al vanaf deze vrijdag, of zelfs vanaf morgen?

En bij die interviews hoort ge vooral "Vandaag verstrengen we opnieuw...".

Zijn die booster vaccins niet specifiek ontwikkeld voor bejaarden en risicopatienten? Of wat zeggen de studies op kern gezonden mensen bij toediening van zo'n boostervaccin? Farma wrijft zich allezins in de handjes, 12 jarige volspuiten met 3 vaccins.
zijn de boostervaccins niet identiek dezelfde als we al gehad hebben ?

Wij gaan normaal zaterdag in de AB naar Zornik. Maar als dat nu 2h met mondmasker is in zo een zweterige zaal, zie ik dat nu ook niet meer zitten.

Er gaat niets toe, das waar, maar volgens mij waren er sectoren liever toe geweest dan dit. Ik denk niet dat er veel personen naar een concert of discotheek gaan als ze een masker of een test als je gevaccineerd bent.
Er zijn mensen die ganse dagen 8u lang werken met een mondmasker op...
Ik moet bij de kine 45 minuten loodzware oefeningen doen zonder af te doen, en jij zit daaraan te denken in de AB :p (geen aanval naar u toe)

Dat ge daarmee van beton zijt.

vermoedelijk blabla, het is toch wetenschappelijk bewezen dat de eerste covid-vaccins hun effectiviteit snel verliezen. Van het boostershot is nog heel weinig bekend. Eerst was er sprake dat je na 2 shots langdurig bescherming zou hebben, men sprak zelfs van een jaar. Ook fabels gebleken,
Hoe zijn dat fabels? Je bent nog altijd beschermd, maar minder fel. Het is juist andersom, de bescherming bleek origineel veel hoger te zijn dan verwacht.
dan spreek ik nog niet over andere varianten.
Dan spreek je EXACT over de varianten. Zonder varianten was de bescherming nog alijtd veel hoger geweest.
Je moet toch niet slim zijn om te begrijpen dat je beter vaccineert zo dicht mogelijk tegen het najaar ?

Sorry, maar het is echt moeilijk om dit serieus te nemen. Het is wetenschappelijk bewezen dat de boosterprik een hogere weerstand biedt dan na eender welke periode na de tweede prik. Waarom zou dit dan plots weer "zeker" zo hard gaan dalen?

Daarnaast, als het zo hard zou dalen, je krijgt tocht geen 11 miljoen mensen op 1 maand gevaccineerd, het is sowieso al makkelijker te doen als dit gespreid is. Als je het zo bekijkt, dan is het logisch om nu de zwakkere groepen te doen, in het voorjaar de rest en dan tegen het najaar opnieuw de zwakkeren. Dat is dan qua verdeling optimaal. En dat is dan nog in de veronderstelling dat de boosterprik zo inefficiënt zou zijn, terwijl de eerste resultaten juist heel positief zijn.

Nu ben ik wel nieuwsgierig, wat denk je dat een "booster vaccin" is?

Bah heel de winter weer gekloot met corona regels.

Wel goed dat onder de 50 familiefeestjes enzo tenminste nog deftig kunnen doorgaan. Wij hebben binnen 2 weken ook team building met 35 man, dus ik neem dat dat ook nog doorgaat.

En 4 dagen thuiswerk wil ik ze nog wel zien controleren. Zelfs in maart mochten wij op het werk binnen komen wanneer we wouden.

Voor het mondmasker gaan we wat meer met drankjes moeten rondlopen. Dit weekend op het vliegtuig ook praktisch heel de vlucht zonder mondmasker kunnen zitten omdat ik ne cola had.

Ik vraag mij nu af wie er gaat dansen met een mondmasker aan. Zelfs naar een concert gaan zou ik zo niet zien zitten.
Als ik zou neerzitten dan vliegt dat ding toch af. No way dat ik dat in de cinema zal ophouden tijdens de film.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan