Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
en dan dit:

Heel benieuwd! Theo had zoiets aangekondigd zeker?!
👏

Wanneer zouden we dan onze paar dagen zonder masker krijgen ? (Of kunnen ze de goedkeuring helemaal van de baan schieten op deze manier ?)

Twee maanden na schrappen van alle coronabeperkingen komt Denemarken terug op dat besluit: coronapas opnieuw ingevoerd

hier ook effe zetten voor de mensen die willen gaan skiën en die Johnson vaccin hebben: je mag oostenrijk niet meer in (allez, toch niet in horeca of op de skipiste)

hier ook effe zetten voor de mensen die willen gaan skiën en die Johnson vaccin hebben: je mag oostenrijk niet meer in (allez, toch niet in horeca of op de skipiste)

Gaat zelfs nog iets verder, de geldigheid van andere vaccins is ook beperkt tot negen maanden. Daarna is booster shot noodzakelijk om in Oostenrijk een groene pas te hebben.

Inderdaad over gelezen maar op zich geen probleem aangezien ze waarschijnlijk morgen beslissen om J&J en AZ boostershots te geven

edit : mn woorden zijn nog niet koud :)

Laatst bewerkt:
Ik vraag mij eerder af wanneer de vaccins vrij beschikbaar zullen zijn, zodat mensen die omwille van reisregels/ persoonlijke motivatie of whatever zelf kunnen zorgen voor een extra vaccinatie (welliswaar dan wel natuurlijk met enkele regels, niet om de 2 weken een vaccin laten zetten voor de echte hypochonders enz.)

Ik vraag mij eerder af wanneer de vaccins vrij beschikbaar zullen zijn, zodat mensen die omwille van reisregels/ persoonlijke motivatie of whatever zelf kunnen zorgen voor een extra vaccinatie (welliswaar dan wel natuurlijk met enkele regels, niet om de 2 weken een vaccin laten zetten voor de echte hypochonders enz.)

Vraag ik me inderdaad ook af, al is het maar via een wachtlijst zoals met Covax eerder dit jaar.

Mijn vriendin is als verpleegster vorige week door de huisarts (en tevens haar beste vriendin) al opgebeld geweest om (iets vlugger dan gepland, want ze zou die sowieso dit najaar krijgen) haar derde spuit te laten zetten aangezien er plots nog enkele vaccins over waren die binnen het half uur gezet moésten worden om niet in de vuilbak te belanden, en zij gezien haar job dus een logische kandidate was op dat moment.

Sowieso zullen er nog genoeg mensen zijn voor wie een boostershot méér welkom is dan voor mij, maar ik zou mezelf ook gerust willen kandidaat stellen voor een vaccin dat in zo'n situatie anders in de vuilbak zou belanden.

Vraag ik me inderdaad ook af, al is het maar via een wachtlijst zoals met Covax eerder dit jaar.

Mijn vriendin is als verpleegster vorige week door de huisarts (en tevens haar beste vriendin) al opgebeld geweest om (iets vlugger dan gepland, want ze zou die sowieso dit najaar krijgen) haar derde spuit te laten zetten aangezien er plots nog enkele vaccins over waren die binnen het half uur gezet moésten worden om niet in de vuilbak te belanden, en zij gezien haar job dus een logische kandidate was op dat moment.

Sowieso zullen er nog genoeg mensen zijn voor wie een boostershot méér welkom is dan voor mij, maar ik zou mezelf ook gerust willen kandidaat stellen voor een vaccin dat in zo'n situatie anders in de vuilbak zou belanden.
Ja, ik heb eigenlijk niet meer stil gestaan bij het feit dat de vaccins wel wat logistieke problemen hebben. Dan lijkt een wachtlijst of gewoon lijst waarop je kan inschrijven voor een vaccin toch beter dan gewoon vrij te verkrijgen.

Ja, ik heb eigenlijk niet meer stil gestaan bij het feit dat de vaccins wel wat logistieke problemen hebben. Dan lijkt een wachtlijst of gewoon lijst waarop je kan inschrijven voor een vaccin toch beter dan gewoon vrij te verkrijgen.
Lijkt me ook één van de makkelijkste manieren. Wat avonden/weekends waarop je je kan inschrijven. Op meer afgelegen locaties eventueel zelfs met een "busje", ik begreep dat men dat in Brussel ook had toegepast om een hogere vaccinatiegraad te bekomen.

Lijkt me ook één van de makkelijkste manieren. Wat avonden/weekends waarop je je kan inschrijven. Op meer afgelegen locaties eventueel zelfs met een "busje", ik begreep dat men dat in Brussel ook had toegepast om een hogere vaccinatiegraad te bekomen.
Bij Pfizer weken ze aan procedé om de vaccins te vriesdrogen zodat de logistiek een stuk eenvoudiger wordt. Geen gekoeld transport meer en opslag kan veel eenvoudiger, zonder diepvriezers. Dan zou elke apotheek het makkelijk kunnen stockeren. Is zoals de Royco soep, water toevoegen en klaar.

Distributie zal dan pak eenvoudiger zijn en dus ook toegankelijker om vaccin te laten zetten...

Leerlingen vanaf het 5de en 6de leerjaar moeten opnieuw een mondmasker dragen in de klas. Op de speelplaats hoeft het dan weer niet en moet er geen afstand gehouden worden.

Ik heb dit weekend het gehele CST verhaal van dicht kunnen bekijken in de horeca. 't Is geen waterdicht concept', neen, 't is zo lek als iets.

Weet de doorsnee cafébaas van een typisch bruin café wel hoe dat werkt?
Voor oude mensen die niet met het internet en smartphones zijn opgegroeid is dat een ramp hé.

Leerlingen vanaf het 5de en 6de leerjaar moeten opnieuw een mondmasker dragen in de klas. Op de speelplaats hoeft het dan weer niet en moet er geen afstand gehouden worden.

Ik heb dit weekend het gehele CST verhaal van dicht kunnen bekijken in de horeca. 't Is geen waterdicht concept', neen, 't is zo lek als iets.

Op massa-evenementen verloopt het scannen naar wat ik zelf heb meegemaakt (en gehoord heb elders) altijd wel vlekkeloos en correct.
Op bv het voetbal en in het Sportpaleis telkens voldoende controlepunten waar zowel CST als ID gescand worden op hooguit 1-2 seconden tijd.

Maar laten we ook gewoon eerlijk zijn: de motivatie om het CST ook te gebruiken in oa de horeca, is toch vooral om meer mensen zich te laten vaccineren, en imo is er ook niets met die motivatie (al weet ik dat niet iedereen daar zo over zal denken).

Ook al verloopt de controle er van in de horeca niet altijd even soepel en consequent, ge hebt het op zich wel nodig dus niet-gevaccineerden weten dat ze niet zomaar overal nog binnen kunnen waardoor ze hopelijk beslissen zich alsnog te laten vaccineren. Tenzij ze zich natuurlijk beperken tot enkel dat ene café in het dorp waar ze weten dat ze ook zonder binnen CST binnengelaten zullen worden, maar ook daar blijven ze het risico lopen dat zowel zij als de eigenaar vroeg of laat tegen de lamp kunnen lopen met de nodige boetes (en zelfs sluiting) tot gevolg.

En ook al is het geen waterdicht concept, dan nog doet het de risico's nog steeds verminderen in vergelijking met wanneer ge het helemaal niét zou gebruiken.

Weet de doorsnee cafébaas van een typisch bruin café wel hoe dat werkt?
Voor oude mensen die niet met het internet en smartphones zijn opgegroeid is dat een ramp hé.
Een ramp is toch ook wel een beetje overdreven, zeker :D En ik weet niet hoe oud jij denkt dat de doorsnee cafébaas is, maar we leven nu toch al een 20 jaar met gsm's. Ja, het is soms wat klooien. En ja, zo goed als iedereen kan daarmee werken. Nu moeten we ook niet onnozel doen, alsof we vragen dat iedereen IT-studies heeft gedaan, hè.

Dus wie de 'pech' gehad heeft gevaccineerd te zijn geweest met J&J ziet mogelijks zijn of haar skivakantie door de neus geboord. Dit terwijl er waarschijnlijk massa's Pfizer vaccins liggen te wachten op de vaccinweigeraars...

Dus wie de 'pech' gehad heeft gevaccineerd te zijn geweest met J&J ziet mogelijks zijn of haar skivakantie door de neus geboord. Dit terwijl er waarschijnlijk massa's Pfizer vaccins liggen te wachten op de vaccinweigeraars...

Ik kan ook lezen.

Maar het lijkt me sterk dat dit zal gebeurd zijn voor de start van het skiseizoen. Voor wie in januari naar de Oostenrijkse bergen trekt wordt het spannend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan