Lobmans
Well-known member
Kinderen zijn 6 en 8 hier en dat vormt geen enkel probleem. Die weten verdomd goed wanneer ze mogen storen en wanneer niet. Dus mss ligt het aan opvoeding dan?
En als er dan eens een probleem is door het verplicht thuis zijn van iedereen, mag het bedrijf daar ook wat volwassener mee om gaan. De situatie is dan zo. Stap er 3 min uit en Regel het effe met de kinderen en kom dan terug vol concentratie in de meeting.
Een kind dat komt zeuren tijdens een online meeting, is inderdaad wel vervelend. Maar dat dat gewoon in het algemeen eens gebeurt tijdens de werkdag, daar zie ik nu eigenlijk niet al te veel problemen in. Op zich niet veel verschil met een collega die om 9u komt binnenslenteren op kantoor en het hele relaas van het weekend moet komen vertellen. Dat is vaak moeilijker af te wimpelen dan een kleuter van vier waar ge tegen zegt "ok, en nu terug braaf spelen want papa moet nog werken he!". Inmiddels is thuiswerken ook niets nieuws meer natuurlijk en denk ik dat veel kinderen wel weten en snappen dat ze papa of mama moeten laten werken. Die van mij is bijna vier en weet intussen zelfs niet beter dan dat ik thuis werk, die vind het raar als ik uitzonderlijk eens "naar het werk ben".
Het is ook gewoon onrealistisch dat iemand 8 uur lang non-stop blijft werken aan hetzelfde concentratieniveau. Dat er eens even vijf minuten afleiding is, is dus geen probleem en dan maakt het eigenlijk weinig uit of dat door een roddelende collega, kleuter met honger, of een piepend wasmachine is.
Zelfs als ik uitzonderlijk eens een hele dag met de kleine thuis moet werken (want meestal is hij gewoon naar school) dan werk ik op zich nog productiever dan op kantoor waar er veel meer gebabbeld wordt tussendoor met collega's.