Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
En we zijn weer vertrokken, Frank roept nu ook al op tot beperken contacten. Ik heb een beetje een déjà vu. Ik wacht op de eerste politieker die afkomt met 'als we kerst normaal willen vieren moeten we nu even verstrengen' en de circkel is weer rond.

Verplicht die vaccinatie nu eens in godsnaam. 5 minuten politieke moed.
Omgekeerde wereld, iedereen liever maatregelen opleggen en gans de economie en het openbaar leven plat te leggen, dan vaccinatie te verplichten.

En we zijn weer vertrokken, Frank roept nu ook al op tot beperken contacten. Ik heb een beetje een déjà vu. Ik wacht op de eerste politieker die afkomt met 'als we kerst normaal willen vieren moeten we nu even verstrengen' en de circkel is weer rond.

Verplicht die vaccinatie nu eens in godsnaam. 5 minuten politieke moed.
Als ik geen nieuwjaar kan vieren dit jaar he :angry:

Misschien moeten ze wel meer telewerk verplichten, want er is toch geen enkele werkgever die daar rekening mee houdt wanneer het "aangeraden" is.
Maar weer sociale contacten beperken, en horeca, bioscopen en fitness sluiten, dat is voor mij toch een brug te ver.

Je moet het kind toch ook niet thuishouden omdat de koorts maakt dat het niet fit zou zijn? De koorts (plus andere symptomen) is een teken dat het kind besmet + besmettelijk is, en steekt het de rest aan, waardoor die ouders kunnen aansteken, etc.

Dat is wel 1 van de grotere redenen. Een ziek kind heeft meer aandacht nodig, wat moeilijk is voor de begeleidsters. Ook voor het kind is dat minder aangenaam dan volledige aandacht thuis krijgen in dat geval.

Laatst bewerkt:
Oké, je hebt de regels bij andere ziektes gevonden. En die volg je. Maar dat zijn niet de regels voor Covid, die heb ik hierboven gelinkt. Dus je deelt foute informatie als je zegt dat dat de richtlijn is van K&G. Dat is het niet. Je gaat in tegen die richtlijn. Ik snap gerust dat je ervoor kiest om de richtlijn niet te volgen, maar kom hier dan niet vertellen dat je je er wel aan houdt. Doe dan ook niet alsof je het wel juist doet, maar geef gewoon aan dat je maar doet wat je goed uitkomt.

Die regels die jij gepost hebt zijn niet DE regels. Dat zijn EEN set van regels. Op de site van K&G staan er zelf 5 links en als je wat doorklikt een clusterfuck van links. Meeste van die links gaan over en weer naar elkaar en typisch kom je uit op "wat te doen bij ziekte voor de kinderopvang".

Maar goed. Ik heb even doorgezocht en uiteindelijk het advies van 3 november gevonden.
- babies en peuters zijn laag-risico
- assymptomatisch worden niet getest

Blijft dus de vraag die ik daarnet stelde, je baby heeft snot, wat is je redenering dat ze thuis moeten blijven ? Ga je vragen aan een baby "Heb je smaakverlies" "heb je keelpijn" "heb je spierpijn". Dus in de echte wereld waar dingen niet ideaal zijn, hoe ga je ooit diagnose stellen dat je baby corona heeft?

Zie ook het antwoord ik gepost heb van contacttracing. Peuters volgen het resultaat van de ouders. Als de ouders niet ziek zijn of exposed, is het kind ook niet positief. Zelfs in afwachting van je test resultaat is je kind niet positief.

Maar feel free om me aan te geven bij de Corona dictatuur meldijn 'voor het verspreiden van foute info'.

Dat is wel 1 van de grotere redenen. Een ziek kind heeft meer aandacht nodig, wat moeilijk is voor de begeleidsters. Ook voor het kind is dat minder aangenaam dan volledige aandacht thuis krijgen in dat geval.

Een tweede aspect is dat van besmetten, maar dat heeft voor het kind geen impact, en eerlijk gezegd vind ik het immuun systeem van andere mensen niet echt mijn probleem.
Dat werkt alleen maar als je de exponentiële groei van besmettingen negeert. Alleen dan kun je zeggen dat het immuunsysteem van andere mensen niet jouw probleem is. Wat je vorig jaar in het midden van de pandemie ook had kunnen zeggen, trouwens, maar daarom was het niet correcter.

"elementen in de maatschappij die zich graag toch buiten de maatschappij zetten, maar tegelijk wel willen dat diezelfde maatschappij hen uit de nood helpt, en en passant de maatschappij gijzelen met hun dwingelandij"?
Zijn die "elementen in de maatschappij die zich graag buiten de maatschappij zetten" van in Brussel zo talrijk aanwezig in de ziekenhuizen van Gent en ZOL dan, dat we daarzonder geen enkel probleem zouden hebben, en we de dans der vrijheid zouden kunnen dansen?

"elementen in de maatschappij die zich graag toch buiten de maatschappij zetten, maar tegelijk wel willen dat diezelfde maatschappij hen uit de nood helpt, en en passant de maatschappij gijzelen met hun dwingelandij"?
Ik dacht toch dat kiesvee voor andere bevolkingsgroepen gebruikt werd, eerder de gebruinde types. Zo zie je maar dat zo'n vage verwoordingen enkel voor misverstanden zorgen.

(Groot)steden zijn altijd problematisch op dat gebied (is niet uniek aan Brussel). Over het versassen van patiënten naar andere ziekenhuizen wordt in de pers met geen woord meer gerept, maar is nog steeds dagelijkse kost.

(Groot)steden zijn altijd problematisch op dat gebied (is niet uniek aan Brussel). Over het versassen van patiënten naar andere ziekenhuizen wordt in de pers met geen woord meer gerept, maar is nog steeds dagelijkse kost.
Welja nu zijn we er natuurlijk, enkel is Brussel een apart gewest en dé favoriete schietschijf van de Vlaamse politiek. Men spreekt daarom kennelijk ook alleen maar over Brussels kiesvee, maar over Gents of Antwerps kiesvee heb ik nog niet veel posts gelezen.

Ik zie het pessimistisch in moet ik zeggen, we zitten in een maatschappij waar geen enkele vorm van planning meer mogelijk is want plotsklaps test je positief en stopt het leven. Als je dus zin hebt om iets te doen moet je het instant doen want anders kan het te laat zijn.

Als je op reis wil kan je nog een annuleringsverzekering nemen maar voor tal van andere zaken is dat geen optie.

Of je dan de beslissing kan nemen om vaccinatie te verplichten, wetende dat een hoog percentage effectief beschermd is tegen ernstige ziekte, en dat een klein aantal effectief op intensieve zal belanden en overlijden ... moeilijke vraag omdat we niet weten waar ons dat zal brengen. Als die percentages marginaal laag zijn ... maar weten we dat met zekerheid?

Ik zie het pessimistisch in moet ik zeggen, we zitten in een maatschappij waar geen enkele vorm van planning meer mogelijk is want plotsklaps test je positief en stopt het leven. Als je dus zin hebt om iets te doen moet je het instant doen want anders kan het te laat zijn.

Als je op reis wil kan je nog een annuleringsverzekering nemen maar voor tal van andere zaken is dat geen optie.

Of je dan de beslissing kan nemen om vaccinatie te verplichten, wetende dat een hoog percentage effectief beschermd is tegen ernstige ziekte, en dat een klein aantal effectief op intensieve zal belanden en overlijden ... moeilijke vraag omdat we niet weten waar ons dat zal brengen. Als die percentages marginaal laag zijn ... maar weten we dat met zekerheid?
Mijn moeder ging volgende week dinsdag op reis vertrekken. Nu mag ze wel thuis blijven zeker omdat ze een week later naar het ziekenhuis moet voor een pet scan.
Het is een utopie om te geloven dat het leven voor corona zoveel anders was.

Mijn moeder ging volgende week dinsdag op reis vertrekken. Nu mag ze wel thuis blijven zeker omdat ze een week later naar het ziekenhuis moet voor een pet scan.
Het is een utopie om te geloven dat het leven voor corona zoveel anders was.

Akkoord dat je niet alles kan voorzien maar met corona is het quasi 100% zeker dat je diverse malen per jaar in quarantaine en/of isolatie zal zitten, en dat voor het gros van de bevolking.

Zoals @nestorius zegt is dat niet waar hé. Enkel ben je alle andere risico's gewoon omdat die er altijd geweest zijn (de reden dat er zoiets is als die verzekering).

Akkoord dat je niet alles kan voorzien maar met corona is het quasi 100% zeker dat je diverse malen per jaar in quarantaine en/of isolatie zal zitten, en dat voor het gros van de bevolking.

Is dat niet een beetje overdreven? Op dit forum loopt een thread "Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?", waar 75% aangeeft dat ze niet besmet zijn geweest of het niet gemerkt hebben. Niet statistisch representatief voor de gehele bevolking uiteraard, en je kan het ook niet merken maar wel door een test positief blijken, maar meerdere keren per jaar in quarantaine vind ik een overdrijving.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan