Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik blijf erbij dat de genomen maatregelen en de nog te nemen maatregelen op midden & lange termijn een veel zwaardere impact zal hebben dan covid zelf. Het aantal zelfmoorden / armen en vermindere immuniteit zal gigantisch zijn.
Plaats daarbij dat de meeste overheden geen structurele ingrepen doen, zoals een strategisch groei van zorgcapaciteit ed.
Het verbieden is en blijft de meest genomen route terwijl die veel destructiever is dan pro-actief langdurige oplossingen zoeken.
Zoals altijd al aangegeven men had de groep van kwetsbaren moeten isoleren en de rest van de bevolking laten belopen, zoals normaal.
Ja er zouden meer besmettingen zijn, maar we zouden mentaal en economisch veel minder lijden.
Ondertussen ken ik 10+ tal mensen die positief waren en allen hadden ze zeer milde klachten, zelfs minder erg dan griep, en dit in de leeftijdscategorie (35-48).
Ohja, juist maar mijn 5cent,

Hadden gewoon al lang een full lockdown moeten doen. Had liever heel november en half december geen vrijheid gehad dan nu al 4 maanden een beetje. Buiten een keer in de week naar de supermarkt en eens naar mijn ouders ga ik al sinds oktober nergens naartoe anyway.

Ik blijf erbij dat de genomen maatregelen en de nog te nemen maatregelen op midden & lange termijn een veel zwaardere impact zal hebben dan covid zelf. Het aantal zelfmoorden / armen en vermindere immuniteit zal gigantisch zijn.
Plaats daarbij dat de meeste overheden geen structurele ingrepen doen, zoals een strategisch groei van zorgcapaciteit ed.
Het verbieden is en blijft de meest genomen route terwijl die veel destructiever is dan pro-actief langdurige oplossingen zoeken.
Zoals altijd al aangegeven men had de groep van kwetsbaren moeten isoleren en de rest van de bevolking laten belopen, zoals normaal.
Ja er zouden meer besmettingen zijn, maar we zouden mentaal en economisch veel minder lijden.
Ondertussen ken ik 10+ tal mensen die positief waren en allen hadden ze zeer milde klachten, zelfs minder erg dan griep, en dit in de leeftijdscategorie (35-48).

Uw 35-48 jarigen zouden:
1) Alle ouderen onder de grond steken
2) Alle ziekenhuizen laten overlopen met zieken

Dat er een jaar na datum nog altijd zoveel mensen het niet snappen.

Hadden gewoon al lang een full lockdown moeten doen. Had liever heel november en half december geen vrijheid gehad dan nu al 4 maanden een beetje. Buiten een keer in de week naar de supermarkt en eens naar mijn ouders ga ik al sinds oktober nergens naartoe anyway.
Ik denk dat dat voor de meeste mensen veel erger had geweest en nog veel demotiverender.

En welke garantie heb je dan? Dat het dan een maandje of 2 terug beter wordt en daarna terug in stijgende lijn gaat? Het is niet dat je het naar 0 besmettingen had gekregen en dat je er dan definitief vanaf bent.

Strengere maatregelen zijn nodig wanneer het de spuitgaten uitloopt (zoals in maart en oktober), maar puur en alleen om daarna zogezegd terug naar 100% vrijheid te gaan, daar geloof ik niet in.

Uw 35-48 jarigen zouden:
1) Alle ouderen onder de grond steken
2) Alle ziekenhuizen laten overlopen met zieken

Dat er een jaar na datum nog altijd zoveel mensen het niet snappen.

Hoezo alle ouderen onder de grond? Ja dat is nu absoluut niet het geval dan, ondanks die lockdowns etc..?
Wanneer men met zorg deze kwetsbare personene had geisoleerd dan hadden we zelfs niet eens een zo hoog doden aantal gehad;
Wat er gebeurde in de zorgcentra tijdens het begin van de pandemie, was absolute waanzin. Dit is en blijft een politieke fout.

Hoezo ziekenhuizen overlopen? Opnieuw kijk naar de leeftijden die opgenomen worden, opnieuw de kwetsbare groep, en uitzonderingen die zal je altijd hebben, die heb je bij de griep ook.

Ik snap het, vraag is of jij niet blind geworden bent door de eindeloze (negatieve) media & oeverloze "paniek" van 'experten'.

Gelukkig zijn we nog een "democratie" en mag ik er het mijne van snappen.

Ik denk dat dat voor de meeste mensen veel erger had geweest en nog veel demotiverender.

En welke garantie heb je dan? Dat het dan een maandje of 2 terug beter wordt en daarna terug in stijgende lijn gaat? Het is niet dat je het naar 0 besmettingen had gekregen en dat je er dan definitief vanaf bent.

Strengere maatregelen zijn nodig wanneer het de spuitgaten uitloopt (zoals in maart en oktober), maar puur en alleen om daarna zogezegd terug naar 100% vrijheid te gaan, daar geloof ik niet in.
We hebben het vorig jaar gedaan en toch een redelijk oké zomer gehad. Denk je dat het er de komende maanden gaat in zitten met hoe we nu al 4 maanden bezig zijn? Ik zeg niet 100% vrijheid maar in Australië staan ze al weer te feesten zonder problemen.

Hoezo alle ouderen onder de grond?
Wanneer men met zorg deze kwetsbare personene had geisoleerd dan hadden we zelfs niet eens een zo hoog doden aantal gehad;
Wat er gebeurde in de zorgcentra tijdens het begin van de pandemie, was absolute waanzin. Dit is en blijft een politieke fout.

Hoezo ziekenhuizen overlopen? Opnieuw kijk naar de leeftijden die opgenomen worden, opnieuw de kwetsbare groep, en uitzonderingen die zal je altijd hebben, die heb je bij de griep ook.

Ik snap het, vraag is of jij niet blind geworden bent door de eindeloze (negatieve) media & oeverloze "paniek" van 'experten'.

Gelukkig zijn we nog een "democratie" en mag ik er het mijne van snappen.
"oeverloze paniek" Serieus, kijk naar de bezettingsgraad van IC in november. Al 21 000 doden op minder dan een jaar en het zijn heus niet allemaal 65+. Kwetsbare personen isoleren, sure, maar dan staan de kranten vol met "OnS BoBonNe ZiT PreCiEs iN eEn GeVanGeNis".

Dat van die democratie is idd een spijtig feit.

Ik had een tijd terug op 9lives gepost dat ik het nog zag gebeuren dat profvoetballers sneller gevaccineerd zouden worden.
Met als gevolg een vrij snedige reactie van @Loser toen.

En nu lees ik dit, voor olympische atleten: https://sporza.be/nl/2021/01/27/boi...n-bij-essentiele-beroepsgroepen~1611730983246

Mark my words, voetballers (en zeker degenen die naar het EK gaan) gaan nog voorrang krijgen...
Nee, je had gepost dat de voetbalbond had gevraagd voor voorrang voor voetballers. En dat klopte niet. Ja, maar ja...
Toen ging het al over Olympische atleten, dat was al gezegd.

Ik had een tijd terug op 9lives gepost dat ik het nog zag gebeuren dat profvoetballers sneller gevaccineerd zouden worden.
Met als gevolg een vrij snedige reactie van @Loser toen.

En nu lees ik dit, voor olympische atleten: https://sporza.be/nl/2021/01/27/boi...n-bij-essentiele-beroepsgroepen~1611730983246

Mark my words, voetballers (en zeker degenen die naar het EK gaan) gaan nog voorrang krijgen...
Goh ja, die paar 100 of paar 1000 vaccins. Je moet denken dat er nu zoveel geklaag is dat er niks meer te doen is, de mensen kwijnen weg, geen entertainment.

Wel dan, topsport is ook entertainment voor velen hé. Als je dat terug kan opstarten zonder al die risico's, dan is dat toch positief voor velen? Ik zou het wel leuk vinden om gegarandeerd een EK te zien waarbij je niet continu moet hopen dat uw sterspelers ziek vallen (naast blessures uiteraard :p)

En dat komt hier dan maar van een casual voetbalfan die enkel naar matchen van de rode duivels kijkt hé.

"oeverloze paniek" Serieus, kijk naar de bezettingsgraad van IC in november. Al 21 000 doden op minder dan een jaar en het zijn heus niet allemaal 65+. Kwetsbare personen isoleren, sure, maar dan staan de kranten vol met "OnS BoBonNe ZiT PreCiEs iN eEn GeVanGeNis".
Moet wel gezegd worden dat ongeveer 95% van die overlijdens effectief in de 64+ categorie zit, en van de 1200 die eronder vallen het gros waarschijnlijk in de bovenhelft van de 45-64 bracket zit. :) Sub-44 hebt ge 91 sterfgevallen, onder de 24 zelfs gewoon niemand.

En de bezetting op IC, in Vlaanderen althans, is volgens Joren Vermeersch gedaald van 685 patiënten op 08/11 naar 172 op 24/01. Dat zegt ook wel iets.

Ik snap ook niet dat er niet meer gehamerd wordt op het vermijden van intergenerationeel contact, want dat is eigenlijk gewoon de grootste factor. Niet dat kinderen met elkaar in aanraking komen, en zelfs kinderen met hun ouders eigenlijk niet. Alleen zouden die dan op hun beurt moeten vermijden dat ze met risicopatiënten in risicocontact komen. De vraag is hoe mogelijk dat is.

Nee, je had gepost dat de voetbalbond had gevraagd voor voorrang voor voetballers. En dat klopte niet. Ja, maar ja...
Toen ging het al over Olympische atleten, dat was al gezegd.
Dat is een leugen.

Maar bon, we gaan de komende maanden ziet wat er gaat gebeuren. Eerst informeren ze hoe het zit met vaccinaties voor topsporters, dan argumenteren dat het toch essentieel is voor hun beroep. Ik ben niet naïef genoeg om niet te zien wat ze willen...

Langs de andere kant: misschien wordt een groot deel van de bevolking overtuigd om zich te laten vaccineren wanneer ze zien dat hun favoriete voetbalploeg dat ook heeft laten doen.

Ik snap ook niet dat er niet meer gehamerd wordt op het vermijden van intergenerationeel contact, want dat is eigenlijk gewoon de grootste factor. Niet dat kinderen met elkaar in aanraking komen, en zelfs kinderen met hun ouders eigenlijk niet. Alleen zouden die dan op hun beurt moeten vermijden dat ze met risicopatiënten in risicocontact komen. De vraag is hoe mogelijk dat is.
Daarvoor moet je rekenen op het gezond verstand van veel mensen en dat gaat amper als ze hun "vrijheid" beperkt zien.
Mijn ouders konden ook zo'n drama maken dat ze niet naar het rusthuis mochten terwijl bomma daar gewoon in haar stoel niks zit te zeggen en mijn ouders ook niets interessant te zeggen hebben. Wat een gemis

Dat is een leugen.

Maar bon, we gaan de komende maanden ziet wat er gaat gebeuren. Eerst informeren ze hoe het zit met vaccinaties voor topsporters, dan argumenteren dat het toch essentieel is voor hun beroep. Ik ben niet naïef genoeg om niet te zien wat ze willen...

Langs de andere kant: misschien wordt een groot deel van de bevolking overtuigd om zich te laten vaccineren wanneer ze zien dat hun favoriete voetbalploeg dat ook heeft laten doen.
Ah ja, een leugen? Je enige post over voetballers waarop ik gereageerd heb:

Lol, ik had hier om te lachen iets gepost over 'eerst voetballers vaccineren', en nu zie ik dit artikel:
https://sporza.be/nl/2020/12/30/pro...oorkeursbehandeling-bij-vaccina~1609319913520

"We hebben enkel gevraagd of er al duidelijkheid is over de timing voor vaccinatie voor profvoetballers", stelt de Pro League.
"De huidige testprocedure is duur en de clubs willen kunnen inschatten tot wanneer ze dat protocol nog moeten budgetteren."
"De vraag werd ook gesteld met het oog op de voorbereiding voor volgend seizoen."
"Maar we hebben zeker niet gevraagd om een voorkeursbehandeling te krijgen", besluit de Pro League.

Ik zie het nog gebeuren :doh:

In het artikel staat dus letterlijk dat ze géén voorrang vragen.

Dit is België. Zo'n voorkeursbehandeling zal er waarschijnlijk eerder wél komen, men zal het gewoon anders noemen of er één of andere draai aangeven. Ik zou zeggen laat alle voetballers vrijwilligerswerk gaan doen in een vaccinatiecentrum dan, dan doen ze eens iets nuttiger als tegen een bal trappen.

Daarvoor moet je rekenen op het gezond verstand van veel mensen en dat gaat amper als ze hun "vrijheid" beperkt zien.
Mijn ouders konden ook zo'n drama maken dat ze niet naar het rusthuis mochten terwijl bomma daar gewoon in haar stoel niks zit te zeggen en mijn ouders ook niets interessant te zeggen hebben. Wat een gemis
Nu moet ge dat de facto ook in het gros van de gevallen. :p

Ah ja, een leugen? Je enige post over voetballers waarop ik gereageerd heb:

In het artikel staat dus letterlijk dat ze géén voorrang vragen.
En waar heb ik dan geschreven "dat de voetbalbond had gevraagd voor voorrang voor voetballers"?

En nu vraagt het BOIC letterlijk vaccins voor de olympische atleten. Dat is de perfecte voorzet (pun intended) voor voetballers, want in dat opzicht is er gewoon geen verschil tussen de olympische spelen en het ek voetbal.

We hebben het vorig jaar gedaan en toch een redelijk oké zomer gehad. Denk je dat het er de komende maanden gaat in zitten met hoe we nu al 4 maanden bezig zijn? Ik zeg niet 100% vrijheid maar in Australië staan ze al weer te feesten zonder problemen.
Ja, maar het zomereffect speelde toen ook mee + in de buurlanden was het toen ook onder controle. In juni/juli was het goed, maar vanaf augustus ging het ook terug bergaf (of bergop op de grafieken).

Win je er veel mee door een harde lockdown in november/december (met alle gevolgen vandien) om dan in januari/februari (sowieso al de saaiste maanden van het jaar) terug vanalles op te gooien, om daarna toch terug in de miserie te komen...

Dat is persoonlijk natuurlijk. Maar liever een halve vrijheid zoals nu, dan telkens tussen 5 en 95% te switchen.

Ja, maar het zomereffect speelde toen ook mee + in de buurlanden was het toen ook onder controle. In juni/juli was het goed, maar vanaf augustus ging het ook terug bergaf (of bergop op de grafieken).

Win je er veel mee door een harde lockdown in november/december (met alle gevolgen vandien) om dan in januari/februari (sowieso al de saaiste maanden van het jaar) terug vanalles op te gooien, om daarna toch terug in de miserie te komen...

Dat is persoonlijk natuurlijk. Maar liever een halve vrijheid zoals nu, dan telkens tussen 5 en 95% te switchen.
Ding is ook dat er voor mij eigenlijk weinig verschil zit tussen nu en een harde lockdown, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik ga de maandag om boodschappen, ik ga elke dag eens tot bij mijn ouders om met de honden te gaan wandelen en voor de rest zit ik altijd binnen.

Zou wel graag eens terug gaan winkelen maar dat kan ik wel laten tot als het terug deftig mag.

Eerder deze week in het magazine van de mutualiteit gelezen wat de voorwaarden zijn om als risicopatiënt herkend te worden bij de vaccinaties. Die mensen zouden een oproepingsbrief ontvangen en verder moet je zelf niets doen. Ons mama komt overduidelijk in aanmerking (hartpatiënt en bloedstollingsproblemen met een historiek aan verschillende longembolies).
Vandaag de huisarts gevraagd hoe die lijsten worden opgemaakt. Hij maakte zich enorm kwaad dat dit inderdaad één van zijn ergernissen is. Er is simpelweg geen plan. We zijn een dikke maand voor die entingen van start zouden moeten gaan.
De enige die die data hebben zijn huisartsen. Er is nog geen enkele bevraging gebeurd. Men weet tot op vandaag niet hoe men die lijsten gaan samenstellen.

Ik noem een persoon binnenshuis mogen zien en quasi alles waar ge ontspanning uit kunt halen dicht geen halve vrijheid, wat mij betreft zitten we nu eigenlijk al op 5%. :) Een beetje zoals @Dr. Sheldon Cooper ook aanhaalt.

Mjah, zonder de maatregelen zou het aantal doden een pak hoger gelegen hebben, zelfs met het isoleren van de ouderen en zwakkeren.

ik ken er ook verschillende die het gehad hebben, meerderheid inderdaad geen tot milde klachten. (Mijn zus heeft het in Maart gehad, en voelt nu nog steeds dat ze sneller buiten adem is als ze sport).
Maar 1 kennis, jonge sportieve gast van 33j heeft 2 weken in coma gelegen. 2 maand later moet hij nog steeds minstens 5 minuten rusten elke keer hij thuis zijn trap op gegaan is. Dat is misschien een uitzondering, maar als er totaal geen maatregelen zouden geweest zijn, zouden er ongetwijfeld veel meer gevallen zoals hem geweest zijn

Dit. Aan het begin van de 2e golf hadden ze gewoon voor een volledige lockdown moeten gaan. Kheb dat toen ook nog gezegd.
En het reisverbod zoals er nu is moest er al VEEL langer geweest zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan