Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kinderen worden nu eenmaal ziek. En er is nergens een guideline om kinderen thuis te houden als ze snot hebben, dat helpt niet.

Dus pretty please niet zo judgemental zijn. Jij blijft elke dag thuis als ze wat snot hebben?
Wel, ik heb geen enkel probleem met het hele ziek zijn van kinderen.

Waterpokken graag, hebben ze dan al eens gehad. En tghoh jah in het snot seizoen hangt ge der sowieso wel aan.

Dat klein gespuis waar die manne gene last van hebben. Laat maar komen.

Ik weet dat elke ouder wetenschapper en viroloog is, maar misschien gewoon de richtlijnen van kind en gezin volgen. Zijnde, kind ziek maar <38 graden, hop naar de creche. Waterpokken etc, gewoon naar de crèche. Ze moeten er toch door...
Wel dat is dus mijn probleem. Ouders die om de vijf botten hunne kleine naar de crèche sturen en flagrant de regels aan de laars lappen. 's ochtends de kleine opstaan met boven de 38 graden koorts, ne perdolan of nurofen door de strot rammen ff meten, jup onder de 38 graden nurofen pakt. En huppakee naar de crèche. Tegen de middag pakt die nurofen niet meer en moet de crèche bellen: kom u kleine maar halen te hoge koorts.

Dat is dan het type ouder dat dan toch willens, nillens die klein manne staan te sturen (en ik heb er weet van enkele die dat gewoon zonder schroom toegeven zo te doen). Onder het motto toch nen halve dag telewerk er kunnen uitpersen.

Ja bon, en wij hebben dan juist een 8 maanden jojo achter de rug van week ziek, oplossingen zoeken en dan terug week er op naar de crèche kunnen gaan. Ik kon een gat in de lucht springen als die twee weken achter elkaar kon gaan. Twee dagen crèche gegarandeerd ziek in t weekend. Als die van ons boven de 38 graden koorts heeft houden wij die braaf thuis.

Ja als ge volk hebt dat hun klein manne zo blijft sturen is dat vechten tegen de bierkaai. Als ne kleine stevig koorts staat te maken moet die niet de helft van het meubilair staan aflikken op de crèche omdat mama en papa perse thuis rustig willen kunnen werken. Ja zo blijft het stevig rondwoelen. Haar neefje ging naar de onthaal moeder waar ze wel correct waren. Verschil was immens. Na een tijd bent ge dat stevig beu. Toen ze het had was ook weeral typisch. Putteke zomer wanneer iedereen uit verlof kwam. Ja lap... Den verlof is zeker op?

Laatst bewerkt:
2 kinderen en ikzelf zijn positief getest. Mijn man negatief. Blijkbaar zijn er sinds kort nieuwe regels, waardoor mijn man na zijn negatieve test niet in quarantaine moet, ook al heeft hij nog contact met ons. Hij moet zich enkel binnen 17 dagen nog eens opnieuw laten testen 🤷‍♀️
Tenzij hij in tussentijd ook symptomen krijgt natuurlijk, dan moet hij ook laten testen he.

2 kinderen en ikzelf zijn positief getest. Mijn man negatief. Blijkbaar zijn er sinds kort nieuwe regels, waardoor mijn man na zijn negatieve test niet in quarantaine moet, ook al heeft hij nog contact met ons. Hij moet zich enkel binnen 17 dagen nog eens opnieuw laten testen 🤷‍♀️
Tenzij hij in tussentijd ook symptomen krijgt natuurlijk, dan moet hij ook laten testen he.
Maar hij kan in tussentijd ook besmet raken zonder dat hij symptomen krijgt, en op die manier andere mensen besmetten zonder dat hij weet dat hij ziek is.
En op die manier blijft het virus zich verspreiden.
Toch wel onbegrijpelijk dat hij dan niet in quarantaine moet ....

Schoonouders hebben allebei corona :-(
We vermoeden dat ze het heeft gekregen van de kapper. Ze droegen allebei een mondmasker.
Ze moeten die covid safe tickets overal verplichten; ook als je wilt winkelen, naar de kapper gaan,.. dan pas zullen degene die zich NIET willen vaccineren, zich wel moeten vaccineren! Ik erger me hieraan! K heb echt schrik voor mn ouders, +75 .
Op m'n werk zijn er 2 die zich niet willen vaccineren. 1 ervan zegt dat ie liever besmet wilt raken door corona dan doodgaan door de vaccinatie.

We vermoeden dat ze het heeft gekregen van de kapper. Ze droegen allebei een mondmasker.
Ze moeten die covid safe tickets overal verplichten; ook als je wilt winkelen, naar de kapper gaan,.. dan pas zullen degene die zich NIET willen vaccineren, zich wel moeten vaccineren! Ik erger me hieraan! K heb echt schrik voor mn ouders, +75 .
Op m'n werk zijn er 2 die zich niet willen vaccineren. 1 ervan zegt dat ie liever besmet wilt raken door corona dan doodgaan door de vaccinatie.
Bij o s zijn er ook 2 in het tram die zich niet willen laten vaccineren.

Nu heeft ongeveer 80% van ons team aangegeven niet naar kantoor te komen indien 1 van de 2 aanwezig is. Omwille van diverse redenen, maar de belangrijkste zijn een paar met risico ziektes.

Bedrijf zit er zeer verveelt mee en ben eens benieuwd wat HR gaat beslissen.

Ik wil ook liever besmet raken door corona dan doodgaan door vaccinatie. Misschien moet je die debiel eens duidelijk maken dat de kans om te sterven bij vaccinatie quasi nihil is. Die om te sterven na een coronabesmetting is wel wat hoger natuurlijk.

Buitenjassen die anti vaxers 😁
Neenee, zo simpel is het niet natuurlijk. Vaccinatie is nog steeds een vrije keuze. Dat ze dat maar is aanpakken ipv al die halve maatregelen die niet werken in onze maatschappij.

Waw ongelooflijk wat hier de laatste tijd geschreven wordt...
Kan je niet beter aangeven of quoten waar je problemen mee hebt? Aan zo'n reactie heeft werkelijk niemand iets, en die is eigenlijk nog nuttelozer dan een reactie als bijvoorbeeld 'gedaan met alle maatregelen'. Dat laatste heeft dan tenminste nog met het topic te maken.

Het is hier trouwens inderdaad soms een regelrechte toxische zooi, maar ik vind dat het de afgelopen dagen heel goed meevalt in deze thread.

Allee, er is nog een viroloog opgestaan, dit helpt dus ook niet:

Kopie Theo Francken:

De intensieve zorgen-cijfers (IC = Intensive Care) zijn de enige relevante parameters (want bij gewone bezetting en opnames zitten heel veel asymptomatischen die om andere reden gehospitaliseerd werden). De IC bezetting daalde sinds maandag 3 dagen op rij, van 264 naar 255, maar steeg gisteren licht met 3 tot 258. De grote stijging blijft dus uit. Op 6 september waren het er 237. We zitten dus aan een stijging van amper 21 patiënten op bijna 2 maand, over heel het land.
Er zijn veel meer besmettingen, ja, maar door de hoge vaccinatiegraad wordt dat nog minder relevant. Hét criterium is of onze gezondheidszorg het nog houdt. Geen Noord-Italiaanse toestanden. Dat wil niemand. Maar dat is ook helemaal niet aan de orde. De toekomst is per definitie onvoorspelbaar. Wat wel met zekerheid gesteld kan worden is dat er geen aanwijzing is dat de zorg voor een zware crisis staat en dat de vorige drempel om terug te versoepelen(!), 500 bedden op IC, allicht niet eens zal gehaald worden.
Deze regering is een amalgaam van zeven partijtjes die zo ver uit elkaar staan dat ze een coronacrisis nodig hebben om onder één vlag te rally’en.
Als die crisis er niet is, eten wij, de Vlaamse oppositie, ze op, zoals in het debat na de State of the Union duidelijk bleek. Wat een boeltje was dat.
En dus maken ze er wel een nieuwe crisis van. Artificieel als het moet. De media doet de rest. Wat een paniekzaaierij. Wat een volksverlakkerij.
De federale regering gaat nu de ‘pandemische noodsituatie’ uitroepen over het hele land. Voor drie maanden. Ze zullen alles kunnen doen. Álles. Avondklok, lockdown, noem maar op. Dat is wat de Pandemiewet van Verlinden mogelijk maakt. Zonder echte reden. Zomaar.
Die schandalige wet komt op 10 november naar de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Er is geen enkel Kamerlid dat meer stemmen van burgers vertegenwoordigt dan uw dienaar.
Ik. Stem. Tegen.
Dit is de grootste ‘scam’ in mijn 21-jarige carrière in de Wetstraat.

Prettige dag,

Theo

PS: Er is wel een enorme stijging van de werklast in de eerstelijnszorg (meer besmettingen en meer testen). Mijn uitdrukkelijke dank aan al die mensen die nu niet weten waar hun hoofd staat.

-------------------------------------------------------------------

Beste vrienden,

Er is géén epidemiologische noodsituatie. Een stijging op de ICU, ja, maar dat hadden we verwacht en het aantal zit nog altijd ver onder de drempel om af (!) te schalen.
Ik kan en zal op 10 november bijgevolg niet voor de Pandemiewet stemmen. Nieuwe volmachten aan deze Vlaamse minderheidsregering geven zonder echte, wetenschappelijke gefundeerde en medisch urgente aanleiding? NOOIT.
Dit ruikt naar machtsmisbruik en het buitenspel zetten van de democratie en parlementaire controle. Niet in mijn naam en niet in de naam van de 123.000 kiezers die hun voorkeurstem aan me gaven en die ik 5 jaar lang mag vertegenwoordigen.
Prettige avond,

Theo

PS: Er is een stijging van het aantal besmettingen, maar dat zegt op zich niets over een noodsituatie. Een noodsituatie doet zich voor wanneer het medisch systeem (bijna) crasht. Hier staan we ver van. Al is het momenteel onwezenlijk druk bij de eerstelijnszorg. Immens respect voor deze mensen!
❤️

Wie wil er nu naar Amsterdam vliegen? Op de tijd dat je verliest op de luchthaven ben je daar al met de auto. Ze mogen mij nog een vlucht aanbieden voor niks, dan zou ik het nog niet doen.
Ik moest 's voor het werk naar Leeds en toen bleek er geen enkele ander mogelijkheid te zijn dan eerst naar Amsterdam te vliegen en vervolgens op Schiphol een vlucht naar Leeds te nemen. Toen heb ik nog gevraagd of ik niet beter de trein naar Schiphol zou nemen en dat is door degene die de boeking deed toen bekeken maar bleek dus niet gaan. Zaventem - Schiphol is inderdaad meer tijd doorbrengen op de luchthaven als in het vliegtuig... belachelijk. Londen, Parijs, A'dam, ... Thalys/Eurostar is de beste manier. Frankfurt luchthaven is een hub dus daar heb je (net zoals Schiphol) vanuit Brussel veel vluchten naartoe voor een aansluiting.

enfin, on topic: https://www.hln.be/nieuws/98-procen...-zoek-naar-het-mirakel-van-portugal~a030ac1e/

Portugal met 98% vaccinatiegraad bij de volwassenen en een vergelijkbare bevolking (10 miljoen) blijkt zeven maal minder besmettingen en zieken te kennen als België.

Ik moest 's voor het werk naar Leeds en toen bleek er geen enkele ander mogelijkheid te zijn dan eerst naar Amsterdam te vliegen en vervolgens op Schiphol een vlucht naar Leeds te nemen. Toen heb ik nog gevraagd of ik niet beter de trein naar Schiphol zou nemen en dat is door degene die de boeking deed toen bekeken maar bleek dus niet gaan. Zaventem - Schiphol is inderdaad meer tijd doorbrengen op de luchthaven als in het vliegtuig... belachelijk. Londen, Parijs, A'dam, ... Thalys/Eurostar is de beste manier. Frankfurt luchthaven is een hub dus daar heb je (net zoals Schiphol) vanuit Brussel veel vluchten naartoe voor een aansluiting.

enfin, on topic: https://www.hln.be/nieuws/98-procen...-zoek-naar-het-mirakel-van-portugal~a030ac1e/

Portugal met 98% vaccinatiegraad bij de volwassenen en een vergelijkbare bevolking (10 miljoen) blijkt zeven maal minder besmettingen en zieken te kennen als België.
Portugal heeft 'nu' 7x minder besmettingen en zieken. Viel me op want paar maand geleden waren de cijfers daar ook donkerrood.
https://www.hln.be/reizen/portugal-...aart-ook-spanje-bijna-volledig-rood~a3de8b2c/
Even opgezocht wat de vaccinatiegraad toen was.
Blijbaar 66% van de volledige bevolking volledig ingeeent.
https://www.theportugalnews.com/nl/...ocent-in-portugal-volledig-gevaccineerd/61786

Ik ben wel skeptisch. Elk land heeft wel zijn golven coronabesmettingen die op en neer gaan. Ligt het nu aan de vaccinaties of is het gewoon de 'golf' cyclus die we wel in elk land zien.
Een weekje geleden kleurde spanje ook groen en die zitten ongeveer op dezelfde vaccinatiestatus dan belgie.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=244844214334747&set=pb.100064275116222.-2207520000..

Laatst bewerkt:
correctie. Portugal heeft 'nu' 7x minder besmettingen en zieken. Viel me op want paar maand geleden waren de cijfers daar ook donkerrood.
https://www.hln.be/reizen/portugal-...aart-ook-spanje-bijna-volledig-rood~a3de8b2c/
Even opgezocht wat de vaccinatiegraad toen was.
Blijbaar 66% van de volledige bevolking volledig ingeeent.
https://www.theportugalnews.com/nl/...ocent-in-portugal-volledig-gevaccineerd/61786
Je artikel is van 18 augustus... Ik was hier al aan het vloeken op HLN omwille van hun fake news :)

Vandenbroucke wil erkenning intrekken van zorgmedewerkers die zich niet laten vaccineren tegen 1 april

Tegen 1 april. :ROFLMAO:
Antivaxers worden met fluwelen handschoenen aangepakt terwijl de gevaccineerden met niks anders dan geboden en verboden te maken hebben.

De wereld op z'n kop.

Ik lees wel druk langs alle kanten op non vaxxers precies. Het leven van een gevaccineerde is 10x erger ? :laugh: Overdrijven is een kunst. We kunnen 10x meer dan vorige lockdowns.

Echt man, sommige mensen zijn kleine extreemiestjes aan het worden door corona, en je moet er niet voor in het leger voor zitten blijkbaar. :sarcastic:
Bouw die afzonderingskampen maar al voor non gevaccineerden, of sluit ze op in hun huis op water en brood (ik zal ook es overdrijven).
/sarcasme rant uit/

Je artikel is van 18 augustus... Ik was hier al aan het vloeken op HLN omwille van hun fake news :)
ja duh da was de bedoeling :p
Toen was portugal aant kreunen onder de besmettingen. (Ons ma wou niet echt dat mijn zus naar portugal ging om deze redenen. Maar geen nood.. ze heeft daar corona opgelopen :unsure: )
Ik zie gewoon elk land die golven doormaken en tis miss voorbarig om nu te reeds te zeggen dat het door de vaccinatie komt.

Ik lees wel druk langs alle kanten op non vaxxers precies. Het leven van een gevaccineerde is 10x erger ? :laugh: Overdrijven is een kunst. We kunnen 10x meer dan vorige lockdowns.

Echt man, sommige mensen zijn kleine extreemiestjes aan het worden door corona, en je moet er niet voor in het leger voor zitten blijkbaar. :sarcastic:
Bouw die afzonderingskampen maar al voor non gevaccineerden, of sluit ze op in hun huis op water en brood (ik zal ook es overdrijven).
/sarcasme rant uit/
Maar dat is toch belachelijk tegen 1 april? 't Is nu dat corona volop heerst en tegen 1 april zijn we er misschien vanaf.
Misschien ook niet. Wie zal het zeggen. Doe het dan tegen 1 januari ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan