Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gedateerd, wegens onderzoek van voor Delta variant dominant werd.
Recenter onderzoek laat zien dat gevaccineerden na verloop van tijd quasi even besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y
But studies also suggest that vaccinated people are less likely to spread the virus if they subsequently catch Delta: their levels of nasal virus drop faster than do those of unvaccinated infected people, and their nasal swabs contain smaller amounts of infectious virus3,4.
Daarnaast :
The study has not yet been peer reviewed.

En het feit dat, staat ook duidelijk in het artikel, dat men verwacht van een boostershot dat dit de reductie teniet doet. Maar zolang er geen 3 maand voorbij is gegaan sinds uw 2de shot is de uitslag wel correct. Daarna is de effectiviteit minder MAAR niet volledig teniet gedaan
A reduction was also observed in people vaccinated with the jab made by US company Pfizer and German firm BioNTech. The risk of spreading the Delta infection soon after vaccination with that jab was 42%, but increased to 58% with time
MAAR bij astrazeneca en een ongevaccineerde wordt het 67%

Daarnaast :
The study has not yet been peer reviewed.

En het feit dat, staat ook duidelijk in het artikel, dat men verwacht van een boostershot dat dit de reductie teniet doet. Maar zolang er geen 3 maand voorbij is gegaan sinds uw 2de shot is de uitslag wel correct. Daarna is de effectiviteit minder MAAR niet volledig teniet gedaan

MAAR bij astrazeneca en een ongevaccineerde wordt het 67%
Allemaal akkoord, maar het gaat er mij gewoon om dat die claim dat gevaccineerden 50% minder besmettelijk zouden zijn, gewoon incorrect is.
Ondertussen is het langer dan 3 maanden geleden dat het gros van de bevolking zijn 2de spuit kreeg. Tevens zijn er ook best wel wat mensen met Astrazeneca gevaccineerd en lang niet iedereen dus met Pfizer.

I see.

Als je de mogelijkheid geeft om de richtlijnen te negeren of te liegen, zullen er altijd zijn die dat ook zullen doen.
Beter is dan bij grote evenementen een negatieve test kunnen voorleggen i.p.v. het CST verhaal.

Bij elk groot evenement een negatieve test voorleggen is gewoon niet haalbaar. Dan zou ge elke donderdag/vrijdag honderduizenden testen moeten afnemen. Alleen in onze voetbalstadions zit er in totaal denk ik al vlug 100-150.000 man op een weekend die dan allemaal elke week getest zouden moeten worden. Zowel praktisch als financieel gewoon niet haalbaar en verantwoord.

Zoals al vaker aangehaald: met een CST kunt ge nog steeds besmet zijn ja, maar dat is een risico dat we gewoon aanvaarden, net zoals we het voorbije anderhalf jaar bij alle andere maatregelen ook aanvaarden dat die maatregelen niet élk risico op besmetting uitsloten want anders had gewoon letterlijk elke sector dicht moeten gaan en zou ge letterlijk NIEMAND ontmoet mogen hebben behalve uw eigen gezinsleden. "Met vier afspreken in de tuin" hield ook nog steeds een risico op besmetting in, een risico dat we gewoon aanvaardden. Een evenement met CST houdt ook nog steeds risico op besmettingen in, een risico dat we gewoon aanvaarden.

Ohja, ook een negatieve PCR-test sluit een besmetting trouwens niet uit aangezien zo'n test nog altijd een momentopname is. Het kan dus zijn dat ge besmet zijt maar die besmetting op het moment van testen nog niet waarneembaar is, en die besmetting dus pas tot uiting komt op het moment dat ge naar dat evenement zou gaan (terwijl op moment van testen uw test nog negatief was).

Er is maar één optie die effectief elke mogelijke besmetting uitsluit en dat is iedereen maar dan ook iedereen 24/24 binnenhouden en élk sociaal contact volledig verhinderen. Aangezien dat niet haalbaar is, zijn er nu eenmaal risico's die we moeten nemen en aanvaarden.
Hoe groot die risico's zijn die we nemen, moet afhangen van de situatie op dat moment. Op dit moment kunnen we gewoon al veel meer risico's nemen dan pakweg vorig jaar rond dezelfde tijd.

Laatst bewerkt:
Allemaal akkoord, maar het gaat er mij gewoon om dat die claim dat gevaccineerden 50% minder besmettelijk zouden zijn, gewoon incorrect is.
Ondertussen is het langer dan 3 maanden geleden dat het gros van de bevolking zijn 2de spuit kreeg. Tevens zijn er ook best wel wat mensen met Astrazeneca gevaccineerd en lang niet iedereen dus met Pfizer.

ja het is minimum 57% en max 67%,
Niet vergeten dat je ook met breakthroughcases moet zitten. De kans dat een gevaccineerden ziek wordt is ook wel kleiner.
Dus mss gaat het dan wel richting 50% : de gevaccineerden moet al ziek zijn en dan nog moet diezelfde gevaccineerden de ziekte doorgeven.

Het punt dat die persoon maakte ging mij eerder over het feit dat je minder besmettelijk bent. En of dat nu 50%, 40% of zelfs 10% is. Dat maakt niet uit, je bent het gewoon.

Waarnaast je daarnaast ook nog eens minder kans hebt om het zelfs te krijgen. En als je het al minder snel krijgt dan een ongevaccineerde en je kunt het dan ook nog eens 10% minder snel doorgeven dan een ongevaccineerde. Maakt dat cijferfetisjisme dan uit ?

Laat gewoon dat vaccin zetten, klaar.

En als gevaccineerde heb je gewoon minder kans om op het ziekenhuis te komen, zelfs met de delta variant. Dus dat is ook een berekend risico op een evenement. Besmet worden hoeft nog geen probleem te zijn. Zolang je de dagen erna niet bij zieke oudjes gaat rondhangen. Als we straks de ziekenhuisopnames/zwaar zieken kunnen beperken binnen de mate, ongeacht het aantal besmette personen, zal ook alles wel losser worden.

En als gevaccineerde heb je gewoon minder kans om op het ziekenhuis te komen, zelfs met de delta variant. Dus dat is ook een berekend risico op een evenement. Besmet worden hoeft nog geen probleem te zijn. Zolang je de dagen erna niet bij zieke oudjes gaat rondhangen. Als we straks de ziekenhuisopnames/zwaar zieken kunnen beperken binnen de mate, ongeacht het aantal besmette personen, zal ook alles wel losser worden.
Ik hoop dat als we de winter op dat vlak goed doorstaan hebben, men het beleid omtrent testen en quarantaine dan ook herbekijkt.
Dat ik zelf besmet zou geraken en evt er lichtjes ziek van ben (niveau van een verkoudheid), daar lig ik niet wakker van. Ik heb dan zelf wel het verstand om zo veel mogelijk binnen te blijven, en zeker niet op bezoek te gaan bij grootouders enz.

Ik zou meer inzitten met het feit dat door mijn besmetting, er ook weer andere mensen (die zich niet ziek voelen) moeten laten testen, tijdelijk in quarantaine/afzondering moeten, ...

Ik hoop dat als we de winter op dat vlak goed doorstaan hebben, men het beleid omtrent testen en quarantaine dan ook herbekijkt.
Dat ik zelf besmet zou geraken en evt er lichtjes ziek van ben (niveau van een verkoudheid), daar lig ik niet wakker van. Ik heb dan zelf wel het verstand om zo veel mogelijk binnen te blijven, en zeker niet op bezoek te gaan bij grootouders enz.

Ik zou meer inzitten met het feit dat door mijn besmetting, er ook weer andere mensen (die zich niet ziek voelen) moeten laten testen, tijdelijk in quarantaine/afzondering moeten, ...
Inderdaad, daar zou het toch naartoe moeten. De zieke blijft thuis en de rest, mits geen symptomen, kan gewoon doorgaan met dagdagelijkse taken. Deze winter lijkt me de test om over te gaan naar die situatie hopelijk. Dat is mijn idee in ieder geval, geen zekerheid.

Jouw claim is incorrect. Als je kijkt zit het rond de 50%. Iets hogere bescherming dan 50% voor een bepaalde periode en dan iets er onder. Gemiddeld 50%. Of nog als het lager is, stel nog dat het voor 40% beschermd, iets heel anders dan jouw claim:
Recenter onderzoek laat zien dat gevaccineerden na verloop van tijd quasi even besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden.
Dit is duidelijk quatsch. Een leugen die je hier al te vaak voor waarheid hebt verkocht.

Daarnaast zijn er ook mensen met Moderna gevaccineerd en is men bezig met boostershots, waarvoor dient dat denk je?

Mensen bekijken de zaken ook te veel zwart/wit.

"Gevaccineerden kunnen ook nog besmet geraken en anderen besmetten" daar maken velen van "er is geen verschil tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden".
"Er liggen ook nog gevaccineerden in het ziekenhuis" ==> "de vaccins werken niet!!!"

"Gevaccineerden kunnen ook nog besmet geraken en anderen besmetten" daar maken velen van "er is geen verschil tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden".
"Er liggen ook nog gevaccineerden in het ziekenhuis" ==> "de vaccins werken niet!!!"
Dat is van in het begin al uitgelegd door experts dat dat kon
Daar moeten de wappies niet mee afkomen

En procentueel gezien liggen er dus minder gevaccineerden in het ZH

't Is toch simpel, stel dat de kans dat in het ziekenhuis wordt opgenomen als gevaccineerde 1/5 is van de kans dat je wordt opgenomen als niet-gevaccineerde. Stel dat 50% van de bevolking gevaccineerd is, dan ga je 5x meer ziekenhuisopnames hebben van niet-gevaccineerden vs gevaccineerden. Stel dat er 5x meer gevaccineerden dan niet-gevaccineerden zijn, dan liggen er even veel gevaccineerden als niet-gevaccineerden in het ziekenhuis. Om dan te zeggen dat vaccins niet werken omdat er dan even veel gevaccineerden in het ziekenhuis liggen, houdt geen steek.

Jouw claim is incorrect. Als je kijkt zit het rond de 50%. Iets hogere bescherming dan 50% voor een bepaalde periode en dan iets er onder. Gemiddeld 50%. Of nog als het lager is, stel nog dat het voor 40% beschermd, iets heel anders dan jouw claim:

Dit is duidelijk quatsch. Een leugen die je hier al te vaak voor waarheid hebt verkocht.
Ik lees nochtans dat een hoogrisicocontact 67% kans heeft om positief te testen als de besmette persoon niet-gevaccineerd was. En dat die kans exact even hoog is als de besmette persoon 3 maanden geleden werd gevaccineerd met AstraZeneca.

Bij ons is net de nieuwjaarsparty afgelast...

Bij ons is net de nieuwjaarsparty afgelast...

Ja, en? Er is geen enkele maatregel die zegt dat jullie party afgelast had moeten worden, en er is ook geen enkele aanwijzing dat zulke maatregelen er aan zitten te komen. Dat mensen/organisaties toch voorzichtiger/strenger zijn dan gevraagd en verwacht wordt dat is uiteraard ieders goed recht, maar dat is geen tegenargument voor de bewering dat alles wel terug losser zal worden. (of beter gezegd losser blijven, want véél versoepelingen kunnen er niet meer zijn, behalve dan op vlak van mondmaskers en CST-toepassing)

Graag meer inhoudelijk uitleggen als je het ergens niet mee eens bent.
Mondmasker is niet leuk. Voor niemand, ik begrijp dat kinderen op sommige vlakken er meer last van hebben.
Maar liever zo en scholen open houden.
Als compensatie voor mondmaskers in 5de en 6de leerjaar, want het zijn nog altijd maar die 2 jaren, wordt er niet meer zo massaal getest en moeten ze niet zo rap in quarantaine.
Als je Molenberghs mag geloven gaan de cijfers al op 11 november weer zakken.
Van Weyts kan je veel zeggen maar hij is niet iemand die graag de maatregelen heeft in onderwijs dus van zodra het kan zal die mondmasker rap weg zijn.
🙊

Lees je, buiten dit cherrypicken, ook de rest van wat ik schreef?
Ja, je noemt het quatsh en een leugen. Blijkt dat de cijfers voor Astrazeneca geen quatsh zijn, oeps wat nu?
Blijkt dat voor Pfizer het verschil toch ook wel niet zo groot is (of toch in mijn ogen, in de jouwe zal het waarschijnlijk gigantisch zijn). Boostershots en al de reutemeut doen er niet om.
Het ging mij om het specifieke initiële bericht waarin wordt beweerd dat gevaccineerden 50% minder besmettelijk zijn dan niet-gevaccineerden. En dat is pertinent onwaar. Dit is het punt van discussie. Dat jij daar dan boostershots bijhaalt, doen er niet toe en is naast de kwestie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan