RidderBauknecht
Well-known member
Het zou me niet verbazen dat dat vrijwel overal genegeerd wordt. Tijdens de voorbije golven is al gebleken dat zo'n aanbeveling meestal weinig verschil maakt, en da's denk ik ook de reden dat men in het verleden naar een daadwerkelijke verplichting is gegaan, da's toch al iets 'definitiever.' Ik denk ook dat de bedrijven die daar open voor staan/graag wat voorzichtiger zijn al maximaal op thuiswerk aan het inzetten waren, en dat die aanbeveling niet genoeg is om die andere bedrijven over de streep te trekken.Is er eigenlijk een idee of dat thuiswerk goed opgevolgd wordt?
De KMOs waar ik kom en ook hier valt dat precies in dovemansoren dat sterk aanbevelen
Het is anekdotisch, maar ik zie in mijn omgeving letterlijk niemand die ook maar enige verandering ziet in zijn/haar thuiswerkdagen, terwijl die in vorige golven toch altijd wel volledig of maximaal thuis mochten/moesten werken. Ik ken er ook een paar die in de nationale politiek werken (voor verschillende partijen, dus ik probeer hier niemand te viseren) en zelfs daar zit men nog steeds op hetzelfde thuis/ter plaatse werkschema van voor de aanbeveling, en dat gaat dan over personeel dat echt wel gerust wat meer thuis zou kunnen werken (zoals al bewezen tijdens de vorige golven).
De uitleg die ik dan vaak hoor is dat 'de baas' vindt dat het makkelijker werkt met iedereen daar, of dat bepaalde diensten of mensen toch echt wel ter plaatse moeten zijn want anders lukt het allemaal niet. Dat zal zeker wel zo zijn in sommige gevallen, maar ik merk toch ook een soort gemakzucht en gebrek aan vertrouwen in thuiswerk/thuiswerkers bij vele bedrijven.