Enira
Well-known member
Wel, ik heb geen enkel probleem met het hele ziek zijn van kinderen.Kinderen worden nu eenmaal ziek. En er is nergens een guideline om kinderen thuis te houden als ze snot hebben, dat helpt niet.
Dus pretty please niet zo judgemental zijn. Jij blijft elke dag thuis als ze wat snot hebben?
Waterpokken graag, hebben ze dan al eens gehad. En tghoh jah in het snot seizoen hangt ge der sowieso wel aan.
Dat klein gespuis waar die manne gene last van hebben. Laat maar komen.
Wel dat is dus mijn probleem. Ouders die om de vijf botten hunne kleine naar de crèche sturen en flagrant de regels aan de laars lappen. 's ochtends de kleine opstaan met boven de 38 graden koorts, ne perdolan of nurofen door de strot rammen ff meten, jup onder de 38 graden nurofen pakt. En huppakee naar de crèche. Tegen de middag pakt die nurofen niet meer en moet de crèche bellen: kom u kleine maar halen te hoge koorts.Ik weet dat elke ouder wetenschapper en viroloog is, maar misschien gewoon de richtlijnen van kind en gezin volgen. Zijnde, kind ziek maar <38 graden, hop naar de creche. Waterpokken etc, gewoon naar de crèche. Ze moeten er toch door...
Dat is dan het type ouder dat dan toch willens, nillens die klein manne staan te sturen (en ik heb er weet van enkele die dat gewoon zonder schroom toegeven zo te doen). Onder het motto toch nen halve dag telewerk er kunnen uitpersen.
Ja bon, en wij hebben dan juist een 8 maanden jojo achter de rug van week ziek, oplossingen zoeken en dan terug week er op naar de crèche kunnen gaan. Ik kon een gat in de lucht springen als die twee weken achter elkaar kon gaan. Twee dagen crèche gegarandeerd ziek in t weekend. Als die van ons boven de 38 graden koorts heeft houden wij die braaf thuis.
Ja als ge volk hebt dat hun klein manne zo blijft sturen is dat vechten tegen de bierkaai. Als ne kleine stevig koorts staat te maken moet die niet de helft van het meubilair staan aflikken op de crèche omdat mama en papa perse thuis rustig willen kunnen werken. Ja zo blijft het stevig rondwoelen. Haar neefje ging naar de onthaal moeder waar ze wel correct waren. Verschil was immens. Na een tijd bent ge dat stevig beu. Toen ze het had was ook weeral typisch. Putteke zomer wanneer iedereen uit verlof kwam. Ja lap... Den verlof is zeker op?
Laatst bewerkt:

Overdrijven is een kunst. We kunnen 10x meer dan vorige lockdowns.
)