Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Adviezen van GEMS zouden zelfde zijn.
Zouden de beslissingen dan anders zijn?

Ik vrees dat mensen de partijen die voor meer 'vrijheid' zijn gaan stemmen waardoor we eigenlijk in een slechtere situatie gaan zitten.
Akkoord. Maar het is natuurlijk hoe je het brengt en hoe je het concreet maakt. De Croo I is qua communicatie en betutteling van de bevolking al een stap vooruit op Wilmes I. En Frank VDB leek een verademing tov De Block, maar die z'n ster is toch ook snel gedoofd vrees is :unsure: ook Verlinden maakt eigenlijk geen al te goede beurt, maar bon. 't Is dat misschien wat mensen tegen de borst stoot, dat zo'n (onverkozen) figuren u en ik regels gaan opleggen die vaak nergens op slaan (zie ook Kerst 2020).
(EN JA IK WEET DAT DIE MINISTERS WEL HET VERTROUWEN GEKREGEN HEBBEN VAN'T PARLEMENT ETC... maar het zijn voornamelijk die politici die de boodschap uitbrengen naar de bevolking en niet de verkozen parlementsleden waar u en ik op hebben kunnen stemmen)

Akkoord. Maar het is natuurlijk hoe je het brengt en hoe je het concreet maakt. De Croo I is qua communicatie en betutteling van de bevolking al een stap vooruit op Wilmes I. En Frank VDB leek een verademing tov De Block, maar die z'n ster is toch ook snel gedoofd vrees is :unsure: ook Verlinden maakt eigenlijk geen al te goede beurt, maar bon. 't Is dat misschien wat mensen tegen de borst stoot, dat zo'n (onverkozen) figuren u en ik regels gaan opleggen die vaak nergens op slaan (zie ook Kerst 2020).
(EN JA IK WEET DAT DIE MINISTERS WEL HET VERTROUWEN GEKREGEN HEBBEN VAN'T PARLEMENT ETC... maar het zijn voornamelijk die politici die de boodschap uitbrengen naar de bevolking en niet de verkozen parlementsleden waar u en ik op hebben kunnen stemmen)
Langs de andere kant hebben ze natuurlijk ok de ondankbare taak om ganse dagen met slecht nieuws te moeten komen he. Ik kan mij wel voorstellen dat er betere perioden waren om politieker te zijn.

Haha, maar één partij ziet het niet zitten om het nachtleven te sluiten voor ongevaccineerden zonder CST... Groen! Waarschijnlijk omdat ze graag stemmen gaan rapen bij een kiespubliek dat in het verleden (en helaas soms nog heden) soms om foute redenen de toegang tot het nachtleven ontzegd werd, maar nu? “Mensen uitsluiten voor de deur van een discotheek is mensen uitsluiten van de samenleving, en dat is een stap te ver”
Ik weet niet wat je probeert te insinueren. Het heeft iets met moslims te maken, maar je praat verhuld genoeg om alles nog te kunnen ontkennen...
Alleen: Groen is voorstander van een verplichte vaccinatie, liever dan de maatschappij in twee delen. Dat zijn de woorden. Ben jij het daarmee oneens dan?

Wat voor post is dit nu? Zeg gewoon wat je wil zeggen in plaats van van alles te insinueren. Seffens reageert iemand op je dog whistle en kan je de calimero uithangen en zijn we weer vertrokken.

Dat was helemaal geen hondenfluitje, lijkt me vrij duidelijk wat ik wou zeggen.
Vroeger werden jongeren van een migrantenachtergrond geweigerd aan de ingang van discotheken omwille van platvoers racisme en dat is verkeerd. Nu zie je echter dat anti-vaccinatie sentimenten geconcentreerd zijn in de grootsteden en daarbinnen ook nog eens bij mensen met allochtone roots, en wat zie je? Groen/Ecolo die daar bijzonder extra op inzet, is tegen een maatregel die in deze context wél gerechtvaardigd is.

Calimero "uithangen"? Ik heb in mijn stadje één anti-vaccinatie poster zien uithangen tot dusver, en dat was dan weer niet toevallig bij een zaak uitgebaat door mensen met allochtone roots (en exclusief personeel van allochtone roots) denk ik dan.

Goh, ik denk dat een deel van de "natuurlijk is beter, geen vergif zoals vaccins in mijn lijf"-groep ook wel op die partij zal stemmen. Altijd maar op migranten sakkeren, ik zie genoeg rasechte Vlamingen die compleet de marginaal uithangen.

Uiteraard, die groep stemt waarschijnlijk ook op een anti-wetenschapspartij als Groen. Bijna vergeten...
& rasechte Vlaamse marginalen zijn er ook, vorige week nog aan het betogen in Genk tegen het CST, grappig om te zien, ik wandelde daar toen toevallig voorbij. Die zullen natuurlijk waarschijnlijk dan weer op het extreem aan de andere kant het spectrum stemmen.

Ik weet niet wat je probeert te insinueren. Het heeft iets met moslims te maken, maar je praat verhuld genoeg om alles nog te kunnen ontkennen...
Alleen: Groen is voorstander van een verplichte vaccinatie, liever dan de maatschappij in twee delen. Dat zijn de woorden. Ben jij het daarmee oneens dan?

Het heeft niet alleen met moslims te maken, maar dat zal ongetwijfeld een rol spelen.
Maar met een verplichte vaccinatie zou ik het gerust eens zijn - al betwijfel ik of Groen dat serieus op tafel zou leggen, liever verplichte vaccinatie dan een tweedeling is een rangorde, geen uitgesproken voorkeur voor het eerste - plus de vraag is natuurlijk ook hoe je dat wilt gaan controleren en bestraffen? Iemand op dit forum wierp al eens tegen dat je een kale kei niet kan stropen, durven we dan ook de nodige stappen te zetten om vaccinatieweigering te bestraffen door boetes via de belastingbrief bijvoorbeeld? Of inhouden van loon/uitkering?

In dit belgenlandje gaat alles zo traag en word je van het "kaske naar de muur" gestuurd.
Vrouw test positief op zelftest en heeft sympotomen.
Bel het contact tracing team zoals voor geschreven.
Deze zeggen belt huisarts wachtpost.
Die sturen u terug door naar contact tracing shizzle voor code.
Na vriendelijke aangeven eindelijk code gekregen van huisartswachtpost.

Testcentrum X kon ik pas vandaag na de middag getest worden. Als ik iets verder rij bij test centrum Y kon ik 5minuten later al getest worden.

Niemand heeft ons aangeraden om in afwachting van uitslag af te zonderen.
Als vrouw positief is en ik negatief dan mag ik vrolijk mensen blijven ontmoeten etc...

Kortom de ketting van besmetting wordt niet gestopt als je niet gezond boere verstand gebruikt.

F*ck e. Ik ga zondagavond naar een optreden dat al 5x verzet is geweest. Hopelijk wordt het niet weer uitgesteld.. En hopelijk is die verplichte test al niet nodig tegen dan...
Uw optreden zal vermoedelijk doorgaan maar hopelijk zonder bijkomende coronatest:
In regeringskringen is te horen dat beslissingen dringend nodig zijn. De maatregelen zullen wellicht al van toepassing zijn op activiteiten in het weekend. Ook daarom is al een vervroeging van de vergadering aangewezen. Het zou de bedoeling zijn om beschermingsmaatregelen te nemen, maar er zou geen sprake zijn sluitingen.

Wat ik me vaak afvraag is wat een verplichte vaccinatie teweeg gaat brengen bij mensen die 'echt' geloven dat dit kwaad kan voor hun gezondheid. Type hypochonder of een andere dsmv aandoening.
Ga je die mensen geen mentale schade berokkenen? Hier een spuit... leef maar jaren in onzekerheid wat dit met je gezondheid gaat doen.
Die gaan die studies niet bekijken of verkeerd interpreteren. Echter mentaal gaan die dag in dag uit aan de 'what if' denken.

Kortom de ketting van besmetting wordt niet gestopt als je niet gezond boere verstand gebruikt.
Doe dat dan, ffs, je bent toch geen kleuter? Willen we naar een maatschappij waar de overheid altijd ons handje vastheeft? Heb je echt de overheidsinstructies nodig hiervoor? Eventueel nog aanklagen ook als de instructies niet compleet genoeg zijn?

Het heeft niet alleen met moslims te maken, maar dat zal ongetwijfeld een rol spelen.
Maar met een verplichte vaccinatie zou ik het gerust eens zijn - al betwijfel ik of Groen dat serieus op tafel zou leggen, liever verplichte vaccinatie dan een tweedeling is een rangorde, geen uitgesproken voorkeur voor het eerste - plus de vraag is natuurlijk ook hoe je dat wilt gaan controleren en bestraffen? Iemand op dit forum wierp al eens tegen dat je een kale kei niet kan stropen, durven we dan ook de nodige stappen te zetten om vaccinatieweigering te bestraffen door boetes via de belastingbrief bijvoorbeeld? Of inhouden van loon/uitkering?

Alleen gevaccineerden binnenlaten in discotheken is de samenleving in 2 delen en is voor ons geen optie. Laat ons dan eerder debat voeren rond verplichte vaccinatie.

In dit belgenlandje gaat alles zo traag en word je van het "kaske naar de muur" gestuurd.
Vrouw test positief op zelftest en heeft sympotomen.
Bel het contact tracing team zoals voor geschreven.
Deze zeggen belt huisarts wachtpost.
Die sturen u terug door naar contact tracing shizzle voor code.
Na vriendelijke aangeven eindelijk code gekregen van huisartswachtpost.

Testcentrum X kon ik pas vandaag na de middag getest worden. Als ik iets verder rij bij test centrum Y kon ik 5minuten later al getest worden.

Niemand heeft ons aangeraden om in afwachting van uitslag af te zonderen.
Als vrouw positief is en ik negatief dan mag ik vrolijk mensen blijven ontmoeten etc...

Heb je coronaklachten? Contacteer dan NIET je huisarts, maar gebruik de zelfevaluatietool. Als via de tool blijkt dat je je moet laten testen, ontvang je via deze tool een testcode. Daarmee kan je een afspraak maken in een testcentrum, een laboratorium of bij een apotheker. Via de link apotheek.be vind je de lijst met apotheken die testen afnemen. Ondertussen kan je wel al een zelftest afleggen.

Doe dat dan, ffs, je bent toch geen kleuter? Willen we naar een maatschappij waar de overheid altijd ons handje vastheeft? Heb je echt de overheidsinstructies nodig hiervoor? Eventueel nog aanklagen ook als de instructies niet compleet genoeg zijn?
Doe ik ook.

Maar stel dat je arbeider bent en geen tele werk kunt doen.
En inkomen is van belang?
Die arbeider staat dan in de kou en gaat dan vrolijk verder werken.

Ook tegenstrijdig info die je krijgt.
Huisarts spreek 14dagen isolatie.
Contat tracing 11dagen.

Op den duur geraak je er zelf niet uit.

Heb je coronaklachten? Contacteer dan NIET je huisarts, maar gebruik de zelfevaluatietool. Als via de tool blijkt dat je je moet laten testen, ontvang je via deze tool een testcode. Daarmee kan je een afspraak maken in een testcentrum, een laboratorium of bij een apotheker. Via de link apotheek.be vind je de lijst met apotheken die testen afnemen. Ondertussen kan je wel al een zelftest afleggen.
Tool ingevuld.
Code werkte niet.
Bevestigd dat gekend probleem is door Contact tracing alsook huisarts.

Theorie leuk, praktijk fail.

Oei, nochtans werd 'gezond verstand' gebruiken in het verleden hier keihard neergesabeld.
(tijdens eerste golf)
Dat was toen jij aangaf dat je de regels niet volgde want je had je gezond verstand. Dit gaat over "niemand heeft me gezegd dat ik me moet afzonderen als ik mogelijk besmet ben met een pandemisch virus".

Langs de andere kant hebben ze natuurlijk ok de ondankbare taak om ganse dagen met slecht nieuws te moeten komen he. Ik kan mij wel voorstellen dat er betere perioden waren om politieker te zijn.
Bwa. Ze doen het zo eigenlijk:
En Maggie De Block (en in mindere mate Wouter Beke) liet zich gewoon niet zien in duidingsprogramma's en schoven de hete aardappel duchtig door naar de experts :]

Dat ging inderdaad over absurde regels op dat moment. (lees: met 2 in de tuin, maar 1 mag naar het toilet & ondertussen met een ganse afdeling van de firma naar hetzelfde toilet)

Zelfs als ge enkel "hoesten" aanduidt, moet ge u al laten testen :wtf:

Dat was toen jij aangaf dat je de regels niet volgde want je had je gezond verstand. Dit gaat over "niemand heeft me gezegd dat ik me moet afzonderen als ik mogelijk besmet ben met een pandemisch virus".
Er zullen wel genoeg mensen zijn die dat effectief niet doen .

Je kan van allerlei maatregelen gaan bedenken , maar als daar geen controle op is , of dat valt niet te controleren ,dan werken die maatregelen maar half . De urgentie is er niet meer he bij de bevolking (mede door de grootspraak en ongeloofwaardigheid van politici/experten) .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan