Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, en? Er is geen enkele maatregel die zegt dat jullie party afgelast had moeten worden, en er is ook geen enkele aanwijzing dat zulke maatregelen er aan zitten te komen. Dat mensen/organisaties toch voorzichtiger/strenger zijn dan gevraagd en verwacht wordt dat is uiteraard ieders goed recht, maar dat is geen tegenargument voor de bewering dat alles wel terug losser zal worden. (of beter gezegd losser blijven, want véél versoepelingen kunnen er niet meer zijn, behalve dan op vlak van mondmaskers en CST-toepassing)

ik vind het ook wel raar dat een nieuwjaarsparty maanden op vooraf wordt afgelast voor eventuele maatregelen die al dan niet zouden komen?.
Lijkt me een keuze van de baas om geen te doen :)

Ja, je noemt het quatsh en een leugen. Blijkt dat de cijfers voor Astrazeneca geen quatsh zijn, oeps wat nu?
Blijkt dat voor Pfizer het verschil toch ook wel niet zo groot is (of toch in mijn ogen, in de jouwe zal het waarschijnlijk gigantisch zijn). Boostershots en al de reutemeut doen er niet om.
Het ging mij om het specifieke initiële bericht waarin wordt beweerd dat gevaccineerden 50% minder besmettelijk zijn dan niet-gevaccineerden. En dat is pertinent onwaar. Dit is het punt van discussie. Dat jij daar dan boostershots bijhaalt, doen er niet toe en is naast de kwestie.

En pfizer waar de meeste Belgen mee gevaccineerd zijn?
Of is het cherrypicking?

En dan vergeet je weer de kans dat een gevaccineerde besmet kan zijn

3 studies : 80% 60% en laagste is 39% bescherming

dus gemiddeld is het 63% bescherming.

Bij ons is net de nieuwjaarsparty afgelast...
Zoals hierboven al aangegeven, dat is een persoonlijke keuze en heeft weinig met mijn "voorspelling" te maken he. Ik zeg ook niet dat het met nieuwjaar al direct losser gaat worden. Wel dat dat de volgende stap zou kunnen/moeten zijn.

Zoals hierboven al aangegeven, dat is een persoonlijke keuze en heeft weinig met mijn "voorspelling" te maken he. Ik zeg ook niet dat het met nieuwjaar al direct losser gaat worden. Wel dat dat de volgende stap zou kunnen/moeten zijn.

Maar sowieso zijn er toch nog weinig/geen zaken die niet mogen momenteel.
Ge moogt in feite p vrijdagavond 100 man uitnodigen in uw living voor een homeparty, op zaterdag schouder tegen schouder staan zweten tijdens een fuif of concert, om op zondag met uw partner op het gemak nog richting uw favo parenclub te trekken voor een paar gangbangs. Het enige wat er qua maatregelen nog geldt is dat ge voor heel wat van die zaken een CST nodig hebt, of op sommige plaatsen een mondmasker moet opzetten. Maar zaken die niet zijn toegelaten? Ik kan er eigenlijk echt geen meer noemen...

Het enige waarop men nog kan versoepelen is het gebruik van mondmaskers en CST, en het testbeleid.

Nu, om eerlijk te zijn mag die boostershot voor mensen met AZ toch snel komen hoop ik. (Vrouw had az)
Die van mij hoopt er ook op door de AZ die ze gekregen heeft.

Maar sowieso zijn er toch nog weinig/geen zaken die niet mogen momenteel.
Ge moogt in feite p vrijdagavond 100 man uitnodigen in uw living voor een homeparty, op zaterdag schouder tegen schouder staan zweten tijdens een fuif of concert, om op zondag met uw partner op het gemak nog richting uw favo parenclub te trekken voor een paar gangbangs. Het enige wat er qua maatregelen nog geldt is dat ge voor heel wat van die zaken een CST nodig hebt, of op sommige plaatsen een mondmasker moet opzetten. Maar zaken die niet zijn toegelaten? Ik kan er eigenlijk echt geen meer noemen...

Het enige waarop men nog kan versoepelen is het gebruik van mondmaskers en CST, en het testbeleid.
Dat klopt volledig. Bedoel vooral de quarantaine regels bijvoorbeeld.

Hoe lang duurt het voor je de sms code en email van de contact tracing krijgt?
Ik heb een uur geleden met hen gebeld maar nog niks gekregen.
EDIT: net ontvangen, 1.5 u later.

Laatst bewerkt:
Dit kan dus evengoed bij ergernissen van de maand staan

Patiënt met hersentumor van operatietafel gehaald om coronapatiënten te kunnen verzorgen in UZ Leuven: "We staan elke dag voor zeer moeilijke keuzes”

Ja, je noemt het quatsh en een leugen. Blijkt dat de cijfers voor Astrazeneca geen quatsh zijn, oeps wat nu?
Blijkt dat voor Pfizer het verschil toch ook wel niet zo groot is (of toch in mijn ogen, in de jouwe zal het waarschijnlijk gigantisch zijn). Boostershots en al de reutemeut doen er niet om.
Het ging mij om het specifieke initiële bericht waarin wordt beweerd dat gevaccineerden 50% minder besmettelijk zijn dan niet-gevaccineerden. En dat is pertinent onwaar. Dit is het punt van discussie. Dat jij daar dan boostershots bijhaalt, doen er niet toe en is naast de kwestie.
Toevallig kom ik nu dit tegen :
https://www.demorgen.be/cs-b179f89c

Ongeveer half zo besmettelijk. Dat was het punt van de discussie zeker?

Bovenop het interessante gegeven dat het risico op besmetting ook nog eens 59% lager ligt overigens.

Hier zijn mijn beide ouders positief getest. Beiden toch goed ziek.
Moeder in maart-april gevaccineerd met Pfizer.
Vader met Astrazenica, 2de spuit half augustus gehad.
Ben benieuwd wanneer ze iets van contact tracing gaan horen. Huisdokter zei me dat dat serieus achter liep.

Hier zijn mijn beide ouders positief getest. Beiden toch goed ziek.
Moeder in maart-april gevaccineerd met Pfizer.
Vader met Astrazenica, 2de spuit half augustus gehad.
Ben benieuwd wanneer ze iets van contact tracing gaan horen. Huisdokter zei me dat dat serieus achter liep.
Bij mij was dat drie dagen na mijn test (ipv binnen 48u)

Dit kan dus evengoed bij ergernissen van de maand staan

Patiënt met hersentumor van operatietafel gehaald om coronapatiënten te kunnen verzorgen in UZ Leuven: "We staan elke dag voor zeer moeilijke keuzes”

En dan sommige reacties daarop. Bah bah.

Ale het is opnieuw van dat

Mij net gaan laten testen voor een grote reis.
In het testlokaal met 4 kindjes die zich moeten laten testen wegens coviduitbraken in hun klas.
Mijn hoogste risicocontact tot nu toe.

In mijn rationele brein is dat toch Kafka.

Mij net gaan laten testen voor een grote reis.
In het testlokaal met 4 kindjes die zich moeten laten testen wegens coviduitbraken in hun klas.
Mijn hoogste risicocontact tot nu toe.

In mijn rationele brein is dat toch Kafka.
Is er dan in de laatste weken iets veranderd? Want tot voor kort mocht je je voor risicocontacten of met symptomen niet op dezelfde plaats gaan laten testen als voor een reis.

Daarnaast moet je een kwartier samen binnen staan, zonder afstand en zonder mondmaskers, voor het een hoogrisicocontact is, hè. Niet dat dat mengen dan plots een goed idee wordt, maar die criteria zijn er voor een reden: Omdat het risico anders niet zo heel groot is.

ik vind het ook wel raar dat een nieuwjaarsparty maanden op vooraf wordt afgelast voor eventuele maatregelen die al dan niet zouden komen?.
Lijkt me een keuze van de baas om geen te doen :)
Ik snap hun keuze wel. Een feestje voor 2000 mensen met stijgende ziekenhuisopnames..
De facturen lopen vandaag al binnen voor zo'n organisatie. Ik snap wel dat je als bedrijf het risico niet neemt om last minute te moeten annuleren.
Een festival/concert daarentegen heeft het voordeel dat ze kunnen verplaatsen en de cash afkomstig van de tickets grotendeels kunnen behouden.

Ik vermoed dat het alle hens aan dek is voor te testen. Die man zei ook dat het langer duurt om je resultaat te krijgen.

Sure, het was maar even. Het lijkt mij gewoon echt absurd.

Is er eigenlijk een idee of dat thuiswerk goed opgevolgd wordt?
De KMOs waar ik kom en ook hier valt dat precies in dovemansoren dat sterk aanbevelen

Is er eigenlijk een idee of dat thuiswerk goed opgevolgd wordt?
De KMOs waar ik kom en ook hier valt dat precies in dovemansoren dat sterk aanbevelen
Het is een aanbeveling, geen verplichting.
Ik kan mij inbeelden dat de meesten denken 'als je met 1000 man mag gaan feesten kan je ook wel met 15 op een bureau aanwezig zijn'. (los van de CST discussie en het feit dat feesten nog steeds een eigen keuze en geen verplichting is).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan