Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
CST = een maatregel?
Maar één van de gedachten daarachter was dat events met CST veilig genoeg zijn wegens beperkt risico. Ondertussen blijkt dat gevaccineerden veel meer virus doorgeven dan de hoopvolle berichten begin dit jaar en zitten we op dit moment met dagen met 10 000 bevestigde besmettingen per dag. In de praktijk zijn zo CST events dus potentiële massaverspreidingsevents.

Waarom zou een werkgever gehoor geven aan de oproep om personeel te laten telewerken als dat zelfde personeel vanavond met een paar honderd man bijeengepakt in een nachtclub kan gaan staan.

Ik kan dus best begrijpen dat CST events geannuleerd worden wegens de inschatting dat het risico te groot is.

Alles wordt duurder.:frown:
Ik vraag me oprecht af hoe de leden hiero de toekomst zien eigenlijk.
Voor mezelf, ik zie het oude leven nooit meer terugkomen alleen ben ik wel zo ingesteld dat ik altijd het beste probeer te maken van de gegeven situatie.
In de mate van het mogelijke hè. :unsure:

Is dat niet wat té pessimistisch? We zijn anderhalf jaar ver in de crisis en uiteindelijk is er bijvoorbeeld in m'n eigen leven amper nog iets van te merken.

De moeilijkheden met reizen (verre) reizen gaan vanzelf normaliseren bijvoorbeeld. En dit is het eerste winterseizoen waarin we van een significante vaccinatiegraad kunnen spreken. Volgende seizoenen zullen steeds kleinere golven kennen.

Het hangt sterk af van wat voor jou het oude leven betekende natuurlijk. Maar mijn insziens komt het binnen dit en twee jaar wel goed.

Alles wordt duurder.:frown:
Ik vraag me oprecht af hoe de leden hiero de toekomst zien eigenlijk.
Voor mezelf, ik zie het oude leven nooit meer terugkomen alleen ben ik wel zo ingesteld dat ik altijd het beste probeer te maken van de gegeven situatie.
In de mate van het mogelijke hè. :unsure:
Ik verwacht eerder een wijziging in het oude leven door de klimaateisen dan door covid (verhoging vliegtuigreizen).
Maar dat is weer een andere topic :)

Mja blijft dubbel natuurlijk dat CST.

CST wordt misbruikt als drukmiddel om mensen gevaccineerd te krijgen. Maar tegelijkertijd zorgt het ook voor een boel extra besmettingen. Ergens niet logisch dat er wordt opgeroepen om contacten te beperken maar dat massa events zonder maatregelen kunnen blijven doorgaan.

En dan zijn er een een pak gevaccineerden (JNJ) die eigenlijk nog een shot zouden moeten krijgen om op hetzelfde niveau van risicoreductie te zitten als een Pfizer.

Een event met CST geeft meer risico's dan helemaal geen events, dat is waar.

Maar een event met CST houdt nog altijd minder risico's in dan een event zonder CST.

Events terug verbieden zou natuurlijk veiliger zijn. Nóg veiliger zou zijn om nóg meet sectoren terug te sluiten.

Maar gezien de huidige vaccinatiegraad hebben we er als maatschappij voor gekozen om geen sectoren meer te sluiten, en het CST helpt hierbij om de risico's die hieraan verbonden zijn toch ietwat te beperken (maar daarom niet uit te sluiten).

Is dat niet wat té pessimistisch? We zijn anderhalf jaar ver in de crisis en uiteindelijk is er bijvoorbeeld in m'n eigen leven amper nog iets van te merken.

De moeilijkheden met reizen (verre) reizen gaan vanzelf normaliseren bijvoorbeeld. En dit is het eerste winterseizoen waarin we van een significante vaccinatiegraad kunnen spreken. Volgende seizoenen zullen steeds kleinere golven kennen.

Het hangt sterk af van wat voor jou het oude leven betekende natuurlijk. Maar mijn insziens komt het binnen dit en twee jaar wel goed.
Ik vermoed toch ook dat het leven een stuk duurder zal worden na corona ,dan ervoor , de prijzen gaan nu al het dak uit ,en ik vrees ervoor dat die snel weer gaan zakken . Ik denk dat je echt wel gaat kunnen spreken over een maatschappij voor corona en 1 er na , en die erna zal een stuk duurder en een stuk meer gecontroleerd zijn .

Gewoon mijn mening .

Daar zou ik niet te veel meer op rekenen. Op reis gaan zal veel duurder worden, en meer iets worden voor de happy few.
Meh, dat betwijfel ik. Er zijn zoveel regio’s en landen ter wereld die afhankelijk zijn van het toerisme. Dat is een economie op zichzelf die ze niet zomaar onderuit gaan halen.

Zal reizen wat duurder worden? Absoluut. Maar waren er dan echt mensen die dachten dat een vliegreis voor 30 euro ging blijven duren? Mensen gaan nog altijd gewoon op vakantie kunnen gaan. Maar dat gaat eerder zoals vroeger 1 grote vakantie worden. En niet meer 1-2 grote reizen en 7 city trips per jaar.

Meh, dat betwijfel ik. Er zijn zoveel regio’s en landen ter wereld die afhankelijk zijn van het toerisme. Dat is een economie op zichzelf die ze niet zomaar onderuit gaan halen.

Zal reizen wat duurder worden? Absoluut. Maar waren er dan echt mensen die dachten dat een vliegreis voor 30 euro ging blijven duren? Mensen gaan nog altijd gewoon op vakantie kunnen gaan. Maar dat gaat eerder zoals vroeger 1 grote vakantie worden. En niet meer 1-2 grote reizen en 7 city trips per jaar.
Imo gaat het gewoon allemaal duurder worden onder het mom van corona maar experten zeggen al jaren dat we boven onze stand leven. Imo zat het er aan te komen dat we terug met wat minder content zullen moeten zijn gezien het klimaat en onze positie in de wereld. We zijn gewoon veel te veel gewoon.

Je spreekt uzelf tegen. Net omdat vliegreizen zo goedkoop zijn in Europa doen zoveel mensen jaarlijkse meerdere citytrips en kleine zonreisjes.
Als vliegreizen binnen Europa fors (?) duurder gaan worden zoals het er wel naar uit ziet met alle tamtam omtrent klimaatinspanningen, dan zullen meerdere citytrips en korte strandreisjes toch eerder voor een happy few worden. En dat is ook het doel van die vliegtaksen: minder mensen laten vliegen en dus minder uitstoot.

Een paar daagjes Madrid met een vliegticket van >200-250€ heen en terug voelt al heel wat minder leuk.
Het zal terug meer kerktorentoerisme worden voor de gemiddelde Belg. Terug zoals onze (over)overgrootouders dus.
En met de trein op vakantie gaat helemaal al niemand.

Mijn ouders en grootouders hebben de beste tijd gehad, vanaf nu zal het magere koek zijn. Maar kom, ik zal groener leven dus mijn geweten is gesust. 😐

Ik denk dat covid binnen een maand weer voorbij is, dat dit de laatste serieuze golf was, dat er nu zelfs een pil tegen Covid is die 89% effectief is tegen hospitalisatie, en dat covid naar de achtergrond verdwijnt zoals in de eerste 2 weken van oktober, maar dan voorgoed.

En dat we nog veel meer gaan reizen, dat goedkope vliegreizen blijven bestaan de komende 5 jaar (ze discussiëren nu al weken of de vliegtaks voor vluchten van Brussel naar Amsterdam 5 euro of 10 euro zal zijn, jawadde wat een ontradend effect :biglaugh:) en dat mensen in de plaats van 2 citytrips per vliegtuig er 10 gaan doen op een jaar 🥳

Je spreekt uzelf tegen. Net omdat vliegreizen zo goedkoop zijn in Europa doen zoveel mensen jaarlijkse meerdere citytrips en kleine zonreisjes.
Als vliegreizen binnen Europa fors (?) duurder gaan worden zoals het er wel naar uit ziet met alle tamtam omtrent klimaatinspanningen, dan zullen meerdere citytrips en korte strandreisjes toch eerder voor een happy few worden. En dat is ook het doel van die vliegtaksen: minder mensen laten vliegen en dus minder uitstoot.

Een paar daagjes Madrid met een vliegticket van >200-250€ heen en terug voelt al heel wat minder leuk.
Het zal terug meer kerktorentoerisme worden voor de gemiddelde Belg. Terug zoals onze (over)overgrootouders dus.

Mijn ouders en grootouders hebben de beste tijd gehad, voor mij zal het magere koek zijn. Maar kom, ik zal groener leven dus mijn geweten is gesust. 😐

Waarom zou de prijs omhoog gaan van 30 naar 300 ?
Zoveel gaat naft/belasting nu ook niet stijgen.

De belasting waar ze het nu over hebben is eerder 15 euro voor korte vluchten enkel. En dat is het voor de komende 5 jaar wss tot de volgende top. Ik heb nu toch nog een vlucht voor 15 euro naar mijn bestemming later deze maand, net zoals vroeger in laag seizoen.

Mijn ouders en grootouders hebben de beste tijd gehad, vanaf nu zal het magere koek zijn. Maar kom, ik zal groener leven dus mijn geweten is gesust. 😐
Ik zie niet in hoe uw mening zo anders is dan die van @Carrion :confused:

No worries. Uber en airbnb en booking knallen door als nooit te voor. Kinepolis draait als een tierelier.

Zelfs Ryanair en Lufthansa maken opnieuw winst.

De wereld draait gewoon door ondanks de virocratische hysteria.

2 kinderen en ikzelf zijn positief getest. Mijn man negatief. Blijkbaar zijn er sinds kort nieuwe regels, waardoor mijn man na zijn negatieve test niet in quarantaine moet, ook al heeft hij nog contact met ons. Hij moet zich enkel binnen 17 dagen nog eens opnieuw laten testen 🤷‍♀️

Ik denk dat covid binnen een maand weer voorbij is, dat dit de laatste serieuze golf was, dat er nu zelfs een pil tegen Covid is die 89% effectief is tegen hospitalisatie, en dat covid naar de achtergrond verdwijnt zoals in de eerste 2 weken van oktober, maar dan voorgoed.

En dat we nog veel meer gaan reizen, dat goedkope vliegreizen blijven bestaan de komende 5 jaar (ze discussiëren nu al weken of de vliegtaks voor vluchten van Brussel naar Amsterdam 5 euro of 10 euro zal zijn, jawadde wat een ontradend effect :biglaugh:) en dat mensen in de plaats van 2 citytrips per vliegtuig er 10 gaan doen op een jaar 🥳
Wie wil er nu naar Amsterdam vliegen? Op de tijd dat je verliest op de luchthaven ben je daar al met de auto. Ze mogen mij nog een vlucht aanbieden voor niks, dan zou ik het nog niet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan