Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Scholen gaan sowieso niet dicht gaan.
CST voor alles is wel goed mogelijk en begrijpbaar. En niet omdat safe erin staat. Er zijn weinig experten en beleidsmakers die gaan zeggen dat CST safe is en dat er geen besmettingen kunnen uit voortkomen. Echter beperk je wel risico daarmee.
Ik was het in het belachelijke aan het trekken, maar bon.

Ik dacht in dat rapport van de GEMS ook gelezen te hebben dat ze adviseerden om het CST een andere naam te geven, aangezien dat 'safe' deel inderdaad voor verwarring zorgt en sommige mensen verkeerde verwachtingen geeft. Van mij mogen ze dat onmiddellijk doen, dan zijn we ook onmiddellijk van de 'het is helemaal niet 100% safe!' discussie af.

Ik dacht in dat rapport van de GEMS ook gelezen te hebben dat ze adviseerden om het CST een andere naam te geven, aangezien dat 'safe' deel inderdaad voor verwarring zorgt en sommige mensen verkeerde verwachtingen geeft. Van mij mogen ze dat onmiddellijk doen, dan zijn we ook onmiddellijk van de 'het is helemaal niet 100% safe!' discussie af.

Dat zijn toch vooral zaken in de marge hoor, geef het kind een andere naam en dan doen we alsof het oorspronkelijke kind niet meer bestaat.

Nee Janus, jij hebt de cijfers verkeerd geïnterpretterd of verkeerd gelezen. Je aanziet die 437k als totaal terwijl LETTERLIJK hetvolgende staat in de stelling van Agentschap Zorg & Gezondheid:

Die 437k is enkel die dat Pfizer gekregen hebben en de interval nog niet doorlopen hebben, maar jij gebruikt dit cijfer als totaal bij 65+ ongeacht welk vaccin ze gekregen hebben :p
Volgens jouw eigen cijfers van vorige week hadden 400k mensen toen al recht op een booster, maar het nog niet gekregen.
Quasi identiek dus.

En volledig terzijde: wat is dat altijd met al uw :p:p:p in uw teksten?
Die emoticon past bijna nooit in de context waarin jij die gebruikt.

Dat zijn toch vooral zaken in de marge hoor, geef het kind een andere naam en dan doen we alsof het oorspronkelijke kind niet meer bestaat.
Er is niks mis met het oorspronkelijke kind en ik denk dat echt niemand wil doen alsof het 'niet meer bestaat,' waar kom jij nu mee af. Alleen dat het inderdaad niet honderd procent safe is, dus kan een naamswijziging wel helpen op dat vlak.

Ik ga hier niet weer de zoveelste discussie beginnen over dat het 'nergens gecontroleerd wordt' (want dan kan ik evengoed counteren met mijn ervaringen, en die zijn dat het in 90% van de zaken waar ik kom wel gecontroleerd is geweest) of dat het zogezegd letterlijk compleet nutteloos is of weet ik veel, ik zeg maar gewoon dat ik vind dat een wijziging op dat vlak wel nuttig kan zijn. Al was het maar om van die smalende sarcastische comedians op social media af te zijn.

Er is niks mis met het oorspronkelijke kind en ik denk dat echt niemand wil doen alsof het 'niet meer bestaat,' waar kom jij nu mee af. Alleen dat het inderdaad niet honderd procent safe is, dus kan een naamswijziging wel helpen op dat vlak.

Ik ga hier niet weer de zoveelste discussie beginnen over dat het 'nergens gecontroleerd wordt' (want dan kan ik evengoed counteren met mijn ervaringen, en die zijn dat het in 90% van de zaken waar ik kom wel gecontroleerd is geweest) of dat het zogezegd letterlijk compleet nutteloos is of weet ik veel, ik zeg maar gewoon dat ik vind dat een wijziging op dat vlak wel nuttig kan zijn. Al was het maar om van die smalende sarcastische comedians op social media af te zijn.

Studie van KU Leuven: “Een op de tien Vlamingen denkt dat corona bedacht werd om wereldbevolking te reduceren”​

bij deze weten we hoeveel er gemiddeld zijn :)

Ik bedoel: het is echt niet omdat je het woordje Safe schrapt dat mensen plots véél terughoudender gaan worden om naar een plaats te gaan waar het gevraagd wordt. Dat CST is maanden in de markt gezet als maatregel om de veiligheid veel sterk te maken. Dat krijg je niet zomaar meer uit mensen hun hoofd of je het nu een CST of whatever noemt.

Misschien kunnen we voor een nieuwe naam dan bij de antivaxxers ten rade gaan. Ik zag bijvoorbeeld Covid Spread Ticket al voorbijkomen. Geslaagder vond ik echter Covid Slave Ticket

Ik ga meedoen in elk geval, ben het onderhand echt kotsbeu. Ze beloven 5G maar ik val geregeld terug op 3G, dat kan ik niet accepteren.

En ze spreken nu over 2G. Dit kan toch niet meer.
Straks zitten we weer op EDGE door die anti-vaxxers. We hebben hogere vaccinatiegraad nodig om draadloos netwerk goed te voorzien.

Ik bedoel: het is echt niet omdat je het woordje Safe schrapt dat mensen plots véél terughoudender gaan worden om naar een plaats te gaan waar het gevraagd wordt. Dat CST is maanden in de markt gezet als maatregel om de veiligheid veel sterk te maken. Dat krijg je niet zomaar meer uit mensen hun hoofd of je het nu een CST of whatever noemt.
Het is ook een maatregel die voor veel meer veiligheid zorgt. Geen 100% veiligheid, uiteraard. Maar het is niet dat we pas dingen mogen toepassen die 100% veiligheid bieden, en anders maar gewoon niks moeten doen, hè.

Ik zie het nog gebeuren dat contactberoepen weer op den blok mogen. Dus nog snel een afspraak gemaakt bij de kapper morgen, dat ik er niet helemaal als een Chewbacca uitzie.

Ik zie het nog gebeuren dat contactberoepen weer op den blok mogen. Dus nog snel een afspraak gemaakt bij de kapper morgen, dat ik er niet helemaal als een Chewbacca uitzie.
Zou het wel zijn ja. Met 10 op een vierkante meter staan dansen, zweten, hijgen, lebberen toelaten
Maar 1 op 1 bij de kapper met een mondmasker, co2 meter + ventilatie verbieden

Jamaarja, dat geeft blijk van "doortastend beleid", en "zie, we nemen wel "maatregelen"". De echte olifant in de kamer wordt nog genegeerd (vaccinatieverplichting, sancties voor moedwillige weigeraars)

Jamaarja, dat geeft blijk van "doortastend beleid", en "zie, we nemen wel "maatregelen"". De echte olifant in de kamer wordt nog genegeerd (vaccinatieverplichting, sancties voor moedwillige weigeraars)
Vaccinatieverplichting ligt op tafel. Maar is ook niet zaligmakend, en er zijn andere manieren om hetzelfde te bekomen.
Maatregelen waar ze nodig zijn, en niet waar ze niet nodig zijn, lijkt me inderdaad doortastend beleid.

Zou het wel zijn ja. Met 10 op een vierkante meter staan dansen, zweten, hijgen, lebberen toelaten
Maar 1 op 1 bij de kapper met een mondmasker, co2 meter + ventilatie verbieden
Ik hoop oprecht dat ze daar over nadenken, want met onzinnige maatregelen haal je het draagvlak weg bij de bevolking. Mensen zijn het beu en zijn gefrustreerd, de solidariteit van de eerste lockdown bestaat niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan